Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

LUS!!! HJÆÆÆÆLP!!!

18.maj 2011 kl. 19:19
Luk
Medlem siden 10-12-2010
Sidst online 13-12-2011
18-05-2011 19:19
Luk
Medlem siden 10-12-2010
Sidst online 13-12-2011
Godt skrevet
0

Min søn kom hjem fra børnehave igår, og der kløede han sig noget grusomt, så jeg måtte lige undersøge ham for lus! Jeg fandt 8-10 stykker, og en helvedes masse æg! Jeg behandlede ham, og sad i en time og pillede æg ud med neglene, og han er fri fra dem nu... Han får dog lige en kur mere i næste uge for at være på den sikre side... Og så kæmmer jeg hver dag til hver anden.. Men så var det jeg lige var i bad, og jeg kæmmede mig selv, og der fangede jeg to lus på mig selv  Jeg er så ked af det, for led så meget af det da jeg var barn og teenager, og det tog evigheder at komme af med.. Jeg har møghamrende tykt hår og lidt længere end til skuldrene...

Er der en af jer der har et godt råd, eller et vidundermiddel der slår de bæster ihjel? for skal kunne gøre det selv, og det an være svært i mit garn.. Havde jo min mor til at gøre det dengang, men min kæreste er nok ikke lige dne mest tålmodige

Please en eller anden, hjælp mig! Alle råd og midler tages imod med kyshånd!

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
18.maj 2011 kl. 19:42
Luk
Medlem siden 06-05-2010
214 startede debatter
1336 skrevne indlæg
18-05-2011 19:42
Luk
Medlem siden 06-05-2010
214 startede debatter
1336 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

føler virkelig med dig. Har selv haft lus to gange inden for de sidste 3 år (arbejder med børn) og det er bare ikke nemt at kæmme sig selv. Og så er mit hår ikke engang tykt. Jeg tror desværre ikke der er andet for end at tage på apoteket og få fat på en god lusekur. Alt sengetøj, børster, bamser osv. i fryseren og så er det med at kæmme så godt som det er muligt.

Uh... det begynder helt at krible i hovedbunden bare ved tanken 

Anmeld
Svar
Miffie
Godt skrevet
0
Miffie
18.maj 2011 kl. 19:49
Luk
Medlem siden 26-11-2009
89 startede debatter
362 skrevne indlæg
Sidst online 01-12-2011
18-05-2011 19:49
Luk
Medlem siden 26-11-2009
89 startede debatter
362 skrevne indlæg
Sidst online 01-12-2011
Godt skrevet
0

uhh, det er så træls, det er ikke så længe siden jeg havde lus, arbejder også med børn... 

Men prøv og brug balsam og kæm håret og sov med balsamen i, og gentage det efter nogle dage. Den med fryseren, er det stadig noget man gør, har hørt at det hjælper ikke, men at alt skal koges...

held og lykke med :) liljan

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2011 kl. 19:57
Luk
Medlem siden 02-01-2011
49 startede debatter
474 skrevne indlæg
18-05-2011 19:57
Luk
Medlem siden 02-01-2011
49 startede debatter
474 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

en svær omgang, da jeg gik på efterskole for efterhånden en del år siden. Har også selv meget tykt hår, og har altid haft langt hår, så kender bare det der, med hvor hårdt det er  

Hvis jeg var dig, ville jeg, som de andre skriver, tage ned på apoteket og få lusekur, også brugte jeg meget, at dele mit hår op i sektioner, også ellers bare kæmme løs, med sådan en metal-kam - IKKE den der plastik-kam, den duer bare overhovedet ikke, men dem man kan få i metal - de duer bare! Og de tager også æg!  Også kan jeg huske at min mor plejede at dyppe kammen i kogende vand imellem hvert strøg, så evt. lus og æg, ville dø med det samme, og ikke blev puttet tilbage i håret. Bare vær forsigtet, for det der metal, kan bare blive SINDSYGT varmt, og det er absolut ikke rart mod hovedbunden 

Årh - det blev langt, var slet ikke meningen  hehe! 

Held og lykke med det - knus Mette - der nu sidder og føler det kribler og krabler i hovedbunden. Hihi 

Anmeld
Svar
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Third Birthday tickers Lilypie Maternity tickers
18.maj 2011 kl. 20:07
Luk
Medlem siden 04-09-2008
158 startede debatter
1513 skrevne indlæg
18-05-2011 20:07
Luk
Medlem siden 04-09-2008
158 startede debatter
1513 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

nej dog... Har heldigvis ik været plaget af det herhjemme til trods for 3 unger... Håber ikke de kommer her!!! Måske fordelen ved ude børnehave... hmm....

