Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

Plukveer

21.april 2017 kl. 16:55
Luk
Medlem siden 25-01-2017
21-04-2017 16:55
Luk
Medlem siden 25-01-2017
Godt skrevet
0

Hej alle

Mit første indlæg bliver vedr. plukveer. 

Jeg har de seneste 2 uger oplevet voldsomt mange plukveer - særligt når jeg ligger ned og specielt om natten. Jeg har måske en 20 stykker om dagen. De gør ikke decideret ondt, jeg bløder ikke og jeg har mærket liv. Jeg blev i tirsdags testet for blærebetændelse og den viste sig i dag at være negativ. 

Min læge siger, at jeg ikke skal være bekymret så længe de ikke gør ondt eller kommer som perler på en snor. Det er jeg dog lidt alligevel... Jeg fik for 1,5 år siden foretaget et keglesnit, og jeg har endnu ikke fået målt min livmoderhals endnu (MD 2. maj). Jeg har jo (desværre) læst en masse skræmmehistorier om tidlige fødsler og andre ubehagelige ting på Google (damn you).

Mit spørgsmål til jer er om nogen af jer har oplevet det samme, hvor det blot var helt uskyldigt? Synes I jeg skal vente og se, hvad MD siger, eller skal jeg opsøge en jordemoder mhp. at få målt livmoderhalsen før MD?

På forhånd TAK!

Hilsen en 1. gangs gravid (18+3)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

21.april 2017 kl. 17:20
Luk
Medlem siden 25-05-2013
23 startede debatter
303 skrevne indlæg
21-04-2017 17:20
Luk
Medlem siden 25-05-2013
23 startede debatter
303 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Så længe de ikke gør ondt eller kommer regelmæssigt er der ingen grund til bekymring.

1. gang havde jeg rigtig mange plukveer, flere gange i timet døgnet rundt fra uge 20. De var på ingen måder ubehagelige og gik væk efter ca. 20-30 sek. Jeg stoppede blot op i det jeg nu havde gang i og fortsatte når plukveen var væk. Jeg gik først fra 3 uger før termin og fødte min datter 40+4. Dengang ville min læge have mig sygemeldt men jeg følte mig ikke generet af at have plukveerne.

Denne gang har jeg haft dem fra uge 16. hvor de har gjort ondt og været voldsomt generende  dog kun primært om morgen/formiddagen og ved fysisk aktivitet, og jeg er derfor også blevet sygemeldt frem til termin. Har fået scannet min livmoderhals og alt så fint ud. Jeg er nu i 29. og alt er stadig fint. 

Hvis du er bekymret så bed om at få livmoderhalsen tjekket til MD, (det er ikke alle som får det tjekket) men jeg vil ikke være bekymret hvis jeg var dig. :)

Anmeld
Svar
//Capri PB start aug13 - Normal vægtig PCOS pige - Cyklus 37/35/48/48/39/32/71/54/GRAVID/MOR (maj2015)
Godt skrevet
0
//Capri PB start aug13 - Normal vægtig PCOS pige - Cyklus 37/35/48/48/39/32/71/54/GRAVID/MOR (maj2015)
21.april 2017 kl. 17:32
Luk
Medlem siden 14-08-2016
24 startede debatter
234 skrevne indlæg
21-04-2017 17:32
Luk
Medlem siden 14-08-2016
24 startede debatter
234 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har døjet rigtig meget med dem, og er også blevet sygemeldt pga af dem, men har også et fysisk krævende job. Jeg havde dog mange flere end dig, der var lige på grænsen til at gøre ondt. Men de har ikke "modnet" mig, og aflastning har hjulpet rigtig meget smiley

Måske du skulle tale med din jordemoder/læge om en sygemelding i måske bare 4 uger for at se om du kan få ro på dem.

Held og lykke smiley

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
21.april 2017 kl. 18:18
Luk
Medlem siden 28-01-2015
28 startede debatter
647 skrevne indlæg
21-04-2017 18:18
Luk
Medlem siden 28-01-2015
28 startede debatter
647 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg fik også samme svar mht at de ikke måtte gøre ondt eller komme regelmæssigt som ved rigtige veer og mange i timen. Jeg fik keglesnit for et år siden og jeg anede ikke at der stod i mine papirer at livmoderhalsen skulle måles til MD, så det glemte de. Først uge 27/28 da jeg ringede til fg med plukveer så den jm jeg talte med at den da skulle ha været tjekket. Jeg fik så målt livmoderhalsen i uge 29 og den var fine 3 cm. Så synes du skal se om du kan slappe lidt ekstra af og se hvad de siger til md :-)

