Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Igangsættelse

02.januar 2013 kl. 13:03
Luk
Medlem siden 02-05-2012
30 startede debatter
119 skrevne indlæg
Sidst online 21-08-2014
02-01-2013 13:03
Luk
Medlem siden 02-05-2012
30 startede debatter
119 skrevne indlæg
Sidst online 21-08-2014
Godt skrevet
0

Hej piger.
Så var det sidste konsultation hos JM idag - puha det er tæt på ( har termin på tirsdag)...
Og vi snakkede om tegn på fødsel og evt. igangsættelse... Baby sad godt fast i bækkenet, og den lille skidespræller blev gestimeret til at veje 3300 gram...

Det eneste jeg kan tænke på nu er, at jeg bare IKKE ønsker igangsættelse - har i det også sådan? Synes bare der er noget spændende og fedt i at det kommer naturligt...

Har i nogle gode tips til hvordan jeg selv "igangsætter" den her fødsel, og undgår piller og strikkenåle?

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
02.januar 2013 kl. 13:21
Luk
Medlem siden 12-04-2012
165 startede debatter
2159 skrevne indlæg
02-01-2013 13:21
Luk
Medlem siden 12-04-2012
165 startede debatter
2159 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Der er jo ve-kage, sex, amerikansk olie, hindbærblade the, akupressur punkter osv. osv. 

Intet virkede for mig (drak 100 liiter hindbærblade the dagligt fra 37+0) og sexede løs. Prøvede også akupressur punkterne - men nada!

Jeg frygtede også for igangsættelse, ville så gerne selv! Gik igang 41+2 og efter en lyn-fødsel fødte jeg en lækker dreng :) 

Det kan vel ikke skade at prøve med de uskadelige, nogle har gode erfaringer med sex og hindbærblade the. Måske du er en af de heldige? :) Min krop gik dog først igang da den var klar - og så gik det tilgengæld også stærkt!

Held og lykke :) 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
02.januar 2013 kl. 13:26
Luk
Medlem siden 26-10-2010
127 startede debatter
1752 skrevne indlæg
02-01-2013 13:26
Luk
Medlem siden 26-10-2010
127 startede debatter
1752 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Man kan jo afprøve nogle af de gamle husmoderråd, men fakta er at kroppen går i gang, når samspillet mellem babyen og hormonerne i din krop er moden til det. Det eneste jeg ved, at man fraråder er amerikanske olie, man kan få heftigt diarre af det og det udvasker alle de gode næringsstoffer i kroppen, så det er ikke specielt sundt.
Desuden bliver man ret afkræftet af voldsom dårlig mave og det er ikke så optimalt i forhold til at skulle igennem en fødsel, hvor man får brug for energi.
Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers Lilypie Second Birthday tickers
02.januar 2013 kl. 14:02
Luk
Medlem siden 20-11-2008
124 startede debatter
674 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2013
02-01-2013 14:02
Luk
Medlem siden 20-11-2008
124 startede debatter
674 skrevne indlæg
Sidst online 02-10-2013
Godt skrevet
0

Den der med olierne har jeg også hørt er rigtig skidt, dels (som skrevet) tapper det kroppen for alle de gode næringsstoffer, også tapper det også kroppen for energi (da man render på wc hele tiden, også selvom du helst vil sove), som klart skal gemmes til selve fødslen.

Men har hørt godt om zoneterapi, det skulle også virke rigtig godt på kroppen, så den evt kan følge med under en hurtig fødsel, mentalt.

Anmeld
Svar
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker
02.januar 2013 kl. 14:15
Luk
Medlem siden 08-06-2009
371 startede debatter
8226 skrevne indlæg
Sidst online 28-04-2014
02-01-2013 14:15
Luk
Medlem siden 08-06-2009
371 startede debatter
8226 skrevne indlæg
Sidst online 28-04-2014
Godt skrevet
0

nej kan godt følge dig ... vil dog godt vædde med du er SÅ klar til igangsættelse når først du har gået nogle dage over tid :) 

vi gik lange ture og slappede af ... INTET hjalp før jeg blev igangsat. Det var slet ikke som de skrækhistorier der er i cyberspace ... pille et morgen = hjem, spise god frokost og tage en laaaang middagslur. Ingen veer. Pille 2 kl 15. Småbegyndende veer ud på eftermiddagen. Kl 22 ankomst på FG hvorefter de tager vandet og huhej så sker der ting og sager! kl 7.50 er monkey kommet til verden - et normalt forløb for en førstegangsfødende.(fik dog en brist, men det er ikke relateret til igangssættelsen, men at hun stod skævt i fødselsvejen)

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Slimproppen løsner sig - Fødslen nærmer sig

Slimproppen dannes allerede tidligt i graviditeten, og danner en beskyttenden prop. Den løsner sig ved sammentrækninger i livmoderen når fødslen nærmer sig. Læs mere

Bliver du lettere gravid med orgasme?

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

Mellisa - Økologisk cremedronningen fra Hørsholm

I Hørsholm rører Louise Mellisa Klinder økologiske cremer fra bunden af urter, planter og naturlige olier, som har vundet ”bedst i test” et utal af gange. Læs mere

9 Sjove fakta om sæd

9 Sjove fakta om sæd

Imens kvindens krop arbejder på at modne et æg om måneden, så knokler manden konstant for at producere millioner af bitte små sædceller, der gør dig gravid. Læs mere

Nyhed: Nu kan du have grød med på tur

De nye klemposer med grød egner sig perfekt til pusletasken og kan fås i dagligvarebutikkerne, lige der hvor du har allermest brug for lidt mad til junior. Læs mere

Sådan vokser livmoderen under din graviditet

Livmoderen fordobler sin vægt mange gange i løbet af en graviditet.Se hvordan din livmoder vokser uge for uge, under hele graviditeten, fra 70 - 1.000 gr. Læs mere

Nyeste artikler

Slimproppen dannes allerede tidligt i graviditeten, og danner en beskyttenden prop. Den løsner sig ved sammentrækninger i livmoderen når fødslen nærmer sig. Læs mere

Lave-baby-sex ugen er endelig kommet, med masser af erotik og forhåbentligt befrugtning. Måske håber også på at få nogle fantastiske orgasmer med i købet? Læs mere

I Hørsholm rører Louise Mellisa Klinder økologiske cremer fra bunden af urter, planter og naturlige olier, som har vundet ”bedst i test” et utal af gange. Læs mere

9 Sjove fakta om sæd

9 Sjove fakta om sæd

Imens kvindens krop arbejder på at modne et æg om måneden, så knokler manden konstant for at producere millioner af bitte små sædceller, der gør dig gravid. Læs mere

De nye klemposer med grød egner sig perfekt til pusletasken og kan fås i dagligvarebutikkerne, lige der hvor du har allermest brug for lidt mad til junior. Læs mere

Livmoderen fordobler sin vægt mange gange i løbet af en graviditet.Se hvordan din livmoder vokser uge for uge, under hele graviditeten, fra 70 - 1.000 gr. Læs mere