Close
Log Ind Opret Bruger

gravid over 35

  • 14 december 2014, 22:52

    Kære kommende mødre

    Min kæreste og jeg har fået et stort ønske opfyldt, da vi i onsdags stod med de magiske to streger (på adskillige test ??) Jeg er ikke helt purung længere og når at runde de 37 inden vores lille mirakel ser dagens lys, og vil høre om der er andre, over 35, der kunne tænke sig at følges lidt i forløbet.

     

    Ganske kort er min historie at jeg er mor til to piger fra 2002 og 2006, samt bonusmor til en dejlig knægt fra 2009. (Jep, vi får fuldt hus ??) Min kæreste skulle have hjælp til at få sin søn I sit tidligere ægteskab grundet lavt sædtal, så det var egentlig også det vi havde regnet med. Universet ville det dog anderledes og vi venter nu vores fælles barn – skabt på helt naturlig vis ??

     

    Grundet de meget lave ods og en noget ældre krop, kan jeg godt mærke en del mere frygt i denne graviditet, er der større chance for at vi mister, er barnet misdannet osv. Begge mine andre graviditeter har stort set været efter bogen, så det er bestemt ikke der frygten stammer fra, og jeg har aldrig aboteret tidligere heller.

    Jeg fik lavet en lille fejl og fik lavet oplægget på kærestens profil ?? men det er naturligvis denne tråd inkan skrive i.

    14. december 2014 kl. 23:01

    Stort tillykke! Og selvfølgelig skal alt nok gå helt ok på trods af alderen 🙂 det er et ønskebarn så selvfølgelig er frygten der:)

     

    En skam vi bor hver vores del af landet for synes også selv det kunne være rart at dele med nogle ældre:) 

    14. december 2014 kl. 23:44

    Jamen Hej med jer 🙂

    Jeg er så lidt ældre 😉 jeg er 42 og når at blive 43 

    Inden Nr.  3 kommer.

    Jeg har en dreng på 20 og en pige på 14 og sat til at føde 18 maj 15 

     

    14. december 2014 kl. 23:51

    Anjakirstine skrev :

    Kære kommende mødre

    Min kæreste og jeg har fået et stort ønske opfyldt, da vi i onsdags stod med de magiske to streger (på adskillige test ????) Jeg er ikke helt purung længere og når at runde de 37 inden vores lille mirakel ser dagens lys, og vil høre om der er andre, over 35, der kunne tænke sig at følges lidt i forløbet.

     

    Ganske kort er min historie at jeg er mor til to piger fra 2002 og 2006, samt bonusmor til en dejlig knægt fra 2009. (Jep, vi får fuldt hus ????) Min kæreste skulle have hjælp til at få sin søn I sit tidligere ægteskab grundet lavt sædtal, så det var egentlig også det vi havde regnet med. Universet ville det dog anderledes og vi venter nu vores fælles barn – skabt på helt naturlig vis ❤️

     

    Grundet de meget lave ods og en noget ældre krop, kan jeg godt mærke en del mere frygt i denne graviditet, er der større chance for at vi mister, er barnet misdannet osv. Begge mine andre graviditeter har stort set været efter bogen, så det er bestemt ikke der frygten stammer fra, og jeg har aldrig aboteret tidligere heller.

    Jeg fik lavet en lille fejl og fik lavet oplægget på kærestens profil ???? men det er naturligvis denne tråd inkan skrive i.

    Hej og tillykke.

    Jeg fødte min søn i tirsdags og jeg er 36 år. Jeg har 2 piger i forvejen og ja jeg har været mere bekymret denne gang grundet alderen og jeg har haft en mere besværlig graviditet.. kroppen er lissom mere slidt denne gang.. lyder måske mærkeligt, men den belastning det er for kroppen at bære barnet og alt hvad der tilhører af hormomræs mm tog bare meget hårdt på mig denne gang. Jm sagde at det tit er sådan når man er ældre og flergangs-gravid.  Det jeg nok egentlig vil sige er– Det behøver ikke at være sådan, men lyt til kroppen og bliv ikke stædig og tænke at du er pylret i dit job eller i hjemmet!!

