Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

17 år og gravid

Slettet bruger

14.november 2017 kl. 17:06
Slettet bruger
14-11-2017 17:06
Godt skrevet
0

hej jeg er Gravid som 17 årig og bor dsv på opholdssted. Jeg er imod aborts da jeg synes det er mord, men i hvertfald jeg har planer om at beholde barnet men er der nogle herinde der har prøvet noget lignende og endt med at beholde barnet for er så sindsygt bange for at kommunen fjerner det ?? vil lige sige at kort tid efter barnet er født er jeg 18 men ved ik om det ændre noget som helst eller om kommunen bare fjerner det? Og vil også lige sige at jeg føler selv jeg sagtens kan tage ansvar for barnet, da jeg passede min lillebror da da han blev født og halvandet år frem da min mor gik ned med fødelsdepression og så er der den lille ting at min kæreste kun er 16 og mega umoden ??

jeg har haft et hashmisbrug men er kommet ud af det selvom der er ingen fra kommunen der tror på mig men håber inderligt i kan hjælpe for er så bange ligenu 

Hvad tror i? 

Kan der være en chance for at jeg kan beholde det? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

14.november 2017 kl. 17:21
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
14-11-2017 17:21
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Altså du skal nok regne med at blive fulgt af kommunen.

Men tænker det kommer lidt an på, hvilken støtte du har på opholdsstedet. Har du talt  med personalet om graviditeten ?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

14.november 2017 kl. 17:24
Slettet bruger
14-11-2017 17:24
Godt skrevet
0

JA at snakket med dem om det men de siger at det min sagsbehandler jeg skal have fat i for de vil ik støtte mig i min beslutning og de siger at min sagsbehandler nok bakker ud, men må min sagsbehandler godt bare bakke ud? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 17:27
Luk
Medlem siden 18-04-2017
11 startede debatter
438 skrevne indlæg
14-11-2017 17:27
Luk
Medlem siden 18-04-2017
11 startede debatter
438 skrevne indlæg
Godt skrevet
6

Hvad kan du tilbyde barnet? Kan du tilbyde en tryg og stabil hverdag? Er du resourse stærk? Har du et netværk der kan hjælpe dig? 

Jeg tror ikke uden disse ting at der er en særlig stor sandsynlighed for at de lader dig beholde. Slet ikke med hash misbrug for lidt side. Der var dokumentaren om en mor på hash og hun fik taget sit barn http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-30-gravid-og-paa-stoffer-dette-er-historien-om-malene-pedersen (Det blev dog ikke bedre da hun stak en ned hvilket dog er sagen her uvedkommen) 

Jeg ville råde dig til at alligevel overveje abort. Det vil gøre livet nemmere for dig selv. Få fodfæste på livet og så kan børn komme. Det er ikke en dans på roser at få et barn. Det kræver at kunne tilsidesætte sine egne behov. 

Hvis du var min datter så ville jeg ønske mere for dig og ønske at du kom på fode inden. 

Held og lykke

Anmeld
Svar
Godt skrevet
6
14.november 2017 kl. 17:29
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
14-11-2017 17:29
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Ja, du skal have fat i din sagsbehandler, men jeg ved ikke helt, hvad de mener med, at din sagsbehandler vil bakke ud. Altså han/hun skal jo snakke med dig. Er der slet ingen fra opholdsstedet, der vil tage med dig til et møde med sagsbehandleren ?

Det lyder bestemt ikke rart med din mors fødselsdepression. Det har været en meget svær situation for dig. Hvordan mon hun har det i dag ? og har du nogen kontakt til hende ? eller en moster eller bedstemor ?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 17:31
Luk
Medlem siden 07-11-2017
13 skrevne indlæg
14-11-2017 17:31
Luk
Medlem siden 07-11-2017
13 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Hej med dig,

Jeg er oprigtig ked af at læse at du er endt i denne situation hvor du er blevet gravid i så tidlig en alder, samtidig med at du bor på et opholdsted. 

Jeg tror egentlig godt at man som 17 årig kan tage vare på et barn hvis man er moden nok til det og ved hvad man kan forvente når man bliver mor samt har et godt netværk. At du har passet en andens barn betyder ikke at du ved hvad du går ind til, for tro mig når man står med ansvaret helt alene er det slet ikke det samme. 

