(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil

Nygravide ØG'ere
Favorit Del
05-11-2009 08:26:44

Medlem siden:
07-10-2009

Sidst online:
06-04-2012

Nygravide ØG'ere

Hej nygravide ØG'ere - og tillykke!! 

Os, der stadig jagter graviditeten vil meget gerne trække lidt på jeres erfaringer; derfor denne tråd, der (forhåbentligt) kommer til at ligge låst i ØG debatten. Så I må meget gerne lige, inden i smutter over i terminsgrupperne, skrive lidt om, hvordan I har oplevet at blive gravid, og hvis I har nogle gode råd osv.  - tak! 

Eksempelvis: 

Har forsøgt iHvor lang tid, har I prøvet at blive gravide, inden det lykkedes.

Testede positivtHvornår testede du positivt (f.eks. 3+4 eller 4+2) og evt. med hvilke tests.

MetoderJa ja, vi kender jo godt metoden  Men det jeg mener, er, hvorvidt du brugte ÆL-test, hvor ofte I sexede og om der var andet, I gjorde, for at det skulle lykkedes. 

SymptomerHvilke symptomer havde du og hvornår. 

Andet: Andre ting, du har bemærket i forbindelse med den nylige graviditet, små blødninger, udflåd eller lignende. 

Gode rådHvis du lige skulle have et godt fif på vejen, os graviditets-hungrende kunne bruge 

Håber i nygravide vil benytte tråden, så vi kan lære en smule af jeres erfaringer! 

- Blev mor d. 5. Oktober 2010 - MinTicker.dk Ticker
03-11-2009 15:05:05

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

jeg har lige fundet ud af jeg er gravid, har testet positiv én dag før testdag:-)

Har forsøgt: siden maj måned 2009, dvs. 6 måneder.

Testede positivt: 4 + 3, med strimmeltest fra "billige-teste"

Metoder: bruger æl-test og sexede 4-5 dage før æl, imens æl og efter æl. blev liggende i sengen i ca. 20 min efter sex. er desuden holdt op med at ryge i oktober måned, som så er den måned jeg er blevet gravid i

Andet: for ca. 3 dage siden indtil nu har jeg været meget deprimeret, vred og op og ned hele tiden. lidt ondt i bryster. træt. ellers ikk noget endnu. men MEGET hormonel

Gode råd: hvis du er ryger= så stop

03-11-2009 17:43:20

Medlem siden:
15-10-2009

Sidst online:
30-01-2010

Hej :)

Har forsøgt i: ja.. faktisk kun i 15 dage. Vi ville ikke være begyndt i okt, men "pludselig" kunne vi bare slet ikke vente og så fandt jeg ud af, at jeg muligvis havde æl dagen efter vores beslutning, så vi knaldede løs og det resulterede så i en positiv test allerede 15 dage efter vores beslutning.

Testede positiv: ja.. det gjorde jeg så allerede 3+0, det er MEGET tidligt, men jeg kunne altså fremtrylle en svag test.

Metoder: Hmm... vil du vide stillinger?  Thi hi.. Ej, vi dyrkede bare sex, som man nu skal.. Og ja ikke noget med rumpen i vejret. Jeg gik faktisk i bad bagefter lige med det samme og vaskede mig godt forneden. Jeg lider nemlig meget af blærebetændelse.

Symptomer: Hmm.. jeg er bange for om det var indbildte inden jeg havde forventet mensdag, men jeg havde altså ømme patter og mens smerter og nu er kvalmen også kommet. Nåh ja, så skulle jeg tisse hele tiden og mit urin var helt gul og stank.. Det gør det forøvrigt stadig. (sorry for detaljerne)

Andet: Tror ikke jeg har noget her, jeg har ikke den store erfaring idet det hele gik RET stærkt.. Jeg har ikke blødt eller noget. Har heller ikke voldsom meget udflåd. Tror det er meget almindeligt det jeg har.

Gode råd: Knald, knald og atter knald. :) Både inden æl, imens æl står på og efter æl. (bare for at være sikker) Kom så piger.. Vi vil se flere tøser med to fede streger. på g-testen.. :o)

PB startede d. 15. okt. 09 - testet positiv d. 30. okt. 09 - 1. scanning 6+0 hjerteblink. - 2. scanning 8+0 1,7cm..
03-11-2009 22:40:31

Medlem siden:
28-10-2009

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
22-07-1977

Mit bidrag...

Har forsøgt i15 dage...smed præventionen 1. august og startede på graviditetsvitaminer (folin), lod der så gå to cyklusser inden vi prøvede, så jeg kendte min "egen" cyklus, som er på 27-28 dage (helt præcist natten mellem de to) og så jeg først skulle melde noget ud på jobbet i det nye år (3. mdr henne), såfremt jeg var heldig med det samme, hvilket jeg jo så var.

Testede positivt: Testede først svagt positivt 5 dage efter forventet mens, altså 4 + 5, og så sikkert positivt 5 + 0, en hel uge efter forventet mens, og det blev lidt dyrt i GT, da jeg snydetestede flere dage inden forventet mens, he he... 

MetoderDa jeg ikke er super følsom overfor ÆL, valgte jeg at brug ÆL-test, som jeg testede med hver morgen fra dag 9. Den blev så positiv dag 15, men vi havde nu øvet rigeligt i dagene op til. Efter positiv ÆL-test, gav vi den ekstra gas nogle dage. Stod heller ikke på hovedet, men blev liggende i sengen 10 minutter til nus og kærtegn, hvor jeg plejer at smutte på toilettet lige efter. Iøvrigt rigtig hyggeligt, så det gør jeg nu stadig :-)

Symptomer: Havde lidt ømme bryster op til min forventede mensdag, men det har jeg også op til mens, så intet unormalt ved det...lidt maverumlen (ikke livmor) med toiletbesøg til følge, men også normalt op til mens, så første symptom var nok for alvor udebleven mens, da den er ret sikker hver gang, samt den positive test ugen efter. Har stadig ømme bryster og anspændt i underlivet (oppustet), men ikke andre symptomer...endnu...

