Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Hvide blodlegemer i urinen, hvad betyder det ?

Slettet bruger

21.juli 2009 kl. 12:43
Slettet bruger
21-07-2009 12:43
Godt skrevet
0

Hej Tøser

Jeg afleverede en urinprøve hos min læge igår pga mistanke om blærebetændelse. Da jeg ringede til lægen imorges, sagde han, at der ikke var bakterier i min urin men at der var hvide blodlegemer. Han spurgte, om jeg har øget udflåd hvilket jeg har fået i graviditeten og at det nok var derfor, at der var hvide blodlegemer i urinen.
For at være helt sikker på, at der ikke er blærebetændelse skal jeg aflevere en ny urinprøve på mandag.

Er der nogen af jer der ved, hvad det betyder at have hvide blodlegemer i urinen ?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.juli 2009 kl. 18:28
Luk
Medlem siden 08-10-2006
145 startede debatter
432 skrevne indlæg
Sidst online 19-03-2013
21-07-2009 18:28
Luk
Medlem siden 08-10-2006
145 startede debatter
432 skrevne indlæg
Sidst online 19-03-2013
Godt skrevet
0

stixet så kigger man efter leucocytter og nitrit og blod .Hvis du kun har leucocytter (hvide blodlægmer) i urinen så kan det tyde på at der er en infektion,fordi at de hvide blodlægmer er kroppens imunforsvar,dvs at disse forsvars "soldater" er kommet for at bekæmpe ikke velkommne bakterier, men det kan også betyde at de er bekæmpet,der for vælger man ofte at dyrke urinen for at se om der er noget at komme efter.

Man kan  med sikkerhed sige at der er en infektion hvis der også er nitrit i urinen for det er et synligt tegn på bakterie.Jeg selv kan godt have kun leucocytter og gerne 3+ som tyder på at der er godt gang i soldatern,men uden nitrit,når jeg er gravid.Men jeg er ikke i tvivl om at der er en infektion,da jeg har mange symptomer på det.Blod kommer hvis blæren er godt irriteret af infektionen.

Håber du forstår kh mammi

Anmeld
Svar
Efter 4 iui = negativ 1.ivf = ingen æg kom ud... 2.ivf = 1 æo men negativ... 3.icsi/ivf = 1 æo positiv, men sa...4.icsi = ingen æg kom ud... 5.icsi= 2 æo men negativ...6.icsi=1æo positiv test bp 20/5-09= gravid!!!!NF 15/7 MD 11/9...Jubii vi skal have en lille dame:-)TERMIN d 26/1.10. Lille Ellens fødselsdag blev så d 28/1.10. ......24/11.12 1.fryseforsøg et 6cellet æg op = bio/negativ. Afventer sidste fryseforsøg.
Godt skrevet
0
Efter 4 iui = negativ 1.ivf = ingen æg kom ud... 2.ivf = 1 æo men negativ... 3.icsi/ivf = 1 æo positiv, men sa...4.icsi = ingen æg kom ud... 5.icsi= 2 æo men negativ...6.icsi=1æo positiv test bp 20/5-09= gravid!!!!NF 15/7 MD 11/9...Jubii vi skal have en lille dame:-)TERMIN d 26/1.10. Lille Ellens fødselsdag blev så d 28/1.10. ......24/11.12 1.fryseforsøg et 6cellet æg op = bio/negativ. Afventer sidste fryseforsøg.

Slettet bruger

22.juli 2009 kl. 14:58
Slettet bruger
22-07-2009 14:58
Godt skrevet
0

Hej Mammi

Tak for svar, jeg tror jeg forstår :-)

Jeg udleder i hvert fald at det ikke kan være dårligt for babyen og det er jo det vigtigste.

Knus Karma

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?
Få inspiration til julegaveønsker, børn 4-6 år
Få inspiration til julegaveønsker til børn 1-3 år
Få inspiration til julegaveønsker til baby
Barsel – regler for barselsorlov

Få styr på barsel, barselsdagpenge og hvordan jeres barsel kan fordeles, samt hvor meget du får udbetalt hver måned. Læs mere

Vind LEGO DUPLO Batman

Vind LEGO DUPLO Batman

Deltag i konkurrencen om 2 kasser LEGO DUPLO Batman. Det eneste du skal gøre er at skrive hvem der er din yndlings superhelt. Læs mere

Nyeste artikler

Vidste du, at juletræslys forurener dit hjem?
Få inspiration til julegaveønsker, børn 4-6 år
Få inspiration til julegaveønsker til børn 1-3 år
Få inspiration til julegaveønsker til baby

Få styr på barsel, barselsdagpenge og hvordan jeres barsel kan fordeles, samt hvor meget du får udbetalt hver måned. Læs mere

Vind LEGO DUPLO Batman

Vind LEGO DUPLO Batman

Deltag i konkurrencen om 2 kasser LEGO DUPLO Batman. Det eneste du skal gøre er at skrive hvem der er din yndlings superhelt. Læs mere