(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(8)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Ved ikke om I kan huske mig, men update!!
Favorit Del
10-03-2010 10:11:52

Medlem siden:
27-05-2005

Sidst online:
07-02-2012

Ved ikke om I kan huske mig, men update!!

Hej Alle sammen,

Ved slet ikke om I overhovedet kan huske mig, da det efterhånden er længe siden, jeg har skrevet noget herinde..

Men jeg vil da lige komme med en kort update omkring voeres liv - og hovedesagligt vores store drengs liv, han havde jo store problemer sidste år, med skolen, familien og sit temprement!

Og lad mig bare sige HOLD DA FAST HVOR ER DET SKET EN UDVIKLING :-)

Han startede på en specialskole i november månede, og det har bare været vores alle sammens redning..

Hele vores liv er dermed ændret radikalt til det bedre.. På skolen er der 5 elever i det team hvor han er, og 10 elever på hele skolen, og der er 1 voksen pr. barn.. Så der er fuld opmærksomhed, opdækning, og rig mulighed for at dyrke de sociale relationer, som de skal tilegne sig..

Han er blevet sådan en dejlig dreng at være sammen med, han er glad, smilende, og til at snakke med, vigtigst af alt... Selvfølgelig er verden ikke bare lyserød, og skyfri - der er stadig meget arbejde i nuet og forude... Men vi kan nu snakke sammen med vores dreng om det, om hvad hans ønsker er, og hvad hans og vores forventninger er til fremtiden..

Pt. er det sådan at han som minimum skal være på denne skole næste skoleår med, så dette giver en del ro.. Og undervejs skal vi så i sammenråd med skolen, vores ungeformidler og PPR psykolog finde ud, hvad det rigtige er for vores dreng, og for os som familie.. Men jeg tvivler på, at han noglesinde kommer tilbage til en almindelig folkeskole igen, og dette er baseret på diverse foreløbelig undersøgelser som er blevet lavet... Indtil videre ser det ud til, at vores dreng har det man kalder særlige forudsætninger, rent intiligens mæssigt... Men at han følelsemæssigt er lettere tilbage i forhold til hans alder... Måske kun enkelte år... Han er nu 8 år, og føler måske det en 6 årig ville, og kan med hovedet forstå mange flere ting.. Rent intilligensmæssigt viser de forløbelige undersøgelser, at han som minumun har intiligens som en 12 årig, og psykologerne mener at det meget vel kan vise sig at være mere end det... Og det giver jo selvsagt et par problemer, når gabet mellem hovedet og følelserne er så store - for hvad skal man gøre, når man forstår en masse, men ikke kan rumme det følelsemæssigt??

Som familie, har det betydet, at vi nu kan fungere og gøre ting, uden at skulle være bange for, de voldsomme reaktioner fra vores søn... Vi kan besøge folk igen, og få besøg igen - blot han ved hvordan og hvorledes inden begivenheden. Hans mindre søskende, er også blevet påvirket til det bedre - de slapper nu bedre af derhjemme, og kan lege højlydt uden at skulle være bange for at storebror springer i luften.. Vores store dreng er nemlig blevet god til at udtrykke når det hele er for meget, og derefter trække sig tilbage til sit hellige kammer - hans værelse... Det er HELT og holdent hans eget, og aftalen er, at man kun kommer ind hvis man er blevet inviteret eller har fået lov!

Som par/forældre par, betyder det, at vi igen har fået overskuddet tilbage, både til os selv, som menneske, men også som par, og forældre... Vi har nu overskud til andet end blot dagligdagen - overskud til sociale arrangermenter, venskaber, arbejde, og vi tør igen tage væk en enkelt dag eller 2 som par - og det er så befriende...

Så alt i alt en dejlig udvikling - som er stadig er igang... Flere undersøgelser og samtaler er i vente, men jeg er optimistisk... Det hjælper, at være vedholden, holde de rette mennesker i ørene, og til tider være lidt af en kælling, hvis folk ikke fortår, hvad det er jeg forventer af dem...

