(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(6)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Gravid med tvillinger, hvor den ene er meget lille.
Favorit Del
03-02-2012 23:17:18

Medlem siden:
18-10-2010

Sidst online:
03-05-2012

Gravid med tvillinger, hvor den ene er meget lille.

Hej.

Jeg er ny herinde, men har brug for at høre om der er andre der har prøvet det samme, bare for at give mig lidt sindsro. Har skrevet samme tråd i gruppen for dem med termin i maj 2012, da jeg ikke lige kunne finde en tvillingegruppe.

Jeg er gravid med tvillinger i uge 23. Vi var i går til kontrol skanning for at se hvor store babyerne er, og der viste det sig at drenge babyen ikke vokser som han skal. Han vejer lige under 400 gram, hvor pigen vejer næsten 700. Pigen vejer det hun skal. Vi fik at vide at det bekymrede skanningsdamen, så hun ville give min journal videre til en læge som så ville kigge på mig lidt senere. De kom tilbage ca 20 senere og sagde at det ikke kunne blive før om 2 timer så om jeg ikke hellere ville komme igen i morgen. 
Min mand og jeg tog så derud igen i dag og blev skannet igen. Denne gang var der er overlæge til stede. De var enige med scanningen fra i går om at han var alt for lille. Hun tilbød os en fostervandsprøve for at afgøre om der er en kromosomfejl, der gør han ikke vokser. Hans navlesnor sidder fast på moderkagen ude i siden, hvilket kan betyde det er derfor han ikke for næring nok. Uanset om det er den ene eller den anden ting, så er der ikke noget at gøre ved det. Hvis vi sagde ja til fostervandsprøven og der viser sig at være noget, så kan man ansøgt om at få reduceret graviditeten, dvs. fravælge drenge babyen. Det er ikke sikkert man får lov. Vi stod med valget om pest eller kolera, og vi græd først en masse og så prøvede vi at snakke om det. Der var ikke noget rigtigt valg. En fostervandsprøve medfører en vis risiko, som betyder at jeg kunne risikere at gå i fødsel, hvilket ville betyde at pigen også ville blive født. Det synes vi var synd for hende, når nu hun har det godt og trives. Hvis jeg gik i fødsel ville det betyde at begge børn ville få det meest svært og især drengen da han er lille nok i forvejen. Hvis der viser sig at være noget ved fostervandsprøven og man fjerne drengen, så er pigen i øget risiko, både pga indgrebet og fordi der vil være noget væv tilbage derinde, der har indflydelse på hende. Vi besluttede at der ikke var nogen grund til at udsætte pigen for noget og dermed risikere at miste begge børn. Vi er desuden heller ikke sikre på at vi ville kunne fravælge drengen selv om vi fik at vide at han fejler noget. Så indtil videre håber vi han får lidt næring og kan vokse bare lidt. Vi skal skannes hver 14. dag fra nu af, og planen er indtil videre at lave en fostervandsprøve i uge 32, fordi der er chancerne for at overleve uden for maven gode. Lægen sagde at han ikke pt er i akut livsfare, men det blandt andet er derfor vi skal skannes så tit fra nu af. Så må vi tage de beslutninger der bliver nødvendige for hver scanning.
Jeg har fået det meget svært med at være gravid og synes det er meget hårdt at vide at der ligger en lille baby derinde der ikke har det godt, og ikke trives. Ugerne skal bare gå så han (og hun) kan komme ud, så bliver det hele meget mere håndgribeligt. Det værste ved det hele er ikke at kunne gøre noget. Jeg skal prøve at slappe så meget af som muligt, så han ikke bliver yderligere stresset, hvilket er meget svært. Hvis vi sagde ja til fostervandsprøven så ville vi få svar med det samme om han fejler noget, men det er ikke engang sikkert de kan se det i den prøve. Endnu en grund til at vi valgte ikke at få den taget med det samme. 
Er der andre der enten er gravide med tvillinger eller har været det som har prøvet det samme, som evt kan berolige mig lidt.??
Mvh Trine
Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers
05-02-2012 10:22:15

Medlem siden:
14-09-2008

Sidst online:
14-05-2012

Fødselsdato:
13-01-1975

hejsa...

pyhh  det lyder ikke rart.. sikke en tid i skal igennem... håber dog din lille dreng sætter gang i væksten og kommer godt efter det...

jeg har ikk prøvet at der var så stor forskel på børnene... her er de begge for små nu 21 %... men på et tidspunkt lå de på 34 og 21%...

Jeg blev anbefalet af en jordmoder om at holde rugetid, min 2 x 1 1/2 time om dagen... hvor jeg ligger på siden,ikke ryggen fordi det skulle øge blodgennemstrømningen i moderkagen... gammelt jm råd... om det er det eller andet der har virket hos mig, vides ikke men jeg fortsætter i hvertfald til pigerne kommer ud ;o)

Der er en lukket gruppe for tvillingemødre herinde, der er meget mere aktivitet end der er her...

http://www.min-mave.dk/grupper/lukkede-grupper/subject-8794.htm

Laila

Se beskrivelse af vores forløb på min profil.. Efter 8 års kamp er vi endelig blevet forældre ;o) Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers
05-02-2012 22:26:29

Medlem siden:
18-10-2010

Sidst online:
03-05-2012

Fødselsdato:
08-12-1978

Mange tak

Det var en sådan gruppe jeg ledte efter :) Nu er jeg medlem, så tak igen.

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers
06-02-2012 08:18:17

Medlem siden:
09-07-2011

Sidst online:
18-05-2012

Du skal helt klart finde den lukkede

Her er der ikke ret mange der følger med... vi har slet ikke haft problemer med str. så kan desværre ikke hjælpe... men vil gerne støtte og høre mere

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!
  • Uploadet af:
    Miss_A

18:05

• Uploadet af:
    Miss_A

15:09

• Uploadet af:
    Miss_A

15:08