Close
Log Ind Opret Bruger

Er meget i tvivl om navnet.

  • 22 september 2014, 08:43

    Hej.

     Sagen er den at jeg altid har haft et stort ønske om, at hvis jeg en dag fik en pige, så skulle hun opkaldes efter min afdøde mormor, som hed Emma.  Vi er nu i den heldige situation at vi venter en lille pige. Manden var først lidt imod navnet Emma. Men er nu også blevet ret vild med det.

    Men så er det at vores eller mit problem opstår. En dag da vi har besøg af min søster, spørger hun om vi har fundet et navn. Og vi fortæller at vi ikke helt kan blive enige.  Hvortil hun siger, At det er da slet ikke en diskusion. Barnet skal hedder Emma. Det skal hun fordi, at da hun fik  sin datter for 16 år siden, måtte hun ikke kalde hende Emma pga Mig, som jo var den forkælede, og som skulle have sin vilje. Og hvis vi ikke brugte det navn, så ville der opstå en familiefejde.

    Så er det jo jeg bliver lidt stædig, og tænker at det skal hun overhovedet ikke hverken bestemme eller blande sig i. Hvad hun valgte at kalde sit barn dengang, var op til hende . jeg selv var 16 år dengang.  Men nu tænker jeg, at så skal mit slet ikke hedde Emma pga alt dette.

    Men er det mig der bare skal se igennem fingre med hvad hun har sagt,eller skal vi finde et andet navn til vores datter.??

  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.