(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil

Nygravide BIB'ere, SKRIV HER!
Favorit Del
15-11-2011 08:50:14

Medlem siden:
06-12-2009

Sidst online:
22-05-2012

Nygravide BIB'ere, SKRIV HER!

Tillykke til dig, som er nygravid BIB'er.

Til alle os som stadig venter, ville det være fantastisk at høre lidt om hvordan og hvorledes.

Så hvis du har lyst, så skriv gerne her, vi sidder klar til at læse tråden igen og igen

Forsøgt i:

Årsag til behandling:

Metode:

Særlige tiltag såsom akupunktur:

Testede positivt:

Hcg  tallet:

Symptomer:

Tak fordi du delte.

Efter 2 ICSI lang. Vi venter TVILLINGER. 1 søn og 1 datter. Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
21-10-2011 23:30:54

Medlem siden:
12-04-2010

Sidst online:
22-05-2012

Så vil jeg da være den første  Er jo godt nok "kun" 7+2 i dag, og har ikke været til ts endnu, men det er da en begyndelse

Forsøgt i: Inden behandling har vi prøvet i 2 år. Vi har i alt været i behandling i 10 mdr med 3 IUI'ere og denne IVF

Metode: IVF kort, vores 1. forsøg

Særlige tiltag såsom akupunktur: Nej

Testede positivt: På 15. dagen efter æo

Hcg tallet: 1200 (men min bp lå først på 17. dagen efter æo, hvilket højst sandsynligt var grunden til at den var så høj)

Vil lige tilføje, at jeg i starten lige inden bp havde symptomer som ømme dutter og spænding i underlivet (og forstoppelse), men i dag har jeg "kun" spænding i underlivet og kvalme ca. hver 2.-3. dag.

Skal til ts på mandag og er virkelig spændt og nervøs. Krydser fingre for at det ser ok ud... Håber på der er nogle af jer der hurtigst muligt kommer over i geb sammen med mig

M: 32, OK - K: 28, OK. Prøvet siden jan. 2009. 3 IUI-H i 2011 uden resultat. August 2011, 1. IVF kort. ÆU 9 æg, ÆO 1 fint guldæg - BP 3/10...YES POSITIV - please, bliv der lille spire..TS 24/10. Alt ser fint ud:-) NF 25/11: lav risiko :-) Lilypie Pregnancy tickers
22-10-2011 08:27:52

Medlem siden:
30-11-2010

Sidst online:
22-05-2012

Så vil jeg være nr 2 til at skrive i tråden

Selvom jeg kun lige har fundet ud af jeg er gravid.

Forsøgt: siden jan 2010. Kom i behandling dec 2010. Startede første behandling maj 2011 hvor det var ICSI.

Metode: 1 frys i naturlig cyklus positiv. Fik kun ovitrelle.

Særlige tiltag: Nej

Testede positiv: 3+5

hcg tal: 1001, 14 dage efter æo. Der kan være to der har sat sig fast.

Henvist til Brædstrup nov 2010 pga. stærkt nedsat sædkvalitet. 1. ICSI juni 2011= negativ Aug: Fryseforsøg naturlig. Aflyst efter 2 scanning. Sep: Fryseforsøg naturlig. Gravid med tvillinger. Mistede den ene i uge 5 og den anden i uge 8, MA. 2. ICSI Feb/marts= negativ
22-10-2011 10:46:02

Medlem siden:
15-11-2010

Sidst online:
17-04-2012

Fødselsdato:
15-11-1984

Halløj - Jeg vil da også gerne give lidt viden Videre...

Forsøgt: 2 år 9 måneder - Været i behandling i 1 år 9 måneder. 4 IUI, 1 ISCI og 1 IVF 

Metode: IVF Lang

Særlig tiltage som Akunpuktur: Ja i mit sidste forsøg.

Testede Positiv: BP 14 dage efter ÆO

Hcg: 694 14 dage efter ÆO

Efter 2 år og 9 måneder, 4 IUI, 1 ICSI og 1 IVF er Vi endelig Gravid. TS d. 26.10.11 Så det Skønneste Hjerteblink
Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
22-10-2011 20:11:54

Medlem siden:
07-08-2008

Sidst online:
22-05-2012

God ide  Jeg er jo altså ikke ligefrem NY-gravid længere, men I får mit input alligevel

Forsøgt i: 4 år, vi kom i behandling efter ca. 1½ år.

Metode: Efter at have prøvet 7 IUI og 4 alm. IVF med meget høje doser hormon, prøvede vi SFSET IVF (lavstimulation) hos CFC

Særlige tiltag såsom akupunktur: Ja, akupunktur i sidste forsøg. Tog desuden D-vitamin op til forsøget.

Testede positivt: 14 dage efter ÆO

Hcg tallet: Fik ikke taget BP

Jeg kan da også lige tilføje at jeg plejede at have symptomer som ømme bryster m.m. af Crinone/Ovitrelle, men i det forsøg hvor jeg blev gravid, kunne jeg INTET mærke. Jeg fik en smule kvalme dagen før G-test, det var alt. Jeg mærkede heller ingen tegn på mens.

Efter 4 års kamp: 7 IUI og 5 IVF...
Prinsessen kom til verden d. 12/3-2012
23-10-2011 12:27:48

Medlem siden:
11-11-2008

Sidst online:
22-05-2012

Ikke helt ny-gravid

... Men går ud fra det er ligegyldigt

Forsøgt i: 3 år + 3 mdr (kom i behandling efter 1 år)

Metode: Først 5 IUI der alle var negative. Derefter 1. IVF hvor ÆO blev aflyst pga jeg havde været kraftig overstimuleret og æggene derefter var blevet "sultet" i 2-3 dage. Da vi kom til ÆU var der kun 2 æg af dårlig kvalitet. 2. IVF negativ. 1. FRYS POSITIV. Endte med MA i 10. uge. 2. FRYS negativ. 3. IVF blev ændret til ICSI da min man pga feber leverede en elendig sædprøve. Dette forsøg endte positivt og jeg har nu 3 uger til termin.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Ja, akupunktur i de sidste 3 forsøg, hvoraf jeg jo så blev gravid i 2 af forsøgene med akupunktur. Fik desuden prednisolon i sidste forsøg.

Testede positivt:  9 dage efter ÆO

Hcg tallet: 121 på 13 dagen for ÆO. 306 på 15 dagen for ÆO.

Mine eneste symptomer var, at min overstimulering vendte tilbage de sidste 3-4 dage før BP, hvor jeg var øm og udspilet i underlivet. Har aldrig haft ømme bryster. Fra uge 5 menssmerter. Kvalmen kom først i uge 7.

Held og lykke til jer alle.

Efter 3 år, 5 IUI og 3 IVF lykkedes det endelig Lilypie First Birthday tickers
23-10-2011 15:25:33

Medlem siden:
10-04-2010

Sidst online:
18-05-2012

Fødselsdato:
18-03-1983
Jeg vil da også gerne svare - er 10+1 idag.

Forsøgt i: 2 1/2 år, hvoraf 1 år har været i fertilitetsbehandling. Opnåede spontan graviditet selv 3 mdr efter p-pille stop men havde en MA.

Metode: 3 x IUI, 2 x IVF. Lykkedes ved 2. IVF forsøg kort behandling med Peuregon.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Akupunktur i forbindelse med sidste forsøg, startede 3 mdr før behandlingens start.

Testede positivt: dagen før BP dvs 15. Dagen.

Hcg  tallet: 329

Held og lykke til alle - jeg vil råde alle til akupunktur. Det er hvad jeg tror gjorde foreskellen for mig.

MinTicker.dk Ticker........ Gravid efter 2. IVF forsøg ;o)
23-10-2011 15:37:12

Medlem siden:
27-08-2009

Sidst online:
17-04-2012

Er ikke ny-gravid, men har en 12 dage gammel søn!

Forsøgt i: Siden september 2007 - havde så en SA i oktober 2009, en MA i marts 2010 og blev så gravid i februar 2011

Metode: IVF. 2. fuldførte forsøg.

Særlige tiltag såsom akupunktur:  Ja, jeg fik akupunktur nærmest hver eneste uge efter min SA i 2009. Det bl.a. for at få min morgentemperatur stabil og ikke så svingende som den var. Gennem 2 mdr. lå jeg hver eneste dag med et lille elektrisk apparat, som gav lidt strøm til akkupunkturpunkterne i underlivet og i lænden.

Testede positivt: Meget svagt positivt på dagen for blodprøven. Den blev dog tydeligere efterhånden som dagene gik.

Hcg  tallet: 73 - på 16. dagen for ÆU - steg til 223 på 18. dagen for ÆU

Andre ting: Jeg havde fået lagt to to-cellede æg op, havde en styrtblødning i uge 6, og blødte on and off i de første 12 uger...... Det stoppede. Jeg havde ingen symptomer overhovedet (kvalme, ligamentsmerter mm) måske fordi jeg fortsatte med akupunktur indtil uge 14 og nu ligger sønnen og sover efter at have fået et godt måltid mad.

M: 40 år K: 37 år 5xIUI - en positiv=SA, spontant gravid januar 2010=MA (10+5). 1. IVF - negativ. 2. IVF - positiv blodprøve Se min profil for mere historik. Søn født 11.10.11
23-10-2011 18:31:45

Medlem siden:
20-04-2009

Sidst online:
22-05-2012

Er vidst heller ikke nygravid længere! Men....

