Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

hvordan føles bækkenløsning?

10.februar 2013 kl. 22:21
Luk
Medlem siden 26-11-2012
9 startede debatter
75 skrevne indlæg
10-02-2013 22:21
Luk
Medlem siden 26-11-2012
9 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har de sidste par dage, haft stærke smerter i lænden og ned i ballen/ benene. Jeg havde ikke bækkenløsning sidste gravidtet, så har bare konkluderet, at det var nerver der sad i klemme, eller musklen der brændte lidt pga. overbelastning. 

Hvordan føles bækkenløsning? er lidt bekymret for om det kunne hænde at være det? Det gør vanvittig ondt, hvis jeg ligger i bestemte stillinger ( ex. fladt på ryggen, og det er næsten for smertefuldt at vende mig igen) 

Håber i kan hjælpe lidt

Vh Mette som pt. er på pinebænken. 

Har selvfølig tænkt mig at gå til lægen, hvis det forsætter. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.februar 2013 kl. 22:48
Luk
Medlem siden 08-04-2011
34 startede debatter
996 skrevne indlæg
10-02-2013 22:48
Luk
Medlem siden 08-04-2011
34 startede debatter
996 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Det lyder ligesom mig og min kiropraktor kalder det bækkenløsning. Mit bækken forskubber sig så også nogle gange hvilket gør vanvittigt ondt. Jeg går ked en bækken bælte som holdet det hele på plads og det hjælpe ret meget synes jeg. Jeg havde heller intet i mon første graviditet .
Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.februar 2013 kl. 22:50
Luk
Medlem siden 23-09-2012
4 startede debatter
73 skrevne indlæg
Sidst online 22-02-2014
10-02-2013 22:50
Luk
Medlem siden 23-09-2012
4 startede debatter
73 skrevne indlæg
Sidst online 22-02-2014
Godt skrevet
0

Alle har bækkenløsning, der er bare dem som intet mærker, nogen der mærker det lidt og så de meget slemme tilfælde.

Ved mig, startede det ved halebenet, at det begyndte at gøre ondt. Derefter bevægede det sig op i lænden, og så derefter om ved skambenet. Jeg belaster den ene side mere end den anden, og derfor gør det mere ondt ned i det ene ben. Det kan gøre så ondt, at jeg knap kan stå på et ben. og nogen gange have svært ved at gå. Afhænger dog af hvad jeg har lavet og hvordan jeg har siddet/ligget. (det kan dog føles forskelligt fra person til person og ved nogen gør det f.eks kun ondt ved halebenet).

Det du skal gøre, blødt sengelagen så du glider nemmere rundt i sengen når du skal vende = mindre belastning, når du går skal du tage små skridt og gå langsommere end du plejer. Ikke gå alt for meget, men du skal alligevel bevæge dig. Sørg for at strække ud. Skal du ind og ud af en bil f.eks. så sørg for at have et glat tæppe i bunden så det hjælper dig rundt osv. Undgå at løfte. sørg for en pude imellem benene når du ligger så dit bækken er i lige position.

Anmeld
Svar
Fødte min skønne datter Alba d. 3/3-13 kl. 9.43 og fødslen tog 1 time og 53 min. Utroligt <3
Godt skrevet
0
Fødte min skønne datter Alba d. 3/3-13 kl. 9.43 og fødslen tog 1 time og 53 min. Utroligt <3

Slettet bruger

10.februar 2013 kl. 22:51
Slettet bruger
10-02-2013 22:51
Godt skrevet
0

På besøg..

Jeg har bækkenløsning, og det gør ondt i lænden/går ned i benene og så føles det som om at alt foran er gået ud af led når man går/rejser sig op og sådan.. Det gør vanvittig ondt ned ved skambenet og symfysen og der..

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
10.februar 2013 kl. 23:05
Luk
Medlem siden 28-08-2012
19 startede debatter
61 skrevne indlæg
Sidst online 20-02-2014
10-02-2013 23:05
Luk
Medlem siden 28-08-2012
19 startede debatter
61 skrevne indlæg
Sidst online 20-02-2014
Godt skrevet
0

Jeg troede jeg havde bækkenløsning, havde jeg gudskelov ikke, men har de samme smerter du beskriver, min jordemoder sagde til mig at hvis du kan sidde med benene over kors uden det gør ondt så har du det ikke, så afprøv om du kan det, og hvis det så gør meget ondt ville jeg forslå dig at ringe til din læge :)
Krydser fingre for du ikke har det! :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
11.februar 2013 kl. 08:39
Luk
Medlem siden 07-01-2013
15 startede debatter
88 skrevne indlæg
Sidst online 27-09-2013
11-02-2013 08:39
Luk
Medlem siden 07-01-2013
15 startede debatter
88 skrevne indlæg
Sidst online 27-09-2013
Godt skrevet
0

Bækkenløsning/bækkensmerter, kært barn har mange navne....