Andet: Har haft lidt pletblødning de sidste to dage, men ingen smerter. Om det er normalt for min graviditet aner jeg ikke, da det er første gang, men det må tiden jo vise...indtil videre skal jeg først til 1. lægebesøg d. 25/11, så det varer lidt tid, og så må vi se om spiren holder fast indtil der. Hvis ikke, er det bare op på hesten igen, nu ved vi jo vi kan, smiler....og i det tilfælde, tror jeg på at det er naturens måde at sortere en usund spire fra, så selv om det er ærgerligt, er det også godt...

Gode råd: Nu har jeg jo ikke kæmpe erfaring med at blive gravid, da jeg jo kom lidt urimelig nemt til det, men jeg vil da råde til at investere i ÆL-test, så man ved hvornår man er top-frugtbar, samt dyrke en masse sex, da jeg tror, at sædcellerne bliver mere og mere friske og stærke af at være ny-produceret, samt evt. dyrke sex flere gange dagligt når ÆL-test er postitv, og dvs. at ÆL kommer inden for 24-36 timer, da jeg mener, at normale sædceller holder 24-48 timer, men hvis de er lidt svækkede, kan man hjælpe dem lidt på vej, ved at de ikke skal overleve særlig længe, såfremt man dyrker sex ofte i forbindelse med ens ægløsning... Og angående sex, så er det lidt svært ikke at det bliver lidt påtaget, altså lidt pligtagtig, især for manden, der ikke mærker den store forskel i hans hormoner, så tøser, forkæl ham nu lidt ekstra, køb særligt ind til disse dage, så han glæder sig lige så meget som jer til ÆG-testen er positiv, he he...

Håber det gav lidt...krydser fingre for jer...

04-11-2009 20:30:32

Medlem siden:
28-10-2009

Sidst online:
22-05-2012

Min oplevelse

Har forsøgt i: 2 uger. Jeg smed p-pillerne for et par måneder siden og jeg har haft to mens før vi gik i gang

Testede positivt4+1. Efter at have testet negativt søndag morgen, testede jeg svagt positiv mandag aften. Begge gange med Valmed. Dagen efter tog jeg til lægen, hvor den også var svagt positiv. Men positiv nok til at overbevise dem

MetoderIngen metode. Det var slet ikke meningen at vi ville have startet på pb nu. Men mine hormoner styrede mig den aften og jeg er ret sikker på at jeg havde ægløsning, så jeg overtalte min kæreste til at det da var ligemeget med kondom. I den måned nåede vi kun at sexe 3-4 gange for jeg skulle opereres. Men ejg er til gengæld ret sikker på at alle gangene var omkring min ægløsing

Symptomer: Ca 2 dage før min positive test. Fik jeg voldsom halsbrand inden jeg skulle sove og kvalme. Jeg kunne næsten ikke sove for det. Jeg fik også ondt i min lænd, ikke mens smerter men en trykken og krampeagtig smerte. Jeg har niv i mit underliv og "strækken". Mit urin har lugtet stærkt i en uge før jeg testede postivt og gør det stadig. og ja min kvalme tager til og halsbranden er her endnu. Men ejg er sgu glad for alle tingene.   nåh ja og så er jeg træt!!!

Andet: Hov det skrev jeg ovenover. Men jeg har også en bumsefest i panden! 

Gode råd:Spis sundt og hold op med at ryge. Når I sexer så kom! Det er det eneste jeg kunne tænke på egentlig. Held og lykke til jer alle

05-11-2009 11:12:55

Medlem siden:
11-03-2009

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
23-06-1987

kan også godt dele med jer

Har forsøgt i: vi forsøgte i 7 mdr. inden der skete noget

Testede positivt: jamen jeg testede meget svagt positivt med hs test da jeg var 3+1, men troede ikke på det, da jeg havde hørt så meget negativt om de tests. på dag 3+6 testede jeg så med tests fra apoteket, og den blev svagt positiv.. de næste dage testede jeg så hver morgen, og testende blev kun mere og mere positive.

Metoder: jamen vi har kørt den naturel - ingen ÆL test eller noget. jeg kune nogenlunde mærke hvornår jeg havde ÆL, så der sexede vi så bare. den måned det lykkedes havde vi sex 3 dage i træk - fra 2 dage før ÆL til dagen for forventet ÆL. derefter blev vi begge syge, så vi havde ikke sex i næsten en uge efter ÆL.. ved ikke om det har gjort noget, men jeg blev i hvert fald gravid..

Symptomer: jamen jeg troede faktisk ikke at den var der, for mærkede ikke rigtigt noget. op til mens fik jeg det som om mens var på vej, men da der intet brunt udflåd kom (som der altid gjorde 3 dage før) begyndte jeg at tro på at det måske var lykkedes. der ud over har jeg bare haft niv og jag i underlivet, er meget oppustet og mit urin lugter anderledes end før. ellers har jeg ikke de store symptomer endnu.  jo forresten har fået en masse "lækre" bumser.. øvøv

Andet: .....

Gode råd: tag det stille og roligt med projektet. hvis man stresser sker der intet. jeg tog til lægen måneden før jeg blev gravid, fordi jeg var ved og være bange for at jeg ikke kunne blive gravid - han fik mig til at falde til ro, og 14 dage senere blev jeg gravid...

håber i kunne bruge mine erfaringer til lidt..

