(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(6)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Jeg HADER børneeksem af hele mit hjerte.
Favorit Del
09-01-2010 20:22:37

Medlem siden:
01-11-2006

Sidst online:
08-02-2012

Jeg HADER børneeksem af hele mit hjerte.

Begge mine stakkels unger er hårdt plagede, og nu hvor er det er så koldt ligner de nogen med skoldkopper der har fået bank. De har røde rander under øjnene og fortykket hud både ved albueled og knæled samt håndled. Det er så synd. Vi smør og smør med alskens fede cremer.

Er ikke meget for hormoncremer, der efterlader hvide pletter i hude. Jeg er bange for langtidsvirkningerne ved disse cremer. Er der andre derude med eksemproblemer?

Arrghh! Har fået nok. Min datter er 6½ og hendes eksem er værre end nogensinde.

09-01-2010 20:31:58

Medlem siden:
27-02-2004

Sidst online:
08-02-2012

Ja

altså, for os var der ikke andet at gøre end at når eksem var i udbrud smører med hormoncrem, når det var "suget" ind i huden, så Locobase i rå mængder. Når hormoncremen havde gjort sin virkning, kom det i skabet for en tid, og så Locobase hele tiden og konstant.

Jeg bryder mig heller ikke om hormoncrems tanken, MEN hellere det end min søn skulle klø sig til blods, og ikke fik sovet  om natten, nu er han heldigvis vokset fra det.

God bedring med dem begge fra LM

09-01-2010 22:19:06

Medlem siden:
03-04-2007

Sidst online:
08-02-2012

også her

Ja her er der børneeksemen også slået ud i vinterkulden.

Da min søn var helt lille døjede han rigtig meget med det. Og jeg fik anbefalet en creme der hedder Kelual fra Apoteket. Har du prøvet den?? Den hjalp min søn og det har nu været være i et ½ år og er først kommet igen her i vinterkulden. Vi fik også hormoncreme på recept fra lægen og den brugte jeg til de helt grelle steder.

Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

10-01-2010 00:53:19

Medlem siden:
30-05-2008

Sidst online:
08-02-2012

Helo-creme

Hej

Hader også det som kulden gør ved huden om vinteren, især for børn!!

Vil bare anbefale Helo-creme fra apoteket - min mand og søn har slem eksem. Min mand har døjet med det siden barndommen, og min søn havde det da vi tog hjem fra hospitalet efter fødslen. Vi smører begge børn med Helo-creme over hele kroppen morgen og aften, og eksemen er gået væk og er ikke kommet igen. Heller ikke i denne kulde! Og så er Helo-cremen lidt lettere at arbejde med end Locobase (som også er rigtig god), og en del billigere.

kh

Lilypie Fourth Birthday tickers

10-01-2010 01:08:05

Medlem siden:
30-05-2008

Sidst online:
08-02-2012

Mirakelcreme!!

Hej lillesovs

Freya har også børneeksem, jeg nægter at give hende hormoncreme, så vi bruger den grønne A-Derma fra apoteket, den er fantastisk!!! Lige så snart hun begynder at få knopper, blive tør eller rød, smører vi hende i det når vi kan komme til det. Og det virker. Efter vi er begyndt på det, har hun ikke haft nogle voldsomme "anfald", og hvor er jeg dog glad!

10-01-2010 08:22:19

Medlem siden:
06-06-2008

Sidst online:
07-02-2012

Jeg HADER også børne eksem

men her er lige lidt tips der hjap på min tudse....

Smører dagligt  med A-derma, også selv om den er møj dyr er det SÅ meget det værd. Kunne ikke leve uden. Men når der så kommer udslæt er det med hormon creme. Jeg er virkelig heller ikke for det, men må erkende at det virker når det er værst.

Vi har heldigvis (7-9-13) ikke meget udslæt herhjemme mere. Jeg var desperat og søgte en alternativ vej - kontaktede en zoneterapeut som brugte magnetbehandling (øger blodgennemstømningen) og efter 4-5 gange hos hende er det meget formindsket. Det kommer stadig en gang i mellem, men fanger det inden det blir for slemt (hormon creme)

Derude over bruger jeg "balance me" til hænderne, eller Rescure creme fra Bach blomster medicin... Jeg bruger også A-dermas shampoo - da Mynthe bøvler meget med hovedbunden, og det er bare fantastisk.

Nå det blev lidt længere- men synes det er såååå synd med den dumme eksem....

Lilypie Third Birthday tickersDaisypath Wedding tickers

10-01-2010 08:30:25

Medlem siden:
12-02-2009

Sidst online:
24-01-2012

Også her...

Skod eksem!!! Jeg havde virkelig håbet, at Victoria havde hoppet over, og ikke arvet mit eksem, men nææ nej. Så, her var det 2 omgange hormoncreme, og så var det væk- efterfølgende skulle hun smørres, mindst hver 2. dag med en fed creme. Jeg har brugt Faarborg's Archiv creme. Den er meget effektiv, og udviklet på hud afdelingen på øhm, Århus Uni. Hospital... mener at hende fra Apoteket sagde..Ellers var Locobase, Decubal eller en der hed Marsellisborg cremerne rigtig gode.

