Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Mad ved opkast og tynd mave???

21.marts 2010 kl. 15:38
Luk
Medlem siden 08-12-2008
145 startede debatter
644 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2013
21-03-2010 15:38
Luk
Medlem siden 08-12-2008
145 startede debatter
644 skrevne indlæg
Sidst online 09-01-2013
Godt skrevet
0

Hejsa

Åh min lille Frederik har været syg med mave-influenza siden i torsdags. Havde høj feber (39,5) torsdag og fredag heldigvis ingen feber i går og i dag. Men alle dage med opkast og MEGET tynd mave. Opkast dog kun ind i mellem, da maven åbenbart er meget sart endnu. Har prøvet at give ham lidt forskelligt fast føde da jeg tænker at det er bedre for at stabilisere maven end rent MME? 

Hertil middag havde jeg lavet kartoffelmos m lidt sødmælk + smør - men efter 10 skefulde væltede det bare op af ham igen . . I morges fik han risgrød kogt på vand med banan, og det blev da heldigvis dernede. Kan det godt være den smule sødmælk som jeg blandede kartofflerne med som giver opkast??  

Overvejer at tilbyde ham lidt havregrød til aften lavet på vand. Men er derudover MEGET interesseret i at høre hvad I andre som har oplevet lignende har god erfaring med at give de små med sarte maver??

Udover lidt uro i maven er han ellers godt nok tilpas (smiler og leger fint), dog meget træt da han jo ikke har ret meget udbytte af det han får ned i maven. Han er heldigvis god til at drikke vand og kamillete. Men uhh hvor har han allerede tabt sig meget den lille mus!

Håber at høre fra jer...

Knus Pia

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers
21.marts 2010 kl. 16:55
Luk
Medlem siden 08-01-2010
126 startede debatter
801 skrevne indlæg
Sidst online 03-06-2013
21-03-2010 16:55
Luk
Medlem siden 08-01-2010
126 startede debatter
801 skrevne indlæg
Sidst online 03-06-2013
Godt skrevet
0

Vi har også været igennem en heftig omgang, min læge sagde saftevand, havregrød og havresuppe var det eneste hun måtte få. Jeg supplerede op med frugtmos. Det hjalp os rigtig meget! 

God bedring:-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2010 kl. 14:05
Luk
Medlem siden 29-01-2009
59 startede debatter
88 skrevne indlæg
Sidst online 27-10-2013
22-03-2010 14:05
Luk
Medlem siden 29-01-2009
59 startede debatter
88 skrevne indlæg
Sidst online 27-10-2013
Godt skrevet
0

heysa vi har lige haft 14 dage med meget tynd mave 40 i feber vi var indlagt i 3 dage da hun heller ikke ville spise eller drikke, men skulle bare tilbyde hende saft og mælk tit bare i meget små mænger og det var lige meget med om hun spiste noget bare hun fik væske, hun begyndte at kaste op også det er først idag hun er frisk men hun spiser slet ikke lige så meget som hun gjorde før hun har også tabt sig

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.marts 2010 kl. 16:46
Luk
Medlem siden 16-09-2006
222 startede debatter
951 skrevne indlæg
22-03-2010 16:46
Luk
Medlem siden 16-09-2006
222 startede debatter
951 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det eneste der er vigtigt er at han får væske!

Vi har fået at vide på børneafdelingen at vi bare skulle tilbyde lidt kiks og noget i den stil, ikke alm. mad. Saftevand er godt, og hvis et barn ikke har lyst til noget, så er det også en god idé at tilbyde is..

Rigtig god bedring med ham! 

Anmeld
Svar
Image and video hosting by TinyPic ..Love makes little things grow..
Godt skrevet
0
Image and video hosting by TinyPic ..Love makes little things grow..
23.marts 2010 kl. 23:34
Luk
Medlem siden 31-12-2007
149 startede debatter
729 skrevne indlæg
Sidst online 25-08-2013
23-03-2010 23:34
Luk
Medlem siden 31-12-2007
149 startede debatter
729 skrevne indlæg
Sidst online 25-08-2013
Godt skrevet
0

jeg ville også tilbyde æblemos, æbler hjælper som regel altid når der er bøvl med opkast osv.

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Se min historie på min profil.. :)
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Se min historie på min profil.. :)

Debatkategorier

Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
Terminsgrupper
Forældregrupper
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Vind 6 måneders forbrug af bleer: Den bedste blenumse EVER

Libero har opdateret de klassiske bleer Newborn, Comfort og UP&GO, så de nu er deres bedste ble Ever. Upload den bedste blenumse og vind 6 måneders forbrug. Læs mere

Vil du teste den nye autostol KING II LS?

5 forældre kan sammen med deres barn teste den nye Britax Rømer KING III LS i dagligt brug. Du kan blive en af de heldige testere ved at deltage her. Læs mere

Fertilitetsturisme - lavere pris på fertilitetsbehandling

Mange vælger at tage til udlandet, da pris på fertilitetsbehandling er meget lavere end i Danmark, eller for at omgå regler for kunstig befrugtning. Læs mere

Sådan foregår inseminationsbehandling

Ved inseminationsbehandling giver man sædcellerne en hjælpende hånd, ved at sprøjte dem direkte ind i livmoderen, så de ikke skal svømme så langt. Læs mere

5 hyppigste årsager til infertilitet hos kvinder

Infertilitet hos kvinder betegner i virkeligheden en lav fertilitet eller problemer med at blive gravid. Læs om de 5 hyppigste årsager til infertilitet. Læs mere

Brugernes bedste hjælp til at blive gravid

Min-Maves brugere har en masse gode husmorråd og andet godt, som måske er værd at lytte til, hvis du har brug for hjælp til at blive gravid. Læs mere

Nyeste artikler

Vind 6 måneders forb...

Libero har opdateret de klassiske bleer Newborn, Comfort og UP&GO, så de nu er deres bedste ble Ever. Upload den bedste blenumse og vind 6 måneders forbrug. Læs mere

Vil du teste den nye...

5 forældre kan sammen med deres barn teste den nye Britax Rømer KING III LS i dagligt brug. Du kan blive en af de heldige testere ved at deltage her. Læs mere

Fertilitetsturisme -...

Mange vælger at tage til udlandet, da pris på fertilitetsbehandling er meget lavere end i Danmark, eller for at omgå regler for kunstig befrugtning. Læs mere

Sådan foregår insemi...

Ved inseminationsbehandling giver man sædcellerne en hjælpende hånd, ved at sprøjte dem direkte ind i livmoderen, så de ikke skal svømme så langt. Læs mere

5 hyppigste årsager ...

Infertilitet hos kvinder betegner i virkeligheden en lav fertilitet eller problemer med at blive gravid. Læs om de 5 hyppigste årsager til infertilitet. Læs mere

Brugernes bedste hjæ...

Min-Maves brugere har en masse gode husmorråd og andet godt, som måske er værd at lytte til, hvis du har brug for hjælp til at blive gravid. Læs mere