Favorit
Brug for råd nu! ÆO forhåbentlig i morgen - men hvor mange når disponeret for tvillinger?
Hej.
Jeg fik mine eftersigende 4 flotte æg ud i går og hold da op, det var ikke sjovt. Men det skal jo gøres.
Nu kommer det store spørgsmål forhåbentlig i morgen - 1 eller 2 æg?
Der var ingen tvivl, hvis ikke lige, jeg var disponeret for tvillinger i forvejen. Så var det helt klart 2. Men nu er jeg disponeret for tvillinger og har faktisk tidligere været naturligt gravid med tvillinger. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke overskue 3 eller måske 4 børn, hvis begge æg bliver til noget og deler sig. Hjælp. Hvad synes I? 1000 tak for tanker og råd.
Der er jo lige det ved det.....
milleesb skrev:tror du skal tage en klog snak med klinikken om dette, så skal de nok hjælpe dig med den bedste løsning
Hejsa.
Ja, det er bare lige det. Tvillingegraviditeten var med en tidligere mand og min nuværende mand bliver helt vildt ked af det, hvis vi taler om det, så det er lidt svært at sidde derinde og rippe op i det hele. Det tør jeg ikke rigtigt. Har overvejet at ringe derind selv og vende det med dem på forhånd, men er så bare vildt bange for, at de giver mig dårligt nyt. Så det tør jeg heller ikke. Py ha, altså.
nej det ikke altid let...
Ok, ja det ikke rart. lykkes graviditeten ikke, eller har du børn fra tidligere??? tror altid der er meget små chancer for 2* enægget tvillinger, men har jo ingen hold i min udtagelse, bare en formodning....
Må give dig en historie fra den virkelig verden
min kollega har trillinger - har været meget selv med dem, da manden sejler - og hun har i dag tre sunde unger, og er stadig et helt menneske 
sikke et dilemma
- Er det ikke kun enæggede tvillinger der er arveligt?
Jeg synes du skal tale med klinikken og hører deres mening, og din mand må vel så bare acceptere at detteer kendsgerningerne og at du har haft et liv tidligere, selv om det ikke er rart at snakke om eller tænke på.
Håber at du får løst problemet
Sebie
Uha
Jeg må indrømme, at jeg dengang fik en PA. Graviditeten var et "uheld" og vi var gået fra hinanden, da jeg opdagede det. Vi var mildest talt ikke særlig gode venner og jeg var helt ude af den. Så det blev en abort. Hylede fra start til slut. Fik jo tilmed at vide, at der var to. Det havde jeg gerne været foruden. Har nu en mand med svært nedsat sædkvalitet og ringe chance for succes. Så rent mentalt er det her ikke særlig nemt. Min intuition siger mig, at min. det ene æg vil gå til, hvis jeg får sat to op. Mon man skal følge sin intuition? Det har jeg jo altid troet på. Vi ønsker os så brændende et lille barn. Ventetiden er simpelthen helt uudholdelig....
Det bliver værre
sebie skrev:- Er det ikke kun enæggede tvillinger der er arveligt?
Jeg synes du skal tale med klinikken og hører deres mening, og din mand må vel så bare acceptere at detteer kendsgerningerne og at du har haft et liv tidligere, selv om det ikke er rart at snakke om eller tænke på.
Sebie
Hej Sebie.
Det er så svært, fordi min nuværende mand og jeg jo har været sammen i mere end 10 år med undtagelse af 1 år, hvor vi var gået fra hinanden og jeg fandt den anden mand, som jeg blev gravid med. Så der er frygtelig mange følelser i det for min dejlige mand. Vi taler ikke om det, fordi det gør så ondt på ham.
Det kan jo være, at der kun er 1 æg i morgen - så er problemet løst ;O)
Tak
milleesb skrev:Ok, ja det ikke rart. lykkes graviditeten ikke, eller har du børn fra tidligere??? tror altid der er meget små chancer for 2* enægget tvillinger, men har jo ingen hold i min udtagelse, bare en formodning....
Må give dig en historie fra den virkelig verden
for den fine lille historie. Uha ;O)
På besøg
Hejsa,
kan godt forstå du er lidt i vildrede, men vil bare lige berolige dig. 
Det er de tveæggede tvillinger, der er arvelige på kvindens side. Enæggede tvillinger er en såkaldt "fejl" i naturen
Derfor kan du hverken gøre fra eller til...
Hvis du er disponeret for tvilinger, er det de tveæggede, og i og med, at de jo har taget æggene ud og styrer, hvor mange der kommer tilbage, så er der ikke noget arveligt der, som kan spille ind.
Men I skal selvfølgelig gøre op med jer selv, om I er klar til tvillinger, hvis du får sat to æg op.
Og selvom man får 2 op, kan det sagtens være, at kun det ene bliver siddende.
Håber det kan hjælpe dig lidt 
Knus fra mig, der selv har et barn efter fertilitetsbehandling (og nu gravid med nr 2) 
Hejsa
280411 skrev:Hejsa,
kan godt forstå du er lidt i vildrede, men vil bare lige berolige dig.
Det er dejligt, at I tager jer tid til at hjælpe mig lidt.
