Close
Log Ind Opret Bruger

ung mor?

  • 27 november 2015, 17:57

    hvornår syntes i at man er ung mor? Jeg bliver 23 til marts og er 6 uger henne nu.
    men føler ikke jeg er helt ung mor 🙂

    27. november 2015 kl. 18:01

    Jeg er 23 og gravid 27+1, når godt nok lige at blive 24 år inden bebs kommer, jeg betegner mig ikke som ung mor og bliver heller ikke betegnet som en, sådan støttemæssigt, tror det skiller ved 20 år.
    Dog er der mange der siger ung mor til 25 år

    Avatar
    Anonym
    27. november 2015 kl. 18:02

    Jeg var lige fyldt 20 år, da jeg fødte min søn. Nu er jeg 23 år og har termin med lillesøster om små 5 uger. 

    Hverken denne gang eller første gang har jeg følt mig som en "ung mor" 🙂 i mine øjne har det intet med alderen at gøre men mere modenheden, og om man er klar (og villig) til at sætte egne behov til side for det lille barn. 

    Avatar
    Anonym
    27. november 2015 kl. 18:02

    Jeg synes det er en rigtig udmærket alder at blive mor i 🙂

    27. november 2015 kl. 18:07

    Well, du er ung og på vej til at blive mor. Så i princippet er du vel en ung mor. Men selvom der er undtagelser til reglen ift. hvordan unge mødre portrætteres, så vil de færreste vel sættes i bås med dem fra TV. Og du er over 20, så i den forstand er du heller ikke ung mor. 

    Men du skal være mor, og stort tillykke med det smiley

    27. november 2015 kl. 18:07

    syntes nemlig også det er en rigtig god alder og vil ikke være ældre overhoved! 
    har bare stødt ind i nogle hvor de har kigget på mig og sagt om jeg ikke var lige lidt for ung og at jeg nærmest selv er et barn 🙁

    27. november 2015 kl. 18:09

    Mange tak! 🙂 

    27. november 2015 kl. 18:42

    Jeg blev 23 i august, og jeg har termin med min første søn på torsdag 🙂 Jeg har ikke som sådan fået af vide at jeg er for ung eller noget, men jeg er også meget moden og meget klar. Min mor har været dagplejemor så længe jeg kan huske, så jeg har altid haft børn i mit hjem og den slags. Her er det dog min kæreste der har fået kommentarerne, da han er et år yngre end mig, og jo derfor i forhold til statistikken er en meget ung førstegangs-far. Det hylede ham lidt ud af den i starten, han blev meget usikker på om han nu ville kunne finde ud af det. Det har vi heldigvis fået arbejdet på, og nu glæder han sig helt vildt til at tage sig af sin søn. Jeg er enig i at "ung forælder" har mere med modenhed end med alder at gøre. 

    Så hvis nogen mener du er for ung, så ville jeg være ligeglad med dem. Det eneste der er vigtigt er, om du er klar til at tage ansvaret og at du glæder dig til at møde dit barn 🙂

    27. november 2015 kl. 18:55

    Jeg var også 23 da vi fik den første og jeg blev tilbudt alt mulig pjat fordi jeg blev betegnet som ung mor. Jeg følte mig overhovedet ikke som "ung" og ej heller som ekstra udsat pga min alder. Det var en absolut ønske baby vi ventede og vi var samtidig blevet vurderet til ar være en ressourcestærk familie. 

    27. november 2015 kl. 19:01

    jeg er også meget moden er en del ældre en mine søskende på 10, 13 og 15 
    og har altid elsket at skifte dem og ligge dem til at sove og tage ansvar. 
    Føler jeg har været klar til børn i nogle år nu og bor i eget hus med min kæreste.
    min kæreste var heller ikke klar på den overhovedet i starten da jeg sagde det til ham og var meget ked af det de første dage, men nu omtaler han sig selv som baby daddy og er meget glad!! 🙂

    27. november 2015 kl. 19:03

    min far var også kun 21 og min var 26 da de fik mig og min farmor var 20 🙂 tror det ligger lidt i familien til min fars side 🙂

    27. november 2015 kl. 19:24

    Jeg er lige blevet 23 og er også gravid, men jeg tænker ikke på, at jeg skulle være ung, og går ikke ind og læser artikler om unge mødre, simpelthen fordi jeg har besluttet, at jeg ikke er en af dem. Jeg kan godt joke lidt med det, når andre nævner det, og det synes jeg egentlig bare er fedt, for så siger jeg med et smil, at jeg jo heldigvis kan nå at få en hel børnehave selv. Jeg er mindst lige så "gammel" i mit hovede som nogle af mine dejlige veninder på 29-35, og det gør, at jeg bare ser alder som helt underordnet. Slip tallet fri og føl dig lige så frisk og moden som du selv skriver, du faktisk er ☺️

    Avatar
    Anonym
    27. november 2015 kl. 19:24

    Som nævnt er man jo der i den alder, hvor man nok er et forholdsvist "ungt" menneske, men det har jo ikke noget med ens moderegenskaber at gøre. Man skal nok også bare lade være, at sætte sig selv i en "boks" og tro, at andre konsekvent gør det.

    Man har det nok tit med at tro, man bliver dømt ud fra alder, udseende, uddannelse osv (i alle livets forstand) og det gør man jo engang imellem, men det må man jo bare ignorere. Så længe man kan stå inde for sig selv. At være og blive mor, er noget der gør en sårbar og man er tit bange for, man ikke selv er god nok og kan blive ekstra bange for at tro, at andre tror det samme.

    27. november 2015 kl. 19:53

    Synes, at man er ung mor indtil 25, men der er intet negativt i det ???? Modenhed og evnen til at sætte sine egne behov til side findes helt klart også blandt unge mødre ???? Ligesom du også kan finde mødre over 25, der har meget at lære ❤️

    27. november 2015 kl. 20:40

    Ork,  min veninde var 19, da hun fødte første barn:-) – Hun var ung og levede et liv med fester og druk indtil hun blev gravid. Imidlertid har hun været en fantastisk mor med kæmpe overskud, og var i den grad i stand til at tilsidesætte egne behov for babyen. Da hun var 20 blev hun alene med baby, og samtidig nappede hun lige at skrive speciale på uni. – Det handler absolut ikke bare om alder!. Jeg er 36 og er gravid for første gang, og det er først i år, jeg har følt mig klar. -Igen mener jeg ikke det handler om alder,  men hvornår man er klar!

    Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.