Forsøgt i: Vi startede IVF behandling I November 2010. Eftersom vi er to kvinder og min æggeleder er lukket sprang vi øko-metoden og IUI over. Havde en BIO i December 2010 og en BIO i februar 2011. Derudover fik jeg fjernet en polyp i livmoderen Marts 2011 og blev gravid Maj 2011.

Metode: 1xIVF - kort behandling og 2xfrys - gravid i 2. fryseforsøg

Særlige tiltag såsom akupunktur: Nej 

Testede positivt: 3+2

Hcg  tallet: 531 på 14. dagen - steg efterfølgende til 4780 på 18. dagen

Andre ting: Dagen efter blodprøven begyndte jeg at blødt. Frisk blod m. klumper. Dette forsatte on/off indtil 16. uge. 
Symptomerne startede først i ca. 9. uge. Kvalme ved sult og ømme bryster. Derudover mensagtige smerter hist og pist.

Lilypie Pregnancy tickers
K23 (Lukket æggeleder) + K24 1. IVF - BIO 1. Frys - BIO 2. Frys - POSITIV HCG 531
24-10-2011 10:50:25

Jeg er Min-Mave PLUS+ bruger

Medlem siden:
04-04-2011

Sidst online:
15-05-2012

Heller ikke helt ny gravid. Men springer lige på alligevel...

Vi havde selv prøvet siden januar 2010. Blev henvist til udredning pga. min mands svært nedsatte sædkvalitet i januar 2011. Startede første forsøg i maj 2011 og er i dag halvvejs i graviditeten.

Metode: 1 x IVF lang protokol.

Særlige tiltag: Min mand spiste efter KISS kosten, hvillet ændrede hans sædkvalitet betydeligt.

Testede positivt: 4 dage før bp(mener jeg var 3+6).

HCG tallet: 490

Andre ting: Jeg havde ingen symptomer før blodprøven. Jeg reagerede ret kraftigt på hormonerne og blev også overstimuleret.

24-10-2011 11:10:02

Medlem siden:
21-01-2011

Sidst online:
21-05-2012

Ikke nygravid men i får den alligevel :-)

Forsøgt i:  Vi Blev henvist direkte til ICSI behandling i juni 2010. Startede første behandling i november 9og fik en positiv BP HCG 124 den 22. december. Til TS i januar var der dog ikke noget  blink. Startede 2 forsøg ved efterfølgende mens. 

Metode:Gravid ved 2. ICSI forsøg

Særlige tiltag såsom akupunktur:Jeg fik akupunktur for at stoppe med at ryge både ved 1 forsøg og ved 2. begyndte nemlig at ryge igen da vi mistede. Har dog ikke røget efter ÆO nogen af gangene!

Testede positivt: Havde BP den 19 maj 2011 havde ruget på et 4 og et 5 cellet æg begge fragmenteret. Jeg testede 4 dage før hvor streg nr. 2 var meget meget svag. Den nåede faktisk aldrig at bliver stærk positiv heller ikke på BP dagen.

Hcg tallet: HCG kan jeg desværre ikke huske

Jeg har i begge forsøg taget fri på ÆU dag og en uge frem hvor jeg har slappet af og lavet na na.  det vil sige at jeg slappede af i de dage det tog ægget at sidde sig fast. Ved ikke om det gjorde nogen forskel. Jeg har ikke haft nogen rigtige graviditetssymptomer ud over lidt murren, men det var nok mere fra de ømme æggestokke.

Håber i kan bruge svarene og hvis I har yderligere spørgsmål skriver i bare

Lilypie First Birthday tickers
24-10-2011 16:44:39

Medlem siden:
18-02-2010

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
08-04-1983

En positiv....

Forsøgt i: førsøgt i ? - Gravid ved 1. ivf behandling.

Metode: Kort behandling

Særlige tiltag såsom akupunktur: Absolut ingenting.

Testede positivt: 3+5

Hcg tallet: 72 på 13. dagen  efter æo og 443 19 dage efter.

Symptomer: ingen før uge 8, kvalme

Jeg har levet 100 % som jeg plejer, diverse aktiviteter mm, dog ikke løftet tungt.

Venter 1. barn efter ivf behandling :-D Pregnancy%20ticker
Venter i spænding! MinTicker.dk Ticker
24-10-2011 17:54:17

Medlem siden:
30-05-2011

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
28-11-1984

Man kan i hvert fald kalde mig ny-gravid  Og håber det varer ved helt indtil juni, hvor vi forhåbentlig skal være forældre! Jeg er i dag 5+6 - og venter spændt på TS d. 3. nov. - og håber så inderligt på at se -blink.