Jeg skal ikke kunne svare på om dit barn bliver tvangsfjernet, men en ting er helt sikkert, du skal ikke regne med at få lov til at gå graviditeten igennem uden at nogen "holder øje" med dig. Jeg vil råde dig til at foreslå at lade dig narkoteste frivilligt for at bevise at du er stoffri hvis du ikke føler kommunen tror på dig og samarbejd alt hvad du kan/tag imod støtte og hjælp og vis at du er bevidst om at du bør tage imod al den hjælp du kan få grundet din alder og erfaringer. Gør alt hvad du kan for at få styr på dit liv og bevis det for kommunen hvis du gerne vil beholde dit barn. Ønsker dig alt mulig held og lykke. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.november 2017 kl. 17:33
Luk
Medlem siden 12-05-2016
6 startede debatter
133 skrevne indlæg
14-11-2017 17:33
Luk
Medlem siden 12-05-2016
6 startede debatter
133 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det er der desværre ingen af os der kan svare på. 

Du vil helt sikkert blive fulgt af din kommune, skulle igennem forældreegneheds test mv. 

At sætte et lille menneske i verden er som sådan nemt nok, men at give det omsorg, følge dets iniativer mv. er noget helt andet. Det er bestemt dejligt at få et barn, men det er også forbandet hårdt arbejde :) 

Det er ingen dans på riser, at blive mor, det kræver stor tilsidesættelse af egne behov, søvnløse nætter og meget andet  det er vigtigt ikke at have et rosenrødt billede af det, at sætte et barn i verden....også selvom du har passet din lillebror  

Du skal i hvert fald gøre dig klart, at du vil blive fulgt tæt af kommunen og indgå samarbejde med de forskellige sagsbehandlere og måske på mor/barn hjem, hvor de kan hjælp, støtte og vurderer dine evner som mor. Alt dette skal du være klar på, at indgå i, hvis du vælger at fuldføre din graviditet. 

Derudover, så syntes jeg det er vigtigt, at du tænker på hvilken far du tilbyder dit barn. Du skriver han er umoden (hvilket jeg vil mene de fleste 16 årige er, så det er helt naturligt) - men syntes du det er hvad dit barn fortjener?

Jeg ønsker dig stort pøj pøj med din beslutning - men husk at tage beslutningen ud fra dit barn og ikke ud fra dig selv :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
14.november 2017 kl. 17:39
Luk
Medlem siden 22-12-2015
11 startede debatter
71 skrevne indlæg
14-11-2017 17:39
Luk
Medlem siden 22-12-2015
11 startede debatter
71 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg var lige så gammel som dig da jeg blev gravid med min datter, jeg bliver ofte besøgt af kommunen reglmæssigt fordi de skal tjekke om min datter "udvikler" sig normalt, men efter et år kunne de godt se at jeg godt kunne være mor og de bekymre sig slet ikke for hendes helbred, grunden til de stadig holder øje med mig er fordi jeg er psysisk sårbar og under stress opbygger jeg nemt en psykose :/ 

Da jeg var til møde den ene dag og sagde at nu venter jeg min nr 2 tog de det meget pænt og sagde tillykke.

Det er svært at bedømme dit barns fremtid uden at kende hele din historie, men hvis de ser på det blidt så gør de ligesom mig, hvor du SKAL i mødregruppe, og skal til fx psykolog og skal have en familie konsulent, uanset hvad der kommer til at ske må du være stærk!

Bliver du involveret via kommunen hvilket der er 99% chance for at du gør nu hvor du også er ung mor, så må du være ærlig overfor dem. Ellers vil de bare presse tingene ud af dig, også siger du det måske forkert, og bordet fanger. Er det hård så sig det er hårdt MEN husk også at næve det fantastiske! 

Min datter er utrolig nem, og jeg følte at de prøvede at få mig til at indrømme noget som jeg ikke havde problemer med :// Men de kan også godt lytte og sammenarbejde (heldigvis) så hvis der er noget du er uenig om så sig det endelig!

Uanset hvad så som sagt VÆR STÆRK! 

Det jeg skriver er Self min oplevelse med dem og hvordan jeg har opfattet det, andre vil jo være helt uenige :)

ps. Jeg har aldrig været i misbrug, drikker eller ryger tværtimod er hendes biologiske far hashmisbruger og er psysisk syg (som hun så heller aldrig har set, han er heller ikke intra i det) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 18:06
Luk
Medlem siden 29-09-2010
17 startede debatter
98 skrevne indlæg
14-11-2017 18:06
Luk
Medlem siden 29-09-2010
17 startede debatter
98 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Det er svært med tror den bedste beslutning for dig er at få en abort.. du er kun 17, du har hele livet foran dig. Hvad kan du tilbyde et barn nu? Har du et hjem? Har du et job? For der skal penge på bordet når man får en baby. For det er ikke billigt at få et barn. Har du et netværk du kan hente hjælp og støtte fra (tænker ikke bostedet) ? 

Du skriver faren til barnet kun er 16 og meget umoden? Så kan næsten sige med 100% at du ikke skal regne med særlig meget hjælp fra ham. Drenge i den alder og flere år frem har bare helt andre interesser end at skulle være hjemme hver anden og skifte ble, vaske tøj, lave mad og trøste baby.. 

Lyder det ikke mere tiltalende at få en uddannelse, et job, eget sted at bo og en kæreste som gerne vil have barn og blive far? Hvis du venter en 5 år eller noget til du har fundet den rette du vil stifte familie med? 

Vi kan jo ikke sige hvad du skal og skal ikke, men synes du skal overveje en abort nøje.. for der er ingen vej tilbage når han/hun er kommet, og det bliver rocker hårdt (er selv mor til 3) 

men håber du træffer det rigtige valg for dig. 

Anmeld
Svar
barn fra 2012-2015 + 1 MA Gravid med termin 6/10-17
Godt skrevet
2
barn fra 2012-2015 + 1 MA Gravid med termin 6/10-17
14.november 2017 kl. 18:18
Luk
Medlem siden 23-09-2017
38 skrevne indlæg
14-11-2017 18:18
Luk
Medlem siden 23-09-2017
38 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Don't answer that :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.november 2017 kl. 18:21
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
14-11-2017 18:21
Luk
Medlem siden 23-04-2017
2 startede debatter
450 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
freja3 skrev :

Det er svært med tror den bedste beslutning for dig er at få en abort.. du er kun 17, du har hele livet foran dig. Hvad kan du tilbyde et barn nu? Har du et hjem? Har du et job? For der skal penge på bordet når man får en baby. For det er ikke billigt at få et barn. Har du et netværk du kan hente hjælp og støtte fra (tænker ikke bostedet) ? 

Du skriver faren til barnet kun er 16 og meget umoden? Så kan næsten sige med 100% at du ikke skal regne med særlig meget hjælp fra ham. Drenge i den alder og flere år frem har bare helt andre interesser end at skulle være hjemme hver anden og skifte ble, vaske tøj, lave mad og trøste baby.. 

Lyder det ikke mere tiltalende at få en uddannelse, et job, eget sted at bo og en kæreste som gerne vil have barn og blive far? Hvis du venter en 5 år eller noget til du har fundet den rette du vil stifte familie med? 

Vi kan jo ikke sige hvad du skal og skal ikke, men synes du skal overveje en abort nøje.. for der er ingen vej tilbage når han/hun er kommet, og det bliver rocker hårdt (er selv mor til 3) 

men håber du træffer det rigtige valg for dig. 

Helt enig i, at det ville være en god idé at genoverveje en abort.

Men det jeg forsøgte at svare på, var, om der var risiko for, at barnet blev fjernet.

