Close
Log Ind Opret Bruger

Hjerteblink….men…..

  • 24 november 2015, 19:38

    Så oprandt dagen hvor jeg skulle på klinikken og have min tidlige scanning. Jeg glædede mig, men var selvfølgelig nervøs, da jeg jo har mistet tidligere og nu har jeg været i fertilitets verdenen on/off i 5 år…

    Jeg blev scannet…og hun kunne se hjerteblink….men….det slog ikke så hurtigt som det burde ?? samtidig var den ikke så stor som den burde være….lige nu er jeg temmelig slået ud. Kan slet ikke klare tanken om at det kan være ovre inden det nærmest er begyndt…jeg fik ikke meget håb at holde mig til derfra….så sidder bare og græder og græder ?? 

    Jeg har fået en ny tid til scanning på tirsdag…jeg klynger mig til håbet om at det nok skal gå…har stadig mange symptomer…så ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig…

    Ja undskyld, men jeg måtte ud med det…

    24. november 2015 kl. 19:42

    nodu får lige den her. 

    Hvad mener de med ikke så stor som den burde? Jeg er slet ikke inde i fertilitetsverdenen. Er det så fordi man præcis ved hvornår graviditeten er startet? 

    Har du ikke en kæreste, veninde, familiemedlem du kan være sammen med og som kan give dig lidt trøst.

    jeg håber på det bedste for dig! 

    Kh 

    24. november 2015 kl. 19:45

    Slog ikke så hurtig. Er ret sikker på at det ingen betydning. Hvordan slog det. Omkring 7. Uge ligger det på 100-110. 

    24. november 2015 kl. 19:47

    Måske du har det man kalder for en "slow starter", og det kan være forklaringen på størrelsen. Nu ved jeg ikke hvor langt du er eller hvor stor baby er, men synes man har hørt om, at nogle fostre vokser langsommere i starten.
    Ved selvfølgelig heller ikke hvor hurtigt/langsomt hjertet slog, men hvis baby sover slår hjertet generelt langsommere. 
    Synes bare lige jeg ville komme med lidt opmuntrende ord – Håber på det bedste for dig og baby cool 

    24. november 2015 kl. 19:54

    Hvor langt er du henne? Jeg var til tidlig skanning fordi jeg ikke vidste helt hvot langt jeg var henne. Da jeg lå der og hun skannede sagde hun:" se dér der er et lille hjerteblink. Det slår ret langsomt hjertet….men detcer fordi det liiiige er begyndt at slå…det er max et par timer siden det er begyndt – det begynder snart at hamre derud afsmiley Det er faktisk også lidt sjovt for mig, for det er ikke SÅ ofte jeg får lov at se det"

    Hun tilbød så lige en skanning tre uger senere for at være sikker på væksten og alt var som det skulle være…..og det var det altså…..ny er jeg i 29. Ugesmiley

    Jeg ville bare prøve at berolige dig lidt….jeg mener….hvis den ny er lidt lille er du måske ikke så langt henne? Og hjertet var mådke først lige begyndt at slå? 

    24. november 2015 kl. 20:05

    Tak for alle jeres søde og trøstende ord…det varmer!

    Jeg skulle være omkring 7+5. Jeg er alene om mit projekt bebs. Har fået sat en fryse blatocyst op…jeg holder mig til håbet om at mine æg har været langsomme helt fra starten og måske stadig er det….men jeg bliv bare så ked af det, når jeg ikke rrigtig fik noget håb…men jeres ord trøster og så længe jeg ikke har smerter og bløder, så er alt godt…

    Avatar
    Anonym
    24. november 2015 kl. 20:19

    var desværre igennem det samme i juni.

    det er en skrækkelig følelse.  håber dit kommer til at have en bedre udgang end mit havde ;(

    krydser fingre for dig

    Avatar
    Anonym
    24. november 2015 kl. 21:27

    Jeg prøvede det samme til en tidlig scanning og det endte desværre i en MA.

    MEN jeg skrev med en som også var blevet gravid gennem behandling og hun blev sat 2 uger tilbage. Da vi skrev sammen var hun vist 25-30 uger henne og alt var fint. Lægerne mente at hende æg havde været i dvale…. Måske det er det samme som en Slow starter. 

    Så det kan gå begge veje. Krydser for dig! 

    25. november 2015 kl. 06:21

    Hejsa,

    Jeg er også blevet gravid ved IUI, så jeg ved lige præcis hvornår jeg havde æl. Men til tidlig skanning blev jeg sat en uge tilbage som ikke er muligt. Jeg ved ikke hvor hurtigt hjertet slog men umiddelbart så det normalt ud. Jeg blev skannet igen ugen efter for at om fosteret var vokset som den skulle, det havde den men den var stadigvæk for lille. Jeg er 12+2 i dag, skal til NF på mandag og er virkelig nervøs om alt er som det skal. Jeg håber min bare er en slow starter som de andre skriver, og jeg krydser fingre for os begge to.smiley

    25. november 2015 kl. 07:58

    Det er vigtigt at huske at fostre (kan) vokse i ryk. Med storebror blev jeg scannet 9+3 pga blødning hvor sonografen vurderede fostret til ca 8-8+3.  Til NF 12+3 blev jeg rykket til 12+6. Så fra at være 1-1,5 uger for lille gik den til 0,5 uge større på 3 uger. Det er helt normalt. 

    Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.