Close
Log Ind Opret Bruger

Jeres tanker…

  • 18 december 2014, 08:24

    jeg er 29 år og har den skønneste dreng på 3,5.  Han er mit alt!  Vi kan ikke få ØKO børn og har fået vores søn med hjælp (krævede mange behandlinger). Er nu gravid igen efter en enkelt behandling med TVILLINGER! Først var jeg rigti glad, men nu er jeg ked af det og bange:(  3 børn?!?! Er det ikke lidt for meget? Er man en storfamilie hvis man er en familie på 5 eller er det helt normalt?  Vil andre kigge efter os på gaden og tænke stakkels børn, de er for mange? Vil min søn føle sig udenfor fordi hans søstkende er tvillinger? Kan man elske tvillinger som man elsker et barn? Kan man stadig have er godt liv selv om man haer så mange børn eller vil man føle sig isoleret og indelukket? Kan man give 3 børn masser af omaorg og opnærksomhed?  I må undskylde hvis I synes mine spørgsmål er underlige eller stødende…jeg ved ikke hvor de kommer fra og kan slet ikke genkende mig selv:( er bare så deprimeret over situation og det kommer så bag på mig:( her selv 3 søskwnde og elsker dem alle….

    18. december 2014 kl. 08:35

    Nej , bestemt ikke .. Jeg her 8 søskende og vi har aldrig manglet noget – og der er heller ikke blevet kigget mærkeligt på os

    18. december 2014 kl. 09:16

    Tillykke<3 det er Da så vild en glæde. Tror du ikke blot du lige skal sunde dig over nyheden?:-)

    18. december 2014 kl. 11:12

    det håber jeg, men det føles bare håbløst lige nu:(

    18. december 2014 kl. 12:55

    Er 3 børn ikke ret normalt? Både min mand og jeg er fra en søskendeflok på 3. Og vi kender mange både i og udenfor familien som har 3 og 4 børn.. Så synes på ingen måde at det er mange smiley Mine søskende og jeg ligger meget tæt aldersmæssigt (har lidt over en måned hvor vi er 22, 23 og 24). Vi synes det er så dejligt og mine forældre nød tiden med 3 babyer på en gang (ikke det samme som tvillinger, men stadig)

     

    18. december 2014 kl. 13:02

    Fra Danmarks statistik  🙂

     

     

    18. december 2014 kl. 13:33

    tak for statistiken:) jeg synes langt de fleste fra min generation kommer fra en stor flok søskende…men i dag ser det ud til at de fleste kun får et barn eller to.  Jeg ved ikke om børn er dyrere i dag eller kræver mere men jeg er i hvert fald bange for at jeg ikke kan være en perfekt mor til hver af mine børn…virker umuligt at kunne have et tæt nærværende forhold til 3….

    18. december 2014 kl. 13:44

    Selvfølgelig kan I klare det!

    Og i mine øjne giver du din søn den største gave ved at give ham søskende.

     

    Ingen børn har godt af at være deres forældres et-og-alt (for at bruge dine egne ord) ????

    Misforstå mig ikke, jeg har samme tanke om min søn og nu lille datter, de er mit et og alt, men børn har godt af at lære der er andre at tage hensyn til – og så hader børn (når de bliver lidt større) jo bare alt for omklamrende, kærlige forældre ????

     

    Så glæd dig i stedet til at have lidt flere i dit liv at pøse din kærlighed over – og vid at du gør samfundet en tjeneste – det bliver født for få børn disse år!

     

    18. december 2014 kl. 13:45

    Hmm ja statistikken er for børn der bor sammen nu her – men der da langt flest familier på 2 børn, så 3, efterfulgt af 1 🙂

     

    Vi har altså altid haft et meget tæt nærværende forhold til mine forældre – både som små og nu 🙂 Tror bestemt det var lettere dengang mht økonomi – min mor kunne da gå hjemme indtil min mindste søster startede i skole, selvom min far bare har et helt almindeligt job. De har levet skrabet og så alligevel brugt alt hvad de havde og har (og mere til) på os børn 🙂

     

    Personligt synes jeg først en familie er "stor", når den ikke kan være i en almindelig 5-sædet bil længere 🙂

     

    Nå men i vært fald – det er bestemt ikke umuligt og I skal nok blive rigtig glade for det sad

    18. december 2014 kl. 13:45

    Først og fremmest – kæmpe tillykke med din graviditet. Jeg kan godt forstå at du lige skal synke lidt, og at en masse nye tanker melder sig. Men jeg synes ikke at tre børn er mange – jeg ville tænke det som ret normalt.

     

    Og til sidst: Der er ingen der siger at du behøver at være en "perfekt mor" – du skal da såmænd bare være en helt almindelig god én af slagsen?

     

    Alt det bedste til dig!

    18. december 2014 kl. 13:55

    Som mor til 3 børn og en bonus, lad mig berolige dig. Der er nok af dig til dem alle!. Du finder nye måde at gøre tingene på, og andre rutiner der er nødvendige med flere børn end 1. Men det er bare nye muligheder, ikke begrænsninger. Du lærer dine børn tålmodighed, evnen til at dele og drage omsorg for deres søskende, og lave lege ud af de opgaver der skal løses. Misforstå mig ikke, man har nok at se til. Men der er altid tid til nærvær og kvalitets tid:-).

    18. december 2014 kl. 14:02

    Den ekstra kærlighed du skal til at give kommer helt af sig selv, det er jo ikke sådan at man kun har en hvis portion at dele ud af, og bare fordi du skal til at give til to nye vidundere, har du ikke mindre at gi af til din søn.

     

    Her hos os er det et minimum at vi skal have 3 børn, min kæreste vil gerne have 7-9 børn, jeg vil gerne have 3-4 børn. Så kan du måske selv gætte min holdning til om det er mange børn at have 3?

     

    Tror at grunden til at størstedelen i dag kun vælger at få 1-2 børn er fordi at, man i dag først får børn når man nærmer sig 30 og man går meget op i sit arbejde, og at skabe sig en karrierer, så er der ikke altid plads eller tid til flere børn.

    18. december 2014 kl. 14:29

    Jeg tror, du lægger aaaalt for meget i det. Dine børn vil da kun blive glade for at have nogen at vokse op med og senere hen have en masse minder at deles om 🙂

     

    Måske kan din søn være med til at hjælpe til med de to små – han har lige alderen til det, og vil sikkert blive pavestolt 🙂 Vi venter selv. nr. 3 her og har en på 5,5 og en på 3,5 år, og vi gør meget ud af, at det også er deres baby. De har allerede planlagt, hvad de gerne vil hjælpe med; hente bleer, putte ham osv. og glæder sig rigtig meget 🙂

     

    Og tillykke med de to guldklumper 🙂 Mon ikke, du bare er lidt chokeret over nyheden endnu?

    18. december 2014 kl. 14:40

    Okay kunne ikke lade vær med at smile da jeg læste dit indlæg.
    3 børn er helt almindeligt.
    Jeg er 33 og mor til 6 vidunderlige børn men jeg er også sindssyg 😉
    Jeg synes du er vildt heldig med tvillinger.
    Men jeg ville nok også være en del bange som du er nu men synes bare du skal nyde dit “held”.
    Held og lykke med det 🙂

    18. december 2014 kl. 14:44

    Vil også lige tilføje at hvert af mine barns pladser i mit hjerte er lige store.
    Min kærlighed til dem er dog ikke det samme for de er forskellige.
    Ved ikke om det helt giver mening 😉

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.