Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Su og forsørgertillæg..

07.august 2012 kl. 21:41
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
07-08-2012 21:41
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej alle sammen 

Jeg starter i skole her snart, og begynder derfor at få su fra september, og har selvfølgelig søgt om ekstra forsørgertillæg. 

Men jeg kom til at tænke på om min mand også kan søge om det som studerende? Og hvornår, kan han gøre det nu eller hvad?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.august 2012 kl. 21:48
Luk
Medlem siden 23-07-2012
74 startede debatter
351 skrevne indlæg
Sidst online 06-05-2014
07-08-2012 21:48
Luk
Medlem siden 23-07-2012
74 startede debatter
351 skrevne indlæg
Sidst online 06-05-2014
Godt skrevet
0

Du skal nok undersøge dine vilkår på din skole. Mange steder må du ikk få barselsåeriode før efter det første år er overstået..!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
07.august 2012 kl. 22:19
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
07-08-2012 22:19
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hva? Jamen jeg kommer jo fra barsel. Det har ikke noget med barsel at gøre, men om min mand kan få supplerende forsørgertillæg til sin su når jeg også får det..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 16:41
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
08-08-2012 16:41
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Er der virkelig ingen der kan hjælpe?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 16:57
Luk
Medlem siden 04-01-2010
149 startede debatter
1775 skrevne indlæg
08-08-2012 16:57
Luk
Medlem siden 04-01-2010
149 startede debatter
1775 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Kig på su.dk.
Jeg var inde og kigge på siden igår, men kan ikke huske det præcist. Men det er noget med, at man kun kan få tillæg, hvis barnet er 6-12 måneder, når man starter på uddannelsen. Derudover kan man få ekstra su-lån. Men du må ik hænge mig op på det.

Vil du være helt sikker, så kontakt din uddannelse el su-styrelsen.
Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers
Godt skrevet
0

Slettet bruger

08.august 2012 kl. 16:59
Slettet bruger
08-08-2012 16:59
Godt skrevet
0

Jeg tror at i begge ville ku få forsørgertillæg. Derudover kan I få friplads i inst. til jeres barn. Og I har mulighed for ekstra SU-lån.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 17:04
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
08-08-2012 17:04
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Okay, tak  Min søn er jo 8 mdr, så ingen alarm der.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 18:11
Luk
Medlem siden 04-01-2010
149 startede debatter
1775 skrevne indlæg
08-08-2012 18:11
Luk
Medlem siden 04-01-2010
149 startede debatter
1775 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Har lige kigget på su.dk igen, og umiddelbart ser det ud til, at man kun kam få tillæg i barnets første år og som far i det første halve år, medmindre faren også er su modtager, så kan vist få noget tillæg..
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
08.august 2012 kl. 19:23
Luk
Medlem siden 28-02-2012
12 startede debatter
376 skrevne indlæg
08-08-2012 19:23
Luk
Medlem siden 28-02-2012
12 startede debatter
376 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa

Jeg har selv været på SU mens jeg har haft begge mine børn og ved derfor nok ca det der er at vide om den slags - man skal jo helst have det man kan få!

Du kan få en halv gang ekstra SU i forsørgertillæg hele din uddannelse og det kan farmand også hvis altså I begge er på SU (man får ikke tillæg hvis den anden har alm. arbejde!). Det skal I bare søge om på minsu.dk. Evt skal I aflevere dåbsattest eller lign. på udd. sted men det står på hjemmesiden når I søger.

Det de andre skriver om er fødselsklip, men det er rent faktisk sådan at du kan få det antal klip der er op til dit barn bliver et år, dvs hvis du får SU fra han er 8mdr så kan du få fire fødselsklib. Dem søger du også på hjemmesiden. Jeg ved ikke om far også kan få det, men det vil jeg tro han kan. Normalt får far 6 klip og mor 12 når man får barn (mor kan faktisk overføre op til 6 af sine klip til far, det har vi gjort da jeg er færdig og min mand stadigvæk læser, det er genialt).

MEN du kan ikke få forsørgertillæg imens du bruger de fødselsklip, men du kan vælge at bruge almindelige klip sammen med fødselsklip (tror de kalder det mixklip) dvs du får dobbelt SU de fire måneder og så derefter alm. SU + forsørgertillæg. Oveni det kan I begge to ganske rigtigt få ekstra lån, men til sammen får I altså en hel ekstra SU oveni hatten

En lang smøre, skriv gerne en PM hvis du har flere spørgsmål!

Anmeld
Svar
Jeg er hippiehausfrau.blogspot.dk :) Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Jeg er hippiehausfrau.blogspot.dk :) Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers
08.august 2012 kl. 20:31
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
08-08-2012 20:31
Luk
Medlem siden 18-02-2011
88 startede debatter
1089 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Veggiemor: Svar til god hjælp, som sædvanligt  Super tak, det var til rigtig meget hjælp. Vi har brug for alt hvad vi kan få  Så vi skal vist lige ind og kigge en ekstra gang, hvad vi mangler at søge.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.august 2012 kl. 08:36
Luk
Medlem siden 28-02-2012
12 startede debatter
376 skrevne indlæg
10-08-2012 08:36
Luk
Medlem siden 28-02-2012
12 startede debatter
376 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Det var så lidt, det er bare så fedt at vi har et system der gør det muligt at have børn OG få en uddannelse!

KH Tine

PS. Hva skal du læse?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Sikkerhed i bilen – med ISOFIX, antivip-system og topsele (TopTether)

Sikkerhed i bilen med ISOFIX, antivip-system og TopTether. Læs her, hvad det betyder og hvordan forskellige teknologier gør det sikkert at have børn i bilen Læs mere

Slimproppen løsner sig - Fødslen nærmer sig

Slimproppen dannes allerede tidligt i graviditeten, og danner en beskyttenden prop. Den løsner sig ved sammentrækninger i livmoderen når fødslen nærmer sig. Læs mere

Bliver du lettere gravid med orgasme?

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

Mellisa - Økologisk cremedronningen fra Hørsholm

I Hørsholm rører Louise Mellisa Klinder økologiske cremer fra bunden af urter, planter og naturlige olier, som har vundet ”bedst i test” et utal af gange. Læs mere

9 Sjove fakta om sæd

9 Sjove fakta om sæd

Imens kvindens krop arbejder på at modne et æg om måneden, så knokler manden konstant for at producere millioner af bitte små sædceller, der gør dig gravid. Læs mere

Nyhed: Nu kan du have grød med på tur

De nye klemposer med grød egner sig perfekt til pusletasken og kan fås i dagligvarebutikkerne, lige der hvor du har allermest brug for lidt mad til junior. Læs mere

Nyeste artikler

Sikkerhed i bilen med ISOFIX, antivip-system og TopTether. Læs her, hvad det betyder og hvordan forskellige teknologier gør det sikkert at have børn i bilen Læs mere

Slimproppen dannes allerede tidligt i graviditeten, og danner en beskyttenden prop. Den løsner sig ved sammentrækninger i livmoderen når fødslen nærmer sig. Læs mere

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

I Hørsholm rører Louise Mellisa Klinder økologiske cremer fra bunden af urter, planter og naturlige olier, som har vundet ”bedst i test” et utal af gange. Læs mere

9 Sjove fakta om sæd

9 Sjove fakta om sæd

Imens kvindens krop arbejder på at modne et æg om måneden, så knokler manden konstant for at producere millioner af bitte små sædceller, der gør dig gravid. Læs mere

De nye klemposer med grød egner sig perfekt til pusletasken og kan fås i dagligvarebutikkerne, lige der hvor du har allermest brug for lidt mad til junior. Læs mere