Close
Log Ind Opret Bruger

hcg …..

  • Avatar
    Anonym
    8 februar 2016, 13:32

    Hej jeg har fået svar på min blodprøve her den anden dag, 

    hcg <5,0 (også en pil op og ned) 

    og et svar der lyder : Det kunne ikke afgøres om resultatet er indenfor normalområdet

    er det så ikke gravid ?

    min læge vil have at jeg skal have taget en blodprøve mere..

     

    8. februar 2016 kl. 13:47

    Jeg kan hidse mig grundigt op over at give en patient den type svar, og så lade vedkommende selv gætte sig til betydningen. Det er ikke kompetent som læge, i mine øjne.

    Som jeg tolker det, er det = "ikke gravid". Forstået på den måde at Hcg er så lav, at det nærmer sig 0. Når jeg tidligere har været igennem en abort er det som regel 5 der er grænseværdien for hvornår de "slipper" en, fordi det så er ved at gå i sig selv.

    Ring til din læge. Afkræv ordentlige information. Det er det mindste de kan gøre.

    Avatar
    Anonym
    8. februar 2016 kl. 14:43

    Men det ikke min læge det svar kom fra det var svaret på min blodprøve 

    8. februar 2016 kl. 15:29

    FredeMusen7000 skrev :

    Men det ikke min læge det svar kom fra det var svaret på min blodprøve 

    Uanset hvilken sundhedsfaglig person der har givet dig det svar – om det er telefonisk, elektronisk eller personligt, så er det tydeligvis ikke nok til at du føler dig afklaret. Derfor mener jeg ikke at det er tilstrækkeligt.

    8. februar 2016 kl. 15:31

    Alt under 5 betyder ikke gravid, man kan sagtens have 4 i værdi på et givent tidspunkt i en cyklus uden graviditet.

    8. februar 2016 kl. 15:34

    Som jeg kan se det, så er det noget du har fundet på Sundhed.dk, ikk´?

    Udfra det du skriver er dit tal <5.0, dvs. under 5, som er "Ikke gravid".

    8. februar 2016 kl. 16:27

    Jeg tolker det også som ikke gravid. Det er så lavt hcg at det er grænseværdien. Jeg fik desværre en abort i sommers og den sidste blodprøve der blev taget da jeg blev afsluttet var på 5 hcg og det var så lavt at det var = ikke gravid.

    8. februar 2016 kl. 16:37

    ErDuHerIkkeSnart skrev :

    FredeMusen7000 skrev :

    Men det ikke min læge det svar kom fra det var svaret på min blodprøve 

    Uanset hvilken sundhedsfaglig person der har givet dig det svar – om det er telefonisk, elektronisk eller personligt, så er det tydeligvis ikke nok til at du føler dig afklaret. Derfor mener jeg ikke at det er tilstrækkeligt.

    Tænker at ts nok har logget sig ind på sundhed.dk og set svaret selv. Ud fra beskrivelsen lyder det sådan. Så kommer svaret jo fra lægen senere. Og der skal selvfølgelig gives et forståeligt svar det er klart, men tror ikke tilfældet her er at ts's læge bare har givet hende de rå tal

    8. februar 2016 kl. 16:43

    Det med normalområdet er bare fordi der ikke per se er et normalområde for hcg. 

    Hvis din læge har bedt om en blodprøve mere er der jo nok en grund til det. F.eks. At din læge ikke mener at kunne give dig et svar alene på baggrund af den ene blodprøve når den ligger i det område den gør. Nogle gange kræver det bare mere end en måling før man kan konkludere noget. Og er der ikke et klart svar lige nu, ja så er svaret der jo ikke, så må du jo få taget den 2. Prøve og så kan din læge forhåbentligt svare på det du mangler svar på derefter 🙂

    det selvfølgelig træls at vente, men sådan er det jo en gang imellem

    8. februar 2016 kl. 19:37

    Dit tal stammer nok fra sundhed.dk som de andre skriver. At det er <5 betyder, du ikke er gravid. At de ikke kan vurdere normalområdet er fordi, normalområdet ud fra al data de taster ind basere sig på "normal" personer, der ikke er gravide og der er så et andet for gravid. Men hvis der står <5 er du ikke gravid i hvert fald.

    8. februar 2016 kl. 20:12

    Sorry hvis jeg antaget noget der er forkert men nu kom jeg i tanke om du havde lavet en trå tidligere hvor du sagde du havde fået en blodprøve hos lægen der var negativ det er vel en uge siden du postede det indlæg… Hvad er det lige det her ? Ved om du bevidst prøver på at manipulere fordi du synes det er sjovt eller hvad det er siden du gør det her.. Du har fået taget både blod prøve og urin test hos lægen der viste negativ og idag er det s noget nyt?? Jeg fatter det ikke 

    8. februar 2016 kl. 20:14

    Måske du skulle acceptere at du nok ik er gravid selvom dit ønske er ufatteligt stort.. De sidste mange tråde du har lavet vil du på ingen måde erkende at du nok bare ik er gravid på trods af alle de facts du selv skriver i dine tråde.. 

    8. februar 2016 kl. 20:31

    Du ikke gravid hvis dit hcg  kun er på 5

    Avatar
    Anonym
    9. februar 2016 kl. 21:11

    nej men synes bare det var mærkeligt at nogen af de teste bare var posetive, det gør intet at jeg ikke er gravid, det er kun godt fordi jeg er igang med uddannelse 🙂 

     

    Avatar
    Anonym
    15. februar 2016 kl. 22:42

    jeg kan ikke selv finde rundt i det her ? …. beklager hvis det hele forvirre jer men det forvirre også mig, har fået taget en ny blodprøve med præcist samme svar som sidst ; Det kunne ikke afgøres om resultatet er indenfor normalområdet

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.