Ja
hold da op, det er godt nok hurtigt! Hvor dejligt for jer!
Hvor skal I hen?
Favorit
Må dele det med nogen, som forstår hvor stort det her er
. Der er ligesom om, at omgangskredsen ikke helt kan sætte sig ind i det, men I må af alle kunne forstå det.
Vi er henvist til fertilitetsbehandling, da min kæreste har nedsat sædkvalitet.... Han har ca.6 mio. friske, normale sædceller ud af de 60 mio han leverede, så det er nok insemination til en start.
Vi henvendte os til lægen for at få foretaget div. prøver før henvisningen. Dette gjorde vi i juli måned og nu har vi allerede fået første samtaletid på fertilitetsklinikken på torsdag d.9.... det er for vildt! Havde forventet at skulle vente flere måneder bare på at komme til samtale.
Åhh altså, jeg glæder mig så meget og er så utrolig spændt på hvad der skal ske
Nå, måtte bare have det ud af systemet.
Håber I alle holder humøret oppe
hold da op, det er godt nok hurtigt! Hvor dejligt for jer!
Hvor skal I hen?
Ja, jeg glæder mig bare så meget
.
Vi skal til Fertilitetsklinikken i Hvidovre hos Dr. Tri.
Hvor langt er I, i jeres forløb?
er ikke helt så langt. Jeg mangler at få taget blodprøver (igen!) i næste cyklus altså om ca 2-3 uger, og kæresten afleverede sædprøve i går. Hvis de kan bruge hans sædprøve, kan vi forvente at blive kaldt til samtale, når jeg har fået taget blodprøverne. Hvis ikke, skal han tage ny sædprøve igen om 3 mdr, og så derefter samtale. Så vi HÅBER
at de kan bruge prøven!!
Og alt held og lykke med det. 
Hvordan kan det være at I allerede kender din mands sædtal??
Jamen min kæreste fik taget sædprøver i juni, som blev analyseret - vi ringede derop og fik tilsendt resultaterne. Det var min kærestes læge, som straks satte himmel og hav i bevægelse da hun hørte vi havde forsøgt i et å
r.
Hvorfor skal du have taget blodprøver igen? Det er da godt nok mange prøver i hver især skal have taget.... den ventetid er bare så irriterende! 3 mnd. er længe at vente på svar. Krydser fingre for at de kan bruge din kærestes prøve
er Dronninglund, der vil, at man får taget blodprøver i 2 cyklus i træk. Det er nu også fint nok for mig, for nu er der jo kun 3 uger til næste blodprøver, og til den tid ved vi, om de kan bruge sædprøven. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor de måske skal have 2 sædprøver? Hvis der ikke er liv nok i dem, så hjælper det vel ikke at tjekke igen 3 mdr senere
Så om 14 dage får vi svar på sædprøven og så håber vi, at vi kan komme til samtale
Jeg kan ikke overskue, hvis de siger at han skal lave ny sædprøve 3 mdr senere!!
Men det bliver da dejligt snart at komme videre..
næ, det er da også spøjst, men du har ret. Når I alligevel skal venter, kan tiden ligeså godt blive brugt fornuftigt
Min kæreste har siden han fik beskeden om nedsat sædkvalitet været på kanonkuren, så vi glæder os virkelig til at se om det har forbedret den.
Man skulle tro de snart har fået alle de prøver, som de har behov for. For du har ret. Hvis det er fordi sædkvaliteten er nedsat bliver den jo ikke bedre af flere prøver. Mon ikke I er heldige at blive henvist efter de næste prøvesvar. Det håber jeg I gør. Ventetiden er svær, når alt man ønsker er en stor lækker mave og efterfølgende et stks. dejlig baby
Vi er selv meget spændte
.
Har lige hørt fra en anden herinde (tråd under insemination), at hendes kærestes sædkvalitet blev forbedret med 1000 % ved hjælp af kuren - så man har vel lov at håbe
Vil gerne vide hvor meget manden skal have af hver vitamin i den der kanonkur? Jeg har læst flere steder om den, men kan ikke læse mig frem til, hvor meget der skal være af hver?
Håber du kan hjælpe tjeptjep.. Og at det virker, men det er forsøget værd.
Det er ikke sådan at der er en vitaminpille, er næsten har det hele i sig?
at det giver pote. Blir meget interessant at finde ud af
.
Altså, så har han ihvertfald gjort hvad han kunne for at forbedre den.
Min kæreste indtager dagligt:
- 1 pille Selen (100 mcg)
- 1 pille Zink (100 mg)
- 1 pille Vitamun som indeholder forskellige vitaminer, mineraler og urter (kan købes i helsekostbutikker)
- 1 pille E-vitamin (135 mg)
- 1 pille All Omega 3-6-9
"elmeskov" skrev dette i en af mine tråde :
"Zink har noget med hurtigere celledannelse og b-vitamin sænker prolactin nivauet, som meget kan blive for højt i en mands krop, hvis østrogen stiger, så bliver hypofysen dårligere til at sende signal til testiklerne om at danne sædceller - kort fortalt
Selen er et antiaxidant, som bare er suverænt godt for alle. Findes os i hvid og grøn te. Som os er særlig godt for dig 
Undgå:
Koffein - cola, te, kaffe mv. - nyd det ved særlige lejligheder, så smager det os bedre :)
Alkohol
Varme bade, sauna, solarium, og al for stramme bukser.
Rygning"
Hun har styr på tingene
Hehe.... desværre ikke én pille der indeholder alt, selvom det da ku' være usandsynligt smart
. Det er lidt smådyrt at købe alle de forskellige vitaminer, men hey hvis det hjælper så er det det værd!
Jeg har lige læst om de forskellige vitaminer, og jeg kan ikke helt forstå, at han skal tage 135 MG E-vitamin?? Det lyder af utrolig meget, og E-vitamin er jo fedt-opløselig og skulle ikke så nemt komme ud af systemet? Er det ikke kun 135 ug?
Det er ihvertfald ikke mere end den anbefalede daglige dosis