Login
Opret bruger

Brystreduktion og amning???

03-11-2011 22:18:58

Medlem siden:
29-09-2011

Sidst online:
04-11-2012

Synes godt om:
+ Besvar tråd

Brystreduktion og amning???

Jeg venter mit første barn sammen med min dejlige kæreste og vi glæder os begge meget. Men der er noget der fylder hos mig, især efter at have været til ammeundervisning...

Jeg fik for 10 år siden foretaget en brystreduktion, noget jeg aldrig har fortrudt, da jeg dagligt havde smerter i nakke og ryg... Men nu har jeg så fået at vide at der er ca. 35% chance for at jeg kan amme, 35% chance for at jeg kan amme 'halvt' og 30% chance for at jeg slet ikke kan amme.
Jeg forsøgte at tale om det med læreren til min ammeundervisning, men hun vidste ikke rigtig noget om det.

Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen herinde der har erfaringer med dette problem???

Lilypie Pregnancy tickers
04-11-2011 14:49:57

Medlem siden:
29-09-2011

Sidst online:
04-11-2012

Fødselsdato:
09-05-1981

Synes godt om:
+ Besvar

...

Endvidere synes jeg at hele seancen med ammeundervisningen var meget nedslående, da de blev ved med at tale om hvordan skønt og fantastisk det var både for mor og barn, når man ammede. Og at nu skulle man jo huske på at Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ammer fuldt i 6 måneder og derefter gerne 6 måneder mere, hvor man supplere op med grød o.l. 
Og så sad jeg der og blev mere og mere ked af det, for jeg kunne bare mærke hvordan jeg følte mig mere og mere utilstrækkelig og ikke god nok... Jeg talte med Jordmoderen om dette bagefter, men jeg tror ikke hun helt forstod hvor meget hun egentlig havde såret mig...

04-11-2011 14:58:50

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Synes godt om:
+ Besvar

Er ikke i helt samme situation

da jeg har fået en brystforstørrende operation. Implantatet ligger under brystmusklen og de har skåret muskler osv over. Derfor havde jeg da også mine betænkeligehder omkring amning. Men jeg ammede fuldt ud i 6 mdr og supplerende til han var 10 mdr, og jeg havde nok mælk til trillinger, vil jeg vove at påstå.

Min veninde har derudover ligesom dig fået en brystreduktion og hun har ydermere fået sat implantater ind, da de hang enormt meget. Men hun fik af vide, at der ikke skulle være nogen som helst risici forbundet med det og amning?

Jeg ved ikke om der er stor forskel på brystreduktion og brystforstørrende. Fjerner de ikke 'bare' væv? Fik du svar på, hvorfor du kunne få problemer?

04-11-2011 18:23:22

Medlem siden:
29-09-2011

Sidst online:
04-11-2012

Fødselsdato:
09-05-1981

Synes godt om:
+ Besvar

...

Det jeg har fået at vide er at når man får lavet en brystreduktion, er at der risiko for, at de mælkeleder eller nogen af de mælkeleder, der skal føre mælken ud til og ud af brystvorten, er blevet skåret over.

Jeg er blevet opereret ved en såkaldt 'anker-operation', dvs. at jeg har ar under brystet, op til brystvorten og rundt om brystvorten. Man kan vel nærmest sige at de har skåret en 'trekant' ud af brystet samt skåret væv væk rundt om brystvorten.

14-11-2011 10:44:45

Medlem siden:
13-12-2010

Sidst online:
25-02-2013

Synes godt om:
+ Besvar

.....

Fik selv tvillinger efter en brystreduktion. Jeg fik mine piger 8 år efter reduktionen og kunne desværre ikke amme. Der var masser af mælk derinde det ville bare ikke ud.

Ps. En god mor sidder ikke i brysterne

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

18-11-2011 21:38:36

Medlem siden:
10-11-2010

Sidst online:
04-12-2013

Fødselsdato:
12-07-1979

Synes godt om:
+ Besvar

...

fik en pige den 11.10.2011  og er brystreduceret, har ikke kunne amme ordentligt, og malkede derfor ud, men der var ikke nok. Derfor har jeg udelukkende et flaskebarn og det er faktisk helt ok.

var afklaret med inden jeg fødte at der var risko for jeg ikke ville kunne amme, og der er også fordele ved flaskebarn .)

Held og lykke