Login
Opret bruger

Barsel på sygedagpenge eller kontanthjælp

05-11-2008 10:39:04

Medlem siden:
31-10-2008

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Barsel på sygedagpenge eller kontanthjælp

Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste dette indlæg...så det blev her. Jeg går ud fra at det bliver flyttet, hvis det er forkert (hm)

Jeg står i den situation at jeg er ekstern konsulent i en stor virksomhed herhjemme. Igennem det firma jeg er ude for, forefindes der ikke barsel, så derfor ryger jeg her om 7 måneder (cirka) på sygedagpenge eller kontanthjælp.

Jeg har selvfølgelig min kæreste, men det fylder meget i mit hoved at jeg nu skal gå ned i månedlig ydelse, for vi står og er nødsaget til at flytte, da der bestemt ikke er plads til barn i nuværende lejlighed.

Jeg har ligeledes et par lån jeg ligger og betaler af på og der er ikke mulighed for at lægge dem sammen til et.

Nu vil jeg blot hører om der er andre derude i det danske land der har stået i den situation og klaret den med bravur.

Vil også høre hvor længe du så var på barsel...½ år eller 1 år???

Glæder mig til at møde lillefisen. pregnant
05-11-2008 15:21:36

Medlem siden:
28-10-2008

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

...

Jeg var på barsel i 1 år fra 1 md før termin da jeg ventede min søn og var på kontanthjælp..
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie Expecting a baby PicLilypie Expecting a baby Ticker

24-11-2008 22:05:23

Medlem siden:
15-04-2005

Sidst online:
15-10-2012

Synes godt om:
+ Besvar

Barselsdagpenge

Det hedder barselsdagpenge og jeg mener det er 4 uger før og ca 42 uger efter (kan ikke huske præcis hvor mange uger efter fødslen). Det er kommunen der udbetaler dem og beløbet er ca 3500 kr pr uge før skat. Du bør tage kontakt til din kommune og få en snak med dem om hvordan og hvornår osv.
------------------------------------------------- www.kleopatrabluelifeapart.com