    Jeg blev stædig og det resulterede i at jeg ikke kunne noget som helst i de sidste 4 mdr i min graviditet…. som i intet! pas meget på dig selv! 

    Avatar
    Anonym
    15. december 2014 kl. 08:32

    Stort tillykke, jeg er 35 og når at blive 36 inden vi får vores guldklump til Februar, det kunne være dejligt med en gruppe over 35, da det er lidt andre ting man "går op i" når man har flere børn, og/eller er lidt ældre, ikke for at kritisere de unge og førstegangs mødre ;o)

    Jeg har 3 børn i forvejen, 12,14,17, så vi glæder os til der kommer liv i huset igen ;o)

    15. december 2014 kl. 10:29

    Hej alle tre ????

    Stort tillykke med jeres mirakler, både dem der ligger trygt og godt i maven og dem der har set dagens lys ????

     

    I andre er jo noget længere henne end jeg, så jeg er lidt nysgerrig på om jeres graviditeter indtil nu har været anderledes, som Plejdrup beskriver?

     

     

    15. december 2014 kl. 10:30

    Hey.. Først et stort tillykke med de magiske streger.

     

    Jeg er selv 36 år og når at blive 37 inden nr 2+3 ankommer. Jeg kender godt til din bekymring og mange tanker om graviditeten.. Jeg har selv mistet 3 gange inden jeg blev gravid med enæggede tvillinger – Er idag 13+6. Jeg skal til kontrolscanning i morgen og skal hver 14. dag til de kommer til verden. Krydser fingre for alt går godt..

    15. december 2014 kl. 10:45

    Jeg Er allerede fuldtidssygemeldt og må sige hvis jeg vidste at jmin krop ville reagere på denne måde er jeg ikke sikker på at vi bare sådan lige sprang ud i det som vi gjorde – Vores er et kæmpe mirakel – for skulle slet ikke kunne.. Men vi overvejde slet ikke – der var ingen tvivl hvad vi ville – men synes godt nok der er lang vej tilbage endnu…

     

    Så ja for mig er jeg bare gammel og brugt, men jeg er heller ikke i super topform og mistede min mor i maj så psyken spiller selvfølgelig også ind..

     

    (men bortset fra det, så nyder jeg virkelig også bare at kunne være herhjemme og pusle om resten af børneflokken og have alt den tid som jeg før brugte på at ræse på arbejde og præstere der 😉

    15. december 2014 kl. 10:48

    Plejdrup skrev :

    Anjakirstine skrev :

    Kære kommende mødre

    Min kæreste og jeg har fået et stort ønske opfyldt, da vi i onsdags stod med de magiske to streger (på adskillige test ????) Jeg er ikke helt purung længere og når at runde de 37 inden vores lille mirakel ser dagens lys, og vil høre om der er andre, over 35, der kunne tænke sig at følges lidt i forløbet.

     

    Ganske kort er min historie at jeg er mor til to piger fra 2002 og 2006, samt bonusmor til en dejlig knægt fra 2009. (Jep, vi får fuldt hus ????) Min kæreste skulle have hjælp til at få sin søn I sit tidligere ægteskab grundet lavt sædtal, så det var egentlig også det vi havde regnet med. Universet ville det dog anderledes og vi venter nu vores fælles barn – skabt på helt naturlig vis ❤️

     

    Grundet de meget lave ods og en noget ældre krop, kan jeg godt mærke en del mere frygt i denne graviditet, er der større chance for at vi mister, er barnet misdannet osv. Begge mine andre graviditeter har stort set været efter bogen, så det er bestemt ikke der frygten stammer fra, og jeg har aldrig aboteret tidligere heller.

    Jeg fik lavet en lille fejl og fik lavet oplægget på kærestens profil ???? men det er naturligvis denne tråd inkan skrive i.

    Hej og tillykke.

    Jeg fødte min søn i tirsdags og jeg er 36 år. Jeg har 2 piger i forvejen og ja jeg har været mere bekymret denne gang grundet alderen og jeg har haft en mere besværlig graviditet.. kroppen er lissom mere slidt denne gang.. lyder måske mærkeligt, men den belastning det er for kroppen at bære barnet og alt hvad der tilhører af hormomræs mm tog bare meget hårdt på mig denne gang. Jm sagde at det tit er sådan når man er ældre og flergangs-gravid.  Det jeg nok egentlig vil sige er– Det behøver ikke at være sådan, men lyt til kroppen og bliv ikke stædig og tænke at du er pylret i dit job eller i hjemmet!!

    Jeg blev stædig og det resulterede i at jeg ikke kunne noget som helst i de sidste 4 mdr i min graviditet…. som i intet! pas meget på dig selv! 

    Stort tillykkeno

    15. december 2014 kl. 10:51

    lillemor skrev :

    Stort tillykke, jeg er 35 og når at blive 36 inden vi får vores guldklump til Februar, det kunne være dejligt med en gruppe over 35, da det er lidt andre ting man “går op i” når man har flere børn, og/eller er lidt ældre, ikke for at kritisere de unge og førstegangs mødre ;o)

    Jeg har 3 børn i forvejen, 12,14,17, så vi glæder os til der kommer liv i huset igen ;o)

    py ha – det må alligevel være lidt skræmmende at skal være mor igen, når dine andre er blevet så store 🙂 min den ældste er 17 og den yngste er 4..

     

    Er ikke på Facebook og kommer det heller aldrig, men en gruppe herinde vil være super for mig 🙂

    15. december 2014 kl. 11:29

    Jeg startede sent jeg er 37 og har en datter på 3 og er nu i uge 34 med Nr. 2. Og bare på de tre år er der en mærkbar forskel, jeg skal ikke beklage mig, jeg har ikke de store gener, men fornemmelsen er tungere i kroppen og jeg er noget mere ugidelig end sidst. Men det kan selvfølgelig også være resultatet af at vi har en tre-årig denne gang:-)

     

    Inden begge graviditeter har jeg haft en MA, men absolut ingen problemer med at blive gravid eller komplikationer ind til nu. 

     

    tillykke til jer alle og al mulig held og lykke med det hele:-)

    Avatar
    Anonym
    15. december 2014 kl. 16:23

    Hejsa… Jegnår at blive 40 år inden jeg har har termin i januar.. Og det er mit 1. barn… Har haft en nem og skøn graviditet.. Ikke haft kvalme, eller noget.. døjer dog med en smule halsbrand i ny og næ og lidt ødemer i fødderne, men det er vidst også det.. Stort tillykke med din graviditet….

    17. december 2014 kl. 16:54

    Stort tillykke med dobbelt miraklet ???? jeg håber alt så fint ud til scanningen. 

    Mærker du mere til symptomer nu du bærer på to?

     

    17. december 2014 kl. 16:56

    missemor74 skrev :

    Hejsa… Jegnår at blive 40 år inden jeg har har termin i januar.. Og det er mit 1. barn… Har haft en nem og skøn graviditet.. Ikke haft kvalme, eller noget.. døjer dog med en smule halsbrand i ny og næ og lidt ødemer i fødderne, men det er vidst også det.. Stort tillykke med din graviditet….

    Stort tillykke ????

    Jeg glæder mig til at høre om din sidste tid og fødslen ????

    17. december 2014 kl. 17:00

    Nevaeh skrev :

    Hey.. Først et stort tillykke med de magiske streger.

     

    Jeg er selv 36 år og når at blive 37 inden nr 2+3 ankommer. Jeg kender godt til din bekymring og mange tanker om graviditeten.. Jeg har selv mistet 3 gange inden jeg blev gravid med enæggede tvillinger – Er idag 13+6. Jeg skal til kontrolscanning i morgen og skal hver 14. dag til de kommer til verden. Krydser fingre for alt går godt..

    Stort tillykke med dit dobbelt mirakel ????

    Har du oplevet flere symptomer denne gang nu du bærer to?

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.