Close
Log Ind Opret Bruger

influenza vaccine

  • 22 september 2014, 15:17

    Hej alle dejlige piger herind. Jeg vil spørger om hvem skal have influenza vaccine i år ? Min læge anbefalet det da i nogen tilfælde kan en hård influenza skade babyen. Og man ikke kan tage mange panodiler osv. Så hvem skal have den ? Og hvem har taget den da de var gravide ?

    22. september 2014 kl. 15:27

    mimi24 skrev :

    Hej alle dejlige piger herind. Jeg vil spørger om hvem skal have influenza vaccine i år ? Min læge anbefalet det da i nogen tilfælde kan en hård influenza skade babyen. Og man ikke kan tage mange panodiler osv. Så hvem skal have den ? Og hvem har taget den da de var gravide ?

    Jeg vil ikke have den, da det slet ikke er sikkert, at vaccinen er imod den virus, som kommer i år. Men hvis man har tendens til at få influenza, er det er forsøg på at beskytte sig selv om baby.

     

    22. september 2014 kl. 15:40

    FruAndersen86 skrev :

    mimi24 skrev :

    Hej alle dejlige piger herind. Jeg vil spørger om hvem skal have influenza vaccine i år ? Min læge anbefalet det da i nogen tilfælde kan en hård influenza skade babyen. Og man ikke kan tage mange panodiler osv. Så hvem skal have den ? Og hvem har taget den da de var gravide ?

    Jeg vil ikke have den, da det slet ikke er sikkert, at vaccinen er imod den virus, som kommer i år. Men hvis man har tendens til at få influenza, er det er forsøg på at beskytte sig selv om baby.

     

    Lægen sagde at den vil ikke bekytte helt men når man bliver ramt af influenza så er den ikke så hård som når man ikke har  fået vaccinen. 

    22. september 2014 kl. 15:59

    Jeg skal ha den. For mig at se kan man lige så godt få den. Desuden plejer jeg at være hårdt ramt ved vintertid og der er jeg også højgravid. Så jeg prøver den.

    22. september 2014 kl. 16:52

    Jeg skal også have den, grundet min læges anbefaling. Har fået en del vacciner og har aldrig oplevet at få det skidt af dem, så jeg er på! 

    22. september 2014 kl. 17:14

    jeg overvejer det også kraftigt. (har termin i dec)

     

    Er der noget, der taler imod, at man får vaccinen? Altså kan der være nogle bivirkninger?

    Avatar
    Anonym
    22. september 2014 kl. 17:23

    Jeg skal ikke have den. Generelt er jeg tilhænger af tilbageholdenhed med al unødvendig medicin under graviditet, og influenzavaccine er i mine øjne unødvendig for mig, der sjældent bliver ramt af inluenza. Skulle uheldet være ude, vil jeg hellere stå den igennem på naturlig vis.

    22. september 2014 kl. 17:39

    Jeg fik den ikke da jeg var gravid, takkede pænt nej tak, da lægen anbefalede det. Jeg har aldrig influenza, så derfor så jeg ikke nogen grund til det. 

    22. september 2014 kl. 17:52

    amaliesas skrev :

    Jeg skal ha den. For mig at se kan man lige så godt få den. Desuden plejer jeg at være hårdt ramt ved vintertid og der er jeg også højgravid. Så jeg prøver den.

    Jeg er også høj gravid i vinter. Men hvornår skal du ha den ? Jeg kan også virkelig blive meget syg af influenza. :-/ 

    22. september 2014 kl. 17:53

    Tak piger. Håber der kommer flere svar for jeg er så forvirret :/ 

    Avatar
    Anonym
    23. september 2014 kl. 08:07

    Jeg har takket ja. Og så vil jeg råde dig til at læse sundhedsstyrelsens anbefalinger vdr. graviditet og influenzavaccine.. 

    Jeg kan ikke lige få linket til det. Men du kan finde dem ved at Google: graviditet influenzavaccine..

     

    23. september 2014 kl. 09:30

    Ki skrev :

    Jeg har takket ja. Og så vil jeg råde dig til at læse sundhedsstyrelsens anbefalinger vdr. graviditet og influenzavaccine.. 

    Jeg kan ikke lige få linket til det. Men du kan finde dem ved at Google: graviditet influenzavaccine..

     

    Tak for dit svar. Er det den link ? https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/vaccination/influenzavaccination/er-du-gravid 

    Avatar
    Anonym
    23. september 2014 kl. 15:59

    mimi24 skrev :

    Ki skrev :

    Jeg har takket ja. Og så vil jeg råde dig til at læse sundhedsstyrelsens anbefalinger vdr. graviditet og influenzavaccine.. 

    Jeg kan ikke lige få linket til det. Men du kan finde dem ved at Google: graviditet influenzavaccine..

     

    Tak for dit svar. Er det den link ? https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/vaccination/influenzavaccination/er-du-gravid 

    Det er præcis det link jeg mener.. smiley

    Jeg håber, at det kan give dig lidt svar på de spørgsmål, du evt måtte have.. 

    23. september 2014 kl. 16:14

    Jeg fik den ikke! Bliver sjældent alvorligt ramt og jeg mener sygdom er kroppens måde at bede dig stresse ned! 

    23. september 2014 kl. 16:34

    Jeg skal have den så snart jeg er 12 uger henne 🙂 

     

    man skal huske på at vaccinen består af svækket virus samt nogle få uskadelige tilsætningssstoffer. Det er altså ikke "medicin". Vaccinen tricker immunsystemet til at producere antistof mod influenzaen, så du ikke bliver syg hvis du bliver udsat, du laver altså din egen medicin mod influenzaen 😉 jeg fik selv influenza inden jeg fik vaccinen sidste gang jeg var gravid. Det var modbydeligt! Jeg var højgravid, og har aldrig været så hårdt ramt før. Jeg havde meget høj feber (over 40) i over en uge, og var på fødegangen 3 gange fordi jeg ikke kunne mærke liv. Jeg var SÅ bekymret, og ville helst ikke tage panodil (da jeg helst undgår medicin under graviditeten). 

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.