(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil

Sclerose og gravid
Favorit Del
03-01-2011 18:10:26

Medlem siden:
03-01-2011

Sidst online:
24-04-2011

Sclerose og gravid

Hej

Vil høre om der er andre på siden, der har sclerose og som er gravid eller har været gravid?

På forhånd tak.

27-01-2011 09:22:28

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

hejsa :o)

jeg har haft søgt efter nogle der var gravide eller har været, netop også med sclerose!

for det er mig...... hehe

jeg har sclerose og fik det konstateret i November 08, men har vidst det siden 05, har været i behandling med Rebiff 44 inden jeg blev gravid, og vi venter os nu en lille pige til planlagt kejsersnit i marts...

muuushi mushi

03-03-2011 16:58:52

Medlem siden:
03-01-2011

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
01-02-1983

MS and ME

Jeg melder mig også på banen som sclerose-patient.

Jeg har været diagnoseret siden ´06. Har været forholdsvis heldig, taget i betragtning af at der gennemsnitligt har været 3-4 attacks om året....men heldigvis ingen permanente skader!!!!!! (og lad os fortsætte med det)

Har været på et par forskellige medicintyper (da nåleskrækken meldte sin ankomst efter det første år)... Rebif 44, tysabri, avonex og tilbage igen på rebif (med den nye rebismart).

Lagde medicinen på hylden i maj og fik endelig en positiv graviditetstest nytårsmorgen...og bettefisen melder sin ankomst til september...!!!!

Lilypie First Birthday tickers
16-07-2011 22:20:30

Medlem siden:
16-07-2011

Sidst online:
29-04-2012

Fødselsdato:
07-11-1980

Endnu én der melder sig på banen .-)

Hej

Jeg har også sclerose og fik det konstateret for 2 år siden (maj 2009) efter en synsnervebetændelse. Kort tid efter begyndte jeg på Avonex og har (7-9-13) ikke mærket så meget til sygdommen siden da. Så i starten af marts besluttede vi, at nu skulle det være, så jeg stoppede med medicinen og heldigvis blev jeg gravid en lille måned efter. Så nu venter vi en lille én til december - det bliver spændende, og vi glæder os rigtig meget.

Men indeni kan jeg godt indimellem mærke frygten for, hvordan sygdommen udvikler sig og om jeg får mulighed for at blive den mor, jeg drømmer om - er der nogen af jer, der kender de tanker???

Og har I / vil I amme, når den tid kommer?

Jeg håber, I har lyst til at dele lidt ud af jeres erfaringer...

14-09-2011 12:08:42

Medlem siden:
16-12-2009

Sidst online:
21-03-2012

Hej piger.

Jeg er 24 år, scleroseramt og mor til Thea på 15 mdr.

Jeg sidder ikke i kørestol og har kun haft 2-3 attacks siden jeg var 16.

Jeg opdagede først graviditeten i uge 20, og fik derfor Rebif indtil dag. Jeg fik ekstra skanninger, da man jo ikke vidste om Rebif i graviditeten ville skade barnet.

Jeg har den dejligste og nemmeste og sødeste datter man kunne tænkte sig, helt almindeligt barn!

Jeg stoppede medicinen da jeg fandt ud af jeg var gravid (i 20. graviditetsuge) og jeg fuldtidsammede hende til hun var 6 måneder, hvor jeg her opstartede Rebif igen.

Jeg synes det er godt at I vælger at få børn trods en kronisk sygdom.

Det kan godt være, at man skal have lidt ekstra hjælp, og nogle dage bliver nødt til at holde en fridag fra arbejdet (hvis man da arbejder) for at få overskud til den næste måned.

Men børn giver så meget livsglæde og kærlighed tilbage, og det er vigtigt når man lever med en sygdom som sclerose :)

Held og lykke til jer alle

Knus Maja

14-09-2011 12:09:07

Medlem siden:
16-12-2009

Sidst online:
21-03-2012

Hej piger.