Det er netop de tveæggede, vi har i familien. Min mormor har sådan et "sæt" og det springer vist en generation over. Men hvis du siger, at man styrer det "uden om naturen" i dette tilfælde, så er det jo fint. Men de to æg kan vel stadig dele sig til fire efter ÆO, ikke? Men det sker vist meget sjældent. Jeg tør godt "risikere" tvillinger med 2 æg.........det er mere hvis nu de beslutter sig til at blive til et halvt fodboldhold, at jeg får det lidt varmt ;O)
Tillykke med den lille og den på vej. Dejligt med en god historie!
Undskyld
Zivic skrev:sebie skrev:- Er det ikke kun enæggede tvillinger der er arveligt?
Sebie
Hej Sebie.
Det er så svært, fordi min nuværende mand og jeg jo har været sammen i mere end 10 år med undtagelse af 1 år, hvor vi var gået fra hinanden og jeg fandt den anden mand, som jeg blev gravid med. Så der er frygtelig mange følelser i det for min dejlige mand. Vi taler ikke om det, fordi det gør så ondt på ham.
Det kan jo være, at der kun er 1 æg i morgen - så er problemet løst ;O)
Så er situationen jo en anden - og giver mere mening.
Jeg ved ikke om det hjælper dig men jeg vil gerne have 2 æg op ikke fordi at jeg vil have tvillinger men fordi at jeg ikke er sikker på at jeg har lyst til andet end dette ene forsøg. Så jeg satser!!
Skal lige siges at jeg har 3 børn i forvejen og synes at 2 til er for meget - men jeg er også i tvivl ligesom dig - Håber du finder en løsning!
Jeg sender lige et
afsted til dig
Pøj pøj - jeg vil gerne hører hvad i bliver enige om!
Sebie
Zivic
Det der sker, når man får tveæggede er at der bliver løsnet 2 æg i stedet for det normale ene æg.
Men du har jo reelt haft ægløsning (ÆU) denne gang
Om de deler sig yderligere til enæggede tvillinger - ja, det er den chance vi tager. Men chancen/risikoen for det er ikke større end ved en "normal" opstået graviditet.
Får I selv lov til at bestemme antallet af æg til ÆO?
Hvor gammel er du?
Tak for forklaring
280411 skrev:Det der sker, når man får tveæggede er at der bliver løsnet 2 æg i stedet for det normale ene æg.
Men du har jo reelt haft ægløsning (ÆU) denne gangDet er ikke til at finde ud af
Så det var en super forklaring at få. Så er jeg mere rolig.
Jeg er 34 år. Vi har fået lov til at vælge 1 eller 2. Vi skal afsted i morgen tidlig, hvis de altså ikke lige ringer til os og aflyser. Men det gør de bare ikke! (7913).
Hip hip
Hejsa.
Ville da lige give en melding tilbage efter alle jeres søde beskeder. Alle 4 æg så ok ud og havde delt sig, som de skulle. De to af dem var klart bedst og dem sagde vi ja tak til 
Det var det hele værd at se de to små æg bliver "sluppet fri"! Så nu krydser vi for alvor fingre.Bare det at vide, at vi rent faktisk kan komme hertil er jo fantastisk.
Hmmm - At vente på BP dag....
Hmm.
Alle de der tanker, jeg har. En lang spekuleren på, om der nu sker noget. Mon det lille niv eller det der er fordi ditten og datten? Nu venter jeg på blodprøvedag, som først er fredag d. 17/9. Der er laaaaaaaang tid til. Tilmed har jeg nu lagt mig med en slags influenza/forkølelse. Ondt i kroppen, hovedpine og snottet. Talte med min mor, som sagde at naturen er stærkere, end jeg regner med. Hvis mine to æg vil blive til noget gør de det - også selvom jeg nu er syg. Men jeg tænker og tænker. Mit hoved falder sgu' snart af.
Hvordan kommer man gennem de 14 dage? Det er jo umuligt ikke at være nervøs og spændt....
Ventetiden
Ja - det er ulideligt med den ventetid 
Jeg kan faktisk ikke huske, hvad jeg fik tiden til at gå med, husker bare at det var laaaang tid.
Jeg har højst sansynligt lagt planer, så dagene ikke føltes så lange... Det kunne ligne mig 
Det har vi også tænkt på
men manden har lidt meget arbejde pt. og jeg ligger syg, så det kan vi ikke rigtigt.
Det er bare så mærkeligt, det her. Jeg kan overhovedet ikke mærke noget som helst, ingen blødning, ingenting. Aner ikke om det er godt eller skidt og der er stadig 8 dage til.....
Ligger bare under min dyne og pudser næse. Jeg bliver bimmelim
Har tegnet små glade ansigter på min mave, bedt til de højere magter og næsten til en mariehøne (alt skal prøves
). Positiv holdning. Det må være vejen frem. Kunne ikke dy mig for at teste i går, selvom det er langt ude i hampen allerede. Der var en meget svag positiv streg, men det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget, når det lige så godt kan være hormonerne. Altså. Frk. Utålmodig her.

Del
Anmeld
Facebook
Twitter