Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Stadig ingen mødregruppe :-(

19.maj 2017 kl. 10:28
Luk
Medlem siden 18-04-2016
19-05-2017 10:28
Luk
Medlem siden 18-04-2016
Godt skrevet
1

Øv altså! Jeg fødte 29/3 (termin 15/4), og jeg har stadig ikke fået nogen mødregruppe. I sidste uge, da min søn var godt 6 uger, ringede jeg til sundhedsplejersken og spurgte til det, men der var kun 3 på venteliste i mit område, og vi skal være 5. Når der først er 5 på listen kan det tilmed tage sekretæren op til to uger at sende noget ud til os. Og når det endelig sker, så bliver der jo nok ret stor forskel på babyernes alder.

Nu er bettemanden godt 7 uger, og jeg savner helt vildt at se nogle andre nybagte mødre, tale fødsel, baby og alt det, der hører med.

Nogen i Aarhus, der kunne have lyst til at mødes til en kop et eller andet? :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
19.maj 2017 kl. 21:28
Luk
Medlem siden 21-03-2014
4 startede debatter
79 skrevne indlæg
19-05-2017 21:28
Luk
Medlem siden 21-03-2014
4 startede debatter
79 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej -tillykke! 

Jeg fødte en lækker lækker søn d. 28-marts-2017!

Jeg bor på Sjælland, så det vil jo kun blive pr mail.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.maj 2017 kl. 04:39
Luk
Medlem siden 28-04-2017
19 skrevne indlæg
20-05-2017 04:39
Luk
Medlem siden 28-04-2017
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hejsa... tillykke med vidunderet 😁

Jeg tænker om ikke der findes nogen baby cafe i område du kan deltage i? Det var på den måde vi fik dannet en mødregruppe her i byen. 

Det er jo forskellig fra område til område hvordan sundhedsplejerske gør men jeg tænker da at du evt kunne hører om du kunne få kontakt til de første så i trods alt kan starte. Måske kender din sundhedsplejerske nogle af dem og personlig kan hjælpe dig.

Pøj Pøj håber du snart finder nogle. Vh Saskia 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.maj 2017 kl. 05:54
Luk
Medlem siden 17-08-2014
5 startede debatter
19 skrevne indlæg
20-05-2017 05:54
Luk
Medlem siden 17-08-2014
5 startede debatter
19 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kender du Facebook-gruppen Aarhus Mor? Der er forholdsvis tit nogen, der efterspørger andre til en mødregruppe. Du kan jo forsøge at spørge der 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
20.maj 2017 kl. 05:59
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
426 skrevne indlæg
20-05-2017 05:59
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
426 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kan ikke hjælpe dig da jeg ikke har født endnu og dernæst ikke bor i området. 

Men da  jeg fik min første kom jeg heller aldrig i mødregruppe selvom jeg ønskede det da der ikke var nok der ville og sp mente at jeg ikke skulle side med de gamle mødre. (jeg var først i tyverne)   Fødte først på året og fik først et tilbud om at komme med i en allerede etableret lidt før sommerferien. Der takkede jeg nej, da jeg tænkte at der ikke var meget i ferien og opstart igen på arbejde eller studie var lige rundt om hjørnet. 

Jeg fandt kontakt andre steder så jeg gik til barselsgymnastik, baby salmesang, var i en gruppe på netter hvor jeg også kom af med en masse. Nettet har Facebook overtaget med terminsgrupper. 

Kom generelt meget ud af huset og tog ofte en tur igennem byen og på biblioteket. 

Så selvom man savner kontakt med andre nybagt mødre så kan det findes selvom mg ikke blive oprettet 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.maj 2017 kl. 15:14
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
21-05-2017 15:14
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
dreambebs14 skrev :

Hej -tillykke! 

Jeg fødte en lækker lækker søn d. 28-marts-2017!

Jeg bor på Sjælland, så det vil jo kun blive pr mail.. 

Tak! Og selv stort tillykke med sønnen! :-) Jeg søger primært nogen, der har mod på at mødes, gå nogle ture og måske state til noget efterfødseltræning eller stimulastik med mig, nu hvor mødregruppen lader vente på sig.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.maj 2017 kl. 15:16
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
21-05-2017 15:16
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
sazkia skrev :

Hejsa... tillykke med vidunderet 😁

Jeg tænker om ikke der findes nogen baby cafe i område du kan deltage i? Det var på den måde vi fik dannet en mødregruppe her i byen. 