Forsøgt i: Forsøgt siden nov. 2009

Metode: 1. IUI nov. 2010 BIO, 2. IUI jan. 2011 neg. - 1. IVF marts 2011 neg. - 2. IVF maj 2011 BIO - 3. IVF sep. 2011 - pos.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Inden 3. IVF startede jeg med "Spis dig gravid"-principperne, hvor jeg har tabt 9 kg. - mit mål var at komme ned på et BMI under 25 - og ja, kom ned på 24,5 inden 3. IVF  Jeg gjorde selvfølgelig dette for at optimere for vores chancer (jeg har PCO), men gjorde det bestemt også for at jeg kunne se mig selv i spejlet, hvis det nu ikke skulle lykkes igen - eller gå galt.... Derudover har jeg været igennem en udrensningsproces hos en akupunktur (bare uden nåle) ver 5 gange.. Jeg har ligeledes fået Prednisolon og Hjertemagnyl siden ÆU og skal fortsætte till TS. Fik akupunktur af sygepl. efter ÆO. Så lidt tiltag er det da alligevel blevet til....

Testede positivt: Har ikke turde teste inden BP denne gang, da det ikke har haft positive udfald de øvrige gange...

Hcg  tallet: 52 på 14. dagen for ÆU. Skive har ikke villet lave øvrige BP for at tjekke stingning på hcg - så beder blot til, at alt er som det skal være

Symptomer: Ømme bryster - lidt kvalme ved sult - træt - ondt i lænden... Men tager hellere end gerne det hele med, hvis blot der kommer en bebs ud af det! Jeg har også haft svært ved at finde ud af, hvor meget Crinonen spiller ind - får det 2 gange dagligt... Men symptomerne er bestemt ikke blevet mindre

Jeg har denne gang passet rigtig meget på mig selv - vil simpelthen ikke kunne bebrejde mig selv for noget, hvis det skulle gå galt....

Endelig gravid efter en længere kamp ❤ En lille dreng ligger inde i varmen og har meldt sin ankomst d. 18. juni ❤
24-10-2011 20:34:16

Medlem siden:
09-01-2011

Sidst online:
21-05-2012

Nygravid (o:

Ja, jeg må vist også så kaldes meget nygravid. Fik bekræftet graviditeten i dag ved blodprøven på klinikken.

Jeg har muligvis mild PCO, men ikke egentlige symptomer og har normale hormonniveauer. Er i behandling pga. min mands meget nedsatte sædkvalitet.

Forsøgt i: Har været i behandling siden juli 2008 (det er 3 år og 4 måneder)..

Metode: Mener det er 11 IUI-behandlinger og nu er det vist det 12. IVF/ICSI forsøg. Der har været nogle afbrudte forsøg uden ægoplægning. Har været biokemisk gravid og været gravid én gang med et relativt lavt HCG-niveau - som endte med en missedabortion i 6-.-7. uge.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Jeg har prøvet akupuktur flere gange - og tror virkelig det har en positiv effekt. Denne gang var dog uden akupunktur.

Testede positivt: Jeg havde overhoved ingen graviditetssymptomer og var overbevist om, at jeg ikke var gravid. Testede på 13. dagen for ÆO for at udelukke graviditet, da jeg havde behov for at få taget røntgenbillede på ferien pga. skade på fod. MEN jeg testede bragende positiv - to meget tydelige streger kunne ses med det samme.

Hcg  tallet: Af gode grunde kunne jeg ikke få taget blodprøve på testdagen, da jeg var på ferie. Blodprøven blev derfor taget i dag på 19. dagen for ÆO. HCG-tallet er 6800!!! Gad vide om der gemmer sig en, to eller tre derinde...?

Symptomer: Da jeg var gravid med min søn, havde jeg meget ømme brystvorter, det samme havde jeg ved min graviditet, som endte i en MA. Denne gang mærker jeg kun sporadisk lidt ømhed i brystvorterne. Ingen kvalme eller lign. - endnu..  Jeg døjede dog ikke med syndelig kvalme, da jeg ventede min dreng. 

Jeg har levet stort set som jeg plejer. Ikke de store hensyn - bortset fra at jeg har undgået alt for tunge løft.

Spørg endelig, hvis I har spørgsmål.

Knus Emilsmil 5+0

Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Fifth Birthday tickers
24-10-2011 21:14:15

Medlem siden:
14-02-2010

Sidst online:
11-05-2012

Ikke nygravid....

Men I får lige min erfaring også......

Forsøgt i: Jeg smed pillerne i oktober 09. 

Metode: Vi blev udredt hos lægen i september 10 hvor min kæreste fik konstateret let nedsat sædkvalitet. Da vi startede IUI hos Aagaard var den pludseligt stærkt nedsat ( ml. 1 -4 mill.) og efter 3 IUI startede vi op i gratisforsøget ved CFC og der krævede det kun 1 ICSI før der var gevinst 

Særlige tiltag såsom akupunktur: Nej....