Det var alt hvad jeg kunne komme i tanke om lige nu - men I er velkomne til at stille ? hvis I skulle have lyst.. Eller blot skrive en lille kommentar..

Kh Miamor

Daisypath Anniversary Years Ticker Mor til 2 drenge fra hhv. Jan. 02 og Okt. 05.. Og en dejlig pige fra Maj 08 :-D

10-03-2010 10:27:19

Medlem siden:
07-01-2007

Sidst online:
08-02-2012

Hej Miamor

Selvfølgelig kan jeg huske dig, har mange gange tænkt på, hvordan det mon gik med dig og ikke mindst din store dreng så dejligt at læse en så positiv update og I trods lang ventetid endelig fik den hjælp I har brug for.

Kan forestille mig I har en masse tanker om, hvad fremtiden bringer for ham. På den ene side er det sikkert meget spændende/interessant med hans særlige evner og hvordan hans udvikling på det plan bliver, men samtidigt må den følelesmæssige del fylde meget for det er trodsalt det vigtigste. Håber for jer, at det hele med tiden går op i en højere enhed.

Mange hilsner,

Plys

Lilypie Fourth Birthday tickersLilypie Second Birthday tickers

10-03-2010 10:47:45

Medlem siden:
28-09-2007

Sidst online:
05-01-2012

.

Jeg kan også sagtens huske dig og særligt jeres forløb med sønnen. Fulgte med da du skrev om hans trælse tanker og jeres ventetid på hjælp fra børnepsyk. Har som plys tit tænkt på hvordan det gik jeres familie siden, så det er bare dejligt at høre fra dig.

Håber den gode udvikling fortsætter og i kan blive ved at få hjælp til at takle jeres søn. Man kan jo godt forstå hvis der har været kaos i hans hoved.

Igen dejligt at "se" dig og håber du bliver ved at være aktiv. Synes altid du har skrevet nogle gode indlæg og givet gode råd.

Marianne 

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

10-03-2010 10:47:46

Medlem siden:
28-09-2007

Sidst online:
05-01-2012

.

2 gange er vist ikke nødvendigt

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker
Lilypie 5th Birthday PicLilypie 5th Birthday Ticker

10-03-2010 10:56:05

Medlem siden:
12-03-2006

Sidst online:
29-12-2011

re

Søde Miamor - der er da vist ikke nogen herinde, der IKKE kan huske dig og dit dejlige væsen! Jeg har i øvrigt også tænkt på dig og isæt din dreng MANGE gange siden episoderne sidste år.

Og jeg får altså helt tårer i øjnene, når jeg læser dit indlæg. Min kusine fik sidste år konstateret autisme (ikke at det er det, din dreng har, slet ikke!), men jeg ved bare hvor krævende og tærende det kan være at have et barn, der ikke er lige som alle andre. Og hvor befriende det er, når man får den fornødne hjælp. Og ja, jeg kender ikke engang til det fra mig selv - kun igennem min søster, som jeg virkelig kan mærke har været hårdt ramt. Så derfor ramte dit indlæg mig ekstra meget.

Stort knus
Koala - der bare ønsker dig og din familie alt det bedste i verden!

pregnancy Lilypie Third Birthday tickers

10-03-2010 11:37:14

Medlem siden:
27-02-2004

Sidst online:
07-02-2012

Jow jow da

jeg glemmer da ikke så let, selvom jeg snart bliver 36år

Hold op hvor er det bare dejligt for jeres søn, og jer forældre :-)

Det kan jo ødelægge alt hvis ens barn ikke trives!!

10-03-2010 11:43:13

Medlem siden:
12-03-2006

Sidst online:
29-12-2011

re

Hov - kom til at skrive "min kusine" men mente selvfølgelig "min datters kusine". Nå, detalje - you get the picture!

Knus Koala

pregnancy Lilypie Third Birthday tickers

10-03-2010 13:25:59

Medlem siden:
30-11-2007

Sidst online:
08-02-2012

.-.

Hej miamor!

Kan godt huske forløbet med din søn, og de tanker han havde - hvor er det dejligt at læse om den positive udvikling der er sket. Mange tak for din update - og alt godt til jer!!

Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

10-03-2010 14:45:23

Medlem siden:
29-08-2008

Sidst online:
07-02-2012

Hej Miamor

Selvfølgelig kan vi da huske dig

Hvor er det godt at høre at det går fremad med jeres store dreng... Det er godt at han har nogle forældre som følger tingene til dørs, for det er bare nødvendigt hvis der skal ske noget i sådanne sager.

Alt det bedste for dig og HELE familien!!!

Pæppe

Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

10-03-2010 16:45:30

Medlem siden:
28-01-2008

Sidst online:
08-02-2012

Hejsa

Kan også sagtens huske dig. Hvor er det bare skønt at høre alt den positive fremgang jeres dreng og hele familien har opnået

Dejlig med sådan en update

10-03-2010 19:05:49

Medlem siden:
15-09-2007

Sidst online:
28-08-2011

hej miamor

Godt at høre, at alt går meget bedre. Jeg er ikke helt sikker, men var det ikke også din søn der havde en spiseforstyrelse og hvordan går det med det? (måske blander jeg dig sammen med en anden siden du ikke har nævnt noget om det) i såfald undskylder jeg.

Lilypie 1st Birthday Ticker

10-03-2010 19:33:04

Medlem siden:
27-05-2005

Sidst online:
07-02-2012

Hej Håb...

Hej Håb,

Du har helt ret min søn havde/har også en spiseforstyrrelse... Men nu hvor der ligesom er styr på alt det andet, eller man kan sige der er faldet ro på - så spiser han ganske normalt, for ikke at sige rigtig godt... Så spiseforstyrrelsen har været hans måde at kontrollere noget på, når alt andet var noget hø..

Men det er noget som vi stadigvæk er OBS på, for det kan vende tilbage meget hurtigt!!

Kh Miamor

Daisypath Anniversary Years Ticker

Mor til 2 drenge fra hhv. Jan. 02 og Okt. 05.. Og en dejlig pige fra Maj 08 :-D

10-03-2010 20:04:27

Medlem siden:
01-03-2005

Sidst online:
07-02-2012

.

Jo selvfølgelig kan jeg huske dig, og du er faktisk også savnet ;-)

Hvor lyder det dejligt at han har fået det så meget bedre og i som familig og har har det rigtig godt igen.

Jeg tænker lige at du mangler at opdatere på dine hjerneblødninger, hvordan går det med det?

Og Ida musen?

Kram fra Heidi - mon du kan huske din testmakker ;.-)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

10-03-2010 20:21:35

Medlem siden:
17-06-2008

Sidst online:
13-07-2011

Hejsa :)

Jeg kan helt klart også huske dig. Og jeg husker dine indlæg om jeres, og jeres søns, svære situation.

Hvor er det da dejligt at høre, at han (og I) endelig fik den nødvendige hjælp. Og rigtigt stærkt gået af dig, at du var så vedholdende. Dejlig update på situationen, som må have været ufattelig svær at håndtere som familie/par/forældre.

Jeg håber, det bliver ved med at gå fremad for ham.

Lilypie Third Birthday tickers

11-03-2010 08:25:56

Medlem siden:
17-06-2008

Sidst online:
13-07-2011

Altså søde Miamor

Du er da ikke sådan at glemme :o)

Hvor er det en dejlig update. Skønt at høre at han nu har fået den rette hjælp og er på vej tilbage til livet. Fantastisk at familien nu igen fungerer bedre og at i som forældre har fået lidt overskud tilbage. Selv om det kan holde hårdt så er det da fedt at man bor i et land hvor der findes den nødvendige hjælp og ekspertise i rigtigt mange situationer.

Jeg håber fremgangen fortsætter på samme gode måde.

Pøj pøj og kram

Mette

11-03-2010 08:30:16

Medlem siden:
27-05-2005

Sidst online:
07-02-2012

Åhh hvor er I søde...

Godmorgen :-)

Åhh hvor er I søde, tænk at så mange kan huske mig - det er virkelig overvældene...

Heidi/Mooney: SELVFØLGELIG kan jeg huske mig testmakker - det glemmer man ikke sådan bare lige...

