Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Seaband.. fantastisk!

10.juli 2009 kl. 22:45
Luk
Medlem siden 10-05-2007
Sidst online 05-05-2014
10-07-2009 22:45
Luk
Medlem siden 10-05-2007
Sidst online 05-05-2014
Godt skrevet
0

Jeg havde lykkelig glemt, hvor forfærdeligt det er at have graviditetskvalme.Så i et desperat håb om, at noget da for pokker må hjælpe, købte jeg meget skeptisk et par seabands på apoteket. Læs: Jeg troede ikke på virkningen. Men hold da op. 1 times tid efter de er monteret, er kvalmen forsvundet i sådan en grad at jeg ligefrem har kunnet spise. Jeg sværger at jeg ikke tager dem af igen, før babyen er født.  Sidst kastede jeg op i 5 mdr og havde absolut ingen energi eller overskud tilbage, og den går altså bare ikke med en krudtugle på 15 mdr.

Nu har jeg så lige et spørgsmål om de her fantastiske tingester.. Kan man gå for meget med dem? Vænner kroppen sig til det, så de mister deres virkning? Og så laver de jo altså nogle halvdybe mærker ned i håndleddet, hvor kuglen sidder. Sker der noget ved det? 

Anmeld
Svar
Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
10.juli 2009 kl. 22:56
Luk
Medlem siden 24-05-2009
37 startede debatter
246 skrevne indlæg
Sidst online 01-06-2012
10-07-2009 22:56
Luk
Medlem siden 24-05-2009
37 startede debatter
246 skrevne indlæg
Sidst online 01-06-2012
Godt skrevet
0

Hej hej

Jeg så lige din overskrift - er på besøg fra januargruppen. Jeg har også mine armbånd på hele tiden. Jeg har spurgt min læge om det er ok og han siger at det er helt ufarligt. Jeg synes også at de hjælper meget. Jeg får akupunktur hos lægen en gang imellem og det også kan anbefales, hvis du har mulighed for det

bedste hilsner

Mallis

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
10.juli 2009 kl. 23:00
Luk
Medlem siden 10-05-2007
198 startede debatter
593 skrevne indlæg
Sidst online 05-05-2014
10-07-2009 23:00
Luk
Medlem siden 10-05-2007
198 startede debatter
593 skrevne indlæg
Sidst online 05-05-2014
Godt skrevet
0

akupunktur for bækkenløsningen sidste gang, og det hjalp også helt vildt meget, men jeg har ikke fået det for kvalmen, men tak for tippet. Og tak for dit andet svar.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.juli 2009 kl. 23:12
Luk
Medlem siden 07-02-2009
69 startede debatter
1229 skrevne indlæg
10-07-2009 23:12
Luk
Medlem siden 07-02-2009
69 startede debatter
1229 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

... og de er bare fantastiske.

Vil ikke sige kvalmen forsvinder helt, men de tager da bestemt toppen af det så man kan holde det nogenlunde ud....

Så vidt jeg ved så er det jo også en form for akupunktur de der kugler i armbåndet laver med det tryk det ligger på senerne i håndleddet. Jeg er flittig bruger og er bare superglad for mine.... Dejlig opfindelse

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2009 kl. 11:34
Luk
Medlem siden 08-07-2009
4 startede debatter
34 skrevne indlæg
11-07-2009 11:34
Luk
Medlem siden 08-07-2009
4 startede debatter
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvordan klarer i andre at passe jeres arbejde?

Jeg har den sidste uges tid kastet op pg haft en konstant kvalme. Måtte blive hjemme fra arbejde igår, fordi jeg slet ikke kunne gå fra toilettet!! Det holder jo ikke i længden...

Har jo endnu ikke fortalt at jeg er gravid...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2009 kl. 11:36
Luk
Medlem siden 08-07-2009
4 startede debatter
34 skrevne indlæg
11-07-2009 11:36
Luk
Medlem siden 08-07-2009
4 startede debatter
34 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvordan klarer i andre at passe jeres arbejde?