Testede positivt:  Jeg testede rimelig overbevisende positivt 3+4 ( sådan at manden herhjemme ikke var i tvivl heller )

Hcg  tallet: Mener mit HCG tal var på 550 stykker da jeg var 4+4

Symptomer: Jeg havde en del symptomer, men synes ikke de var overbevisende! De ømme bryster, kvalmen og den murrende fornemmelse kunne lige så godt skyldes lutinus. Dog fik jeg rigtig ondt i lænden til et arrangement et par dage før testdag og det er aldrig noget jeg ellers har døjet med  Desuden fik jeg brunt udflåd da jeg var ca 3+5- 4+2 og jeg var sikker på det var et dårligt tegn på trods af at testene blev tydeligere og tydeligere... Men hun blev hængende  Så brunt udflåd behøver ikke være skidt....

Ønsker jer alle held og lykke, håber snart I oplever lykken 

Lilypie First Birthday tickers

27-10-2011 08:50:08

Jeg er Min-Mave PLUS+ bruger

SMS-valideret bruger

Moderator

Medlem siden:
17-06-2010

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
14-04-1992

Jaaa... Jeg vil også være med :)

Forsøgt i: I alt i 1 år og 2½ måned... Efter omkring 8 mdr. opdagede vi, at mandens sæd ikke var tip top... Vi har været igennem 1 omgang med Ovitrelle + hjemmerul (før sædkvaliteten blev tjekket) 1 IUI med 100.000 sædceller, hvorefter vi blev sendt direkte til ICSI.. Et par måneder gik så med sommerferielukket på Herlev, og den måned, hvor vi testede positivt, var vores 16. måned

Metode: 1. ICSI, fordi mandens sædceller ikke selv kan trænge ind i æggene (nedsat penetrationsevne), og samtidig er der ikke så mange sædceller.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Nej. Ikke akupunktur osv., men masser af bøn 

Testede positivt: Ved BP d. 9/9 2011 (4+2) og 12/9 (4+5). Hjemmetest 10/9 og 12/9.

Hcg  tallet: BP på klinikken ved Herlev Hospital d. 9/9 (4+2) = 335. BP ved egen læge 12/9 (4+5) = 1040

Symptomer: Overvældende træthed allerede fra 3+0 (Jeg faldt i søvn siddende ved mit skrivebord, så jeg flere gange faldt ned af stolen eller bankede hovedet ned i bordet ). Kvalme og mange sure opstød fra omkring 4+0. Masser af menssmerter / ligamentsmert var det så.  Men det hele var noget, der sagtens kunne skyldes andre ting, "det er sikkert bare, fordi jeg ikke har fået nok søvn", "det sikkert bare, fordi jeg er sulten", "det er sikker noget, jeg bilder mig ind", "min bh gør sikkert bare ondt, fordi jeg har taget for meget på"..  Men men men... Det fortsatte i en del uger, og jeg kunne ikke få det til at holde op, selvom jeg spiste hele tiden og sov 14 timer i døgnet.

// Elvira Amanda //

. . Lilypie First Birthday tickers. . . Daisypath Anniversary tickers . .
K20 - M22: Meget nedsat sædkvalitet

27-10-2011 09:34:28

Medlem siden:
30-06-2008

Sidst online:
22-05-2012

jamen jeg vil også gerne dele :o)

Forsøgt i:  4 år... været i behandling i 3 år. Jeg er en af de der hade-historier, tror jeg. "jaaamen, giv aldrig op, jeg kender én der har været igennem sååååå mange uden held, og pludselig var den der, pudsigt nok samme tid som de blev godkendt til adoption". Jeg hadede (hader) selv, når folk er bedrevidende på den måde. Men vi er bare lykkelige for at være blevet gravide, og er egentligt ligeglade med hvad årsagen er.

Metode: 3 iui, 8 æu'er. Vi har forsøgt både med alm ivf, øget ivf, donorsæd, icsi, og aha. Assisted hatching prøvede vi de sidste to gange, og jeg har en fornemmelse af at det har gjort en forskel. I hvert fald er der jo også en grund til at hverken ivf og øget ivf (alstå hvor de tilsætter ekstra sædceller pr æg) gav nogen effekt. Der blev ikke nogen æg befrugtede.

Særlige tiltag såsom akupunktur: jeg forsøgte akupunktur flere gange. jeg vil tro i forbindelse med 3 forsøg. men ingen af dem gav pote. i mit sidste forsøg som lykkedes, fik jeg kun akupunktur i forbindelse med ÆO. de andre gange fik jeg det både før og efter.