Fandt lidt link.. Måske noget virker:

http://www.nettorvet.dk/vare/elektrisk-lusekam-robi-comb-pro/7270002728506

http://www.lusashampoo.dk/?gclid=CPrxhp6K8qgCFUNJ3godX1n5vw

ved mange bruger tea tree olie (kan bla. købes i matas)

til aflivning af nuværende lus: shampoo + 5 dråber olie... lad det sidde i håret 15 min!... og de dør!

Dette gør man nogle gange.. så dem der er i æg, og bliver klækket også dør..

-derefter forebyggende!!... dvs 5 dråber i en flaske shampoo... dette holder lus væk, de kan ikk lide lugten..

Ellers er jeg stødt på et fif om Frontline (det mod lopper, tæger etc på dyr) Små killinger kan tåle det -så ja mennesker burde også. Det er omtalt flere steder på nettet, og ja dem som har prøvet har ik mærket til noget siden.. Lusene dør og holder isg væk..

En udtalelse på nettet lyder følgende:

Med fare for at blive meldt til de sociale myndigheder...

Her i huset bruger vi Frontline spray. DET virker, og sønnens venner fik også en tur.

Frontline spray må anvendes på få dage gamle killinger, så vi tog chancen. Prøvede først på et lille sted for at se om huden reagerede på Frontline. Efter 12 timer ingen reaktion. Frontline blev sprayet i håret, og så døde de små kryb. De drattede mere eller mindre ud af håret.

Og lopper/tæger fik han heller ikke efterfølgende...

Tjaaaaa.... hvis det var mig tror jeg at jeg ville prøve frontline...ss...

Pøj pøj søde du... Håber i får bugt med dem!!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2011 kl. 20:10
Luk
Medlem siden 04-09-2008
158 startede debatter
1513 skrevne indlæg
18-05-2011 20:10
Luk
Medlem siden 04-09-2008
158 startede debatter
1513 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

og skadelige stoffer etc, synes jeg at kan læse at det er ok med tea tree oil brug -men forhør dig lige på matas eller apoteket.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

18.maj 2011 kl. 20:13
Slettet bruger
18-05-2011 20:13
Godt skrevet
0

Hejsa,

Jeg kan også VARMT anbefale tea tree oil, i rene dråber. En flaske koster omkring 50-60 kr. og den virker HVER GANG!!!!! Fremgangsmåden er helt korrekt beskrevet ovenfor, og de dør som fluer. Også æg, hvis man gør det to-tre gange så man er helt sikker på at alt er dødt. Besvares de dråber stinker, men hellere det end et levende hår på den kedelige måde!

Knus Anne.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.maj 2011 kl. 20:15
Luk
Medlem siden 27-12-2010
191 startede debatter
1344 skrevne indlæg
18-05-2011 20:15
Luk
Medlem siden 27-12-2010
191 startede debatter
1344 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

min kæreste har lige haft lus,og jeg har været bange for jeg også fik, men ser ud til jeg er sluppet...

han købte lusekur på apoteket, MEN der står i indlægssedlen at den IKKE må bruges under graviditet..
bare så i lige er OBS på det  

men tea tree oil (eller hvad det nu hedder??) er super godt, jeg ved dog ikke mht graviditet? men det kan man jo forhøre sig omkring..

Christina

Anmeld
Svar
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers MinTicker.dk Ticker PB start 2/9-13. cyklus: 37/positiv test, SA 4+5/10/40/32/31/43/42/37/33/33/27/
Godt skrevet
0
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers MinTicker.dk Ticker PB start 2/9-13. cyklus: 37/positiv test, SA 4+5/10/40/32/31/43/42/37/33/33/27/
18.maj 2011 kl. 20:22
Luk
Medlem siden 28-12-2010
112 startede debatter
466 skrevne indlæg
Sidst online 03-12-2013
18-05-2011 20:22
Luk
Medlem siden 28-12-2010
112 startede debatter
466 skrevne indlæg
Sidst online 03-12-2013
Godt skrevet
0

tror godt man må bruge dette når man er gravid, men er ikke sikker - jeg ville dog selv gøre det hvis jeg fik uventet besøg *S* Det er lidt dyrt men alle pengene værd og det ødelægger/udtører ikke hovedbund og hår ligesom andre lussemidler ;-)

Det er et aloe vera produkt - en dyre shampoo og så en spray til bagefter. Det har taget datterens lus :-)

