Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Hvad må man ikke spise når man ammer?

08.juni 2009 kl. 22:49
Luk
Medlem siden 10-03-2008
239 startede debatter
2400 skrevne indlæg
Sidst online 11-04-2013
08-06-2009 22:49
Luk
Medlem siden 10-03-2008
239 startede debatter
2400 skrevne indlæg
Sidst online 11-04-2013
Godt skrevet
0

Jeg har hørt flere snakke om at de ikke har spist noget andet - når de ammer - og flere har spurgt mig om jeg har spist noget forkert, hvis jeg fx nævner Lærke har grædt og måske har lidt ondt i maven.

Men hvad er det man ikke må spise. Har hørt noget med for meget chokolade - og vist nok jordbær.....men ellers kan jeg nemt spise en masse som ryger direkte i mælken

Nogen gange glæder jeg mig altså til at jeg ikke ammer mere - så jeg kan få min krop HELT  for mig selv igen!!!!!!!! Nød godt nok at kunne hoppe i mine gamle cowboybukser idag - det er da et skridt på vejen!

Knus Palline

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
08.juni 2009 kl. 23:12
Luk
Medlem siden 26-02-2009
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Sidst online 01-06-2011
08-06-2009 23:12
Luk
Medlem siden 26-02-2009
23 startede debatter
125 skrevne indlæg
Sidst online 01-06-2011
Godt skrevet
0

Forskellige børn har forskellige maver  hvilket jo betyder, at børn ikke reagerer ens på de madvarer, som moren indtager - nogle børn reagerer slet ikke. På www.kolik.dk kan du se en liste over madvarer, som nogle mødre har oplevet, at deres baby har reageret overfor. Personligt oplevede jeg, at min ældste datter ikke kunne have i sin mave, når jeg indtog mælkeprodukter - og jeg har en mistanke om, at Linas mave ikke bryder sig om sodavand...

Så der er ikke rigtig nogle does and don'ts - det kommer ganske enkelt an på barnet/børnene...og det gælder altså om at prøve sig frem...den med chokolade og jordbær er vist i øvrigt vaskeægte ammestuesnak - det stammer helt tilbage til min bedstemors tid...

/Ida

Anmeld
Svar
Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker
09.juni 2009 kl. 09:21
Luk
Medlem siden 27-11-2008
16 startede debatter
49 skrevne indlæg
09-06-2009 09:21
Luk
Medlem siden 27-11-2008
16 startede debatter
49 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

At det skulle give ondt i maven hos den lille. i følge en venninde holdt den stik for hende, men her har der ikke været nogen reaktion på det. Jeg kan også spise jordbær uden problemer men derimod chokolade.... Jeg spist lidt choko nogen dage hvor der efterfølgende var nogle være skrigeture, og siden jeg har droppet chokoladen har der ikke været noget, så måske?!? Og iøvrigt friskpresset appelsin juice er Jonathan ikke særlig glad for. Og det er på trods af at det er minimale mængder mælk han får fra mig. Ellers har jeg også hørt at det er ammestue snak det med at man ikke må spise bestemte ting. Har også hørt at lillen skulle kunne tåle de ting man har spist i løbet af graviditeten.

Men ellers tror jeg at må prøve sig frem.

knus Birgitte

Anmeld
Svar
baby baby development
Godt skrevet
0
baby baby development
09.juni 2009 kl. 09:43
Luk
Medlem siden 12-09-2008
167 startede debatter
561 skrevne indlæg
09-06-2009 09:43
Luk
Medlem siden 12-09-2008
167 startede debatter
561 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Min svigermor er tidligere sundhedsplejeske og hun siger, at man må spise alt med måde... Selvfølgelig skal man ikke spise en hel bakke jordbær eller en hel plade chokolade, men man kan sagtens tage lidt. Det er meget fordkelligt hvad der går i babyernes mave, så man må prøve sig lidt frem... Jeg har nelig også hørt, at man ikke må spise nødder...

Knus

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juni 2009 kl. 12:32
Luk
Medlem siden 15-11-2008
115 startede debatter
2286 skrevne indlæg
Sidst online 19-08-2012
09-06-2009 12:32
Luk
Medlem siden 15-11-2008
115 startede debatter
2286 skrevne indlæg
Sidst online 19-08-2012
Godt skrevet
0

Hvidovre Hospital sagde at det med jordbær og chokolade var skrøner, men hvis man pludselig spiste meget krydret mad (som man ikke plejede), så kunne barnet godt reagere på det. Hvis man bare spiser på samme måde som under graviditeten, burde der ikke være nogle problemer, det eneste de frarådede på Hvidovre var de store rovfisk, stadig pga. kviksølv og dioxin-rester, der går i mælken.

Anmeld
Svar
Lilypie Kids birthday Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie Kids birthday Ticker MinTicker.dk Ticker
10.juni 2009 kl. 16:24
Luk
Medlem siden 21-01-2007
270 startede debatter
2218 skrevne indlæg
10-06-2009 16:24
Luk
Medlem siden 21-01-2007
270 startede debatter
2218 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har også spurgt om det med chokolade og jordbær..

Jeg fik et svar der virkede temmelig logisk på mig. Fik fortalt at hvis man har spist meget chokolade under graviditeten, så kan barnet som regel også tåle det når man ammer det bagefter. Det samme gælder jo så alle andre fødevare.

Jeg har ikke set noget mønster i det jeg spiser og Gustavs mavekneb, så øh jeg spiser stort set hvad jeg har lyst til.

Ja for f.. det er en sejer med de gamle cowboy-bukser, må lige være irriterende blærerøvs agtig her.. tog det første par på efter blot 13 dage! men ok det var så også nogen af de største jeg har... OG så taler vi ikke om at flommemaven er pakket sammen NEDE i buksen

Pernille

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
Terminsgrupper
Forældregrupper
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Jern og graviditet for Dummies

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

Navngivning - hvad skal din baby hedde?
3D scanning: "Jeg kunne se, han har farmands læber..."

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere

Guide til økologisk uge i børnehøjde

Uge 36 er Økologisk Uge, og i den forbindelse arrangerer Økologisk Landsforening, sjove aktiviteter og høstmarkeder i byer og på gårde over hele landet. Læs mere

Den bedste guide til økologisk babymad

Økologisk Landsforening har udgivet folderen ”Krudtuglens første mad”, der hjælper dig med at give dit barn en økologisk start på fast føde. Læs mere

7 Tips til at sælge brugt babyudstyr på nettet

Står der kasser med brugt babytøj, legetøj og dit aflagte ventetøj, så sælg det let og enkelt videre til andre, der måske lige står og mangler det du har. Læs mere

Nyeste artikler

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

Navngivning - hvad skal din baby hedde?

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere

Uge 36 er Økologisk Uge, og i den forbindelse arrangerer Økologisk Landsforening, sjove aktiviteter og høstmarkeder i byer og på gårde over hele landet. Læs mere

Økologisk Landsforening har udgivet folderen ”Krudtuglens første mad”, der hjælper dig med at give dit barn en økologisk start på fast føde. Læs mere

Står der kasser med brugt babytøj, legetøj og dit aflagte ventetøj, så sælg det let og enkelt videre til andre, der måske lige står og mangler det du har. Læs mere