(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(6)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Frida har hofteskred
Favorit Del
02-02-2012 14:33:00

Medlem siden:
04-01-2012

Sidst online:
06-05-2012

Frida har hofteskred

Og skal have skinne på imorgen. Puha det synes jeg er lidt hårdt at sluge...Kan slet ikke overskue konsekvenserne eller forestille mig hvordan det bliver. :-(
02-02-2012 15:34:53

Jeg er Min-Mave PLUS+ bruger

Medlem siden:
12-07-2010

Sidst online:
20-05-2012

Vi var igennem møllen med Liv. Jeg skriver lige et længere indlæg i aften, måske det kan betrygge sig! Ellers er du også velkommen til at sende dit nummer så ringer jeg gerne og forklarer dig proces mv. Liv har ingen problemer i dag og hendes motoriske udvikling er helt alderssvarende
Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers
02-02-2012 19:48:09

Medlem siden:
12-07-2010

Sidst online:
20-05-2012

Hej igen

Her kommer lidt tips og tricks!

Det som jeg konstant mindede mig selv om var at det var VIRKELIG godt, at de havde opdaget det tidligt, så Liv ikke fik problemer med det fremadrettet. Derudover var jeg overbevist om, at selve fødselsvalget (sædefødsel) ingen betydning havde - det sagde lægerne også. Det var simpelthen den fastlåste stilling med numsen nedad i en længere periode, der bevirkede at hoften ikke kunne gro helt sammen!

Selve forløbet var:

Ultralyd - børnelæge og skinne på - det tog et stykke tid, men systemet på Hvidovre var ret effektivt, så der var ikke meget ventetid!

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret - det var jeg også - og jeg tudede også en del (satans hormoner). Liv var kun påvirket af at få skinne på i 1 døgn og så var hun glad og smilende igen (forældrene var påvirkede lidt længere tid ;-))! Hun blev dog meget sur, da den skulle på og SKREG (hvilket vi ALDRIG havde oplevet før!!) Derfor er det første råd:

1. Tag din mand med på hospitalet (det er nemlig svært at få informationer med en skrigende baby på armen)

2. tag et håndklæde eller tæppe med til at lægge ned i autostolen (hvis I er i bil) så kan hun nemlig stadig være der med benene - man kan også låne autostol hos hjælpemiddelcentralen, hvis det ikke kan lade sig gøre med håndklædet - I kan helt sikkert få mere information herom på hospitalet.

3. Husk at skinnen kan bøjes frem ved bleskift.

4. Amning fungerede bedst for mig liggende. Så lå Liv på ryggen ved siden af mig og jeg lå på siden. Hvis jeg sad og ammede lå Liv stadig på ryggen med drejet hoved. Det er LIDT besværligt i starten, men man vender sig til det!

5. Liv kunne ikke passe normale bukser - så det er en god idé at købe nogle heldragter, hvor der er knapper hele vejen (se billedet her til inspiration: http://www.kids-world.dk/images/DecpyP58.JPG)

6. Brug hårtørre efter bad til at tørre huden under skinnen (men pas på metallet ikke bliver for varmt)

Liv havde skinne på i 6 uger (kort tid) fra hun var 4 uger til hun var 10 uger og det lykkedes hende endda at trille med skinnen to gange ! Det gode ved at det opdages så tidligt er netop også at de jo ikke kan så meget alligevel de første måneder. 

Den motoriske udvikling efterfølgende var helt normal. Hun hev sig frem på gulvet ved 7 måneder. Kravlede ved 9 måneder og gik ved 1 års alderen.

Liv var super glad og fuldstændig ligeglad med sin skinne! Og så var det jo lettere at skifte ble når hendes ben ikke kunne sprælle ned i bleen hehe. Og der kunne heller ikke komme l*** op i nakken på hende for skinnen holdt bleen inde 

Håber det hjælper lidt, og at du ikke bliver mere bekymret! Det at blive forældre er nok det MEST bekymrende, der sker i ens Liv, man er lidt bekymret heeele tiden, men heldigvis klarer vi det allesammen godt alligevel!

02-02-2012 20:38:32

Medlem siden:
12-05-2009

Sidst online:
22-05-2012

ved ikke hvor meget jeg skal skrive, da min datters forløb var HÅRDT. Hun var også 6 uger, da hun fik skinne på og det tog ca. 3 uger, før tingene var nogenlunde normale. Det var ved at koste os amningen og vi var i forvejen på ammebrikker. Hun skreg så meget, at vi gentagne gange var lige ved at pille skinnen af og vi var igennem et forløb på Holbæk Sygehus, som jeg sent vil glemme - det var elendigt.

Men hun havde den på lidt mere end 3 måneder (pga. ventetid!!) og hun udviklede sig normalt. Trillede dog ikke ret meget gik fra sidde op til, kravle og gik omkring 1 års alderen. Hun har ingen men.

Vi brugte liftnet, da hun i forvejen var meget ked af at køre bil og ofte græd, så jeg kørte i Babysam  og lejede et liftnet, som vi brugte lige indtil skinne kom af igen.

Jeg brugte en babydyne til at lægge hende skråt i sengen, så vi stadig kunne amme. Jeg har en del tips og tricks, men spørg eller ring til mig, hvis du ønsker at tale mere.

Heldragter er fine og kjoler - glem alt om bukser i de næste par måneder. Min allerbedste ven blev ammepuden - på den kunne jeg ligge hende ordentligt, når vi skulle amme og hun lå godt, når jeg sad med hende.

Op med humøret. Godt de opdagede det så tidligt!

Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
02-02-2012 21:51:19

Medlem siden:
04-01-2012

Sidst online:
06-05-2012

For jeres svar. Det kan sagtens være jeg gerne vil bruge jer mere efterhånden som spørgsmål og frustrationer kommer til at opstå.
02-02-2012 21:55:46

Medlem siden:
12-07-2010

Sidst online:
20-05-2012

Du er i hvert fald velkommen! Vores forløb var ikke særlig slemt. Det var nok værst for min svigermor HAHA hun kunne slet ikke bære at Liv havde en skinne på!

Er sikker på at det nok skal gå godt! 

04-02-2012 11:00:58

Medlem siden:
04-01-2012

Sidst online:
06-05-2012

Skinnen er på...

... Og det går over al forventning. Frida har været lidt mere urolig, men ikke i forhold til hvad jeg havde frygtet. Hun blev selvfølgelig meget vred da skinnen skulle på, men nu har hun allerede accepteret den. Hun bliver lidt ekstra sur når hun skal skiftes, men det er til at holde ud. Natten var ekstra urolig med amning hver anden time, men ved ikke om det er pga skinne eller maveonde som hun har haft hele tiden - nogle umodne tarme eller noget i den retning. Det største problem i den forbindelse er at vi ikke længere kan cykle med benene for at massere tarmene. Overvejer at prøve zone eller kraniosakral terapi, men synes det er lidt svært at gennemskue hvad jeg skal vælge og hvordan der virker.
Tak for jeres gode råd mht tøj og ammestillinger - det har været meget brugbart. Jeg er allerede meget fortrøstningsfuld i forhold til dette forløb, så det er skønt :-D
Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!
  • Uploadet af:
    Miss_A

18:05

• Uploadet af:
    Miss_A

15:09

• Uploadet af:
    Miss_A

15:08