Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Hvilken barnevogn

18.juni 2017 kl. 18:49
Luk
Medlem siden 29-10-2016
18-06-2017 18:49
Luk
Medlem siden 29-10-2016
Godt skrevet
0

Hej med jer smiley

Vi er førstegangsforældre og er nu kommet så langt, at vi skal til at kigge på barnevogne - men hold nu op et stort marked. Vi sidder lidt i dilemmaet omkring hvorvidt pris og kvalitet hænger sammen. 

Vi har været i diverse butikker og prøvet og set på dem de har - og sælgerne ved jo godt hvilke de helst vil sælge ;) Vi synes de er dyre de barnevogne vi falder for og kan se at det snildt kommer op omkring 12.000 med lift og hele molevitten. Pengene har vi, men det er også meget at spare 7000 kr, hvis man køber en af de andre mærker, som ikke er "populære". Vi er i princippet ligeglade med mærket, men vi vil gerne have en vogn som holder til det den skal. (Og for 7000 kr kan man købe meget andet udstyr) 

Men  spørgsmålene er så nu:

Hvad har i købt og HVORFOR? 

Nogle der har købt en af de billige vogne som fx BabyTrold og Trille, og som mener de er gode vogne og vil anbefale dem (Eller har oplevet det modsatte?)

Andre der har grunde til, hvorfor man skal købe de dyre fremfor de billige?! 

Hvilke vil i anbefale? 

Hvor tidligt/sent bestilte i jeres?

Taaak 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 19:36
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2689 skrevne indlæg
18-06-2017 19:36
Luk
Medlem siden 21-09-2012
5 startede debatter
2689 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Til vores første købte vi en flip-flap kombivogn og nu ligger baby nr 3 i den. Den er holdbar, med drejelige forhjul og god at køre med. Den holder til søskendesæde ovenpå og indkøb under, og den er let at klappe sammen. Den er stabil og mine unger har begge siddet i den og hængt ud over kanten uden den væltede.

Ulemper - kort liggemål i kassen ( vi købte Aston, liggemål i vogn på 90 cm) og kun blød lift med (dette er vist rettet til den nye model). Så derfor købte vi en Emmaljunga da den første blev 1 år og voksede ud af vognen - dårligste babykøb. Den hænger, den er læs i det trods at den er spændt op flere gange, den kan slet ikke holde til et søskendesæde uden at hele vognen tipper og den kører dårligt med indkøb under. Den er væltet med den ældste to gange, fordi han fik skubbet sig frem. Fordel - langt liggemål på 97 cm, og det er vist det.

Anmeld
Svar
Lilypie First Birthday tickersLilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
Godt skrevet
0
Lilypie First Birthday tickersLilypie Premature Baby tickers Lilypie Kids Birthday tickers
18.juni 2017 kl. 19:50
Luk
Medlem siden 29-06-2016
10 startede debatter
61 skrevne indlæg
18-06-2017 19:50
Luk
Medlem siden 29-06-2016
10 startede debatter
61 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Personligt kan jeg ikke lide Trille, Bugaoo mv. Ren smagssag. En del af disse er også meget høje og jeg er lav så det fungerede ikke, bl.a. kunne jeg ikke stille på styret lavt nok, og det høje styr gav smerter i skuldrene. Er mest vild med Stork, både hvad angår udseende og funktioner. Den er lækker men desværre dyr! 

Pga en skulderskade blev jeg stærkt anbefalet drejehjul og vi endte med en Emmaljunga letvægtsstel på drejehjul. Vi fik den med en god rabat så vi fik barnevognen med lift til 7500kr. Den er ikke taget i brug endnu, men dem jeg kender der har den er godt tilfreds. Lige nu er der udsalg rigtig mange steder så måske I også kan finde et godt tilbud et sted :-) 

