Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Tablet - hvilken en skal jeg vælge (alle MM)?

13.november 2012 kl. 14:11
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
13-11-2012 14:11
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
Godt skrevet
0

Hej skønne kvinder,

En tråd der ikke omhandler baby eller den snarlige fødsel - håber det er ok...

Jeg har besluttet mig for at investere i en tablet, tænker det er superpraktisk fx når man skal amme - men hvilken en skal jeg vælge?

Overvejer en iPad 2 med 32 gb, men hvad skal den mere ha' for at jeg bliver glad for den?

Jeg tænker at bruge den i stedet for min bærbare og vores søn på 3½ skal helt sikkert også lege med den, evt se film på bagsædet etc.

Nogle erfaringer og gode råd?

Anmeld
Svar
1½ års kamp på den 'naturlige' måde herefter 3xIUI-H + 1xIVFLilypie Fourth Birthday tickers PitaPata Dog tickersLilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
1½ års kamp på den 'naturlige' måde herefter 3xIUI-H + 1xIVFLilypie Fourth Birthday tickers PitaPata Dog tickersLilypie First Birthday tickers
13.november 2012 kl. 14:41
Luk
Medlem siden 20-02-2010
30 startede debatter
264 skrevne indlæg
Sidst online 30-06-2013
13-11-2012 14:41
Luk
Medlem siden 20-02-2010
30 startede debatter
264 skrevne indlæg
Sidst online 30-06-2013
Godt skrevet
0

tjae, vi har lige købt en Ipad 2 16 gb, og synes den er super. Har også en søn på 2 år og 10 mdr. der kan bruge den. Den er nem at overskue og meget brugervenlig. Vores dreng har ihvertfald fundet ud af hvordan man gør

Den er lille og handy, og i forhold til pris er der ikke stor forskel om du vælger Ipad eller et andet mærke (vi har ingen aple produkter ud over Ipad)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2012 kl. 14:44
Luk
Medlem siden 11-04-2012
107 startede debatter
858 skrevne indlæg
Sidst online 16-02-2014
13-11-2012 14:44
Luk
Medlem siden 11-04-2012
107 startede debatter
858 skrevne indlæg
Sidst online 16-02-2014
Godt skrevet
0

Jeg har endnu ingen erfaringer, men har også undersøgt markedet rigtig grundigt, da jeg som dig også er nået frem til at det vil super praktisk med en tablet bl.a. når man skal amme, lige tjekke noget hurtigt osv. Det er altså lidt noget bøvl at vente på at pc'en starter op. Jeg har ønsket mig en i julegave.

Jeg har forhørt mig rundt omkring og alle er faktisk enige om at Ipad er klart det bedste på markedet lige nu, frem for de forskellige tablets med android styresystem. Men det afhænger så lidt af om du har en smartphone med android eller om du har en Iphone. Selvom Ipad er bedst, så er det mest praktiske at din smartphone og tablet kan snakke sammen. Altså at de har samme styresystem, dvs. Android eller OIS. Vælger du androids, så skulle Samsung Galaxy Tab 2 vist også være ok.

Hvis du køber en Ipad, så skal du overveje om du vil have en med gammel teknologi, altså en ipad 2 eller om ikke hellere du vil have en af de nyere modeller. Jeg vil nok anbefale det sidste. Men det afhænger naturligvis også af økonomien.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
13.november 2012 kl. 14:52
Luk
Medlem siden 12-06-2012
2 startede debatter
33 skrevne indlæg
Sidst online 11-05-2013
13-11-2012 14:52
Luk
Medlem siden 12-06-2012
2 startede debatter
33 skrevne indlæg
Sidst online 11-05-2013
Godt skrevet
0

Vi har også en Ipad og er rigtig glad for den.

En ting jeg vil anbefale er, at købe en hvor der både er 3G og Wifi i, så du har mulighed for netværk på den overalt, fremfor du skal koble dig på trådløst netværk hvor du nu kommer frem!

