Login
Opret bruger

Prolactin????

13-01-2009 11:17:30

Medlem siden:
13-11-2007

Sidst online:
05-10-2009

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Prolactin????

Hej igen;-)

Sidder lige og kigger i mine blodprøvesvar. Og ser at P-prolactin er målt til at være for lav??? Det er målt til 108 og må min. være 127. Er der nogen der ved hvilken betydning det har??

Kan slet ikke lige finde noget om prolactin på nettet. Er der nogen der ved hvad det er??

Hjælp, bliver helt vild nervøs nu!!! (ked)

KOKO

13-01-2009 17:22:48

Medlem siden:
10-02-2008

Sidst online:
05-11-2009

Fødselsdato:
01-03-1977

Synes godt om:
+ Besvar

Hejsa

hejsa!

Hmmm....tja det jeg fik at vide vedr prolactin var, at mine tal var for høje...nogle gange.. Og jeg fik at vide, at det faktisk er et stof man danner når man ammer og det er derfor  man ofte hører om, at når man ammer så har man sværere ved at blive gravid.... Og derfor var det jo ikke godt, at jeg dannede for meget..især når jeg absolut ikke ammer og gerne vil være gravid...

Man kan få noget imod det, men da det jo er et andet tilfælde med dig hvor det er for lavt så ved jeg ikke rigtig....

Men hæng mig ikke op på det....

(knus) Pernille

Barnløs i behandling i 7 år.
Mild pco (ultralyds-pco)
Gravid for 6 år siden vha pergotime, men havde SA i uge 10.
6 IUI; negativ resultat.
1. IVF forrige sommer; gravid uden for livmoderen.
2 æg tilbage i fryseren efter 6 fryseæg.
2 æg lagt tilbage tor. 7.2.2008....neg
Juni 2009 besluttede vi at slutte med fertilitetsbehandligerne...vi orker ikke mere. Nu starter et nyt og spændende kapitel i vores liv, nemlig adoption. Vi glæder os til vores nye rejse og er lykkelige for vores beslutning :-)

13-01-2009 18:47:09

Medlem siden:
14-01-2008

Sidst online:
02-03-2014

Fødselsdato:
26-03-1982

Synes godt om:
+ Besvar

hej

Det er dit ammehormon. Mit er for høj, så derfor får jeg nogle piller en gang om ugen og ellers blodprøve hver 4 uge. De mener dog ikke lige for mig, at det har nogen betydning for at jeg ikke er blevet gravid.

Men spørg på klinikken, de ved meget mere om det.

Mkp

6 negative iui-d 1 ivf 25 æg 6 fryseforsøg (1 ma i uge 9, sa i uge 6, gul i uge 9) JUBII gravid med det sidste fryseæg. 16/10-2010 fødte en lille pige. September 2011 : 1 ivf negativ November 2011 : 2 ivf testdag den 7 december. Jubii GRAVID
Den 14/7/12 Fødte endnu en perfekt pige.

14-01-2009 09:34:59

Medlem siden:
27-05-2005

Sidst online:
14-01-2014

Synes godt om:
+ Besvar

Svar

Dus kal ikke være nervøs, det er ikke noget farligt. Prøv at søge på nettet, hvor du staver det prolaktin (med k) - så finder du en masse.

Jeg havde modsat dig for højt et niveau af prolaktin, hvilket var skyld i manglende menstruation. Det betød medicinsk behandling og blodprøver jævnligt - men jeg har da en dejlig pige i dag.

Mille

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Hver femte forælder får behov for førstehjælp
Her får du de fire vigtigste råd i forbindelse med førstehjælp til børn fra Børneulykkesfonden og Falck, for en undersøgelse viser at for få kan yde hjælp.Læs mere
Find mad i skoven med Claus Meyers Naturalmanak
Med Claus Meyers nye opslagsværk ved hånden, kan du tage børnene med til skov og strand og samle ind til kreative salater, gryderetter og supper.Læs mere

Nyttige værktøjer