For os vægtede det at der er langt liggemål og at den er nem at slå sammen. Vi brugte lang tid på at prøve de forskellige vogne og tale med forskellige sælgere. Stork er klart den der i mine øjne funktionsmæssigt er mest gennemtænkt og lettest at slå sammen. Fordelen ved Emmaljungaen er at den er virkelig let men uden at den vælter eller noget. Den var den anden nemmeste at slå sammen af dem vi prøvede. Det at vi var nødt til at vælge drejehjul gjorde udvalget noget mindre for os - især fordi vi ikke vil have en kombivogn. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 20:52
Luk
Medlem siden 30-12-2015
23 startede debatter
2015 skrevne indlæg
18-06-2017 20:52
Luk
Medlem siden 30-12-2015
23 startede debatter
2015 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg synes klart, der er sammenhæng mellem pris og kvalitet, men dermed ikke sagt, at man godt kan blive glad for en billigere model. Man skal nok bare ikke have for store forventninger. Vi havde en Emmaljunga Duo Edge kombivogn. Vi gav 8000 inkl lift og regnslag. Det kan generelt betale sig at kigge sig for og gå uden om kæderne. Vi har ikke kunne sætte en finger på den overhovedet :-) Den blev desværre stjålet, men da vi skulle vælge en ny, var vi ikke tvivl om, at vi skulle have en Emmaljunga igen. 

En fra min mødregruppe havde en Trille, og den var da fin nok, men der var bestemt forskel på den og så de dyrere vogne.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2017 kl. 21:26
Luk
Medlem siden 24-06-2009
155 startede debatter
493 skrevne indlæg
18-06-2017 21:26
Luk
Medlem siden 24-06-2009
155 startede debatter
493 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har købt Emmaljunga Big Star Supreme og en Emmaljunga klapvogn.

Barnevognen valgte vi grundet det store liggemål, vognen er robust og designet med de små bamser indeni.

Vi er ihvertfald rigtig glade for vores.

Anmeld
Svar
Forsøgt at blive gravid siden feb 09 Konstateret PCOS dec 09 Metformin dec 09 IUI-H Oktober '14 IUI-H November '14 IUI-H December '14 IUI-H Marts '17 Testdag 19/12-14 - Positiv :D Akut scanning - 31/12-14 - Gravid med tvillinger - 1 foster gået til grunde. 9/1-15 Hjerteblink <3 fødte en pige 27/7-15 PB 2 - IUI April 17, IUI Maj 17, IUI juni 17 IUI juli 17, IUI august 17, IUI september 17 Lilypie First Birthday tickers
Godt skrevet
0
Forsøgt at blive gravid siden feb 09 Konstateret PCOS dec 09 Metformin dec 09 IUI-H Oktober '14 IUI-H November '14 IUI-H December '14 IUI-H Marts '17 Testdag 19/12-14 - Positiv :D Akut scanning - 31/12-14 - Gravid med tvillinger - 1 foster gået til grunde. 9/1-15 Hjerteblink <3 fødte en pige 27/7-15 PB 2 - IUI April 17, IUI Maj 17, IUI juni 17 IUI juli 17, IUI august 17, IUI september 17 Lilypie First Birthday tickers
18.juni 2017 kl. 22:51
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1844 skrevne indlæg
18-06-2017 22:51
Luk
Medlem siden 13-07-2009
60 startede debatter
1844 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har en trille, og er godt tilfreds. Jeg skulle flytte en Odder en dag, og tænkte fuck den er tung. - men flotte er de ;)

Vores vogn har levet et hårdt liv, og har været slået sammen/klappet ud et hav af gange. Nok også mere end gennemsnittet. - og ja, den har sine brugsmærker efterhånden, men er også blevet mishandlet i 6 år :)

Det eneste vi har skiftet på den er hjul, da vi havde lufthjul til at starte med, og de punkterede/tabte luft. Så ved nr. 2 skiftede vi til massive.