Anmeld
Svar
Forsøgt siden 2007: 7 IUI og 3 IVF hvoraf et blev aflyst - venter nu en fantastisk juleprinsesse<3
Godt skrevet
0
Forsøgt siden 2007: 7 IUI og 3 IVF hvoraf et blev aflyst - venter nu en fantastisk juleprinsesse<3
13.november 2012 kl. 16:31
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
13-11-2012 16:31
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
Godt skrevet
0
MAA skrev:

Jeg har endnu ingen erfaringer, men har også undersøgt markedet rigtig grundigt, da jeg som dig også er nået frem til at det vil super praktisk med en tablet bl.a. når man skal amme, lige tjekke noget hurtigt osv. Det er altså lidt noget bøvl at vente på at pc'en starter op. Jeg har ønsket mig en i julegave.

Jeg har forhørt mig rundt omkring og alle er faktisk enige om at Ipad er klart det bedste på markedet lige nu, frem for de forskellige tablets med android styresystem. Men det afhænger så lidt af om du har en smartphone med android eller om du har en Iphone. Selvom Ipad er bedst, så er det mest praktiske at din smartphone og tablet kan snakke sammen. Altså at de har samme styresystem, dvs. Android eller OIS. Vælger du androids, så skulle Samsung Galaxy Tab 2 vist også være ok.

Hvis du køber en Ipad, så skal du overveje om du vil have en med gammel teknologi, altså en ipad 2 eller om ikke hellere du vil have en af de nyere modeller. Jeg vil nok anbefale det sidste. Men det afhænger naturligvis også af økonomien.

Ja - jeg har godt nok overvejet det der med at tlf og tablet skulle kunne snakke sammen... Jeg har nemlig en Samsung tlf - men den er jeg ikke helt tilfreds med...

Har også selv læst og forhørt mig rundt omkring og umiddelbart ser det ud til at ipad'en vinder, og jeg tror at en ipad2 måske er fin nok at starte med - især nu den er faldet i pris .

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2012 kl. 16:49
Luk
Medlem siden 21-07-2012
1 startede debatter
283 skrevne indlæg
Sidst online 21-03-2013
13-11-2012 16:49
Luk
Medlem siden 21-07-2012
1 startede debatter
283 skrevne indlæg
Sidst online 21-03-2013
Godt skrevet
0

Her har vi en nexus 7. Den er super. Har fået flash på den så kan meget mere på nettet. Og så er den noget billigere end aple. Vores søn på knap 2 kan sagtens bruge den. Specielt er han glad for lego duplo zoo spil.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.november 2012 kl. 17:25
Luk
Medlem siden 12-10-2011
18 startede debatter
59 skrevne indlæg
Sidst online 27-11-2012
13-11-2012 17:25
Luk
Medlem siden 12-10-2011
18 startede debatter
59 skrevne indlæg
Sidst online 27-11-2012
Godt skrevet
0

Go' ide der varmt kan anbefales...

Vi købte en iPad2 32 GB med 3G og Wifi lige da de var kommet frem.
Den er nu familiens foretrukne - vi bruger så godt som aldrig den bærbare mere.
Den er hurtig, faktisk lynhurtig i forhold til den gamle bærbare.
Den er nem og hurtig at betjene - vores søn spiller på den, ser Lille Nørd på den osv.

Vi har været rigtig glade for, at vi købte med 3G, så vi har mulighed for at gå på nettet, ligemeget hvor vi befinder os...

