Favorit
ikke speciel god opmuntring til os endo-piger
hej damer
så har de fundet ud af at der er en forøget risiko for at få tarmsygdomme, fakttisk en risiko på 50-80%. det vildt at det er så højt!
læs her:
http://www.ssi.dk/Aktuelt/Forskningsnyt/2011/2011_12_Endometriose_Gut.aspx
lige mine ord!
det er da også for sindssygt, 50-60 % risiko!
nogen af jer der oplever at jeres mave hæver, altså den nederste del?
for jeg har nogle gange hævet mave når jeg har mine velkendte smerter.
øv
hmmm
som jeg læser det er det 50 -80 % forøget risiko. Det må så være i forhold til normalen.
Har ikke rigtigt bemærket om min mave hæver i forbindelse med endosmerter, men jo det tror jeg den gør. Jeg får altid ondt i maven og spænder op så jeg får ondt i hovedet og nakken efterfølgende.
Du har ret
forøget risiko i forhold til normalen.
men det også pænt højt i forhold til dem uden endo. lidt skræmmende, men sådan er det åbenbart.
av av hovedpinge og nakkesmerter er også bare surt at have
.
jeg får "kun" smerter i underlivet, sådan en brændende smerte, føles som om en eller anden står med en bunsenbrænder og brænder mit underliv af- og så hæver min nederste del af maven op.og så selvfølgelig kramer/jagende smerter under mens 1 og 2 dag. av av....
hvordan føles jeres smerter? og specielt dem af jer der også har rectovaginal endo????
jep
Det er så sådan en som mig....
Brændene fornemmelse i endetarm og sidste del af tyktarm. Ofte guligt slim, voldsomme smerter så jeg har svært ved at trække vejret ved opfyldning af endetarm (heldigvis ikke altid). Jeg skal altid "huske HUSK" da mine tarme har brug for ekstra fiber til at fungere. Den spiler sig ofte ud, især i venstre side. Ser lidt spøjst ud med flad mave med hofteben i højre side og "tyk" mave uden hofteben på venstre siden
Periodisk er min mave som en gravids og det giver så problemer med mavesækken.
For nogle år siden opgav de en koloskopi, da jeg besvimede af smerte, trods beroligende og smertestillende drop. Der var der så endelig nogen der tog mine smerter alvorligt. Ellers havde jeg bare fået beskeden irriteret tyktarm og "motion vil nok hjælpe"
Det er ikke sjovt og jeg blive en rigtig "lille pige har ondt af sig selv" når det er slemt, men heldigvis er det kun periodisk. Det er blevet lidt værre efter jeg er stoppet med Imurel der nedsætter imunforsvaret (det en mild kemo) som jeg fik for min anden/tredje autoim. sygdom. Jeg tror lidelserne hænger sammen og jeg håber der er nogen der vil forske i det. Men desværre er der ikke penge nok i det. Der er flere penge i symptombehandling....
re
Jeg har også rektovaginal endometriose.
Jeg har mere stikkende smerter og kramper. Især når tarmen fyldes op eller der er luft.. Sidst jeg havde mens efter negativ blodprøve var jeg ved at besvime da jeg skulle på toilettet.
Har også nogle gange rigtigt ondt i bughulen/ maveregionen, ved ikke om det er fordi man går og spænder så meget for at kompensere for de andre smerter.
Til Nalla, prøv at kig på CFC´s hjemmeside han har lige skrevet om at de forskellige autoimmune sygdomme kan hænge sammen http://www.copenhagenfertilitycenter.com/nyheder/news-128.htm
re
Tak pip, det var faktisk opmuntrende læsning for mig :) Alle 3 lidelser i en sætning, så er jeg jo ikke helt gal på den, når jeg betragter dem som en.
Så må vi bare håbe at medicinalvirksomhederne kan se en fordel i at udvikle medicin til den lille gruppe kvinder som lider under dette. En meget lang og meget dyr proces.
I denne sektion
-
Vitaminer
14:30 i Ønsker graviditet - LIGHT gruppen
-
1. lægebesøg??
14:29 i Gravid efter behandling
-
Hvor tidligt forbereder i jer?
14:27 i Ønsker graviditet - LIGHT gruppen
-
svært at rejse sig op
14:24 i Reagensglasbehandling (IVF/ICSI)
-
what to do ??
14:16 i Ønsker graviditet
-
Hvordan kan vi gøre Min-Mave bedre?
00:48 i MM PLUS+ Spar penge og støt Min-Mave
- Snart gravid debatten
- Fertilitetsbehandling
- At miste debatten

Del
Anmeld
Facebook