Og jeg tænker, at netop pædagoger på et bosted, kan være en god støtte. Kender selv til et privat bosted, hvor de unge mennesker netop får en kæmpestøtte - men det  er som sagt også et privat bosted drevet af ildsjæle (uddannede pædagoger) og ikke et kommunalt. Det gør selvfølgelig en forskel. Et af de unge mennesker "arbejder" på min arbejdsplads. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

Bliver mænd usexede når de får børn?
Christiane Schaumburg-Müller om mænd når de får børn.
Baby griner af træt far efter helvedsnat
De fire fædre vågner op til en ny dag i Sverige. Tommy, Gert og Nikolaj har sovet dejligt, hvorimod Scott har været mindre heldig - Mace har nemlig holdt ham vågen hele natten.
20% af alle graviditeter ender tidligt. Hør hvorfor her
De færreste ved, at 20% af alle graviditeter ender tidlige. Hør i klippet her hvad man som forælder kan gøre, og hvad oddsene er fremadrettet efter en spontan abort.
Sabrina blev mor som 19-årig
Sabrina er ny ung mor og bor i Nykøbing F. Hun kæmper for at være en god mor for sin to-årige søn på trods af, at hun lider af den alvorlige sygdom sklerose.
Videoen der går lige i hjertet – døve får hørelsen igen
I en gribende og livsbekræftende reportageserie følger man otte døve danskeres utrolige og bevægende vej ud af stilheden, og ind i en verden hvor de kan høre igen. De følges før, under og efter en operation, som forandrer deres liv og giver dem hørelsen tilbage. Men vejen til at leve med hørelse er benhård.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Mor til 3 prins... - i dag

Amning
  • Mortilminimøf - i dag

Velkommen til hamsterhjulet
  • Laura popovic - 23-11-2017

Sutte stop.
  • PlanteMama - 23-11-2017

Jeg bruger ikke deodorant!

Nyeste blogindlæg

Amning
  • Mortilminimøf - i dag

Sutte stop.

Nyeste blogindlæg

Amning
  • Mortilminimøf - i dag

Sutte stop.

Nyeste artikler

Tex-membraner – vandtætte og åndbare

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Min-Mave.dk Podcast: Hvad er ammehjerne?

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere

Over 100 unikke pigenavne A-Z

Hvad skal din datter hedde? Det er en kæmpe beslutning at skulle finde et navn til sit barn - især med unik klang. Her er over 100 unikke pigenavne. Læs mere

Børneopsparing - hvorfor oprette en/hvorfor ikke?

Har du oprettet en børneopsparing - Min-Mave.dk har fået respons tilbage fra omkring 250 af vores Facebookbrugere. Få inspiration, viden og måske et godt råd eller to i denne artikel. Læs mere

Sådan undgår du bristninger i mellemkødet

Her er 8 punkter der kan være med til at undgå bristning af dit mellemkød ved fødsel. For lad os lige være helt ærlige - tanken når at strejfe alle gravide! Læs mere

3. gangsfødende valgte at føde hjemme

Efter 2 hospitalsfødsler hvor den ene endte i kejsersnit og den anden med igangsættelse og forstyrrelser, valgte jeg at som 3. gangsfødende at føde hjemme. Læs mere

Nyeste artikler

Tex-membraner bliver brugt i meget fodtøj for at gøre det åndbart og samtidigt vand- og vindtæt. Membranen ligger typisk mellem et ydre materiale og foret, der begge beskytter den mod slid. Læs mere

Hvad er ammehjerne? Lyt med i Min-Mave.dks podcast, når Min-Mave.dks ekspert, Jordemoder og hormonekspert PiaMaria, fortæller om fænomenet 'Ammehjerne'. Læs mere

Hvad skal din datter hedde? Det er en kæmpe beslutning at skulle finde et navn til sit barn - især med unik klang. Her er over 100 unikke pigenavne. Læs mere

Har du oprettet en børneopsparing - Min-Mave.dk har fået respons tilbage fra omkring 250 af vores Facebookbrugere. Få inspiration, viden og måske et godt råd eller to i denne artikel. Læs mere

Her er 8 punkter der kan være med til at undgå bristning af dit mellemkød ved fødsel. For lad os lige være helt ærlige - tanken når at strejfe alle gravide! Læs mere

Efter 2 hospitalsfødsler hvor den ene endte i kejsersnit og den anden med igangsættelse og forstyrrelser, valgte jeg at som 3. gangsfødende at føde hjemme. Læs mere