Medlem siden:
19-11-2008
Sidst online:
08-02-2012
Fødselsdato:
19-01-1985
....
jeg kunne godt finde på det.... har en babyseng der skal males, og jeg kunne da sagtens finde på selv at gøre det! som du selv skriver er det noget med at vælge den rigtige maling og være udenfor så man ikke indånder for mange dampe...
trordet er farligere at opholde sig i et nymalet rum uden udluftning 
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
15-09-2009
Sidst online:
08-06-2011
Jeg maler
Vi har lige købt et hus, og jeg ville også få spip hvis jeg ikke kunne være med! 
Vi har købt miljømærket maling, sørger for god udluftning (=pivgennemtræk i hele hytten), og så bor vi ikke i huset endnu, så jeg regner med at de værste grimme stoffer (for selvfølgelig er der også "noget" i miljømærket maling) er væk når vi flytter ind og skal sove der.
Når jeg virkelig maler igennem, og ligger med snuden nede i panelerne, så har jeg brugt et åndedrætsværn, som skulle fjerne opløsningsmidler. Jeg ved ikke om det hjælper, men det gjorde min mand mere rolig
. Det kostede små 200 kr. i en Røverkøb-forretning, og holder i 20 timer.
Jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, men jeg tror det er med maling som med alt muligt andet i graviditeten: Man må selv vælge hvilken risiko man er parat til at løbe. Der er nogen der drikker lidt vin, der er nogen der farver hår, der er nogen der ikke går så meget op i det med parfume og parabener. Jeg passer på med alle de ovennævnte ting, og kunne selvfølgelig ikke drømme om at komme i nærheden af produkter, der indeholder opløsningsmidler, det siger sig selv! Men det er altså vigtigt for mig, at få lov til at deltage i renoveringen af mit nye hus, så den risiko er jeg villig til at påtage mig 
P.S. Tillykke med huset!!!!
Kram fra Ras
Vores skønne datter er født 8/2 2011
Medlem siden:
06-01-2009
Sidst online:
08-02-2012
Fødselsdato:
18-10-1983
...
Jeg har også malet (også mest udenfor). Har også opholdt mig i huset når der er blevet malet (ikke samme rum). Vi har luftet godt ud når vi har gjort det.
Medlem siden:
07-01-2007
Sidst online:
09-02-2012
re
nej jeg ville ikke gøre det, men som du selv er inde på så er det op til den enkelte.
Tillykke med jeres nye hus.
Medlem siden:
08-05-2010
Sidst online:
26-01-2012
Udendørs
Udendørs skulle ikke være noget problem, siges det :)
Jeg har altså malet både børneværelse og soveværelse i denne graviditet, har taget det lidt stille og roligt med det...
Lea
www.tudeuglen.com

Medlem siden:
09-12-2009
Sidst online:
08-02-2012
Fødselsdato:
23-03-1984
Jeg har malet
både skabe, gyngestol, og plader til vores nylavede skur.
Jeg tog en maske på, men det var ikke behageligt, da jeg ikke så godt kunne få vejret i den.
Bare du sørger for god udluftning, og ikke står i dampene for længe ad gangen, ja så går det nok.
God fornøjelse 
Medlem siden:
21-12-2009
Sidst online:
20-10-2011
Holder mig fra det...
Jeg vil helst holde mig væk fra maling og den slags imens jeg er gravid... Er bare ikke villig til at tage chancen, men jeg har så heller ikke et akut behov for at male på samme måde som jer, der står med nye huse. Måske jeg ville tænke anderledes, hvis jeg stod i den situation...
Mor til dejlige Julius, født d. 15.1. 2011 :)