Testede positivt: BP var d. 12/09 (mandag) men jeg havde smug-testet allerede fra om onsdagen, hvor den var blevet svagt positiv. Min mand troede dog ikke på det, heller ikke om lørdagen hvor den var "rigtig" positiv.

Hcg  tallet: hcg 12/09 var 300. Jeg fik taget yderligere 2 BP hos min egen læge den efterfølgende uge hvor jeg kunne se at det steg fint. Men fertilitetslægen sagde, at det kunne give falske forhåbninger, for det kan godt stige uden der er liv til ts.

Symptomer: har "desværre" ingen symptomer... nogle enkelte få eftermiddage med kvalme, men ikke noget at "skrive hjem om". det har ofte givet anledning til bekymring, indtil jeg fik set en artikel om, at ingen symptomer er lige så normalt som kvalme. Det hører man bare så sjældent om.

Held og lykke alle sammen!!!

4 ÅR, 3 IUI'er. 8 ÆU'er, 1 positiv test!! nf 07/11: alt vel og lav risiko!! MD: vi venter os en sund og rask DRENG :o) Vores smukke søn kom til verden 5.5.12 3500 gram og 50 cm
31-10-2011 15:14:47

Medlem siden:
28-10-2009

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
31-01-1987

5+0 i dag

Så kan vidst også roligt sige jeg er nygravid. Så selvom det er nyt, så skriver jeg da gerne lige!

Forsøgt i: I stort set al den tid vi har været sammen har jeg ikke været på p-piller, (4 år), eftersom vi godt vidste problemet med sædkvaliteten var der, da manden min har et hold ICSI-tvillinge piger fra et tidligere ægteskab! Men gik først til min læge med problemet sidste år i september, og startede på første behandling i juni i år. Har ialt været igennem 1 lang ICSI, et fryse forsøg og 1 kort ICSI, som så endte med at være metoden der duede.

Metode: ICSI på grund af den meget dårlige sædkvalitet. Denne gang et kort forsøg. Der blev taget 7 æg ud, og to blev befrugtet og endte som 8-cellede guldæg, som blev lagt tilbage i min lille hule.

Testede positivt: Har selv testet positiv fra d. 21/10-11 (vil sige på 8. rugedag) , og BP bekræftede det d. 27/10-11.

Hcg tallet: 1100, så nu venter vi bare på TS, så vi kan se om det/de bliver siddende, stadig er i live og om der er én eller to.

Symptomer: Har haft voldsomt ømme bryster, men de er så småt aftaget lidt igen. Allerede haft nogle dage med morgenkvalme, og så kan jeg sove konstant!

Håber det måske kan være med til at give andre et lille håb om at det snart er deres tur, og troen på at det nok skal lykkes. Held og lykke til jer alle, og håber snart at se jer alle sammen vidre..

pregnancy
31-10-2011 18:38:44

Medlem siden:
28-07-2010

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
10-03-1989

Forsøgt i: 

Vi har forsøgt lige over 1½ år, hvoraf vi har været i behandling i de 7 af dem :) Har været igennem 3 forsøg, 2 lange og 1 kort, alle ICSI grundet lav sædkvalitet og modningsstop i testiklerne. ÆO blev aflyst i 1. forsøg da æggene ikke var blevet befrugtet.

Metode:

Kort ICSI, med 2x4-cellede æg. Kort behandling resulterede i den bedste befrugtning og deling og æggene var langt pænere.

Intet. Holdt fri en uge efter ÆO, men har ellers levet normalt.

Testede positivt:

på 8. rugedag, dog meget svagt og kun på Valmed - strimmel fra babyornot reagerede først på 9. rugedag, og der var det meget svagt.

Hcg  tallet:

247 på 16. dagen efter ÆU :)

Symptomer:

Havde enormt meget murren/menssmerter i underlivet allerede fra 4/5 rugedag, hvilket jeg ikke havde i det foregående negatvive forsøg. Derudover øm lænd og en intuitiv fornemmelse af at "der var noget" - og jeg fik ret  Idag er jeg 4+5, stadig med masser af murren og aktivitet, ømme bryster og så er trætheden kommet til. Går tidligt i seng, sover 8-10 timer plus en middagslur.

Vores lille ICSI-mirakel
Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
10-11-2011 14:06:43

Medlem siden:
17-08-2011

Sidst online:
05-01-2012

Venter på BP og 7 ugers scanning...

Jeg er ny herinde og vil da gerne lige give mit besyv med... Min historie skille sig dog ikke rigtig ud fra andres på nær en (i mi verden)mindre ting. Jeg er gift med en kvinde, så vi har under alle omstændigheder hele tiden haft brug for en lille 'hjælp'.... 