¨Charlotte

Lilypie Second Birthday tickers
Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker positiv test 21. nov. 2011 - jubii, vi skal være forældre igen. 16. januar - supergod NF. dejligt. 19. januar - vandet er gået ved baby (det viste sig dog hurtigt at der var 2 babyer). 20. januar - jeg fødte den mindste tvilling, der var gået til i uge 8. 26. januar 04.30 - kom vores anden lille engel til verden. Positiv test 27. marts 2012
05-11-2009 13:58:24

Medlem siden:
30-08-2009

Sidst online:
21-07-2011

På opfrodring af Bronnee :)

Så vil jeg da gerne være med:

Har forsøgt i: Vi har prøvet siden august 2009, jeg blev gravid i 3 cyklus. Altså jeg nåede ikke at få den 3 mens.

Testede positivt: Jeg testede kun én gang og det var da jeg var i uge 4+3, altså 4 dage over tid. Jeg testede med en test fra Lidl, til 20 kr, som havde Graviditet +  - (tror jeg)

MetoderTjaaa metoder. hm hm hm---hvad kan det være!? Jeg brugte IKKE ÆL test. I denne cyklus (min 3. hvor jeg har forsøgt at blive gravid) har vi faktisk KUN sexet 4 gange, fordi manden har arbejdet non stop i denne cyklus. Så vi ramte simpelten bare rigtigt!
Jeg er HELT sikkert på at jeg havde ÆL den 19 okt. fordi det føltes som en mild udgave af menssmerter, og den var jo langt væk! Så sexede vi den 20 okt (på vores bryllurpsdag!!!!!) Og der var vi SP heldige at blive gravide! Jeg lå hverken med numsen i vejret efter sex, eller noget som helts. Faktisk var det en af de gange hvor det ikke bare var sex, men faktisk god gammel dags elskov, sådan helt tæt.

(Bonus info, ikke for sarte: det kan være det hjælper at kvinden kommer førts? Det skete her, og dessuden var det missiionær resten af vejen )

Symptomer: Jeg har kun et symptom på at jeg er gravid, og det kom efter jeg var gået over tid, der fik jeg lidt kvalme, og faktisk også dårlig mave. Det var som om det hele kørte rundt inden i kroppen på mig, men det kan også ha noget at gøre med at jeg simpelthen havde hjertbanken, indetil jeg fik taget en test. Derudover så sov jeg FORFÆRDELIGT, min krop arbejde bare NON stop.

Andet: Da jeg var gået over tid, og også op til forventet mens dag, der lagde jeg mærke til at jeg havde næsten ikke noget udflåd. Det der var, var MEGET begrænset og gennemsigtigt, og skinnede lidt. Slet i grynet, klumpet, eller noget som helst andet, bare glat og gennemsigtigt. Jeg har SLET ikke blødt overhovedet.

Gode rådElsk i stedet for at have sex!! Det virker for os, også da jeg blev gravid med vores datter, det var også elskov, og ikke sex.

God fornøjelse - sex derud af!!

06-11-2009 12:01:11

Medlem siden:
13-08-2009

Sidst online:
25-04-2012

Jeg er også lige så stille med!

Har forsøgt i: Vi har forsøgt i hele 19 dage! Ja man skulle skamme sig skulle man

Testede positivt: Med Valmed i går til middag... Stregen var meget utydelig. Har testet igen i dag, og den er stadig kun lyserød, men meget tydligere end i går!!!

Metoder: Hmm...Jeg har ikke brugt æl-tests gennem hele cyklussen, havde dog to liggende fra sidste måned, hvor jeg ville have styr på min cyklus inden pb gik igang.  Dem fik jeg dog brugt for tidligt, da de i hvert fald ikke viste hverken halvt eller helt positivt  Vi har sexet hver-hveranden dag alt efter hvad vi lystede, og jeg har lagt som en klovn med en pude under rumpen og benene i vejret i omkring 10 minutter efter samleje. Ellers har vi altså ikke gjort noget særligt... Jo, jeg har holdt mig fuldstændigt fra alkohol

Symptomer: Jeg har masser af symptomer! Inden jeg fik testet i går og i forgårs troede jeg i virkeligheden at jeg var ved at blive syg  Jeg har monster sindssyg hovedpine! Og har ellers aldrig ondt i hovedet... Og så har jeg kvalme, kvalme, kvalme  Jeg har lidt ømme dutter, og så har jeg ondt i lænden. Jeg har niv og jag i maven, og i tirsdags troede jeg faktisk at løbet  var kørt i denne måned pga. mens smerter... Har dog ikke haft mens smerter siden. Og så er jeg dødtræt, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har sovet ret meget i nat pga. spændingen!

Andet: Jeg har ikke blødt på noget tispunkt overhovedet. Min kæreste sagde en dag efter at vi havde haft sex, tror det var mandag aften; at han altså havde lidt blod på penis efter sex - så jeg fik sikkert snart min mens. Men om det har været implantionsblødning aner jeg ikke. Jeg har i hvert fald ikke set noget blod  

Og ja, tro det eller ej, men natten til i går, der drømte jeg at - ja, hold nu fast! At jeg fik en positiv test! Ved godt at det lyder komplet åndssvagt, men det er rigtigt! Det var faktisk derfor jeg endte med at teste i går 

Gode råd: Hmm... altså hyg jer med det  det er det eneste råd jeg har. Om pude-trikket har hjulpet ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke om jeg var blevet gravid hvis jeg nu ikke havde holdt mig fra alkohol, men det er da et forsøg værd!

Held og lykke med baby-making!!! 