Det er jo forskellig fra område til område hvordan sundhedsplejerske gør men jeg tænker da at du evt kunne hører om du kunne få kontakt til de første så i trods alt kan starte. Måske kender din sundhedsplejerske nogle af dem og personlig kan hjælpe dig.

Pøj Pøj håber du snart finder nogle. Vh Saskia 

Jo, der findes faktisk en babycafé, der er organiseret af sundhedsplejersken halvanden time hver fredag. Jeg har desværre bare to gange oplevet at være den eneste, der mødte op vel at mærke ud af i alt 4 besøg, og ellers har de andre børn været noget ældre, faktisk 7-9 måneder.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.maj 2017 kl. 15:19
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
21-05-2017 15:19
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
2017morigen skrev :

Jeg kan ikke hjælpe dig da jeg ikke har født endnu og dernæst ikke bor i området. 

Men da  jeg fik min første kom jeg heller aldrig i mødregruppe selvom jeg ønskede det da der ikke var nok der ville og sp mente at jeg ikke skulle side med de gamle mødre. (jeg var først i tyverne)   Fødte først på året og fik først et tilbud om at komme med i en allerede etableret lidt før sommerferien. Der takkede jeg nej, da jeg tænkte at der ikke var meget i ferien og opstart igen på arbejde eller studie var lige rundt om hjørnet. 

Jeg fandt kontakt andre steder så jeg gik til barselsgymnastik, baby salmesang, var i en gruppe på netter hvor jeg også kom af med en masse. Nettet har Facebook overtaget med terminsgrupper. 

Kom generelt meget ud af huset og tog ofte en tur igennem byen og på biblioteket. 

Så selvom man savner kontakt med andre nybagt mødre så kan det findes selvom mg ikke blive oprettet 

Øv, men nogle gange virker det til,at deres gode intentioner betyder, at man slet ikke får kontakt til nogen som helst nybagte mødre, fordi de ikke kan finde det helt rigtige mix.

Jeg vil også rigtig gerne begynde at gå til noget, enten efterfødselstræning (styrke og/eller yoga), stimulastik, babyvømning eller andet, men jeg har egentlig ventet lidt, fordi jeg ikke ville melde mig til noget, der lå så fast, før det der mødregruppe var på plads. Sundhedplejersken har jo hele tiden holdt mig lidt hen og sagt, at der nok snart kom en gruppe. Nu er min tålmodighed så ved at være opbrugt, og derfor søger jeg også selv nogen :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.maj 2017 kl. 15:20
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
21-05-2017 15:20
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
babyhjælp skrev :

Kender du Facebook-gruppen Aarhus Mor? Der er forholdsvis tit nogen, der efterspørger andre til en mødregruppe. Du kan jo forsøge at spørge der 😊

Tak for rådet. Jeg har ansøgt gruppen, men er endnu ikke godkendt :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.maj 2017 kl. 09:05
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
426 skrevne indlæg
22-05-2017 09:05
Luk
Medlem siden 02-01-2017
1 startede debatter
426 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Februar2015 skrev :
2017morigen skrev :

Øv, men nogle gange virker det til,at deres gode intentioner betyder, at man slet ikke får kontakt til nogen som helst nybagte mødre, fordi de ikke kan finde det helt rigtige mix.

Jeg vil også rigtig gerne begynde at gå til noget, enten efterfødselstræning (styrke og/eller yoga), stimulastik, babyvømning eller andet, men jeg har egentlig ventet lidt, fordi jeg ikke ville melde mig til noget, der lå så fast, før det der mødregruppe var på plads. Sundhedplejersken har jo hele tiden holdt mig lidt hen og sagt, at der nok snart kom en gruppe. Nu er min tålmodighed så ved at være opbrugt, og derfor søger jeg også selv nogen :-)

Erfaringsmæssigt har sp sikkert ret i at det er lige om lidt men virkeligheden kan jo være anderledes. Jeg tror at jeg også var nr 1 på listen efter at de havde dannet en gruppe så kan man kommen til at vente længe.

Men jeg ville melde mig til noget og så se hvornår der komme mg. Besøg der skal tit alligevel planlægges uden om baby svømning,  baby salmesang o.s.v

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
22.maj 2017 kl. 09:40
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
22-05-2017 09:40
Luk
Medlem siden 18-04-2016
5 startede debatter
238 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
2017morigen skrev :
Februar2015 skrev :
2017morigen skrev :

Erfaringsmæssigt har sp sikkert ret i at det er lige om lidt men virkeligheden kan jo være anderledes. Jeg tror at jeg også var nr 1 på listen efter at de havde dannet en gruppe så kan man kommen til at vente længe.