Forsøgt i:
Vi startede i 2009 med IUI-D og jeg fik to graviditeter ud af 12 forsøg. Begge graviditeter endte desværre i spontane aborter i 12+3 og 13+6. Har haft 2 IVF forsøg. Første forsøg med negativ test og i andet forsøg har jeg testet POSITIV den 27. oktober 2011. Så nu venter jeg på 7 ugers scanningen den 17. november 2011. Krydser fingre for et hjerteblink... eller to.

Metode:
12 x IUI-D og 2 x IVF.
1. IVF med 7 æg ud, 5 befrugtet, 4 delt, 1 til oplægning - negativ test
2. IVF med 14 æg ud, 8 befrugtet, 8 delt, 2 til oplægning, 6 til frys - POSITIV test 27. oktober 2011.

Særlige tiltag:
Ved 2. IVF fik jeg dobbet homon, akupunktur ved ÆO, pregny, prednisolon, magnyl, 2x crinone

Testede positivt:
Testede positivt 4+0. Venter nu på 7 ugers scanning den 17. november 2011.

HCG tallet:
Ved jeg ikke... har endnu ikke fået taget en blodprøve.

Symptomer:
Har haft meget murren i maven, men det er aftaget igen. Har ømme, spændte og tunge bryster. Synes jeg har lidt mere appetit end ellers, og så er trætheden begyndt at melde sig.

-------------------------------------------------
Forsøgt siden 2009:
IUI-D negativ juni 2009. IUI-D, POSITIV august 2009 - mistet uge 12+6. IUI-D negativ januar 2010 - IUI-D, POSITIV februar 2010 - mistet uge 13+2. UIU-D x10, alle negative. IFV/lang, 7 æg, 6 befrugtet, 4 delte, 1 til oplægning - negativ august 2011. IVF/lang, 14 æg, 8 befrugtet, 8 delte, 2 til oplægning, 6 til fryseren. Hatching, akupuktur, pregnyl, 2xcrinone, Prednisolon, magnyl - POSITIV 27. oktober 2011 - mistet uge 9+4.Lilypie Trying to Conceive Event tickers
11-11-2011 08:51:25

Medlem siden:
17-04-2009

Sidst online:
21-05-2012

Hej 

Jeg vil gerne give mit besyv med

Forsøgt i:

Siden 2008. Har en datter fra 2007

Metode:

Fryseforsøg. Fik oplagt 3 stk.

Jeg fik akupunktur før og efter æg-oplægning. Derudover har jeg denne gang taget baby-klister, 3 x 10 dråber dagligt. Derudover spiser jeg en metfomin, en B12, en halv hjertemagnyl og jeg tager crinone morgen og aften som jeg fortsætter med til 12 uge.

Testede positivt:

Da jeg var 3+3

Hcg  tallet:

1164 taget i 4+0

Symptomer:

Jeg fik, inden jeg kunne teste, nogle jag i lysken samt ondt i lænden. Lige omkring testdag fik jeg ondt i selve brystvorterne, og så var jeg sikker på at jeg var gravid. Jeg har fik kvalme fra 5+5, det har dog først udviklet sig til opkast fra 6+5.

Jeg var til TS da jeg var 6+4 og der var to smukke spunke med hjerteblink.

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers
13-11-2011 08:37:11

Medlem siden:
03-04-2010

Sidst online:
03-05-2012

Hej med jer,

Forsøgt i 

snart 5 år ( siden januar 2006)

Metode:

2 x insimination: negative. 
1. IVF: 2 æg, negativ og indlagt med blodforgiftning;
1 frossen æg: negativ
2. IVF: 2 blastocyster, positiv , SA i 6+0; 
3. IVF: 2 æg, negativ; 
4. IVF: 3 blastocyster, postiv G-test på mens-dag men tidlig SA

1 frossen æg (fra 3. IVF): positiv bp d. 17.10.11

Særlige tiltag:

Ingen sex efter oplægning ( havde aborteret 2 gange tidligere lige efter samleje - det er helt sikkert tilfældigt og klinikken blev ved med at sige, at det ikke havde noget med det at gøre.... Men blev alligevel overtroisk!)

HCG tallet:

Den var på 257, 14 dage efter oplægning

Symptomer:

de klassiske: ømme bryster, kvalme og træthed. Har desuden nu haft nrunt udflåd i 14 dage ( fra 6+3 til 8+3), men scanningen var normal.

15-11-2011 08:28:34

Medlem siden:
24-09-2010

Sidst online:
22-05-2012

Nu med tvillinger

Forsøgt i: 3, 5 år (2 år i behandling)

Metode: 2 fryseæg fra ICSI i december 2010 lagt op i september 2011 efter 9 mndrs pause. 1 ovitrellesprøjte 3 dage før ægoplægning.