MinTicker.dk Ticker
06-11-2009 12:51:33

Medlem siden:
16-09-2009

Sidst online:
12-02-2010

Jeg vil da også gerne byde ind med lidt info

Har forsøgt i: Jeg stoppede med p-piller i starten af juli og blev gravid i 5. cyklus.

Testede positiv: Jeg har kun testet 1 gang og det var 4+1 altså dag 29 i cyklus, 1 dag over tid for mig. Testen blev tydligt positiv i løbet af et minuts tid. Jeg brugte en  test fra matas, den hedder vist nok unistep.

Metoder: Den gammeldags! Lige fra jeg stoppede med p-piller har jeg haft meget bøvl med min blære. Min læge har undersøgt mig for mangt og meget og forsøgt forskellige ting og for 14 dage siden gav han op og har henvist mig til undersøgelse på sygehuset. Jeg sagde på det tidspunkt at jeg ikke mente at jeg var gravid og lægen sagde at det nok var bedst at lægge projektet på hylden indtil det med min blære var undersøgt til bunds. Af mange årsager har jeg ikke haft sex med min kæreste siden så jeg har gjort som lægen sagde.  I denne uge skulle jeg så have haft mens og symtomerne kom også men forsvant igen uden nogen former for blødning. Min cyklus har aldrig været længere end 28 dage så da dag 29 kom uden mens måtte jeg teste. Jeg kan kun sige at enten har min kærestes sæd en meget lang holdbarhed eller også har jeg ikke haft ÆL på det tidspunkt jeg selv troede (jeg har ikke brugt ÆL-test).

Symptomer:  Udebleven mens og muren i underlivet. Jeg har uro i kroppen nu men det er den "store nyhed" der påvirker mig.

Andet: Jeg har ikke blødt på noget tidspunkt siden sidste mens. Havde absolut ingen udflåd i de sidste dage inden jeg testede positiv.

Godt råd: Som det er skrevet før vil jeg sige elsk med hinanden når i har lyst og lad være med at planlæg det. Denne måned hvor jeg er blevet gravid er den måned hvor min kæreste og jeg har været mindst aktive på lagnerne.

Jeg kaster alt det elskovs- og babystøv jeg har i overskud ud over jer der stadig er i ØG. 

MinTicker.dk Ticker
10-11-2009 08:22:07

Medlem siden:
13-08-2009

Sidst online:
25-04-2012

Er blevet bedt om at smide dette billede af mine tests herinde. test 1 er taget torsdag, test 2 fredag, 3 lørdag og 4 søndag 

Held og lykke til alle i søde ØG'ere!

MinTicker.dk Ticker
10-11-2009 08:53:16

Medlem siden:
17-09-2009

Sidst online:
21-05-2012

Har forsøgt iGraviditeten var ikke planlagt... Men fantastisk:-)

Testede positivt4+6 - en tirsdag, men havde haft mistanke siden torsdag, da mens. ikke kom...

Metoder:Brugte ÆL-beregneren herinde på MM, men den holdt ikke stik, så blev gravid...

Symptomer3+5 - 4+3 følte mig meget oppustet. Fra 4+2 begyndte ligamentsmerterne og var rigtig slemme den følgende uge. Derefter meldte sulten sig, jeg var sulten konstant og blev sulten mellem 1/2 - 2 timer efter et måltid... og kvalmen begyndte også deromkring... Så knækbrød blev min tro følgesvend havde det også liggende i bilen indtil for to uger siden... har stadig noget  i tasken... Og ømme, ømme dutter (brystvorter) begyndte også tidligt og er der endnu, men ikke så slemt mere... bare et knus kan gøre ondt...

Andet: Ikke noget... umiddelbart. 

Gode rådNår I bliver gravide, så husk lidt mad, når I skal være væk hjemmefra i mere end et par timer, det hjælper ofte på kvalmen og når jeg er sulten, kan det kun gå for langsomt inden jeg får mad...  At blive/være gravid er en helt ny verden, kroppen lever ligesom sit eget liv, det er meget specielt lige i starten og noget jeg lige skulle vænne mig til. Men det er skønt og især efter vi har set vores lille bebs, er det blevet mere virkeligt og fantastisk at der er et lille levende væsen inde i min mave...

Ønsker Jer alle rigtig meget held og lykke med at blive gravide og håber det snart lykkes...

Mange hilsener

M80

Fødte min vidunderlige søn den 6. maj 2010 :-) MinTicker.dk Ticker Pregnancy%20ticker
Make a pregnancy ticker
14-11-2009 21:25:24

Medlem siden:
14-09-2009

Sidst online:
01-11-2010

Fødselsdato:
20-12-1987

Vil da jeg lige være med.

Vi har prøvet siden januar 2009, havde halvt heldet med os i august, men gik til grunde i sep. så nu håber vi denne gang er lykken

Jeg testede positiv i dag :) Jeg skulle have mens i dag, men da jeg ikke fik den og jeg absolut ikke ejer så meget som skyggen af tålmodighed testede jeg og fik to tests med svag positiv streg, Den ene test er matas eget mærke og den anden var den der GRAVID? Den der blev tydeligst var matas mærket :)

Metoder... Hmm ja jeg testede for ÆL, men da jeg var ved at drive mig selv til vanvid valgte jeg at lukke total af for hvad der hed planlægning af baby, så tog i byen med pigerne osv bare for at lede mine tanker over på noget andet. Har tænkt alt for meget over det siden baby ikke ville være en majbaby  ØV Nogen vil nok ønske de kunne banke mig oveni hovedet, men det har jo hjulpet at lede mig fra det og leve livet og havde det skønt

Symptomer... Ja det eneste inden mensen ikke meldte sin ankomst så har jeg en MEGET og mener virkelige MEGET øget sult, det er jo nærmest total pinligt. Spiser mere end min forlovede, og han spiser altså meget

Andet.. Øhhhhm der har jeg kun at sige, det er fint at planlægge og tænke over det man gør, men pas på det ikke stiger jer til hovedet piger. Det tror jeg lidt det gjorde ved mig, sørg nu for at få koblet fra så det hele ikke bliver så opkogt og surt for jer og manden :)

Håber i kunne bruge mine svar til noget :)

16-11-2009 10:00:36

Medlem siden:
10-09-2006

Sidst online:
08-11-2011

Fødselsdato:
12-09-1980

Hej søde piger

Jeg vil da også gerne smide mit bidrag. Er i dag 8+6

Har forsøgt i: Smed pillerne i juni og første måned vi prøvede, var i august. Så 1-1½ mdr.

Testede positivt: Testede positiv 4+5 med test fra Netto - den var bragende positiv på ingen tid

Metoder: Brugte ikke ÆL test og havde kun sex når vi havde lyst. Sexede vel 3 gang i ugen omkring ÆL. 

Symptomer: Ømme bryster fra dagen før jeg testede positiv. Siden har kvalmen (madlede) og trætheden meldt sig og har lidt ømme ligamenter + en struttende mave 

Andet: Har ikke haft andre symptomer. Ingen blødning og udflåd er helt som det plejer

Gode råd: Som nogen af de andre allerede har skrevet. Nøjes med at have sex, når I har lyst. Jeg ved godt at det tit anbefales, at man skal sexe hver anden/tredje dag, men hvor fedt er det lige, hvis man ikke har lyst... Lyt til, hvad du har selv har det godt med i din cyklus. Er det at teste hele tiden eller slet ikke at teste. Der er ligemeget - bare du har det godt med det 

Og så sender jeg lige endnu en kæmpe portion babystøv i jeres retning og krydser alt hvad jeg kan, for at I når op på over 200 gravide inden nytår 

Knus Cecilie

Baby Birthday Ticker Ticker

Baby Birthday Ticker Ticker
18-11-2009 10:11:13

Medlem siden:
12-08-2009

Sidst online:
22-05-2012

Endelig!!!

Har forsøgt iVi har prøvet siden sidst i august. Da vi startede, regnede jeg med at min mens ville komme kort tid efter, men den kom aldrig og de to streger kom heller ikke. Jeg startede for ca. 3 uger siden med kuren fra bogen; "Spis dig gravid", da jeg måske har PCO - vupti! 3 uger efter stod jeg med en meget hurtigt, meget positiv test.

Testede positivtAner desværre ikke hvor langt jeg er henne, men gætter på ca. 5 uger!

MetoderIngen metode - da jeg ikke aner hvornår jeg havde ægløsning (jeg troede jo aldrig den kom), kan jeg vist ikke rigtgt komme med nogle gode tips. Vi har ikke engang haft specielt meget sex - et par gange om ugen!

SymptomerJeg kunne ikke forstå jeg var den eneste i min studiegruppe, der syntes at det var så hårdt at være i praktik - jeg var meget træt, hele tiden. Jeg er meget mere sulten og har on-and-off kvalme hele dagen (dog heldigvis ikke så jeg kaster op). Har kun mærket en lille smule til ømme bryster og mens-smerter. 

Andet: Har overhovedet ikke mærket noget andet. Har dog nok også fornægtet en del, da jeg efter 4 måneder uden mens, tit har bildt mig selv ind at "nu var den der"! Men ingen blødning eller noget...

Gode rådHvis intet andet virker, så overvej at prøve "Spis dig gravid"! Altså, jeg er sikker på det var den der hjalp mig. Og så holdte jeg helt op med at ryge - røg ikke så meget og ikke hver dag, men er nu rigtig glad for at baby nok helt har undgået det

Og så prøvede jeg at lade være med at fokusere for meget på det - har drukket en juleøl og et glas vin engang imellem.

God fornøjelse

MinTicker.dk Ticker
18-11-2009 15:25:56

Medlem siden:
10-04-2006

Sidst online:
17-05-2012

Fødselsdato:
24-05-1977

Jeg vil da også gerne være med!

Har forsøgt i: 3 måneder uden gevinst, holdt derefter en pause, og i tredje forsøg efter pausen var der gevinst. Min søn blev lavet i tredje forsøg uden pauser.

Testede positiv: Da jeg var 4+2, var sten sikker på at mens ville komme for havde grimme mens smerter, men da smerterne var væk da jeg var gået 2 dage over tid så tog jeg en test - to dejlige streger kom frem! Smerterne kom så igen de efterfølgende dage, men mens kom aldrig og da jeg var 4+6 henne forsvandt de helt! Jeg testede med billige teste, deres strimmel test. Testen var ikke så kraftig, men ingen tvivl om at stregen var det! Dagen efter købte jeg en g-test på apotektet (stav), og tog den med "aften" urin, stregen for HCG nærmest blændede mig   

Metoder: Brugte ægløsningstest og temperatur metoden den måned jeg blev gravid. Ellers havde jeg kun brugt ægløsningsteste. Temperatur metoden gav pote her! 

Symptomer: mens smerter, meget kraftige - ligesom når den lige er på trapperne. Mine bryster havde forandret sig (store, synlige blodåre og lidt mørkere) da jeg var gået to dage over tid, en af grundene til at jeg nok hellere måtte tage en test...  

Andet: Troede at når ægløsningstesten var positiv så ville der gå 24-48 timer så sker ægløsningen. Her kom ægløsningen først 72 timer efter! Så husk og knald igennem, også 3 dage efter  

Gode råd: TEMPERATUR MÅLING, det var det der gjorde at der var gevinst hos os- det er jeg slet ikke i tvivl om! Det skal så lige siges at jeg tog min temperatur KONSTANT! For lige netop at ramme når den stiger, for så har ægløsningen jo fundet sted. Det kræver så at man ved hvad ens temperatur er når man har hvilet og været aktiv. Jeg ved lige præcis hvad min temperatur er på alle tider af døgnet nu

Sender jer alle sammen en masse babysøv til fordeling!

til alle

MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
19-11-2009 19:36:47

Medlem siden:
12-08-2009

Sidst online:
17-05-2012

Mit bidrag

Har forsøgt i: LAANG TID... Nov. 08. Har i den periode været gravid to gange, så hvis det skal beregnes fra sidste gang jeg mistede, så har vi forsøgt siden juni 09.

Testede positivt: 2+6, meget svag teststreg. 3+1, tydelig teststreg. Jeg havde ingen symptomer, men var bekymret, fordi jeg havde influenza og ville vide om jeg var gravid, så jeg kunne tale med lægen om, hvordan jeg skulle forholde mig.

Metoder: Temperaturmetode, ÆL-test. Sexede hver dag fra 5-6 dage før ÆL-testen blev positiv til 2 dage efter. I de øvrige dage kun efter lyst. 

Symptomer: Ingen symp da jeg testede første og anden gang... men få dage efter: ømme babelutter, øget appetit, meget træt. 

Andet:  Jeg har aldrig kunne identificere ÆL-sekret, så det har nok været så langt oppe og i så små mængder at jeg ikke har kunne nå det... men er jo altså blevet gravid alligevel  

Gode råd: Forsøg at elsk i stedet for "bare" at sexe og skulle have det overstået-agtigt... så bliver man knapt så presset af pb (det er vores erfaring).

Kh. Desirer

Lilypie Kids Birthday tickersLilypie Kids Birthday tickersLilypie Second Birthday tickersLilypie First Birthday tickers
19-11-2009 20:15:30

Medlem siden:
17-09-2009

Sidst online:
21-05-2012

Fødselsdato:
10-06-1980

Jamen jeg vil også gerne dele mine erfaringer :)

Har forsøgt i: Siden august 09, har haft 1 BIO + 1 MA og har lige testet positiv i dag - er i 3+3 eller 3+4

Testede positivt: I dag 3+3 ca. Det var med en HS test og den blev ret tydelig efter ca. 1 min...

Metoder: Kun ÆL-test. Vi sexede HVER DAG 6 dage før og til og med på ægløsnings dagen.

Symptomer: For 2 dage siden fik jeg øget appetit og blev meget træt - dog troede jeg det var årstiden + svine influenza. 

Andet:  Man skal prøve at slappe af, denne gang gav jeg mig selv frit spil for testeriet og det gav pote.

Gode råd: Man skal nyde tiden op til at lave bebsen  og sex en hel masse før og imens ægløsningen er der - det gjorde vi og jeg er nu gravid. 

Knus Grith

Lilypie Second Birthday tickers MinTicker.dk Ticker ØNSKEBARN NR. 3 STARTER(MÅSKE) 1 MAJ 2013 cyklus efter 2 fødsel: 37/30/22/37/
20-11-2009 13:49:13

Medlem siden:
02-08-2009

Sidst online:
20-02-2012

Fødselsdato:
07-03-1986

Har forsøgt i: Siden sidste mens d. 20/10, så gevinst ved 1. forsøg

Testede positivtJeg testede positiv da jeg var 4+3

MetoderJeg har ikke brugt æl-test, da jeg plejer at kunne mærke hvornår jeg har ægløsning. Vi sexede dagen før æl og dagen efter. Ellers har vi bare sexet når vi havde lyst 

Symptomer1 uge inden mens, havde jeg mens smerter og troede at mens var lige rundt om hjørnet. da jeg var 3+6 begyndte jeg med at have kvalme on/off, ondt i min lænd, jag og niv i underlivet. 4+0 mega hovedpine og rigtig træt 

Andet: Åhh de hormoner!!! F..... tage dem! Kan tude over noget jeg egentlig ikke rigtig ved hvad er! 

Gode rådLad ikke sexen blive til noget i gør kun fordi i gerne vil være gravide. Lysten og følelserne skal være med hele tiden.  

1. cyklus, gravid okt -> SA nov 2009
2. cyklus, pause efter SA
3. cyklus, gravid!
MinTicker.dk Ticker
22-11-2009 13:44:52

Medlem siden:
19-03-2008

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
22-07-1988

Mine erfaringer :)

Har forsøgt i: 6 måneder.

Testede positivt: Jeg testede meeeeget svagt positiv da jeg var 3+6. Jeg brugte en Valmed. Jeg havde faktisk ikke forventet et positivt resultat, da jeg havde mens murren.

Metoder: Denne cyklus var første gang jeg testede med ÆL test. Den blev knaldpositiv på dag 15, og det var rart at få vished om hvornår ÆL ca. lå. Jeg blev meget mere opmærksom på min krop og de signaler den sendte. Jeg kunne både mærke ÆL og fik også ÆLslim, hvilket jeg aldrig før havde lagt mærke til! Vi sexede dagene før min ÆL test blev positiv, og på selve dagen hvor den var positiv sexede vi morgen og aften. Derefter var det planen, at vi skulle sexe hveranden dag, MEN min kæreste blev syg så han var ikke i stand til at sexe, og da han så blev rask blev jeg syg. Så vi har faktisk ikke sexet siden jeg fik en positiv test. Jeg var ret sikker på at jeg ikke blev gravid i denne cyklus, da vi slet ikke fik sendt soldater afsted efter testen var positiv. Og jo.. Så lige en ting jeg har tænkt lidt over. Jeg fik orgasme hver gang vi sexede - Så giv jer tid selvom det er lige ved ÆL og I bare lige vil have en quicky for at øge chancerne.

Symptomer: Et par dage efter ÆL fik jeg mens murren og er fortsat frem til nu. Derudover opdagede jeg noget der lignede ÆL slim da jeg var omkring uge 3. Fra 3+5 har jeg været meeeget træt, og en smule kvalme kom listende 4+0. Ingen ømme bryster endnu..

Andet: Jeg stoppede med at ryge denne cyklus (jeg røg dog kun ca. 4 om dagen - og slet ikke hver dag) og spiste folsyre tabletter. Jeg begyndte at få mange små bumser i panden omkring 3+. Om det har noget med graviditeten at gøre ved jeg ikke.

Gode råd: Ingen gyldne råd herfra. Men stop med at ryge (hvis du ryger  også selvom det kun er lidt).

Jeg håber I allesammen snart står med en positiv test, så I kan hoppe over i en terminsgruppe

Lilypie First Birthday tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers
25-11-2009 15:38:18

Medlem siden:
27-08-2009

Sidst online:
18-05-2012

Flere erfaringer :)

Har forsøgt iHmm, lidt svært at sige, men stoppede i hvert fald med prævention i maj, var forsigtig de første par måneder og ellers har vi bare aftalt, at det sker, når det sker  Valgte at ÆL-teste de sidste to cykli pga. uregelmæssige cykli, fra 31-41 dage.

Testede positivt: 5 - svagt, svagt positiv med valmed, 5+2, 5+3 meget positiv med Clearblue plus.

Metode:  ÆL-test, sex i ugen op til og på dagen, hvor testen var positiv, ingen sex derefter. Ikke en bevidst 'metode', men den virkede åbenbart  Kan varmt anbefale at måle basal-kropstemperatur, har selv først skema de sidste tre cykli, og det lærer man meget af - viser hvornår man har ÆL, da temperaturen stiger til over 37 gr. herefter - og hvis temp. forbliver høj i 16-18 dage, er det en god indikation på graviditet.

Symptomer: Niv og stik i underlivet i dagene/ugen efter ÆL. Humørsvingninger. Tydelige blodårer i den ene brystvorte. Måske træthed og øget sult, men svært at sige, da jeg har været meget forkølet den sidste uge, hvilket nok har sløret eventuelle symptomer. Har læst, at forkølelse kan være et 'symptom', der immunforsvaret er nedsat pga. graviditeten.

Andet: Går meget op i sundhed og har spist Baby-me-now-multivitamin med urter siden juni, og inden da øvrige vitaminer fra helsekost. Har desuden taget Vitex agnus castus, kyskhedstræ, der skulle fremme fertilitet og gøre cyklus stabil - og ja, på mig har det i hvert fald virket.  

Gode råd: Positivt sind, DYRK KÆRESTEN, drop pligt-sex, om ik andet, så forfør ham og brug din kvindelist. Alt behøver ikke deles med kæresten, har fx. ikke fortalt, at jeg ÆL-testede.

27-11-2009 17:48:48

Medlem siden:
08-08-2009

Sidst online:
14-05-2012

Lidt fra mig.

Har forsøgt i: Stoppede med p-piller feb 09. Blev gravid juni. MA uge 12 opdaget ved NF scanning. Blev så gravid igen i 2. cyklus efter MA.

Testede positivt: fik en skyggestreg dagen før testdag. Herefter blev testene tydligere og tydligere dag for dag. 4 dage over tid, var testen knald positiv :-)

Metode: Har i sidste cyklus brugt ÆL-test. Vi har sexet hveranden dag og hver dag før og efter ÆL - hvilket gav pote   

Symptomer: Niv og stik i underlivet, træt og forkølet dagene op til forventet mens.

Andet: har ikke gjordt meget andet end jeg plejer!! Tro på det lykkes!

Gode råd: Hvis du befinder dig godt fysisk og psykisk, skal det nok lykkes!!

Lilypie First Birthday tickers
29-11-2009 14:52:57

Medlem siden:
29-11-2009

Sidst online:
14-03-2010

Også nygravid

Hej alle sammen.

Jeg lige har opdaget, at jeg er gravid, og derfor vil jeg også lige svare på denne tråd, selvom at jeg ikke har været aktiv herinde før.

Har forsøgt i: Jeg har PCO og har tidligere forsøgt uden held at blive gravid. I forbindelse med konstatering af PCO fik jeg at vide, at jeg ikke skulle forvente at blive gravid uden fertilitetsbehandling. Det kunne jeg ikke lige overskue på daværende tidspunkt og besluttede i samråd med min mand at vente lidt og begynde på p-pillerne igen for at mindske PCO symptomerne.

Men her i oktober blev vi enige om at prøve igen, stadig med naturmetoden. Jeg droppede p-pillerne midt i oktober og lagde samtidig min kost om.

Testede positivt: Da jeg som PCO'er ikke har regelmæssig menstruation er det nok lidt svært at sige. Men jeg fik klart positive graviditetstest både i går og i dag. Dvs. ca. 6 uger efter første menstruationsdag og 3 uger efter ÆL. Dog gider jeg kun teste ca. 1 gang om ugen (medmindre testen er positiv), så den kan godt have været positiv nogle dage før det.

Jeg bruger de billige test fra Netto. Jeg kom egentligt ind og kigge under dette forum for at se nogle billeder af positive tests, som jeg kunne sammenligne stregerne på min med. Først troede jeg nemlig, at den måske ikke var positiv fordi test stregen ikke var helt så kraftig som kontrolstregen (men stadig fuldstændig tydelig, selv i dæmpet belysning..). Men jeg kan se ud fra andres billeder af positive test, at den faktisk er rimeligt tydelig. Desuden fik nr. 2 test i dag faktisk næsten lige så kraftig test streg som kontrolstregen.