Men jeg ville melde mig til noget og så se hvornår der komme mg. Besøg der skal tit alligevel planlægges uden om baby svømning,  baby salmesang o.s.v

Først sagde hun, at  der nok ville gå 4 uger fra fødslen, men ja, hver dag bliver det da mere og mere sandsynligt, at der sker noget... ;-)

Det er også der, jeg er nu. Jeg føler mig klar til, at der skal ske lidt mere i vores hverdag :-)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Camilla Framnes' store dilemma: Er det okay at rejse uden alle børnene?
Camilla Framnes synes til tider det kan være svært med dine, mine og vores børn, for hvornår er det okay at tage på en tur, uden at alle børnene er med?
Sabrina blev mor som 19-årig
Sabrina er ny ung mor og bor i Nykøbing F. Hun kæmper for at være en god mor for sin to-årige søn på trods af, at hun lider af den alvorlige sygdom sklerose.
På besøg hos jordemoder
På besøg i Babyklinikken
RØRENDE: Tidligere døv mor hører sine børn kalde på hende for første gang
Nina er alenemor til Sylvester på 15 år og Matheo på to år. Hun har været helt døv, men efter hun har fået sin operation kan hun stille og rolige begynde at høre igen. Se det meget rørende øjeblik her, hvor Nina for første gang kan høre sine børn kalde på hende.
Malkia var hørehæmmet: Nu leger hun med de andre børn
Lille Malkia har været hørehæmmet fra fødslen. Efter hun fik indopereret et CI har hun meget nemmere ved at lege med andre børn. Se det søde klip, hvor børnehaven overrasker hende.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

I favn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Hvorfor var det ingen, der sagde, at det også kunne gå hurtigt?

Det her kommer mest til at handle om optakten, for det er den del, der overraskede mig mest – og den del, der står klarest for mig. Fødselsberetning fra en førstegangsfødende. Læs mere

Førstegangsfødende og graviditetssukkersyge
Guide: Uundværelige apps til dig med en baby – i favnen eller i maven

Når man bliver forældre til en lille ny, er det ikke kun den lille baby, som følger med til forældrerollen. Forventningerne til børnefamilierne er blevet højere, og det er ikke unormalt at få velmente anbefalinger og gode råd fra mange forskellige fronter. Læs mere

Sådan får småbørnsforældre slappet af

Det er hårdt at få børn. Et lille nyt menneske kræver meget omsorg og opmærksomhed. Men det er også vigtigt, at du som forælder får slappet af og restitueret, så du har overskud til at være 100% til stede, når dit barn har brug for dig. Det handler derfor om, at du bruger de små pauser, når barnet er puttet og sover til at slappe af og selv blive stimuleret. Læs mere

Find de rigtige vinterstøvler med Skoringen Børneunivers

Når det bliver efterår, kan en varm strømpe godt forlænge sæsonen for et par sko - hvis de ikke er blevet for små! Ellers er gummistøvler gode til regnvejrsdage. Det er vigtigt, at gummistøvlerne passer godt til foden, fordi der ikke er støtte i støvlen eller i skaftet. Derfor skal man kun bruge gummistøvler til de våde dage og helst ikke en hel dag ad gangen. Læs mere

Nyeste artikler

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Det her kommer mest til at handle om optakten, for det er den del, der overraskede mig mest – og den del, der står klarest for mig. Fødselsberetning fra en førstegangsfødende. Læs mere

Førstegangsfødende og graviditetssukkersyge

Når man bliver forældre til en lille ny, er det ikke kun den lille baby, som følger med til forældrerollen. Forventningerne til børnefamilierne er blevet højere, og det er ikke unormalt at få velmente anbefalinger og gode råd fra mange forskellige fronter. Læs mere

Det er hårdt at få børn. Et lille nyt menneske kræver meget omsorg og opmærksomhed. Men det er også vigtigt, at du som forælder får slappet af og restitueret, så du har overskud til at være 100% til stede, når dit barn har brug for dig. Det handler derfor om, at du bruger de små pauser, når barnet er puttet og sover til at slappe af og selv blive stimuleret. Læs mere

Når det bliver efterår, kan en varm strømpe godt forlænge sæsonen for et par sko - hvis de ikke er blevet for små! Ellers er gummistøvler gode til regnvejrsdage. Det er vigtigt, at gummistøvlerne passer godt til foden, fordi der ikke er støtte i støvlen eller i skaftet. Derfor skal man kun bruge gummistøvler til de våde dage og helst ikke en hel dag ad gangen. Læs mere