Vi har overvejet at købe endnu en - til vores søn i julegave, så vi slipper for at kæmpe om den vi har ;-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2012 kl. 05:36
Luk
Medlem siden 07-06-2012
28 startede debatter
187 skrevne indlæg
Sidst online 15-04-2014
14-11-2012 05:36
Luk
Medlem siden 07-06-2012
28 startede debatter
187 skrevne indlæg
Sidst online 15-04-2014
Godt skrevet
0
Vi har nogle købt en asus transformer tf300 og den er super god, og ja, så kan den snakke sammen med vores smartphones som også kører på android...... Og så kan er blive til en bærbar, da du kan slutte et rigtigt tastatur til...... Syntes man betaler for meget for apple produkter. Og et ekstra plus, så kan vores køre flash!
Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
14.november 2012 kl. 05:37
Luk
Medlem siden 07-06-2012
28 startede debatter
187 skrevne indlæg
Sidst online 15-04-2014
14-11-2012 05:37
Luk
Medlem siden 07-06-2012
28 startede debatter
187 skrevne indlæg
Sidst online 15-04-2014
Godt skrevet
0
Nogle = lige
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.november 2012 kl. 06:14
Slettet bruger
14-11-2012 06:14
Godt skrevet
0

Vi har både en iPad 2 og en Samsung Galaxy tab - og iPad'en vinder altså med flere længder! Styresystemet er mere logisk og brugervenligt, og Samsung Galaxy hænger lidt i bremsen hvad angår hurtighed. Der er iPad'en virkelig en Ferrari i forhold til.
Om du skal vælge iPad 2 eller 3 er en smagssag. Der er ikke vildt store forskelle, udover at 3'eren selvfølgelig er nyere. Om du vil vælge at smide penge efter de få ændringer der er i 3'eren, er jo helt op til dig :) men jeg ville nok til hver en tid vælge iPad 2, fordi der også bliver opdateret til den, og IOS laver hele tiden ændringer, og du behøver ikke en 3'er for at få forbedringerne i IOS.
I øvrigt kan jeg fortælle at min bedre halvdel har en Samsung Galaxy 3 (smartphone) og den kan altså fint "snakke" med iPad'en. Je har en iPhone, og de fungerer jo fantastisk med hinanden, som hånd i handske. Men der er ingen problemer i at bruge en Samsung telefon sammen med en iPad.

Samsung Galaxy tab'en samler faktisk bare støv. Vi bruger den aldrig!

Hvad du behøver af ekstraudstyr afhænger meget af hvad du vil bruge den til. Vi har en dims så der kan sættes to headsets til, så vi begge kunne høre lyden på film og musik på vej til Egypten. Ellers har vi bare et beskyttelsesetui til den, og forskellige kabler, så den kan sættes til vores tv :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2012 kl. 11:03
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
14-11-2012 11:03
Luk
Medlem siden 04-07-2011
87 startede debatter
975 skrevne indlæg
Sidst online 08-05-2014
Godt skrevet
0

Mange tak for jeres indlæg

Jeg tror jagten går ind på at finde den bedste pris på en ipad 2 så jeg kan blive klar til at bo i ammestolen

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Debatkategorier

Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
Terminsgrupper
Forældregrupper
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste artikler

Guide: Projekt baby mails, Graviditetsmails, Babymails

Min-Mave tilbyder gratis graviditetsmails, ugentlige mails om din babys udvikling, samt 28 projekt baby mails til dig der vil lære din cyklus at kende. Læs mere

Skruk? Interview med coach for skrukke kvinder

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Fremtidens familielæge er videodoktor

Videodoktor© er kort fortalt en app, som giver dig hurtig adgang til en videokonsultation med en speciallæge uanset hvor i verden, du befinder dig. Læs mere

Jern og graviditet for Dummies

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

Navngivning - hvad skal din baby hedde?

I Danmark er der personnavneloven, som har regler for navngivning og ændring. Den nyeste udgave trådte i kraft den 1. april 2006. Læs mere

3D scanning: "Jeg kunne se, han har farmands læber..."

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere

Nyeste artikler

Min-Mave tilbyder gratis graviditetsmails, ugentlige mails om din babys udvikling, samt 28 projekt baby mails til dig der vil lære din cyklus at kende. Læs mere

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Videodoktor© er kort fortalt en app, som giver dig hurtig adgang til en videokonsultation med en speciallæge uanset hvor i verden, du befinder dig. Læs mere

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

I Danmark er der personnavneloven, som har regler for navngivning og ændring. Den nyeste udgave trådte i kraft den 1. april 2006. Læs mere

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere