Mit bidrag...
Har forsøgt i: 15 dage...smed præventionen 1. august og startede på graviditetsvitaminer (folin), lod der så gå to cyklusser inden vi prøvede, så jeg kendte min "egen" cyklus, som er på 27-28 dage (helt præcist natten mellem de to) og så jeg først skulle melde noget ud på jobbet i det nye år (3. mdr henne), såfremt jeg var heldig med det samme, hvilket jeg jo så var.
Testede positivt: Testede først svagt positivt 5 dage efter forventet mens, altså 4 + 5, og så sikkert positivt 5 + 0, en hel uge efter forventet mens, og det blev lidt dyrt i GT, da jeg snydetestede flere dage inden forventet mens, he he...
Metoder: Da jeg ikke er super følsom overfor ÆL, valgte jeg at brug ÆL-test, som jeg testede med hver morgen fra dag 9. Den blev så positiv dag 15, men vi havde nu øvet rigeligt i dagene op til. Efter positiv ÆL-test, gav vi den ekstra gas nogle dage. Stod heller ikke på hovedet, men blev liggende i sengen 10 minutter til nus og kærtegn, hvor jeg plejer at smutte på toilettet lige efter. Iøvrigt rigtig hyggeligt, så det gør jeg nu stadig :-)
Symptomer: Havde lidt ømme bryster op til min forventede mensdag, men det har jeg også op til mens, så intet unormalt ved det...lidt maverumlen (ikke livmor) med toiletbesøg til følge, men også normalt op til mens, så første symptom var nok for alvor udebleven mens, da den er ret sikker hver gang, samt den positive test ugen efter. Har stadig ømme bryster og anspændt i underlivet (oppustet), men ikke andre symptomer...endnu...
Andet: Har haft lidt pletblødning de sidste to dage, men ingen smerter. Om det er normalt for min graviditet aner jeg ikke, da det er første gang, men det må tiden jo vise...indtil videre skal jeg først til 1. lægebesøg d. 25/11, så det varer lidt tid, og så må vi se om spiren holder fast indtil der. Hvis ikke, er det bare op på hesten igen, nu ved vi jo vi kan, smiler....og i det tilfælde, tror jeg på at det er naturens måde at sortere en usund spire fra, så selv om det er ærgerligt, er det også godt...
Gode råd: Nu har jeg jo ikke kæmpe erfaring med at blive gravid, da jeg jo kom lidt urimelig nemt til det, men jeg vil da råde til at investere i ÆL-test, så man ved hvornår man er top-frugtbar, samt dyrke en masse sex, da jeg tror, at sædcellerne bliver mere og mere friske og stærke af at være ny-produceret, samt evt. dyrke sex flere gange dagligt når ÆL-test er postitv, og dvs. at ÆL kommer inden for 24-36 timer, da jeg mener, at normale sædceller holder 24-48 timer, men hvis de er lidt svækkede, kan man hjælpe dem lidt på vej, ved at de ikke skal overleve særlig længe, såfremt man dyrker sex ofte i forbindelse med ens ægløsning... Og angående sex, så er det lidt svært ikke at det bliver lidt påtaget, altså lidt pligtagtig, især for manden, der ikke mærker den store forskel i hans hormoner, så tøser, forkæl ham nu lidt ekstra, køb særligt ind til disse dage, så han glæder sig lige så meget som jer til ÆG-testen er positiv, he he...
Håber det gav lidt...krydser fingre for jer...
En moderator har fjernet dette indlæg.