Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Hvor langt er jeg henne?

18.juni 2017 kl. 17:09
Luk
Medlem siden 03-11-2016
18-06-2017 17:09
Luk
Medlem siden 03-11-2016
Godt skrevet
0

Jeg er en smule forvirret, og håber der sidder et par garvede piger derude som kan svare på mit spørgsmål. 

Den 7 juni fik jeg lagt et fryseæg op. Ægget var en blastocyst der var dyrket i fem dage. I går testede jeg og fik en positiv test. Testede igen i dag, og fik samme resultat. Jeg skal have blodprøve i morgen. Jeg har selv regnet mig frem til at jeg er 4+1 i dag, men så fandt jeg en terminsberegner på Trianglens hjemmeside og den siger at jeg i dag er 3+5. 

Er der noget jeg har misforstået. Hvis det er en fem dages fryseblasto er jeg så ikke 2+0 fem dage før ÆO? Siger man ikke at man er 2+0 ved ÆU? 

Det er første gang nogensinde at jeg får en positiv test, og selv om jeg kan læse mig frem til at en streg er en streg, og tre dage betyder jo ikke noget i det store perspektiv, men jeg synes bare min g-test er lidt svag i forhold til at være 4+1. 

På forhånd tak :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 17:31
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
18-06-2017 17:31
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Halløj og tillykke med den positive test!!! :))))

Jeg fandt denne terminsberegner på nettet og brugte den. Der kan man i rullegardinet vælge 5- dages blastocyst.

http://www.yourivfjourney.com/baby-calculators-for-pregnancy/ivf-and-fet-due-date-calculator/

Måske du kan bruge den også :)))

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 18:14
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
18-06-2017 18:14
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Mange tak. Det er virkelig spændende :-)

Sjovt, beregneren i dit link er tre dage foran Trianglens. Jeg troede egentligt at det var en simpel og nem beregning når man har fået et befrugtet æg lagt op, men det lader til at forskellige beregnere ikke tæller ens.

Jeg må nok bare vente og se hvad blodprøven siger i morgen. 

Tak for input :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 20:03
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
18-06-2017 20:03
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fik indtrykket at den jeg bruger er mere præcis, da man kan vælge lige præcis den type æg man har fået op :))) men ja vent og se :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 20:06
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
18-06-2017 20:06
Luk
Medlem siden 09-06-2016
2 startede debatter
89 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hov men ja det kan jeg godt se, prøvede lige Trianglens ;) tænkte bare min var mere præcis, fordi den passede perfekt med klinikkens udregning efter æo af fryseblasto :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.juni 2017 kl. 20:32
Luk
Medlem siden 02-02-2015
17 startede debatter
87 skrevne indlæg
18-06-2017 20:32
Luk
Medlem siden 02-02-2015
17 startede debatter
87 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
LeneXX skrev :

Jeg er en smule forvirret, og håber der sidder et par garvede piger derude som kan svare på mit spørgsmål. 

Den 7 juni fik jeg lagt et fryseæg op. Ægget var en blastocyst der var dyrket i fem dage. I går testede jeg og fik en positiv test. Testede igen i dag, og fik samme resultat. Jeg skal have blodprøve i morgen. Jeg har selv regnet mig frem til at jeg er 4+1 i dag, men så fandt jeg en terminsberegner på Trianglens hjemmeside og den siger at jeg i dag er 3+5. 

Er der noget jeg har misforstået. Hvis det er en fem dages fryseblasto er jeg så ikke 2+0 fem dage før ÆO? Siger man ikke at man er 2+0 ved ÆU? 

Det er første gang nogensinde at jeg får en positiv test, og selv om jeg kan læse mig frem til at en streg er en streg, og tre dage betyder jo ikke noget i det store perspektiv, men jeg synes bare min g-test er lidt svag i forhold til at være 4+1. 