Jeg er 24 år, scleroseramt og mor til Thea på 15 mdr.

Jeg sidder ikke i kørestol og har kun haft 2-3 attacks siden jeg var 16.

Jeg opdagede først graviditeten i uge 20, og fik derfor Rebif indtil dag. Jeg fik ekstra skanninger, da man jo ikke vidste om Rebif i graviditeten ville skade barnet.

Jeg har den dejligste og nemmeste og sødeste datter man kunne tænkte sig, helt almindeligt barn!

Jeg stoppede medicinen da jeg fandt ud af jeg var gravid (i 20. graviditetsuge) og jeg fuldtidsammede hende til hun var 6 måneder, hvor jeg her opstartede Rebif igen.

Jeg synes det er godt at I vælger at få børn trods en kronisk sygdom.

Det kan godt være, at man skal have lidt ekstra hjælp, og nogle dage bliver nødt til at holde en fridag fra arbejdet (hvis man da arbejder) for at få overskud til den næste måned.

Men børn giver så meget livsglæde og kærlighed tilbage, og det er vigtigt når man lever med en sygdom som sclerose :)

Held og lykke til jer alle

Knus Maja

06-10-2011 11:13:48

Medlem siden:
06-10-2011

Sidst online:
22-05-2012

Hej..

Jeg er 34 år og har sclerose, jeg har lige fundet ud af jeg er gravid i 9. uge, jeg har taget copaxone helt indtil i mandags :-) Jeg er stadig lidt rundt på gulvet over det hele, vi havde forberedt os på vi ikke skulle have børn, fordi jeg også har PCO, men heldigvis bliver det anderledes :-).. efter hvad jeg kan forstå, betyder graviditet ikke så meget for sclerosen, det kan nærmest have en positiv effekt.. :-)  inden jeg startede medicin for sclerose havde jeg attacks ca. hver 2-3 måned, men de sidste 1½ år har jeg kun haft to attacks, hvilket er dejligt.. :-) Jeg er ikke så bekymret for om jeg kan klare det, for jeg har en god kæreste der kan tage over, i de hårde tider og ved vores familie vil hjælpe alt hvad de kan :-)

MinTicker.dk Ticker

Vores lille babydreng skulle gerne komme omkring 05/06-12 K34/M33 første barn for os begge :-)
07-02-2012 10:22:23

Medlem siden:
27-09-2011

Sidst online:
22-05-2012

Fødselsdato:
14-08-1984

Attakvis sclerose

Hej alle sammen.

Ja, jeg har altså også sclerose. Jeg er 27 år, har haft diagnosen i 1,5 år efterhånden, men har haft symptomer i ca. 4 år. I gennemsnit har jeg attakker hver 7. uge., får dobbeltsyn, smertefulde kramper i nakken, hørenedsættelser og tinnitus og nedsat kraft og ´spastcitet i mine ben. De kan ikke påvise plags (endnu), og jeg har dog ingen blivende symptomer

Jeg stoppede med Avonex i sommers, dels pga. manglende effekt og dels pga. ønsket om graviditet. Jeg er nu gravid, 15+0, og glæder mig helt vildt til at få en lille en. Det er vores første barn. Havde håbet lidt at sygdommen ville sættes lidt på hold efter jeg gik ind i 2. trimester, men har nu fået blærebetændelse (behandling siden i Lørdags), og sammen med den kom nye symptomer i mit højre ben og fod:( Havde håbet lidt at symptomerne ville forsvinde i takt med behandlingen, men begynder dog at tvivle- så måske jeg kan se frem til 7 uger med halteben, en krum tå samt rollator. Men sådan er det jo bare. Blev færdig som pædagog i midten af Januar, og har ikke fundet job endnu, så skal da ikke ha dårlig samvittighed over at melde mig syg.

Er der nogen af jer andre der har erfaringer med blærebetændelser og sclerosesymptomer?

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!

Nyttige værktøjer