Rigtig god bedring til dine guldklumper. Lad os alle håbe, at det snart er sol og sommer, så eksemen forsvinder.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

12-01-2010 09:30:41

Medlem siden:
01-11-2006

Sidst online:
08-02-2012

Tak for råd

Her hos os er A-derma slet slet ikke fed nok, det er kun Ceridal, og det er så besværligt at smøre den ud fordi den er så fed.

Jeg tror vi har prøvet stort set ALLE apotekets cremer og diverse andre fra helsekostforretninger,

Men vil tage kontakt til en alternativ behandler, der må være noget man kan gøre. Marie har ikke knopper, men store udtørrede hudområder, og nu er det begyndt i ansigtet også!

Lilypie <a href=

13-01-2010 09:43:04

Medlem siden:
17-10-2007

Sidst online:
05-09-2010

SALT i badevandet

Hejsa.

Har ikke læst de andre råd, så måske får du dobbelt råd nu

De råd jeg fik fra vores hudlæge var:

Smør 2 gang dagligt med A-derma fra apoteket. de har en fed creme til vinter/ eksem udbrud og en lidt tyndere til sommer brug/vedligehol. Brug KUN A-derma hudprodukter (eller hvad fabrikat I nu vælger) Og smørre man med homoncreme, så skal huden have den fugtgivende creme på først, og dernæst homoncremen. På den måde fortynder du også homoncremen lidt

Når eksemen er i udbrud, så bad kun i vand med 2-4 spiseskeer køkkensalt. Salt renser, heler og mindsker derfor risiko for infektion hvis barnet klør hul.

Undgå fedtcremer og olier om sommeren - det kan få huden til at "koge" op.

Undgå uld direkte på huden.

Du skal ikke være så bange for at bruge homoncreme - jeg havde også eksem som lille og er blevet smurt meget og har ikke problemer med min hud i dag.

Jeg har hørt fra flere som jeg har rådet til at brug salt i badevandet at det har super efekt. David er ikke hårdt ramt, han har det kun pletvis, og måske er det pga alle de gode råd vi fik hos hudlægen

MinTicker.dk Ticker
-----
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

13-01-2010 10:03:23

Medlem siden:
10-09-2006

Sidst online:
08-11-2011

Fødselsdato:
12-09-1980

Jeg tilslutter mig i høj grad

det svar du har fået fra Myfirstbaby. Jeg har selv lidt af børneeksem og en af ting, der virkelig har kunnet lindre i de slemme perioder var salt i vandet (alm. salt, eller gerne salt fra det døde hav). De kan godt svie lidt lige når man kommer ned i vandet, men det hjælper!

Jeg blev hele min barndom smurt hyppigt med eksemcreme - og ja, har smurt med det helt op i teenage årene. Min hud er overordnet set fin, men enkelte steder er den lidt slidt. Min mor/jeg vurdere altid hvilket behov der var, og hvis det var slemt, så var det at foretrække at smøre med hormoncreme - i hvert fald i en periode. Ellers blev jeg smurt ind i fed creme 2-3 gange om dagen (har du prøvet den creme, der hedder Warming - den findes i en udgave (den med grøn tekst), hvor bakterierne i huden begrænses) Der findes desuden et alternativ til hormoncremen. Den valgte jeg at bruge så snart den kom på markedet - jeg kan bare ikke huske hvad de hedder (der er to forskellige). Der gives ikke tilskud via sygesikringen (i hvert fald ikke for 5 år siden), til gengæld kan man søge om et særligt tilskud. Prøve at snakke med jeres hudlæge om det. Det virkede rigtig godt på min eksem. Jeg tror måske det er det, de skriver om her: http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinbrug/Behandling/Hormon-fri%20behandling%20af%20atopisk%20eksem%20børneeksem.aspx

Det rigtige tøj har haft stor betydning for mig. Eksempelvis har jeg aldrig kunnet holde uld ud. Det "stak" i min hud - det kan godt være det er et naturprodukt, men det var ikke noget jeg kunne holde ud. Så bomuld fra top til tå og ikke for stramt tøj var det bedste. Desuden har det altid været dejligt at kunne rende nøgen rundt i en ½ times tid efter et bad, så huden lige har kunnet køle ned.

Hvor er det synd for dine børn, at de er så hårdt ramt. Det går jo desværre også ud over søvnen, humøret og koncentrationsevnen. De må være vildt frustrerende!!!!!

Jeg håber du finder en måde at lindre dem på

Cecilie

Baby Birthday Ticker Ticker

Baby Birthday Ticker Ticker

19-02-2010 07:59:11

Medlem siden:
27-01-2010

Sidst online:
13-06-2010

børneeksem

nat73 skrev:

Hej

Hader også det som kulden gør ved huden om vinteren, især for børn!!

Vil bare anbefale Helo-creme fra apoteket - min mand og søn har slem eksem. Min mand har døjet med det siden barndommen, og min søn havde det da vi tog hjem fra hospitalet efter fødslen. Vi smører begge børn med Helo-creme over hele kroppen morgen og aften, og eksemen er gået væk og er ikke kommet igen. Heller ikke i denne kulde! Og så er Helo-cremen lidt lettere at arbejde med end Locobase (som også er rigtig god), og en del billigere.

kh

Hej,

Jeg kan også anbefale Helo creme. Nem at smøre ud, billig og ikke så mange indholdsstoffer.

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!