Jeg har den sidste uges tid kastet op pg haft en konstant kvalme. Måtte blive hjemme fra arbejde igår, fordi jeg slet ikke kunne gå fra toilettet!! Det holder jo ikke i længden...

Har jo endnu ikke fortalt at jeg er gravid...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2009 kl. 11:57
Luk
Medlem siden 15-11-2006
170 startede debatter
466 skrevne indlæg
11-07-2009 11:57
Luk
Medlem siden 15-11-2006
170 startede debatter
466 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Efter at have læst jeres indlæg her til formiddag, brugte jeg næsten 1 time på at gøre mig selv klar og min søn (tager lang tid med kvalme når man intet kan) og jeg ilede ned og købte de dumme armbånd, som jeg havde set før, men tænkt....jaja den er go med dig!

Men men men ind til andet er bevist, måtte jeg jo ned og købe dem, eftersom jeg har kvalme 24/7 og intet kan pga det. Hmmm har dem på nu, sys det hjælper en smule, men fjerne det nu ikke helt, men må jo se om det bliver bedre i det længere løb end det har været ind til jeg tog dem på, for det var da ihvertfald ikke til at holde ud. Brækker mig heldigvis (7-9-13) ikke, men har godt nok rendt manrge gange til toilettet idag, i troen om, nu kommer det sgu.

hehe øjjjjjj det er surt sys jeg, og skal ellers rigtig ud og hygge med manden i aften, i biffen og ud og spise osv. Hmmmm mon jeg er ved at være syg istedetfor mon.  øv øv øv

Hehe surt lørdags opstød fra mig......kram

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
11.juli 2009 kl. 13:53
Luk
Medlem siden 15-02-2007
1029 startede debatter
4001 skrevne indlæg
Sidst online 05-09-2013
11-07-2009 13:53
Luk
Medlem siden 15-02-2007
1029 startede debatter
4001 skrevne indlæg
Sidst online 05-09-2013
Godt skrevet
0

Håber da bestemt de kan fåes her i Østrig hvor jeg bor. For nu er den kvalme da godt nok ved at tage overhånd. Har ellers prøvet på og lade som ingen ting, men mand hvor bliver det da bare sværrer og sværrer... Sidder her og venter på at min søster + mand og 2 børn kommer og bor i en uge og jeg er bare slet ikke i værtinde humør. Har endda lige været ude og kaste op... Så på mandag skal jeg vidst på apoteket og forhøre mig

- Tinna

Anmeld
Svar
Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
11.juli 2009 kl. 16:30
Luk
Medlem siden 15-11-2006
170 startede debatter
466 skrevne indlæg
11-07-2009 16:30
Luk
Medlem siden 15-11-2006
170 startede debatter
466 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Soleima skrev:

Håber da bestemt de kan fåes her i Østrig hvor jeg bor. For nu er den kvalme da godt nok ved at tage overhånd. Har ellers prøvet på og lade som ingen ting, men mand hvor bliver det da bare sværrer og sværrer... Sidder her og venter på at min søster + mand og 2 børn kommer og bor i en uge og jeg er bare slet ikke i værtinde humør. Har endda lige været ude og kaste op... Så på mandag skal jeg vidst på apoteket og forhøre mig

- Tinna

I DK fåes de i Matas, hvis i har det der nede?

Går det helt galt, så skriv en pm til mig, så kan du overføre pengene til mig og så sender jeg da gerne en til dig hvis det er.

