(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(0)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

provera eller pergotime?
Favorit Del
10-09-2010 19:48:30

Medlem siden:
24-03-2010

Sidst online:
12-10-2011

provera eller pergotime?

snakket med fertilitetsklinikken i dag, og skal begynde på hormoner når jeg får min mens, for at få ægløsning, er det provera eller er det pergotime? syns bare huske han sagde provera men som jeg kan læse gør provera så man får mens..

Lilypie Pregnancy tickers

10-09-2010 19:49:34

Medlem siden:
24-03-2010

Sidst online:
12-10-2011

...

det er aftalt inseminationsforløb...

10-09-2010 21:04:37

Medlem siden:
30-07-2009

Sidst online:
06-02-2012

...

Provera er for at fremprovokere mens så det er ikke det du skal ha hvis du skal starte ved mens start... Det er pergotime som er med til at stimulere æg blærene/ folliklerne...

har selv været på begge dele og er pt igang igen med pergotime...

Se forløb under profil (MA + Behandling) Lilypie First Birthday tickers

10-09-2010 21:35:10

Medlem siden:
24-03-2010

Sidst online:
12-10-2011

oki

tak for svar, har virkelig mange spørgsmål nu når den står på udredning og behandling...
Hvad tid skal du scannes så? skal du insemineres eller? vi skal prøve med inseminering mens vi venter 2 mnd på kæresten skal tage ny sædprøve...hans prøve viste svært nedsat sædkvalitetså har ikke de store forhåpninger, men så ved vi lidt mere om hvordan jeg reagerer på pergotime hvis/når vi skal videre til IVF eller ICSI..

10-09-2010 21:43:34

Medlem siden:
30-07-2009

Sidst online:
06-02-2012

...

Ja det havde jeg også selv da jeg var kommet til det punkt...

Jeg skal først ha Gonal-F injektioner i 4 dage i næste uge men skal scannes fredag den 17. sept. Skal så se om æggene er vokset og om jeg skal reguleres op eller ned eller ingenting... Herefter skal jeg ha en sprøjte for æg modning og IUI-H.

Vi har prøvet at klare det selv efter at ha været på pergotime og scanning men desværre ikke held ved det trods mange gode svømmere...

Men jeg vil håbe at du reagere på pergotime... Jeg gjorde det, men det er med at have tålmodigheden med sig for ikke alle har æg der vokser lige hurtigt... Jeg måtte scannes en ekstra gang sidste cyklus...

10-09-2010 22:18:27

Medlem siden:
24-03-2010

Sidst online:
12-10-2011

....

oki, men hvad er forskellen på at kun have pergotime som jeg skal have og det du skal? hvis jeg må spørge da selvfølgelig. for hvad gør at du skal have de injektioner og sprøyte ?
ja håber så jeg reagerer fint på det, syntes jeg læste ´man også kan reagere for meget. gyn sagde med behandling af mig var der stor fare for overstimulering..tror det er pga PCO´en..ikke at jeg forstår hvorfor, men had sagde jeg ville være følsom for det.

Ja må ahve tålmodighed, har lidt andet jeg er ved at bruge en del tid på for tiden så håber det hjælpr på det.
Og tak fordi du gider svare. Kan godt huske dig fra ØG da jg læste der meget for flere mnd siden. Håber det lykkes for jer denne gang, det skulle være store chancer for det

11-09-2010 00:47:27

Medlem siden:
30-07-2009

Sidst online:
06-02-2012

...

Du skal bare spørge løs...

det jeg skal have er noget der hedder Gonal-F. Det er også et hormon (FSH) der gør at æggene vokser ligesom pregotime får dem til. Dog er dette i en mere koncentreret dosis. Jeg reagerede på pergotime men kun med et æg derfor vil de gerne at der kommer flere til jeg skal insemineres og med injektionerne er det lettere at regulere for at ramme den rigtige størrelse æg og ÆL helt præcist.

Ok, ja man kan godt reagere forskelligt. Derfor nogle tager 1 tablet dagligt mens andre skal have to. Jeg har selv PCOS og er blevet behandlet med 2 om dagen som er max. Men de ville gerne stimulere mere end hvad pergotime gjorde når det er til insemination.

Ja tålmodighed er svært. Specielt når man har ventet i lang tid. Jeg er efterhånden ved at vænne mig til det selvom det lyder lidt underligt. Ikke at jeg ikke kan blive træt af det går for langsomt men må indse at det ikke er noget jeg kan gøre noget ved.

Ok, har nu ikke holdt til i ØG siden oktober 2009. Kigger derind engang imellem men har andre lukkede grupper jeg er i bl.a. MA ØG og ØG 6+...

Men jeg svare gerne på det jeg kan, ved selv hvor rart det er når nogen gider tage sig tid til det.

Ja jeg håber også og er optimist eftersom der er gode svømmere og jeg har været gravid før...

11-09-2010 20:59:57

Medlem siden:
24-03-2010

Sidst online:
12-10-2011

.....

oki interessant. tror han sagde jeg skulle tage 2 piller om dagen,men nu må jeg se når jeg får købt det. Men håber jeg da reagerer fint, uanset er det til fordel næste behandling.

Hvis man ikke kan finde en måde at holde tiden ud bliver man vel bims. jeg prøver derfor at være og leve i nuet...det kan man hurtig glemme ellers i det hele taget. Nu har jeg jo ikke været i gennem så meget som dig, men jeg synes det er nemmere som tiden går, for det første lange stk tid blev jeg mere og mere stresset og kikket efter symptomer hele tiden, uden at ville det egentlig.  det har jeg stoppet helt med....og nu ved jeg også det ikke sker af sig selv, (skal aldrig sige aldrig) men det gør det også mere afslappende hvis det kan siges sådan..
Tror jeg læste lidt med i forhold til fertilitetsmonitoren som jeg selv anskaffede og havde lidt spørgsmål omkring. 

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!

Nyttige værktøjer