Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Delebarn: Hvor ofte kan baby være hos faren?

04.juli 2011 kl. 15:34
Luk
Medlem siden 01-03-2010
Sidst online 09-02-2013
04-07-2011 15:34
Luk
Medlem siden 01-03-2010
Sidst online 09-02-2013
Godt skrevet
0

Så poster jeg denne tråd igen, i en ny version.

Status er at Mias far vil have hende hver anden weekend hele weekenden. I mit hoved er det altså for meget for en 9 mdr gammel baby! Men hvad ville statsforvaltningen sige? Er der ikke nogen der er gået denne vej? Jeg har sagt til faren at vi skal tage derud og snakke med dem, så de kan hjælpe os med at finde en passende løsning.

Mia er lige blevet 9 mdr gammel og har kendt sin far siden hun var 5 mdr gammel.

Han har hende til overnatning en gang i mellem (en nat, ca hver 3. uge, men ikke faste dage).

Og ja! Jeg ved godt det er individuelt fra barn til barn, og at mange mener jeg ikk kan bruge det til noget, hvad i har gjort i jeres tilfælde, men det er netop det jeg spørger efter - Hvordan har i gjort det? Og evt hvor synes i grænsen går for børn i den alder?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker Alenemor til lille Mia født 01.10.10 - 37+3 - 49 cm - 2860 gram
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker Alenemor til lille Mia født 01.10.10 - 37+3 - 49 cm - 2860 gram
04.juli 2011 kl. 19:25
Luk
Medlem siden 27-01-2010
105 startede debatter
173 skrevne indlæg
Sidst online 12-12-2013
04-07-2011 19:25
Luk
Medlem siden 27-01-2010
105 startede debatter
173 skrevne indlæg
Sidst online 12-12-2013
Godt skrevet
0

Ja det er ikke noget jeg selv har prøvet men så for kort tid siden i de unge mødre at små babyer ikke skal være ret meget hos deres far, da en stabil hverdag er højeste prioritet for de små, og det er altid barnets tarv før forældrenes. Så inden du giver ham lov ville jeg kontakte statsforvaltningen og høre dem ad. De kan jo lave en ordning som i skal følge. det er måske nemmere. Så kan han ikke forlange hverken mere eller mindre. knus

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2011 kl. 19:33
Luk
Medlem siden 14-06-2010
63 startede debatter
252 skrevne indlæg
04-07-2011 19:33
Luk
Medlem siden 14-06-2010
63 startede debatter
252 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

men mener at jeg har hørt noget med, 1år = 1 overnatning. 2år=2 overnatninger. 3år=3 overnatninger. Men jeg er ikke sikker, for jeg har også hørt at indtil de er 2 eller 3år har de bedst af at være hos mor.

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
04.juli 2011 kl. 19:33
Luk
Medlem siden 22-08-2010
183 startede debatter
658 skrevne indlæg
Sidst online 21-05-2014
04-07-2011 19:33
Luk
Medlem siden 22-08-2010
183 startede debatter
658 skrevne indlæg
Sidst online 21-05-2014
Godt skrevet
0

Jeg står i samme situation som dig og jeg snakkede med en dame fra statsforvaltningen der sagde, at de typisk ville give overnatning til faderen til et barn der var et par år - det vil altså sige 2 år! Så jeg ville ikke godkende den der med hver anden weekend , andet må også kunne gøre godt. Nu ved jeg jo ikke om du ammer, men hvis du gør, så kan han jo selvfølgelig heller ikke have hende så meget men hvis du ikke ammer så kan han jo godt.. Synes du skal gøre som du føler for, men jeg vil ikke sige ja til det når det bliver vores tur..  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2011 kl. 19:40
Luk
Medlem siden 11-04-2010
157 startede debatter
860 skrevne indlæg
Sidst online 03-07-2012
04-07-2011 19:40
Luk
Medlem siden 11-04-2010
157 startede debatter
860 skrevne indlæg
Sidst online 03-07-2012
Godt skrevet
0

og var i statsforvaltningen sidste år med min datter som li var blevet 1 år. Hendes far havde ikk set hende mere end nogen få gange spredt ud over det år, og der blev det besluttet at han sku ha hende en hverdg hver uge med overnatning plus hver anden weekend fredag til søndag aften. alt dette med en optrapningsperiode på 3 mdr. Og dette til trods for at det var faren der tidligere havde valgt fravær fra. Så det er vidst afhængigt af hvem man "får" til samtalen derude.

