(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(9)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Rømer-britax uden isofix? (evt. Lenats31)
Favorit Del
10-03-2010 21:12:34

Medlem siden:
28-02-2007

Sidst online:
14-12-2011

Rømer-britax uden isofix? (evt. Lenats31)

Tillader mig lige at poste den her også (ss udstyr-forum):

Vi står for at skulle købe en ny autostol til junior, og valget er faldet på Rømer-britax baby safe plus 2010 ranger.

Situationen er den, at vi ikke selv har bil, men har mulighed for at låne 4-5 biler i familien. Kun én af disse har mulighed for isofix, og da vi ikke kan være sikre på at kunne låne den i alle tænkelige akutte situationer (f.eks. tur til vagtlæge osv.) har vi tænkt på at skaffe os en selebase i stedet.

Men så læser jeg lige her, at det ikke er de små autostole, der er så farlige, når de kun er monteret med sele (og altså uden base overhovedet) - det er mere de store? Eller hvordan skal det forstås? Jeg vil selvfølgelig gerne have den sikreste løsning, som passer til de begrænsninger vores bilsituation giver, men omvendt vil jeg ikke smide en masse unødige penge ud af vinduet, hvis det ikke er nødvendigt?

Så skal jeg købe den selebase til autostolen, eller er den "unødvendig"? Og kan sådan en selebase monteres i alle biler (store, små, med korte seler osv)?

Mvh.

Pernille, som snart skal have bestilt, og vil gøre det via engelsk hjemmeside...

baby baby development

11-03-2010 18:47:17

Jeg er Min-Mave PLUS+ bruger

Medlem siden:
28-10-2009

Sidst online:
07-02-2012

Fødselsdato:
05-07-1972

Pernille

Hejsa,

Det er først når barnet skal opi en større autostole at det bliver svært, fordi det er her man kan vende dem fremad om man vil. Det er ca 5 gange mere sikkert at lade dem blive i en bagudvendt stol til min. 4 år. og altså en større en af slagsen. Der findes en som kan anvendes hele vejen fra 0-18 kg bagudvendt. Den har en base som kan monteres med isofix og med bilens bælte i biler uden isofix. Den fylder ikke ret meget og er perfekt til små biler. Sædet kan man tage ud af basen og have med sig rundt nøjagtig som en hvilken som helst anden babystol. Den koster ca. 3200 kr og det er fra nyfødt til 4 år ca. Jeg MENER at Babysafe Plus koster 1100 eller deromkring. Selebasen kommer så ud over for ca. 750 kr.

Selebaser er gode til korte seler, da den kun skal føres igennem basen og ikke bagom autostolen. Babystole med baser giver mere stabilitet.

Her er Duologic:

aktagracoduologicipeugeot207003.jpg picture by lenats31

aktagracoduologicipeugeot207018.jpg Akta Graco Duologic picture by lenats31

(nyfødt  position mangler bare at føre hovedstøtten længere ned)

aktagracoduologicipeugeot207016.jpg Akta Graco Duologic picture by lenats31

Den kan anvendes uden basen til nyfødte 0-13 kg.

Lena

11-03-2010 21:40:47

Medlem siden:
28-02-2007

Sidst online:
14-12-2011

Tusind tak :o)

Så hvis vi køber rømer babysafe plus´en, (0-13 kg) vil den være mere sikker med selebasen end uden? Jeg kan købe begge dele inkl. fragt via babydaysdirect.com til ca. 1350 kr, så det er jo billigt nok (ift. priserne herhjemme).

Har en veninde, de mener at baserne kun gør stolene mere sikre, fordi man så er rimelig sikker på korrekt montering hver gang - og altså ikke at de nødvendigvis er mere sikre end selemonterede stole i et ulykkesøjeblik, end hvis stolen er korrekt monteret udelukkende i sele. Har hun ret i den antagelse? Hvis hun har, kan det jo i princippet være lige meget med selebasen, da den jo alligevelskal monteres på ny, hver gang vi skal låne bil (vi gør det vel ca. en gang hver 14. dag og som regel kun i få timer af gangen, så det er udelukkende for sikkerhedensskyld at vi overvejer en base - ikke for det nemme i bare at kunne klikke den af og på basen).

baby
baby development

11-03-2010 23:14:55

Jeg er Min-Mave PLUS+ bruger

Medlem siden:
28-10-2009

Sidst online:
07-02-2012

Fødselsdato:
05-07-1972

...

Selemontering er lige så sikker som Isofix-montering, HVIS man altså kan montere stolen korrekt med selebasen. En base gør stolen mere stabil. Alle mener at de har udført en montering med sele korrekt. I virkeligheden er det kun de færreste som gør det rigtigt.

Ofte er selen snoet og ikke strammet godt nok.

Tit er selen i stolen heller ikke strammet godt nok om barnet.

Så, ja hun har ret.

God handel forresten ikke en tosset pris.

Lena

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!