Jeg har haft stærke bækkensmerter i de to første gravidteter og nu er det så begyndt igen. Det trækker fra ballerne om foran. Mine led sætter sig fast og giver voldsomme muskelspændinger.

jeg går til kiropraktor og fys. I sidste graviditet fik jeg akupunktur på OUH, det skal jeg klart igang med igen.

Når smerterne er værst, så lægger jeg mig på siden med en varmepude. Glidestykke kan også anbefales.

Hold dig igang emd lette øvelser, det kan en fys hjælpe med, eller begynd til graviditetsyoga, det er også et hit,

PØJ PØJ

Anmeld
Svar
Mor til en dreng 9/9 2005, en pige 25/10!2011, en dreng 31/7 2013
Godt skrevet
0
Mor til en dreng 9/9 2005, en pige 25/10!2011, en dreng 31/7 2013
11.februar 2013 kl. 08:52
Luk
Medlem siden 21-10-2010
12 startede debatter
743 skrevne indlæg
11-02-2013 08:52
Luk
Medlem siden 21-10-2010
12 startede debatter
743 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror ikke der er nogen af os, der kan bedømme om du har bækkenløsning eller ej ud fra det du skriver. Du må hellere tage ned til din læge, som kan undersøge dig og ud fra en undersøgelse bedømme om det er bækkenløsning eller ej.

Hvis det er bækkenløsning, så vil jeg anbefale dig at få en henvisning til en fysioterapeut, som kan hjælpe dig med øvelser, der kan styrke musklerne omkring dine bækkenled, samt vise dig hvordan du bør sidde, stå og gå. Det er vigtigt at du får vist hvordan du f.eks. rejser dig fra sofaen, kommer ind og ud af bilen, vender dig i sengen, kommer ind og ud af sengen, etc. da det er nogle af de ting, der kan være ret hårdt for bækkenleddene.

Så afsted til lægen med dig - hellere en gang for meget end en gang for lidt...

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.februar 2013 kl. 08:12
Luk
Medlem siden 29-11-2007
414 startede debatter
695 skrevne indlæg
Sidst online 18-04-2014
12-02-2013 08:12
Luk
Medlem siden 29-11-2007
414 startede debatter
695 skrevne indlæg
Sidst online 18-04-2014
Godt skrevet
0

ja jeg vil også sige det lyder som BL

Jeg blev indlagt under sidswte graviditet af min JM til aflastning, både 3 dage i jan og inden jeg blev sat i gang i feb (10 dage over tid)..................... jeg havde både foran og bagpå, men min daværende læge tog det ikke særligt alvorligt!

Jeg går til fysioterapeut med nakken, efter arb skade og har her igennem træning med bækkenet også, grundet jeg er begyndt at døje meget (var på arb i onsdags, og "skvattede lidt i sneen, og hvad der før var til at holde ud blev rigtigt strid" )

kram og god bedring her fra (her hjælper kranio sakral terapi også)

Anmeld
Svar
kunsten til at have et godt liv ligger i at se det store i det små
Godt skrevet
0
kunsten til at have et godt liv ligger i at se det store i det små

Debatkategorier

Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
Terminsgrupper
Forældregrupper
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Skruk? Interview med coach for skrukke kvinder

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Fremtidens familielæge er videodoktor

Videodoktor© er kort fortalt en app, som giver dig hurtig adgang til en videokonsultation med en speciallæge uanset hvor i verden, du befinder dig. Læs mere

Jern og graviditet for Dummies

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

Navngivning - hvad skal din baby hedde?

I Danmark er der personnavneloven, som har regler for navngivning og ændring. Den nyeste udgave trådte i kraft den 1. april 2006. Læs mere

3D scanning: "Jeg kunne se, han har farmands læber..."

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere

Guide til økologisk uge i børnehøjde

Uge 36 er Økologisk Uge, og i den forbindelse arrangerer Økologisk Landsforening, sjove aktiviteter og høstmarkeder i byer og på gårde over hele landet. Læs mere

Nyeste artikler

Hvis du ser babyer overalt så er du højest sandsynligt blevet det man kalder skruk. Vi har spurgt coach Lene Eriksen hvad det vil sige at være skruk. Læs mere

Videodoktor© er kort fortalt en app, som giver dig hurtig adgang til en videokonsultation med en speciallæge uanset hvor i verden, du befinder dig. Læs mere

Ved du, at der findes forskellige former for jern, og at det ikke er alle typer jern, der bliver lige let optaget i din krop? Bliv klog på jerntilskud. Læs mere

I Danmark er der personnavneloven, som har regler for navngivning og ændring. Den nyeste udgave trådte i kraft den 1. april 2006. Læs mere

Min-Mave har sendt Julie afsted til 3D scanning på Ultralydsklinikken for gravide, for at se hvad der kan lade sig gøre med moderne scanningsteknologi. Læs mere

Uge 36 er Økologisk Uge, og i den forbindelse arrangerer Økologisk Landsforening, sjove aktiviteter og høstmarkeder i byer og på gårde over hele landet. Læs mere