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
04.juli 2011 kl. 19:40
Luk
Medlem siden 11-04-2010
157 startede debatter
860 skrevne indlæg
Sidst online 03-07-2012
04-07-2011 19:40
Luk
Medlem siden 11-04-2010
157 startede debatter
860 skrevne indlæg
Sidst online 03-07-2012
Godt skrevet
0

og var i statsforvaltningen sidste år med min datter som li var blevet 1 år. Hendes far havde ikk set hende mere end nogen få gange spredt ud over det år, og der blev det besluttet at han sku ha hende en hverdag hver uge med overnatning plus hver anden weekend fredag til søndag aften. alt dette med en optrapningsperiode på 3 mdr. Og dette til trods for at det var faren der tidligere havde valgt hende fra. Så det er vidst afhængigt af hvem man "får" til samtalen derude. De nye regler tager desværre ofte mere hensyn til farens ret til at se sit barn frem for barnets tarv. Du er velkommen til at skrive for uddybelse

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
04.juli 2011 kl. 19:53
Luk
Medlem siden 10-09-2008
204 startede debatter
996 skrevne indlæg
Sidst online 06-02-2014
04-07-2011 19:53
Luk
Medlem siden 10-09-2008
204 startede debatter
996 skrevne indlæg
Sidst online 06-02-2014
Godt skrevet
0

Og jeg har måske et andet syn på det!

I min verden kommer det meget an på hvor meget faren har været inde over i dit barns liv, hvor tryg er dit barn ved sin far. Hvis barnet ikke er tryg ved faren, må man aktiv tage del i og arbejde hen imod at det sker, hvor man derefter kan snakke om overnatninger hele weekenden... ( Men i dit tilfælde lyder det til der er fin tilknytning og at din datter jo overnatter ca 1 gang hver 3 uge) Og jubler da bare over at der er en far der tager ansvar og gerne vil have noget med sit barn at gøre og er villig til at kæmpe for det!

Her var Naia ved sin far hver anden weekend fra hun var under 1 år, og jeg er glad for det forhold det har givet dem.

Jeg ved godt det kan være enormt svært at give slip som mor og ved man har svært ved at finde ro når de er hos den anden, men jeg lærte at nyde stilheden og tanke op, så jeg havde massere af overskud til når jeg hentede hende søndag, det var fantastisk!

Håber i finder en løsning i allesammen kan leve med ( men prøv du at give ham en chance for at være en kanon far, og nyd at du kan få en friweekend hver anden weekend til lige hvad du vil)

knus

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
04.juli 2011 kl. 20:03
Luk
Medlem siden 07-04-2009
152 startede debatter
1394 skrevne indlæg
04-07-2011 20:03
Luk
Medlem siden 07-04-2009
152 startede debatter
1394 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes det kommer meget an på hvor meget far/datter har været sammen før.

Her ville det være helt ok med mig hvis min datters far havde hende hver anden weekend..

Det kunne lige så godt være ham der havde hende på fuld tid og så mig der havde hende i weekenderne..

Mor er jo ikke nødvendigvis bedre end far når man har været 2 om det fra start af,

.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
04.juli 2011 kl. 22:19
Luk
Medlem siden 22-08-2010
183 startede debatter
658 skrevne indlæg
Sidst online 21-05-2014
04-07-2011 22:19
Luk
Medlem siden 22-08-2010
183 startede debatter
658 skrevne indlæg
Sidst online 21-05-2014
Godt skrevet
0

"Mor er jo ikke nødvendigvis bedre end far nr man har været 2 om det fra start af".. Så vidt jeg kan læse, så har faderen til Mia ikke været der fra start af så derfor vil jeg nu mene, at mor netop er bedst.. Godt nok skal far have et godt forhold til sit barn, men synes der er forbehold når faderen først ser sit barn fra 5 mdr . :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

04.juli 2011 kl. 22:35
Slettet bruger
04-07-2011 22:35
Godt skrevet
0

Jeg har selv været i samme situation, med min mands datter, som kun var 9 måneder da vi mødte hinanden. Dengang krævede moderen at vi havde hende hver anden weekend (fre-man) samt hver anden tirsdag-onsdag. Og det er ALT for meget efter min mening. Rådet er at barnet slet ikke overnatter hos far, når det er under et år, og jeg synes virkelig dette råd skal følges, for en så lille baby har brug for en primær omsorgsperson og kan meget nemt blive forvirret mht sovevaner osv, når den skal bo så meget hos far. Jeg synes det fungerede helt fint med at have hende hele dage og gerne flere om ugen, men det med at overnatte flere nætter i træk, det blev altså først godt da hun var over et år.. Vi havde svært ved at putte hende og få hende til at falde til ro- det er jo klart når hun er vant til at være tæt med sin mor i hverdagen..

Og igen- Ja, det er forskelligt fra barn til barn, og jeg synes det skal handle om barnets bedste, og det er altså ikke nødvendigvis det samme som far eller mors bedste  

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
05.juli 2011 kl. 07:30
Luk
Medlem siden 03-04-2010
48 startede debatter
249 skrevne indlæg
05-07-2011 07:30
Luk
Medlem siden 03-04-2010
48 startede debatter
249 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej

Har selv været i en anden situation, da Tobias var 11 måneder da vi gik fra hinanden. Så Tobias havde været vant til en hverdag med sin far, dog efter bruddet havde jeg ham alene i ca 1 ½ måned før han kom hjem til far.

Men måske skulle i trappe op stille og roligt. Han kunne tage hende nogle timer en dag hver uge og så senere hen en overnatning hver anden uge og så til sidst hver anden weekend fra fredag til søndag.