Metoder: Jeg brugte ingen ÆL test, men jeg kunne godt mærke, hvornår jeg havde ægløsning, pga. let smerte i højre side og ÆL slim. Derudover havde jeg sex med min mand ca. en gang om dagen.

Symptomer: Jeg har haft noget, der mærkes som menstruationssmerter, her den sidste uge (ligamentssmerter?), dog uden at få nogen blødning. Det mærkes som om, at min menstruation skal lige til at begynde, men intet sker. Derudover er jeg helt vildt sulten. Ingen ændringer i humør eller træthed.

Gode råd: Hvis du har PCO, så prøv med kostomlægning, det kan altså virke.

Jeg var meget overrasket over, at det lykkedes i første forsøg, og håber nu bare på, at jeg undgår SA, fordi PCO jo giver øget risiko for det. Held og lykke til alle andre der forsøger sig herinde! :-)

02-12-2009 14:55:19

Medlem siden:
29-11-2009

Sidst online:
14-03-2010

Jeg er også

blevet graviiid!

Har forsøgt i2 forsøg - 2. gang var lykkens gang og 1. gang en bio... 

Testede positivtTestede meeeget ultra svagt efter at testen havde ligget alt for længe på 3+2. Herefter gik der testmonster i den, og den var rigtig fin ved mensdag

Metoder: Hmm. Vi nåede jo ikke at prøve såå længe (ellers havde jeg nok tyet til midlerne), vi har egentligt bare sexet som normalt - det plejer cirka at være 3-4 gange om ugen.

SymptomerStik i underlivet! En lille smule 3+2, og tiltagende intil 4+1 - herefter har jeg faktisk ikke mærket mere til det. Til gengæld er brysterne noget ømme. Startede med bare dutterne omkring 3+6, og er senere blevet mere over det hele.

Andet: Rigeligt med udflåd... Kan blive helt bange for at det er mens, men heldigvis intet blod (7-9-13) 

Gode rådVil slå mig på det som er nævnt nogle gange - hold sex sjovt og så vidt muligt ikke omhandlende pb... Selvom det kan være mægtigt svært.

03-12-2009 00:17:27

Medlem siden:
09-05-2009

Sidst online:
19-05-2012

Fødselsdato:
27-03-1987

Vil med glæde svare på dette...

Har forsøgt iVi har forsøgt siden juli 2009, men det er altså kun 3 cykli for mit vedkommende. Blev gravid i 2.cyklus, hvor det endte i en SA, så¨nu håber vi på 3. gang er lykkens gang.

Testede positivtJeg testede positivt allerede i 3+2. Har dog testet hver dag siden, for at være helt sikker.

MetoderDa jeg blev gravid første gang sexede vi når vi havde lyst. Jeg havde ingen idé om, hvornår jeg havde ÆL, men vi ramte alligevel tidspunktet. Denne gang har jeg brugt ÆL-test. Dels fordi jeg synes det er irriterende ikke at kende test-dag, men også fordi vi gerne ville have det skulle lykkes igen med det samme.

SymptomerJeg begyndte at få ømme bryster i 3+2, hvilket var årsagen til jeg testede. De sidste par dage har der så været kvalme, tydelige blodårer i det ene bryst, mere uren hud (eller også lægger jeg først mærke til det nu) og kvalme.

Andet: Havde en del mere udflåd til at starte med. Kunne ligefrem mærke det, som om det dryppede (mmm...), og troede derfor ofte at det var blod. Jeg tjekker hele tiden papiret, når jeg tørrer mig, fordi jeg er bange for at miste igen.

Gode rådSex løs og nyd hinanden. Pas på sex ik bliver for planlagt. Det brokkede min kæreste sig lidt over lige omkring ÆL.

baby
08-12-2009 12:18:40

Medlem siden:
26-01-2009

Sidst online:
28-03-2012

Lige lidt fra mig også

Har forsøgt i: Vi har forsøgt siden nov. 08 og har ingen resultater haft i den periode.

Testede positivt: 4+4

Metoder: Vi har bare hygget os når vi havde lyst, og selvfølgelig med tankerne omkring ÆL tidspunktet. I starten mere fokuseret end her senere.

Symptomer: Jeg havde ikke de samme begyndende mens smerter som jeg plejer at have men istedet udflåd, og det plejer kun at komme omkr. ÆL, så for "sjov" ville jeg lige se om den var der. Andre gange jeg har prøvet det har det været negativ og men er kommet et par dage efter, men her kom der 2 knald røde streger med det samme, så det var fantastisk, og slet ikke til at forstå

Gode råd: Prøv at undgå at tænke for meget over det at blive gravid. Jeg ved det er F..... svært, for har selv været der. Men jeg tror det var derfor det ikke ville lykkes for os, men da jeg så gjorde op med mig selv, at hvis det ikke kunne lykkes, så kan læger så meget i dag, at det nok skulle ske på den ene eller anden måde, ja så var den der bare lige pludselig, Psyken har rigtig meget at sige, så det er bare min erfaring. Jeg havde også svært ved at slippe tankerne om graviditet, men jeg har lige lært, at det gør det nemmere hvis man kan

Jeg håber det snart bliver jeres tur til at få denne fantastiske oplevelse.

Held og lykke med projekt baby. Jeg  for at det snart lykkes for jer alle.

Hilsen Camilla

baby Lilypie Pregnancy tickers
08-12-2009 12:21:22

Medlem siden:
26-01-2009

Sidst online:
28-03-2012

..

baby Lilypie Pregnancy tickers
Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!

Nyttige værktøjer