En Update på min blodpropper; Jamen jeg mærker ikke noget til det mere - og det er så lidt lyv... Hvis jeg er meget træt, kan jeg stadig snuble over ordene, og man kan tydeligt se at mit højre øje så hænger lidt i forhold til det venstre.. Men i dagligdagen tænker jeg faktisk ikke over det mere... Manden er stadig til en vis grad berørt af det, og bryder sig bestemt ikke om, hvis jeg får en slem omgang hovedpine... Men ellers syntes jeg, at jeg er sluppet heldigt fra det hele, ingen mén mere, som jeg tillægger den store betydning - jeg har ændret mig meget i min personlighed, finder mig måske ikke i så meget mere, men er også blevet meget mere blød, og har fået nemmere til tårer ;-)...

Ida musen: Jamen altså hun bliver jo så stor, alt for hurtigt (selvom hun i virkeligheden er et lille nips)... Hun snakker og snakker (gad vide hvor hun har det fra ;-)), og siger både 2 og 3 ord sat sammen... Hun  er så småt begyndt at interessere sig for potten, og tissede for første gang deri igår :-D.... Også ELSKER hun sine bødre og VS..... :-)

Kh Miamor

Daisypath Anniversary Years Ticker

Mor til 2 drenge fra hhv. Jan. 02 og Okt. 05.. Og en dejlig pige fra Maj 08 :-D

11-03-2010 09:14:25

Medlem siden:
01-03-2005

Sidst online:
07-02-2012

.

Hej igen

Dejligt at høre du ikke mærker så meget til dine mén efter hjerneblødningerne.

Og ja de bliver SÅ store ALT for hurtigt. Sofie snakker og snakker også, så vores ører hænger i laser, Viktor snakker endnu mere ;-)
Hun sætter også 2-3 nogengange 4 ord sammen, Så lækkert at kunne føre en lille samtale og at hun kan gøre sig forståelig når noget er træls, eller hvis hun vil have noget :-) Men hun er dælme også en dame med temperament, det ved vi ikke hvem hun har fra  hi hi hun er så sjov.

Kram fra Heidi - som har en basse med skoldkopper, tror jeg, er ret forvirret efter at have talt med lægen...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

13-03-2010 16:29:21

Medlem siden:
20-09-2007

Sidst online:
18-11-2011

Jeg husker dig også!!!

Jeg stemmer i som de andre piger, jeg blev faktisk helt glad for at se dit navn og at der stod update!!!

Jeg har også fulgt med i jeres kamp for jeres dreng. Så det er skønt at læse at han har fået styr på sine følelser og får hjælp døgnet rundt.

At i som familie har fået det så godt igen er baresuper godt - så godt kæmpet!!!!

Hilsen Mette

13-03-2010 16:36:22

Medlem siden:
20-09-2007

Sidst online:
18-11-2011

hej mooney

mooney skrev:

Hej igen

Dejligt at høre du ikke mærker så meget til dine mén efter hjerneblødningerne.

Og ja de bliver SÅ store ALT for hurtigt. Sofie snakker og snakker også, så vores ører hænger i laser, Viktor snakker endnu mere ;-)
Hun sætter også 2-3 nogengange 4 ord sammen, Så lækkert at kunne føre en lille samtale og at hun kan gøre sig forståelig når noget er træls, eller hvis hun vil have noget :-) Men hun er dælme også en dame med temperament, det ved vi ikke hvem hun har fra <pNu har jeg jo også en dreng med skoldkopper - så hvad sagde din læge til demærkelige store knopper du beskrev tidligere??

Ja alex har så mange at jeg er sikker på det er skoldkopper. Men han havde jo hånd, mund og fod -syge lige inden. Nu har han ellers skårpe på dem alle, men har i torsdags fået nogle knopper som er lidt som dem han havde først( hånd og fod) fordi de stadig ligner vabler.

Så egentlig ved jeg ikke om han kommer afsted på mandag..... han startede torsdag i sidste uge.

Håber du fik svar fra lægen!! Hilsen Mette

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!