Der har været mange opture og nedture med vores deleordning og nu har faderen ham hver anden uge søndag til onsdag (Tobias er 4 år i dag) Men i de 10 dage jeg har ham hører vi MEGET sjældent fra ham. Som mor kan jeg ikke forstå dette, men jeg accepterer det og Tobias ved at hans mor ALTID vil være der for ham, hvor hans far er meget svingene... Det er hårdt at se hvordan det påvirker Tobias, men han elsker sin far uanset hvad og så må jeg bide det sure i mig nogengange...  

Så håber i kan få det til at fungere og det er flot at Mias far vil være der for hende, dog skal han også lige tænke over de skal have et stabilt forhold først så hun kender ham og er tryg ved ham.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Camilla Framnes' store dilemma: Er det okay at rejse uden alle børnene?
Camilla Framnes synes til tider det kan være svært med dine, mine og vores børn, for hvornår er det okay at tage på en tur, uden at alle børnene er med?
Sabrina blev mor som 19-årig
Sabrina er ny ung mor og bor i Nykøbing F. Hun kæmper for at være en god mor for sin to-årige søn på trods af, at hun lider af den alvorlige sygdom sklerose.
På besøg hos jordemoder
På besøg i Babyklinikken
RØRENDE: Tidligere døv mor hører sine børn kalde på hende for første gang
Nina er alenemor til Sylvester på 15 år og Matheo på to år. Hun har været helt døv, men efter hun har fået sin operation kan hun stille og rolige begynde at høre igen. Se det meget rørende øjeblik her, hvor Nina for første gang kan høre sine børn kalde på hende.
Malkia var hørehæmmet: Nu leger hun med de andre børn
Lille Malkia har været hørehæmmet fra fødslen. Efter hun fik indopereret et CI har hun meget nemmere ved at lege med andre børn. Se det søde klip, hvor børnehaven overrasker hende.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Hvorfor var det ingen, der sagde, at det også kunne gå hurtigt?

Det her kommer mest til at handle om optakten, for det er den del, der overraskede mig mest – og den del, der står klarest for mig. Fødselsberetning fra en førstegangsfødende. Læs mere

Førstegangsfødende og graviditetssukkersyge
Guide: Uundværelige apps til dig med en baby – i favnen eller i maven

Når man bliver forældre til en lille ny, er det ikke kun den lille baby, som følger med til forældrerollen. Forventningerne til børnefamilierne er blevet højere, og det er ikke unormalt at få velmente anbefalinger og gode råd fra mange forskellige fronter. Læs mere

Sådan får småbørnsforældre slappet af

Det er hårdt at få børn. Et lille nyt menneske kræver meget omsorg og opmærksomhed. Men det er også vigtigt, at du som forælder får slappet af og restitueret, så du har overskud til at være 100% til stede, når dit barn har brug for dig. Det handler derfor om, at du bruger de små pauser, når barnet er puttet og sover til at slappe af og selv blive stimuleret. Læs mere

Find de rigtige vinterstøvler med Skoringen Børneunivers

Når det bliver efterår, kan en varm strømpe godt forlænge sæsonen for et par sko - hvis de ikke er blevet for små! Ellers er gummistøvler gode til regnvejrsdage. Det er vigtigt, at gummistøvlerne passer godt til foden, fordi der ikke er støtte i støvlen eller i skaftet. Derfor skal man kun bruge gummistøvler til de våde dage og helst ikke en hel dag ad gangen. Læs mere

Navnesutter er det nye sort hos småbørnsfamilier

Udover at have tankemylder omkring indkøring i vuggestue/dagpleje, er det også værd at tænke over, hvilke remedier, der er fornuftige at medbringe til guldklumpen i en daginstitution eller dagpleje. Læs mere

Nyeste artikler

Det her kommer mest til at handle om optakten, for det er den del, der overraskede mig mest – og den del, der står klarest for mig. Fødselsberetning fra en førstegangsfødende. Læs mere

Førstegangsfødende og graviditetssukkersyge

Når man bliver forældre til en lille ny, er det ikke kun den lille baby, som følger med til forældrerollen. Forventningerne til børnefamilierne er blevet højere, og det er ikke unormalt at få velmente anbefalinger og gode råd fra mange forskellige fronter. Læs mere

Det er hårdt at få børn. Et lille nyt menneske kræver meget omsorg og opmærksomhed. Men det er også vigtigt, at du som forælder får slappet af og restitueret, så du har overskud til at være 100% til stede, når dit barn har brug for dig. Det handler derfor om, at du bruger de små pauser, når barnet er puttet og sover til at slappe af og selv blive stimuleret. Læs mere

Når det bliver efterår, kan en varm strømpe godt forlænge sæsonen for et par sko - hvis de ikke er blevet for små! Ellers er gummistøvler gode til regnvejrsdage. Det er vigtigt, at gummistøvlerne passer godt til foden, fordi der ikke er støtte i støvlen eller i skaftet. Derfor skal man kun bruge gummistøvler til de våde dage og helst ikke en hel dag ad gangen. Læs mere

Udover at have tankemylder omkring indkøring i vuggestue/dagpleje, er det også værd at tænke over, hvilke remedier, der er fornuftige at medbringe til guldklumpen i en daginstitution eller dagpleje. Læs mere