Men tag ud og mærk dem, efterhånden er de billigere vogne godt med på markedet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juni 2017 kl. 07:16
Luk
Medlem siden 26-10-2016
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
19-06-2017 07:16
Luk
Medlem siden 26-10-2016
2 startede debatter
41 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg følger lige med her. Nægter selv at bruge mere end 5-6000 på det, synes det er helt ude i hampen med de priser  sadVi overvejer flip-flap eller en brugt Emmaljunga Edge. Vi bor i Kbh, så er ikke interesseret i langt liggemål, jo mere kompakt jo bedre smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juni 2017 kl. 08:27
Luk
Medlem siden 02-04-2016
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
19-06-2017 08:27
Luk
Medlem siden 02-04-2016
2 startede debatter
81 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi var også ude at kigge på mange forskellige modeller😊 Det der var vigtigt for os var, at der var et langt liggemål, at det var kvalitet, punkterfrie dæk, at alle 4 hjul sidder fast så den også er til at have med i skoven og det vigtigste af alt, at den kunne klappes så meget sammen, at den kan ligge i bagage rummet på vores VW Polo😊 Derfor faldt vores valg på en STORK fra Ønskebørn. Det gode ved den er, at der oppe i kalechen er en lomme til babyalarmen og der er også en på indersiden af barnevognskassen nede i fodenden som er med lynlås, det har Emmaljunga ikke. Derudover har den en ret stor kaleche, så når solen skinner, kan man trække den så langt frem at børnene ikke får solen i hovedet, man behøver derfor ikke købe ekstraudstyr til det formål😉 Vognen ligger fra 8-8.500 og opefter, men vi er meget tilfredse🙏🏼

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juni 2017 kl. 08:30
Luk
Medlem siden 16-10-2014
7 startede debatter
199 skrevne indlæg
19-06-2017 08:30
Luk
Medlem siden 16-10-2014
7 startede debatter
199 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Da de kommende bedsteforældre gav, og ikke er typerne der går ned på udstyr, valgte vi en Odder Zip. Vi har været SÅ glade for den, og her efter 2 år ser den stadig mere eller mindre ud som ny. Med X-Dream stel er den sammenklappelig nok til at være i vores lille 206'er uden det vilde besvær, og den har været klappet op og ned MANGE gange. Jeg vil dog sige at vi sagtens kunne have klaret os uden liften, da vi for det meste har brugt en billig kørepose fra Bilka, så der kan nok spares lidt. For os var liggemål, sammenklappelighed og levetid de vigtigste paramtre - vi er de første i vores generation der har fået børn, og meningen er at vognen skal gå i arv mange unger endnu. Vi kender flere dagplejemødre der har brugt deres Odder-vogne i 15-20 år.

Nu her venter vi en lillebror der ankommer mens storebror stadig bruger Odder-vognen, så da vi manglede en klapvogn, købte vi en brugt Stokke Xplory kombivogn. Som klapvogn har den indtil nu været super, da den er meget let og storebror sidder dejligt højt i den. Dog skal man ikke tage den ud på brosten eller ujævnt terræn, det er en ren byvogn. Så må vi se hvordan den er som barnevogn. Umiddelbart virker den dog noget mindre solid end vores Odder, men her var fokus heller ikke på at den skulle holde til 10 børn.

Havde vi selv skullet finansiere barnevogn, havde vi nok valgt en nyere, brugt Odder-vogn frem for en af de billige modeller. Der kommer man også langt for 5-6000 kr. smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
19.juni 2017 kl. 10:32
Luk
Medlem siden 11-08-2011
23 startede debatter
535 skrevne indlæg
19-06-2017 10:32
Luk
Medlem siden 11-08-2011
23 startede debatter
535 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har valgt en Basson Nordic Lux denne gang, den ligger sådan midt i mellem prismæssigt.. til den første havde vi en flip flap, og vi var glade for den, men vores dreng voksede for hurtigt ud af den, så vi måtte ud og købe en ny barnevogn, så han havde et sted at sove i dagplejen.. så denne gang er det blevet til en ny barnevogn, men vi var på ingen måde interesseret i at give så meget som Odder f.eks. Koster.. nu har vi så ikke brugt den nye vogn endnu, men stilmæssigt, hvordan den lige kørte ude i butikken, og hvor nem den er at klappe sammen gjorde at det blev den.. ☺️ 