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk Ticker
21.april 2017 kl. 18:41
Luk
Medlem siden 10-02-2012
44 startede debatter
163 skrevne indlæg
21-04-2017 18:41
Luk
Medlem siden 10-02-2012
44 startede debatter
163 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg vil råde dig til at blive set af en læge og målt din livmoderhals. For jeg var med den første så dum til at ignorer plukkeveer og ikke lyttede til kroppen, så da det til sidst gjorde ondt valgte jeg at ringe til FG som ville se mig og det viste sig godt at vel at min livmoderhals var væk og at jeg udviklet modningsveer crying 

Så blev indlagt osv. For at stoppe det og var sengeliggende 3 uger på sygehuset :/  

Og det er overhovdet ikke for at forskrække dig eller noget, men heller ses af en læge en gang for meget end for lidt. no

Anmeld
Svar
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
0
MinTicker.dk TickerMinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
21.april 2017 kl. 19:13
Luk
Medlem siden 23-10-2015
15 startede debatter
2155 skrevne indlæg
21-04-2017 19:13
Luk
Medlem siden 23-10-2015
15 startede debatter
2155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Altså jeg havde rigtig mange og kraftige plukveer fra omkring uge 15 og resten af graviditeten. Da jeg gik i fødsel var jeg helt lukket og med godt lang livmoderhals. 

Anmeld
Svar
 BabyFruit Ticker  Baby Birthday Ticker Ticker
Godt skrevet
0
21.april 2017 kl. 20:25
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
21-04-2017 20:25
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Hallett skrev :

Altså jeg havde rigtig mange og kraftige plukveer fra omkring uge 15 og resten af graviditeten. Da jeg gik i fødsel var jeg helt lukket og med godt lang livmoderhals. 

Okay, tak for svar. Havde du også fået foretaget keglesnit?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2017 kl. 20:26
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
21-04-2017 20:26
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
l.bilstrup skrev :

Jeg fik også samme svar mht at de ikke måtte gøre ondt eller komme regelmæssigt som ved rigtige veer og mange i timen. Jeg fik keglesnit for et år siden og jeg anede ikke at der stod i mine papirer at livmoderhalsen skulle måles til MD, så det glemte de. Først uge 27/28 da jeg ringede til fg med plukveer så den jm jeg talte med at den da skulle ha været tjekket. Jeg fik så målt livmoderhalsen i uge 29 og den var fine 3 cm. Så synes du skal se om du kan slappe lidt ekstra af og se hvad de siger til md :-)

Okay, tak for svar! Godt det hele forløb godt :-) 

De har heldigvis skrevet i min VJ, at jeg skal have tjekket livmoderhalsen til MD. Ellers husker jeg det selv. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2017 kl. 20:50
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
21-04-2017 20:50
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Selle skrev :

Jeg vil råde dig til at blive set af en læge og målt din livmoderhals. For jeg var med den første så dum til at ignorer plukkeveer og ikke lyttede til kroppen, så da det til sidst gjorde ondt valgte jeg at ringe til FG som ville se mig og det viste sig godt at vel at min livmoderhals var væk og at jeg udviklet modningsveer crying 

Så blev indlagt osv. For at stoppe det og var sengeliggende 3 uger på sygehuset :/  

Og det er overhovdet ikke for at forskrække dig eller noget, men heller ses af en læge en gang for meget end for lidt. no

Åh det lyder ikke rart! Men synes du det er tids nok at vente til den 2. maj?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2017 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
21-04-2017 20:51
Luk
Medlem siden 25-01-2017
2 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Frugravid skrev :

Jeg har døjet rigtig meget med dem, og er også blevet sygemeldt pga af dem, men har også et fysisk krævende job. Jeg havde dog mange flere end dig, der var lige på grænsen til at gøre ondt. Men de har ikke "modnet" mig, og aflastning har hjulpet rigtig meget smiley

Måske du skulle tale med din jordemoder/læge om en sygemelding i måske bare 4 uger for at se om du kan få ro på dem.

Held og lykke smiley

Ja okay, men jeg er bare i tvivl om det ville hjælpe for mig at slappe af. De kommer jo primært når jeg ligger stille... Det kan jeg lige tale med JM om til MD evt. smiley

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
21.april 2017 kl. 21:03
Luk
Medlem siden 23-10-2015
15 startede debatter
2155 skrevne indlæg
21-04-2017 21:03
Luk
Medlem siden 23-10-2015
15 startede debatter
2155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mousenberg skrev :
Hallett skrev :

Okay, tak for svar. Havde du også fået foretaget keglesnit?

Nej dog ikke, men det var mere for at sige st plukveer sagtens kan have 0 effekt overhovedet. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• kristinaloll - 25-07-2017

BTW #2
  • Louise Harbo - 20-07-2017

Fortrydelse og find en veninde
  • Louise Harbo - 19-07-2017

Den fede ko og sammensovning
  • Faderstuen - 19-07-2017

Sol over mørket

Nyeste blogindlæg

BTW #2

Sol over mørket

Nyeste blogindlæg

BTW #2

Sol over mørket

Nyeste artikler

Tun og graviditet

Tun og graviditet

Hvordan er det nu lige med tun og graviditet? Hvad anbefales der, og hvorfor kan det være skadeligt for det lille foster, hvis mor spiser tun? Læs mere her. Læs mere

Min Fødselsberetning: Glæder mig til at holde dig i mine arme. Andengangsfødende.

Min Fødselsberetning: Glæder mig til at holde dig i mine arme. Andengangsfødende.

Han når lige at komme tilbage da jeg får pressetrang. Jeg kommer op at stå lidt, og da jeg får mange smerter, kommer jeg ned at ligge. Nu starter det. Læs mere

Pirogger til madpakke, aftensmad eller som snacks

Hvad skal du finde på at komme i madpakken i morgen? Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål for os forældre. Pirogger er nemme at lave, og denne udgave er en sund variant til junior - og til resten af familien. De er gode at have liggende i køleskabet som en snack til mellemmåltid, og de vil sikkert være populære på en længere køretur, hvor sulten kan melde sig og blodsukkeret kan blive lavt. Læs mere

Hvad bruger I børnepengene på? Top 8 i 2017.

Undersøgelsen blev foretaget blandt Min-Mave.dks Facebookfølgere i juni 2017. Der blev stillet 8 svarmuligheder, samt en mulighed for at beskrive, hvad børnepengene, udover de 8 nævnte punkter, blev brugt på. Der var i alt 151, der deltog. Læs mere

Korma kylling - nem hverdagsret til hele familien

Indisk mad er en eksplosion af smagsindtryk og spændende krydderier. Hér er en udgave af klassikkeren, Korma Kylling, der er tilrettet hele familiens smagsløg. Opskriften er nem at lave, og så er den sund og velsmagende. Du kan selvfølgelig tilføje / udskifte krydderier og grøntsager, som du lyster :-) Læs mere

Førstegangsfødende: Da jeg uventet fødte vores søn på badeværelsesgulvet

Det jeg gerne vil med min historie er, at man virkelig skal lære at lytte til sig selv. Vi skulle bare have taget afsted efter den første time. Men sikke en oplevelse at få sammen som par. Og min kæreste var jordens bedste og sejeste jordemoder. Læs mere

Nyeste artikler

Tun og graviditet

Tun og graviditet

Hvordan er det nu lige med tun og graviditet? Hvad anbefales der, og hvorfor kan det være skadeligt for det lille foster, hvis mor spiser tun? Læs mere her. Læs mere

Han når lige at komme tilbage da jeg får pressetrang. Jeg kommer op at stå lidt, og da jeg får mange smerter, kommer jeg ned at ligge. Nu starter det. Læs mere

Hvad skal du finde på at komme i madpakken i morgen? Det er et evigt tilbagevendende spørgsmål for os forældre. Pirogger er nemme at lave, og denne udgave er en sund variant til junior - og til resten af familien. De er gode at have liggende i køleskabet som en snack til mellemmåltid, og de vil sikkert være populære på en længere køretur, hvor sulten kan melde sig og blodsukkeret kan blive lavt. Læs mere

Undersøgelsen blev foretaget blandt Min-Mave.dks Facebookfølgere i juni 2017. Der blev stillet 8 svarmuligheder, samt en mulighed for at beskrive, hvad børnepengene, udover de 8 nævnte punkter, blev brugt på. Der var i alt 151, der deltog. Læs mere

Indisk mad er en eksplosion af smagsindtryk og spændende krydderier. Hér er en udgave af klassikkeren, Korma Kylling, der er tilrettet hele familiens smagsløg. Opskriften er nem at lave, og så er den sund og velsmagende. Du kan selvfølgelig tilføje / udskifte krydderier og grøntsager, som du lyster :-) Læs mere

Det jeg gerne vil med min historie er, at man virkelig skal lære at lytte til sig selv. Vi skulle bare have taget afsted efter den første time. Men sikke en oplevelse at få sammen som par. Og min kæreste var jordens bedste og sejeste jordemoder. Læs mere