Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Susen for ørerne/prop i øret

02.juni 2010 kl. 12:45
Luk
Medlem siden 16-07-2009
Sidst online 19-04-2012
02-06-2010 12:45
Luk
Medlem siden 16-07-2009
Sidst online 19-04-2012
Godt skrevet
0

Er der nogen af jer, der har problemer med susen for ørerne eller deciderede propper i ørerne? Det startede for mig for nogle uger siden med en let susen for ørerne, men har efterhånden udviklet sig til en fornemmelse af en "prop" i højre øre.
Lægen siger, det skyldes vand i kroppen. Jordmoderen siger, det kan være ørevoks..? (Ville nu undre mig - har aldrig haft problemer med det tidligere).
Nogen erfaringer i denne kategori i relation til graviditet... og hvad pokker man kan stille op - det er ret generende?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.juni 2010 kl. 13:43
Luk
Medlem siden 12-09-2009
397 startede debatter
1622 skrevne indlæg
02-06-2010 13:43
Luk
Medlem siden 12-09-2009
397 startede debatter
1622 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det kan være symtom på højt blodtryk..

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers MashAllah Fødselsberetning: http://www.min-mave.dk/terminsgrupper/thread-1944342.htm
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers MashAllah Fødselsberetning: http://www.min-mave.dk/terminsgrupper/thread-1944342.htm
02.juni 2010 kl. 20:39
Luk
Medlem siden 16-07-2009
5 startede debatter
17 skrevne indlæg
Sidst online 19-04-2012
02-06-2010 20:39
Luk
Medlem siden 16-07-2009
5 startede debatter
17 skrevne indlæg
Sidst online 19-04-2012
Godt skrevet
0
Dushka skrev:

Det kan være symtom på højt blodtryk..

Ja du har helt ret - jeg har også forhøjet blodtryk. Bare underligt at det føles som en "prop" - ligesom når man flyver.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
02.juni 2010 kl. 22:23
Luk
Medlem siden 22-03-2004
118 startede debatter
1078 skrevne indlæg
Sidst online 30-05-2012
02-06-2010 22:23
Luk
Medlem siden 22-03-2004
118 startede debatter
1078 skrevne indlæg
Sidst online 30-05-2012
Godt skrevet
0

haft propper i ørerne det meste af min graviditet.. det stoppede dog igen for nogle uger siden.. super skønt... for ret beslastende at rende rundt i en osteklokke hele tiden...

om det er for højt blodtryk ved jeg ikke...

-malene

Anmeld
Svar
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Slettet bruger

02.juni 2010 kl. 22:25
Slettet bruger
02-06-2010 22:25
Godt skrevet
0

Jeg havde også mere eller mindre konstant propper i ørene under min graviditet, jeg snakkede med min jm om det. Hun sagde hun havde hørt en hel del sige det, men det var ikke noget der var undersøgt dybere, altså hvorfor man får det!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.august 2010 kl. 22:57
Luk
Medlem siden 01-11-2009
82 skrevne indlæg
Sidst online 12-02-2012
21-08-2010 22:57
Luk
Medlem siden 01-11-2009
82 skrevne indlæg
Sidst online 12-02-2012
Godt skrevet
0

Hej Amiswa.

Det er svært at sige, hvad der dine propper i ørerne skyldes. Tror dog ikke, at det er  forhøjet blodtryk. Hvis man læser om propper i ørerne på nettet, man eksempelvis læse på http://www.sundhedslex.dk/propper-i-oererne.htm at de mest hyppige årsager til propper i ørerne er ophobning af ørevoks, forkølelse, allergi og flyrejse. Kan det tænkes, at det er ørevoks? I så fald kan du prøve et øreskyl - fjern ikke med vatpind, da man risikerer at skubbe ørevoksen længere ind i øret.

Håber ikke for dig, at det er tinitus eller meniere's sygdom   Du bør tage til ørelægen, så du kan få undersøgt dine øre ordentligt.

Håber, at du har fundet årsagen til dine propper i ørerne.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

4 frække sexstillinger til gravide

Læs om de de frækkeste stillinger for gravide med store maver, og tips til at styre uden om maven under agten, samtidig med at I nyder sex sammen. Læs mere

5 gode råd til den nybagte far

Tillykke! Du har overlevet 9 måneder med hormonelle op og nedturer og er blevet far. Men arbejdet er ikke slut - det er nu du skal blive verdens bedste far. Læs mere

Quiz og vind LEGO® DUPLO®

Lige nu kan du quizze og deltage i konkurrencen om et LEGO® DUPLO® tog, der hjælper dit barn med at udvikle sine motoriske og kognitive færdigheder. Læs mere

Gratis babypakker - gavekort, e-bøger og bogpakker

Der er nu ikke noget, der er bedre end de ting, der koster gratis. Derfor har vi bedt vores venner om at komme med gratis babypakker til vores brugere. Læs mere

8 tricks når angsten bider under graviditet

De fleste kvinder oplever angst nu og da under graviditet. Der sker mange forandringer i graviditeten, både i kroppen og sindet, og i livet som sådan. Læs mere

Børnepenge 2014 / 2015 - se satserne

Børn og unge i Danmark får udbetalt en skaffefri ydelse fire gange om året, der populært går under betegnelsen børnepenge. Satser for børnepenge 2014 / 2015 Læs mere

Nyeste artikler

Læs om de de frækkeste stillinger for gravide med store maver, og tips til at styre uden om maven under agten, samtidig med at I nyder sex sammen. Læs mere

Tillykke! Du har overlevet 9 måneder med hormonelle op og nedturer og er blevet far. Men arbejdet er ikke slut - det er nu du skal blive verdens bedste far. Læs mere

Lige nu kan du quizze og deltage i konkurrencen om et LEGO® DUPLO® tog, der hjælper dit barn med at udvikle sine motoriske og kognitive færdigheder. Læs mere

Der er nu ikke noget, der er bedre end de ting, der koster gratis. Derfor har vi bedt vores venner om at komme med gratis babypakker til vores brugere. Læs mere

De fleste kvinder oplever angst nu og da under graviditet. Der sker mange forandringer i graviditeten, både i kroppen og sindet, og i livet som sådan. Læs mere

Børn og unge i Danmark får udbetalt en skaffefri ydelse fire gange om året, der populært går under betegnelsen børnepenge. Satser for børnepenge 2014 / 2015 Læs mere