Hej med dig! Du har vel fået ægløsningssprøjte under din behandling, ikke? Fra den er taget går der 1,5 døgn til du har ægløsning, hvor du ville være 2+0. Ved en blastocyst oplægning er du så 2+5, hvilket vil sige at du må være 4+2 i dag! :-) 

Jeg er selv lige blevet gravid på en fryse blastocyst, så fortsat held og lykke med det! :-D 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.juni 2017 kl. 21:28
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
18-06-2017 21:28
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
milade skrev :

Hov men ja det kan jeg godt se, prøvede lige Trianglens ;) tænkte bare min var mere præcis, fordi den passede perfekt med klinikkens udregning efter æo af fryseblasto :)

Så må det jo næsten være rigtigt. Underligt at Trianglens beregner er lidt ved siden af. Så bruger jeg da bare "din" i stedet :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 21:49
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
18-06-2017 21:49
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Lizz skrev :
LeneXX skrev :

Hej med dig! Du har vel fået ægløsningssprøjte under din behandling, ikke? Fra den er taget går der 1,5 døgn til du har ægløsning, hvor du ville være 2+0. Ved en blastocyst oplægning er du så 2+5, hvilket vil sige at du må være 4+2 i dag! :-) 

Jeg er selv lige blevet gravid på en fryse blastocyst, så fortsat held og lykke med det! :-D 

Jo jeg har fået ægløsningssprøjte. Det passer også fint med min egen beregning, så Trianglens beregner må jo være forkert.

Tak for svar og stort tillykke med den positive test :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juni 2017 kl. 00:17
Luk
Medlem siden 20-11-2007
112 startede debatter
969 skrevne indlæg
19-06-2017 00:17
Luk
Medlem siden 20-11-2007
112 startede debatter
969 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Aner intet om udregning

men stort tillykke 

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers
19.juni 2017 kl. 11:13
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
19-06-2017 11:13
Luk
Medlem siden 03-11-2016
2 startede debatter
99 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
LEH skrev :

Aner intet om udregning

men stort tillykke 

Tusind Tak LEH :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• keepingupwithmy... - 23-06-2017

Endelig husejer!
  • Faderstuen - 20-06-2017

At bruge tid på ingenting
  • Fit Family - 16-06-2017

Mofibo i ørene under træning hos Fit Family
  • enmorsunikkever... - 15-06-2017

Dit barn trives ikke ...

Nyeste blogindlæg

Endelig husejer!

Dit barn trives ikke ...

Nyeste blogindlæg

Endelig husejer!

Dit barn trives ikke ...

Nyeste artikler

Paraplyklapvogn med på flyrejsen

Hvis du er i tvivl om reglerne vedrørende klapvogne, og om hvorvidt man må have klapvogn med i lufthavnen og med ud til flyet, så læs med. Læs mere

Barselsbesøg: Svigermødre, søskende, onkler og naboer - gå to skridt tilbage og afvent situationen
Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst
5 ting du skal overveje, når du vælger sæddonor

Cryos International - Denmark sætter en ære i ikke bare at være verdens største sædbank, men også i at have det største udvalg af donorer, samt gratis adgang til online donorsøgning. Cryos har verdens største udvalg af anonyme og ikke-anonyme donorer, og kan ydermere prale af at have det største antal registrerede graviditeter i verden. Cryos leverer til mere end 80 lande verden over. Læs mere

Sammensæt en kuffert til dit barn fyldt med lækre produkter og mærker

Har du småbørn i hjemmet eller venter du dig - ja, så har du sikkert allerede hørt om HappyHello som tilbyder en kuffert hver måned hvor du kun betaler indkøbspris for alle dine produkter ud over medlemskabet. Læs mere

Hos Maigaard er patienten altid i fokus

Maigaard er en privat fertilitetsklinik, der er ejet af speciallægerne John Kirk og Mathilde Evaldsen. Siden starten i 1998 har fokus været at give patienterne tryghed Læs mere

Nyeste artikler

Hvis du er i tvivl om reglerne vedrørende klapvogne, og om hvorvidt man må have klapvogn med i lufthavnen og med ud til flyet, så læs med. Læs mere

Barselsbesøg: Svigermødre, søskende, onkler og naboer - gå to skridt tilbage og afvent situationen
Barselsbesøg - gode råd til dig som gæst

Cryos International - Denmark sætter en ære i ikke bare at være verdens største sædbank, men også i at have det største udvalg af donorer, samt gratis adgang til online donorsøgning. Cryos har verdens største udvalg af anonyme og ikke-anonyme donorer, og kan ydermere prale af at have det største antal registrerede graviditeter i verden. Cryos leverer til mere end 80 lande verden over. Læs mere

Har du småbørn i hjemmet eller venter du dig - ja, så har du sikkert allerede hørt om HappyHello som tilbyder en kuffert hver måned hvor du kun betaler indkøbspris for alle dine produkter ud over medlemskabet. Læs mere

Maigaard er en privat fertilitetsklinik, der er ejet af speciallægerne John Kirk og Mathilde Evaldsen. Siden starten i 1998 har fokus været at give patienterne tryghed Læs mere