Jeg hverken fryser eller koger sengetøj eller bamser med videre - jeg er lidt mere ond  jeg fjerne ALT fra hendes seng og pakker det i en sort sæk og stiller den i skuret i 2-3 dage, for de kan IKKE overleve uden blod så længe. Imens sover hun med noget andet og da hun er i behandling er der ikke flere lus at finde der, dog skifter jeg selvfølgelig tilbage igen efter de 3 dage *S*

Kan desværre ikke præcis huske hvad det hedder, men jeg kan undersøge det hvis du skulle have brug fra det :-)

Hej fra mig :-)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
18.maj 2011 kl. 20:28
Luk
Medlem siden 21-01-2010
90 startede debatter
893 skrevne indlæg
Sidst online 22-11-2013
18-05-2011 20:28
Luk
Medlem siden 21-01-2010
90 startede debatter
893 skrevne indlæg
Sidst online 22-11-2013
Godt skrevet
0

en masse tea tree balsam i håret og så en pose over i en times tid - og så skal der kæmmes.

Det er min svigermors råd - hun har været frisør i snart 40 år og har mødt en del lus i tidens løb.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickers
18.maj 2011 kl. 20:46
Luk
Medlem siden 10-12-2010
49 startede debatter
372 skrevne indlæg
Sidst online 13-12-2011
18-05-2011 20:46
Luk
Medlem siden 10-12-2010
49 startede debatter
372 skrevne indlæg
Sidst online 13-12-2011
Godt skrevet
0

Tusnd tusind tusind tak for råd de damer! Der er sørme mange at tage af.. 

Det er Tea tree oil lyder effektivt, har jeg forstået det rigtigt når der skal 5 dråber i til EN HEL FLASKE shampoo?

Min kusine anbefalede noget der hedder "Hedrin" det skulle være effiktivt, både mod lus og æg og må bruges af børn fra 6 mdr, ammende OG gravide. Så overvejer det i 1. omgang og så køber jeg noget Tea tree oil også, og en shampoo, og laver en mikstur som jeg så vil vaske mit hår med hver anden dag + en lusekam i stål, så burde jeg være stærkt dækket ind, og hvis det ikke hjælper så er det trimmeren

Endnu engang tak for råd damer, i er fantastiske! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Førstehjælp til dit barns småskader

Det er umuligt at komme igennem barndommen uden småskader og skrammer. Her er en oversigt over førstehjælp til småskader som er guld værd for alle forældre. Læs mere

God nattesøvn til baby og dig

Alle har brug for en god nattesøvn for at fungere optimalt. Børn skal have energi til at vokse og lære. Forældre skal have energi til at være gode forældre. Læs mere

4 frække sexstillinger til gravide

Læs om de de frækkeste stillinger for gravide med store maver, og tips til at styre uden om maven under agten, samtidig med at I nyder sex sammen. Læs mere

5 gode råd til den nybagte far

Tillykke! Du har overlevet 9 måneder med hormonelle op og nedturer og er blevet far. Men arbejdet er ikke slut - det er nu du skal blive verdens bedste far. Læs mere

Quiz og vind LEGO® DUPLO®

Lige nu kan du quizze og deltage i konkurrencen om et LEGO® DUPLO® tog, der hjælper dit barn med at udvikle sine motoriske og kognitive færdigheder. Læs mere

Gratis babypakker - gavekort, e-bøger og bogpakker

Der er nu ikke noget, der er bedre end de ting, der koster gratis. Derfor har vi bedt vores venner om at komme med gratis babypakker til vores brugere. Læs mere

Nyeste artikler

Det er umuligt at komme igennem barndommen uden småskader og skrammer. Her er en oversigt over førstehjælp til småskader som er guld værd for alle forældre. Læs mere

Alle har brug for en god nattesøvn for at fungere optimalt. Børn skal have energi til at vokse og lære. Forældre skal have energi til at være gode forældre. Læs mere

Læs om de de frækkeste stillinger for gravide med store maver, og tips til at styre uden om maven under agten, samtidig med at I nyder sex sammen. Læs mere

Tillykke! Du har overlevet 9 måneder med hormonelle op og nedturer og er blevet far. Men arbejdet er ikke slut - det er nu du skal blive verdens bedste far. Læs mere

Lige nu kan du quizze og deltage i konkurrencen om et LEGO® DUPLO® tog, der hjælper dit barn med at udvikle sine motoriske og kognitive færdigheder. Læs mere

Der er nu ikke noget, der er bedre end de ting, der koster gratis. Derfor har vi bedt vores venner om at komme med gratis babypakker til vores brugere. Læs mere