Særlige tiltag såsom akupunktur: nej, intet andet end multivitamin

Testede positivt: 1 uge efter ægoplægning (havde testet ovitrelle ude)

Hcg  tallet: 2020 

Symptomer: Madlede, træthed, let niven i underlivet

18-11-2011 11:03:33

Medlem siden:
16-11-2004

Sidst online:
21-05-2012

Gravid 4+3

Hej Piger

Det er min graviditet nr. 4. Vi har siden 2002 (var 23 år) forsøgt at få vores ønskebørn og det er efterhånden ved at lykkes efter mange års kamp. Vi har som alle jer andre været igennem en del udredning og det var først i 2009 at vi endelig har fundet den direkte vej til vores ønskebørn. Vores søn fra 2005 kom som et øko barn (gravid uden behandling) Jeg blev gravid mens jeg stod på venteliste til IVF efter at have været igennem 5 mislykket IUI-forsøg. I marts 2007 startede kampen for barn nr. 2. Søgte hjælp i november 2008 på privat klinik - betalte selv. Udredning og 3 mislykket IUI  forsøg. Første IVF i maj 2009 - 7 æg til frys. Bliver gravid men det opdages at vores søn Rasmus har en alvorlig nyrefejl og må ufrivilligt fødes i uge 20 . Gravid igen december 2009 på fryse æg og får en dejlig søn i august 2010.

Forsøgt i: I denne omgang havde vi fryseæg liggende. Så vi har forsøgt en gang og jeg er blevet gravid i dette ene forsøg.

Årsag til behandling: Uforklarlige barnløse - der er inden der kan finde ud af hvorfor vi har så svært ved at få børn. Vi har dog en øko søn fra 2005. Inden denne graviditet var vi også i behandling.

Metode: Fryse forsøg med 2 æg lagt op i naurlig cyklus.

Særlige tiltag såsom akupunktur: Ja akupunktur og dette er vi blevet anbefalet. Har fået det ved de sidste 3 graviditeter og er blevet gravid alle 3 gange.

Testede positivt: første positiv test 3+2 på aften urin. Positiv blodprøve 4+0.

Hcg tallet: 4+0 = Hcg = 366.

Symptomer: Har jo en del graviditeter at sammenline med. Så denne gang har jeg pt (4+3) haft lidt murren, ømme bryster (første tegn på at jeg var gravid og derfor tog test), lidt kvalm men ved den først kommer hos mig ved en uge 7-8 og vare ca frem til uge 16. Træthed og meget følsom. Tuder og bliver rørt over de mindte ting.

Ser frem til TS når jeg er 7+2.

Lynette

Lilypie Pregnancy tickersLilypie Second Birthday tickersLilypie Angel and Memorial tickersLilypie Kids Birthday tickers
18-11-2011 16:44:42

Medlem siden:
28-03-2011

Sidst online:
22-05-2012

Gravid :)

Melder mig også under fanen.

Forsøgt i:
Vi startede i 2007. Ialt 3,5 år i behandling måske 4.
Havde en pause undervejs på et år og en anden på 8 mdr.

Årsag til behandling:
Bor sammen med en kvinde.

Metode:
IUI-D og IVF

Forsøgte i en behandlingsrunde akupunktur. 4 gange før og 2 gange efter. Når jeg blev skannet er jeg øm i venstre side og dette kunne akupunktøren tydelig mærke. Jeg får også færre æg ud i venstre side. Så her blev der sat ind med akupunktur.

Testede positivt:
I mit 4 ivf forsøg (For første gange ud af ca. 16 IUI-H). STOR jubel :)
Testede på 3+4  meget meget svag streg.

Hcg  tallet:
85 

Symptomer:
Øm i lænd og ømme bryster.

K35, lang lang historie.
18-11-2011 17:28:53

SMS-valideret bruger

Medlem siden:
20-07-2007

Sidst online:
21-05-2012

Ikke særlig nygravid...

... men har én måned gamle tvillinger lavet via IVF og kan ikke helt holde op med at kigge med herinde :-)

Forsøgt i:  Ca. 2 år

Årsag til behandling: Jeg mangler en æggeleder efter GUL; den anden æggeleder er skadet efter en infektion

Metode: Pigerne blev til ved 2. IVF

Særlige tiltag såsom akupunktur: Fik akupunktur forud for ÆU, på ÆO-dagen og en uges tid senere. Tog derudover Fructus Femina frem til uge 12.

Testede positivt: 3+2

Hcg  tallet: 286 på 14. dagen for ægoplægning (lidt sjovt, for da jeg tidligere testede positivt efter et fryseforsøg var HCG langt over 500 og da var der kun ét foster, så her har der ikke været nogen sammenhæng mellem HCG-tal og antallet af fostre)

Symptomer: Det meste kunne have været overfortolkning - lidt kvalme & træthed, men ikke noget særligt..

Mvh. Maiken

Lilypie First Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!

Nyttige værktøjer