Kram

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.juli 2009 kl. 17:02
Luk
Medlem siden 09-07-2009
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
Sidst online 31-03-2010
11-07-2009 17:02
Luk
Medlem siden 09-07-2009
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
Sidst online 31-03-2010
Godt skrevet
0

Hej

Jeg bruger dem til pige på 6 år mod køresyge. De hjælper hende meget

Hilsen

Maja

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.januar 2011 kl. 13:18
Luk
Medlem siden 09-01-2011
3 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
09-01-2011 13:18
Luk
Medlem siden 09-01-2011
3 skrevne indlæg
Sidst online 01-01-0001
Godt skrevet
0

"Nu har jeg så lige et spørgsmål om de her fantastiske tingester.. Kan man gå for meget med dem? Vænner kroppen sig til det, så de mister deres virkning? Og så laver de jo altså nogle halvdybe mærker ned i håndleddet, hvor kuglen sidder. Sker der noget ved det? "

Jeg har ikke selv haft brug for disse armbånd, men jeg har en veninde som brugte dem igennem hele sin graviditet, og virkningen aftog ikke :)

Graviditetstegn

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Bliver mænd usexede når de får børn?
Christiane Schaumburg-Müller om mænd når de får børn.
Baby griner af træt far efter helvedsnat
De fire fædre vågner op til en ny dag i Sverige. Tommy, Gert og Nikolaj har sovet dejligt, hvorimod Scott har været mindre heldig - Mace har nemlig holdt ham vågen hele natten.
20% af alle graviditeter ender tidligt. Hør hvorfor her
De færreste ved, at 20% af alle graviditeter ender tidlige. Hør i klippet her hvad man som forælder kan gøre, og hvad oddsene er fremadrettet efter en spontan abort.
Sabrina blev mor som 19-årig
Sabrina er ny ung mor og bor i Nykøbing F. Hun kæmper for at være en god mor for sin to-årige søn på trods af, at hun lider af den alvorlige sygdom sklerose.
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Mor til 3 prins... - 24-11-2017

Amning
  • Mortilminimøf - 24-11-2017

Velkommen til hamsterhjulet
  • Laura popovic - 23-11-2017

Sutte stop.
  • PlanteMama - 23-11-2017

Jeg bruger ikke deodorant!

Nyeste blogindlæg

Amning

Sutte stop.

Nyeste blogindlæg

Amning

Sutte stop.

Nyeste artikler

Tex-membraner – vandtætte og åndbare

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Hvad er ammehjerne?

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere

Over 100 unikke pigenavne A-Z

Hvad skal din datter hedde? Det er en kæmpe beslutning at skulle finde et navn til sit barn - især med unik klang. Her er over 100 unikke pigenavne. Læs mere

Børneopsparing - hvorfor oprette en/hvorfor ikke?

Har du oprettet en børneopsparing - Min-Mave.dk har fået respons tilbage fra omkring 250 af vores Facebookbrugere. Få inspiration, viden og måske et godt råd eller to i denne artikel. Læs mere

Sådan undgår du bristninger i mellemkødet

Her er 8 punkter der kan være med til at undgå bristning af dit mellemkød ved fødsel. For lad os lige være helt ærlige - tanken når at strejfe alle gravide! Læs mere

3. gangsfødende valgte at føde hjemme

Efter 2 hospitalsfødsler hvor den ene endte i kejsersnit og den anden med igangsættelse og forstyrrelser, valgte jeg at som 3. gangsfødende at føde hjemme. Læs mere

Nyeste artikler

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere

Hvad skal din datter hedde? Det er en kæmpe beslutning at skulle finde et navn til sit barn - især med unik klang. Her er over 100 unikke pigenavne. Læs mere

Har du oprettet en børneopsparing - Min-Mave.dk har fået respons tilbage fra omkring 250 af vores Facebookbrugere. Få inspiration, viden og måske et godt råd eller to i denne artikel. Læs mere

Her er 8 punkter der kan være med til at undgå bristning af dit mellemkød ved fødsel. For lad os lige være helt ærlige - tanken når at strejfe alle gravide! Læs mere

Efter 2 hospitalsfødsler hvor den ene endte i kejsersnit og den anden med igangsættelse og forstyrrelser, valgte jeg at som 3. gangsfødende at føde hjemme. Læs mere