Medlem siden:
29-09-2011
Sidst online:
04-11-2012
Fødselsdato:
09-05-1981
Endvidere synes jeg at hele seancen med ammeundervisningen var meget nedslående, da de blev ved med at tale om hvordan skønt og fantastisk det var både for mor og barn, når man ammede. Og at nu skulle man jo huske på at Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ammer fuldt i 6 måneder og derefter gerne 6 måneder mere, hvor man supplere op med grød o.l.
Og så sad jeg der og blev mere og mere ked af det, for jeg kunne bare mærke hvordan jeg følte mig mere og mere utilstrækkelig og ikke god nok... Jeg talte med Jordmoderen om dette bagefter, men jeg tror ikke hun helt forstod hvor meget hun egentlig havde såret mig...
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
Ukendt
Sidst online:
Ukendt
+ Besvar
Er ikke i helt samme situation
da jeg har fået en brystforstørrende operation. Implantatet ligger under brystmusklen og de har skåret muskler osv over. Derfor havde jeg da også mine betænkeligehder omkring amning. Men jeg ammede fuldt ud i 6 mdr og supplerende til han var 10 mdr, og jeg havde nok mælk til trillinger, vil jeg vove at påstå.
Min veninde har derudover ligesom dig fået en brystreduktion og hun har ydermere fået sat implantater ind, da de hang enormt meget. Men hun fik af vide, at der ikke skulle være nogen som helst risici forbundet med det og amning?
Jeg ved ikke om der er stor forskel på brystreduktion og brystforstørrende. Fjerner de ikke 'bare' væv? Fik du svar på, hvorfor du kunne få problemer?
Medlem siden:
29-09-2011
Sidst online:
04-11-2012
Fødselsdato:
09-05-1981
Det jeg har fået at vide er at når man får lavet en brystreduktion, er at der risiko for, at de mælkeleder eller nogen af de mælkeleder, der skal føre mælken ud til og ud af brystvorten, er blevet skåret over.
Jeg er blevet opereret ved en såkaldt 'anker-operation', dvs. at jeg har ar under brystet, op til brystvorten og rundt om brystvorten. Man kan vel nærmest sige at de har skåret en 'trekant' ud af brystet samt skåret væv væk rundt om brystvorten.
Medlem siden:
13-12-2010
Sidst online:
25-02-2013
Fik selv tvillinger efter en brystreduktion. Jeg fik mine piger 8 år efter reduktionen og kunne desværre ikke amme. Der var masser af mælk derinde det ville bare ikke ud.
Ps. En god mor sidder ikke i brysterne
Medlem siden:
10-11-2010
Sidst online:
26-12-2012
Fødselsdato:
12-07-1979
fik en pige den 11.10.2011 og er brystreduceret, har ikke kunne amme ordentligt, og malkede derfor ud, men der var ikke nok. Derfor har jeg udelukkende et flaskebarn og det er faktisk helt ok.
var afklaret med inden jeg fødte at der var risko for jeg ikke ville kunne amme, og der er også fordele ved flaskebarn .)
Held og lykke