Anmeld
Svar
Lilypie Fourth Birthday tickers  BabyFruit Ticker
Godt skrevet
0
Lilypie Fourth Birthday tickers  BabyFruit Ticker
19.juni 2017 kl. 11:37
Luk
Medlem siden 11-10-2012
68 startede debatter
1113 skrevne indlæg
19-06-2017 11:37
Luk
Medlem siden 11-10-2012
68 startede debatter
1113 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi er super glade for vores Odder zip og den er lige som ny her efter 1. Barn. Ved det er mange penge og kan selvfølgelig ikke udtale mig om de andre vogne og holdbarheden på dem. Vil blot lige nævne at jeg kan se at babysam har 30% rabat på emmaljunga Big Star suprême. Det er da en del at spare. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Mads og Anni har to børn… i et åbent forhold
Kunne du forestille dig at leve i et forhold med to børn, og samtidig have lov til at være kærester med andre på samme tid? Det er hverdagen for Mads og Anni, som lever i et såkaldt 'polyamorøst' forhold.
Bliver mænd usexede når de får børn?
Christiane Schaumburg-Müller om mænd når de får børn.
Baby griner af træt far efter helvedsnat
De fire fædre vågner op til en ny dag i Sverige. Tommy, Gert og Nikolaj har sovet dejligt, hvorimod Scott har været mindre heldig - Mace har nemlig holdt ham vågen hele natten.
20% af alle graviditeter ender tidligt. Hør hvorfor her
De færreste ved, at 20% af alle graviditeter ender tidlige. Hør i klippet her hvad man som forælder kan gøre, og hvad oddsene er fremadrettet efter en spontan abort.
Sabrina blev mor som 19-årig
Sabrina er ny ung mor og bor i Nykøbing F. Hun kæmper for at være en god mor for sin to-årige søn på trods af, at hun lider af den alvorlige sygdom sklerose.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• En lillemors ta... - 10-12-2017

Den savnede jul
  • Mor til 3 prins... - 10-12-2017

Julekalender d. 8. December
  • Mor til 3 prins... - 09-12-2017

5., 6. og 7. December

3. og 4. December

Nyeste blogindlæg

Den savnede jul

5., 6. og 7. December

3. og 4. December

Nyeste blogindlæg

Den savnede jul

5., 6. og 7. December

3. og 4. December

Nyeste artikler

Vind gavekort på 500 kr. til Skofus sko i Skoringen

Forkæl de små fødder med et par Skofus sko. Vind gavekort på 500 kr. til Skofus sko i Skoringen. Der gives 2 gavekort af 500 kr. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Hvad er Babyblues?

Det forventes af vores kultur at man skal være lykkelig og glad, når man bliver mor. Dette er ikke altid tilfældet. 50-80% af alle mødre får 'Babyblues'. Læs mere

Derfor er tumlingealderen fantastisk

Nogle kalder tumlealderen for trodsealderen. Jeg vælger at kalde det selvstændighedsalderen. Alle aldre har sin charme - det gælder også denne❤️ Læs mere

Stokke og Min-Mave.dks adventskalender 2017

Julen 2017 er i gang, og os på Min-Mave.dk elsker denne højtid. Vi samarbejder i år med Stokke, der har sponsoreret nogle flotte adventskalendergaver. Læs mere

Tex-membraner – vandtætte og åndbare

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Hvad er ammehjerne?

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere

Nyeste artikler

Forkæl de små fødder med et par Skofus sko. Vind gavekort på 500 kr. til Skofus sko i Skoringen. Der gives 2 gavekort af 500 kr. Læs mere

Det forventes af vores kultur at man skal være lykkelig og glad, når man bliver mor. Dette er ikke altid tilfældet. 50-80% af alle mødre får 'Babyblues'. Læs mere

Nogle kalder tumlealderen for trodsealderen. Jeg vælger at kalde det selvstændighedsalderen. Alle aldre har sin charme - det gælder også denne❤️ Læs mere

Julen 2017 er i gang, og os på Min-Mave.dk elsker denne højtid. Vi samarbejder i år med Stokke, der har sponsoreret nogle flotte adventskalendergaver. Læs mere

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere