Login
Opret bruger

Hvilken type Jern er bedst??

27-08-2008 11:23:51

Medlem siden:
27-07-2004

Sidst online:
30-03-2013

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Hvilken type Jern er bedst??

Hej allesammen

Jeg er i 9. uge. Ved at man anbefaler, at man begynder at tage jernetbl fra 10. uge. Er det fulde 10 uger, altså 10+? eller er det 9+?

Og hvilken type er god og mest skånsom for maven?? Har i forvejen meget træg mave. Jeg tager en almindelig multivitamin tbl. og ekstra tilskud af Folsyre.

(knus) Majer

pregnancy due date Lilypie Third Birthday tickers
27-08-2008 11:30:52

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

20. uge

Jeg har hele tiden fået at vide det først var fra 20. uge, man skal tage jern. Jeg tager nogen, der hedder Ferro Duretter, det var dem de anbefalede mig på apoteket.

27-08-2008 11:34:45

Medlem siden:
07-05-2008

Sidst online:
06-01-2013

Synes godt om:
+ Besvar

Om det er 9+ eller 10 +

betyder ikke så meget, man har jo først for ganske nyligt ændret anbefalingerne. Det er mere for din skyld end for babys.

Jeg fik også Ferroduretter på apoteket, men man kan sagtens tage nogle billigere fra f.eks. Føtex, det afhænger lidt af hvordan din mave har det med pillerne.

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

27-08-2008 11:35:26

Medlem siden:
18-05-2008

Sidst online:
20-04-2014

Synes godt om:
+ Besvar

det er fra 10. uge

man anbefaler af man som gravid begynder at tage ekstra jerntilskud - det har indtil for ganske nylig været fra 20. uge.

I forhold til maven tager jeg noget der hedder Kraüterblut jerneliksir (ja ja det lyder vældig fint, men er blot et flydende jerntilskud med diverse urter). Jeg har taget det i 6 uger og har slet ingen problemer haft med maven.

Jeg er i 21. uge nu og har netop fået tjekket mit indhold af jern i blodet og det er som det skal være.

Hilsen Rasmine

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

27-08-2008 11:37:23

Medlem siden:
16-01-2008

Sidst online:
16-07-2010

Fødselsdato:
29-03-1984

Synes godt om:
+ Besvar

Hejsa

Jeg tror sagtens du kan begynde at tage dem nu, min læge sagde jeg skulle vente til uge 20, men sundhedsstyrelsen har sagt fra uge 10... min jordemoder sagde jeg skulle begynde at tage dem, og at min læge så åbenbart ikke havde læst de nye anbefalinger...

Jeg tager dem der HEMOjern (grøn), de er skånsomme mod maven. Jeg kan ikke mærke den store forskel på maven fra før jeg tog dem altså...

Håber du finder nogen der passer til din mave:-)

Lilypie Second Birthday tickers

27-08-2008 11:48:39

Medlem siden:
18-02-2008

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

"Hvilken type Jern er bedst??"

Hej :)

Jeg brugte Matas egne, men i butikken du skal gøre dem opmærksomme på at du er gravid, da der er nogle piller der er for stærke i graviditeten. Det er vist noget med hvordan de bliver optaget i kroppen, om de går gennem livmoderen. Med hensyn til Kreuterblut, så er det et flydende jernpræperat der bliver optaget hurtigt i blodet og dermed har en hurtig effekt. Det brugte jeg lige i starten af graviditeten da jeg blev afsindig træt, men da det er langt dyrere end piller brugte jeg kun det middel en kort overgang til trætheden var ovre...(det koster lige over 100kr. flasken mener jeg, og sådan en flaske bliver hurtigt brugt op)

Håber du kan bruge mit svar - jeg vil mene du blot skal være opmærksom på at du får nogle piller der er milde for en graviditet.  

27-08-2008 11:49:45

Medlem siden:
10-12-2007

Sidst online:
28-03-2014

Fødselsdato:
23-06-1982

Synes godt om:
+ Besvar

HEJ

Det gør ikke så meget, hvornår du begynder. Det er ok nu. For mit vedkommende vil jeg ikke tage HEMO jern, da der ikke er ret meget jern i hver pille og det er en type der er svær at optage. Så man skal spise 3-4 piller om dagen. Og jeg er IKKE godt til at sluge piller. Jeg har valgt jern købt på apoteket, hvor der er 100 mg i hver, så skal jeg bare spise 1 hver anden dag. Det fungere fint for mig.

Mth din mave, at måske prøv og forhøj mængen af vand og fiber. Det skulle hjælpe. Smil

KNUS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

27-08-2008 13:39:44

Medlem siden:
23-07-2008

Sidst online:
14-05-2013

Fødselsdato:
08-05-1986

Synes godt om:
+ Besvar

hmm

nu blive rjeg godt nok forvirret... kan jern skade barnet?? for jeg har taget det fra dag nummer et vi fandt ud af at jeg var gravid...

meeenn.... jeg tager noget der hedder amino jern... det koster 169 for 100 pilelr på apoteket.. matas tager det samme for dem.. jeg fik af vide af min læge at det var det de anbefalede og desuden gav en prøve til mig af, fordi de havde fået mange henvendelser om at folk fik dårlig mave af jern, og de fandt frem til at amino jern er meget mildt od maven.. og efter deres patienter har fået dem med hjem har de ikke hørt andet fra gravide der tager jern.. så jeg stoler på dem.. og har da heller ikke mærket noget som helst.. men tror så også jeg kan tage en mundfuld afløbsrens uden at få dårlig mave... hehe...

håber du finder de rigtige piller til dig..

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

27-08-2008 14:22:19

Medlem siden:
08-08-2006

Sidst online:
11-04-2014

Fødselsdato:
23-09-1978

Synes godt om:
+ Besvar

Jeg tager..

Gravi-Jern og har indtil videre ikke haft nogle problemer..

Og der sker ikke noget ved at du begynder nu..

Kun at samlingen af piller er ved at være ret stor, da jeg også tager Gravi-Kalk, folin og vitaminpille hehe

MinTicker.dk Ticker

MinTicker.dk Ticker

Christina - mor til Emma og Cecilie

27-08-2008 15:03:31

Medlem siden:
30-09-2007

Sidst online:
21-04-2013

Synes godt om:
+ Besvar

Prøv dig frem

Jeg tog Kräuterblut i pille form i starten, fik så nogle Hemo Jern af en veninde, dem brækkede jeg mig i stride strømme af, prøvede så amino- jern, brækkede mig videre, Kräuterblut som var flydende brækkede jeg mig rigtig rigtig meget af... Tilbage til de først ,men der begyndte brækkeriet så også. I samråd med lægen stoppede jeg med jern, da min blodprocent var fin.

Så jeg tror det er meget forskelligt hvilken type man bedst kan klare

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing