Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Søg

tryghedsscanning gav bestemt INGEN tryghed!!

12.august 2017 kl. 10:33
Luk
Medlem siden 16-11-2016
12-08-2017 10:33
Luk
Medlem siden 16-11-2016
Godt skrevet
0

hej med jer gravide kommende marts mødre 

Jeg var til TS i torsdag hvor jeg var 8+0.. hun scanner indvendigt da min livmoder ikke sådan viser sig frem for offentligheden.. Der er et foster, men den svare kun til 6+0 ca.. der var ikke sådan rigtig hjerteaktivitet, men noget uvurderligt flimmer, som måske er et hjerte måske ikke... 

nu skal vi vente en uge og se om der sker noget - oh hvor er det svært at bevare troen efter en MA i marts, hvor forløbet var nogenlunde tilsvarende... 

Havde sådan håbet det var vores tur til at få en baby denne gang, men nu tvivler jeg godt nok! 

Anmeld
Svar
p-pille stop april 2016. Positiv test februar 2017, MA marts 2017 - positiv test 8/7-2017, MA august 2017 ??
Godt skrevet
0
p-pille stop april 2016. Positiv test februar 2017, MA marts 2017 - positiv test 8/7-2017, MA august 2017 ??

12.august 2017 kl. 20:31
Luk
Medlem siden 13-11-2007
257 startede debatter
2746 skrevne indlæg
12-08-2017 20:31
Luk
Medlem siden 13-11-2007
257 startede debatter
2746 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Åhh nej nej nej. .. det er jo netop DET du har oplevet som man frygter når man vælger en ts. Ej hvor er det synd for dig - og så med en MA i baggagen så har du vist taget din andel af statestikken. Håber rigtig meget for dig at baby er en langsom starter. Og skulle mareridtet blive til virkelighed håber jeg du bagefter kan tro på at det er naturen der er så klog at hjælpe et sygt foster. 

Kæmpe trøste-krammer nomjs

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.august 2017 kl. 20:45
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
12-08-2017 20:45
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg står i helt samme situation. Jeg var til scanning tirsdag, hvor jeg skulle være 8+4. De var meget i tvivl om det hele, og sagde, at vi skulle forberede os på, at det var gået i stå, men jeg skulle komme til scanning en uge senere. Det var på den fertilitetsklinik vi er tilknyttet, selvom graviditeten kom naturligt. Vi valgte at tage til en privat scanningsklinik, og han sagde,  at jeg var 6+4, og at der intet håb var. Vi tager dog Scanningen på tirsdag med. Vi håber inderligt, men jeg fatter intet af det. Det er vidst ikke gået rigtigt op for mig, så jeg kan slet ikke forholde mig til det. Jeg har tudet og tudet, men nu joker jeg mest med det. Men er der ingen udvikling på tirsdag, så tuder jeg uden pause! 

Jeg ved jo godt, at det er for det bedste, hvis fosteret har fejl, men åhh! Det er sådan en fandens følelsesmæssig rutsjebanetur! 

Jeg håber det bedste for dig, og at den bare er langsom til at komme i gang!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.august 2017 kl. 20:49
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
12-08-2017 20:49
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tusind tak for den søde besked.. Ja vi føler godt nok at det er smadder tarveligt, men samtidig ved vi jo godt at kroppen gøre hvad kroppen skal.. men puha det kræver mange tårer at lave et barn!!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.august 2017 kl. 20:51
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
12-08-2017 20:51
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Karen87 skrev :

Jeg står i helt samme situation. Jeg var til scanning tirsdag, hvor jeg skulle være 8+4. De var meget i tvivl om det hele, og sagde, at vi skulle forberede os på, at det var gået i stå, men jeg skulle komme til scanning en uge senere. Det var på den fertilitetsklinik vi er tilknyttet, selvom graviditeten kom naturligt. Vi valgte at tage til en privat scanningsklinik, og han sagde,  at jeg var 6+4, og at der intet håb var. Vi tager dog Scanningen på tirsdag med. Vi håber inderligt, men jeg fatter intet af det. Det er vidst ikke gået rigtigt op for mig, så jeg kan slet ikke forholde mig til det. Jeg har tudet og tudet, men nu joker jeg mest med det. Men er der ingen udvikling på tirsdag, så tuder jeg uden pause! 

Jeg ved jo godt, at det er for det bedste, hvis fosteret har fejl, men åhh! Det er sådan en fandens følelsesmæssig rutsjebanetur! 

Jeg håber det bedste for dig, og at den bare er langsom til at komme i gang!

Ohh stakkels dig.. har præcis været i den situation i marts måned, og det var helt forfærdeligt.. nøj der var mange tårer i mange dage.. kan godt mærke jeg er mere Ok med det her 2. gang, men det er nok mest det lille håb der holder mig i ro... der blir flere tårer hvis det viser sig at være en MA igen... 

puha det er hårdt og svært at lave børn.. 

og så håber jeg på et lille mirakel for dig :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.august 2017 kl. 19:43
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
13-08-2017 19:43
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Man må bare håbe det bedste. 

Lige nu føler jeg mig bare helt tom indeni, som om jeg står i ingenmandsland. Og jeg kan hverken gøre til eller fra. Bare vente og håbe. 

Det værste er den glæde og forventningsfuldhed vi havde fået, at den bare sat på standby. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
13.august 2017 kl. 20:22
Luk
Medlem siden 04-09-2016
21 startede debatter
228 skrevne indlæg
13-08-2017 20:22
Luk
Medlem siden 04-09-2016
21 startede debatter
228 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Åh Åhh.. Det er jeg ked af at høre.. 

Håber og krydser fingre for at du får en god ny scanning i næste uge. 💞

Jeg har bestilt en ts til om et par uger, vil slet ikke kunne bære at få sådan en besked, nu hvor man har en MA i bagagen. 

Anmeld
Svar
Termin 7/4-18
Godt skrevet
0
Termin 7/4-18
14.august 2017 kl. 17:03
Luk
Medlem siden 05-09-2013
2 startede debatter
35 skrevne indlæg
14-08-2017 17:03
Luk
Medlem siden 05-09-2013
2 startede debatter
35 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej Piger.

Jeg har været igennem det to gange.

Sidst var for 2 uger siden i Spanien, måtte have en udskrabning på ferien, da jeg havde fået smerter og blødte..

De første to dage jeg blev scannet slog hjertet endnu men for langsomt og fosteret var for lille, så jeg måtte vente til hjertet stoppede, inden de ville give mig udskrivningen, sådan er det i Spanien.

Skrækkelig ferie..

Kh og kram herfra

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
14.august 2017 kl. 18:01
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
14-08-2017 18:01
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
amc1979 skrev :

Hej Piger.

Jeg har været igennem det to gange.

Sidst var for 2 uger siden i Spanien, måtte have en udskrabning på ferien, da jeg havde fået smerter og blødte..

De første to dage jeg blev scannet slog hjertet endnu men for langsomt og fosteret var for lille, så jeg måtte vente til hjertet stoppede, inden de ville give mig udskrivningen, sådan er det i Spanien.

Skrækkelig ferie..

Kh og kram herfra

OHHH NEJ... Det var dog en skrækkelig og trist historie, og en forfærdelig ting at opleve på sin ferie... 

Håber du har fået det lidt bedre, selv om det er en voldsom og sej omgang... 

håber snart der er en baby på vej til jer :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.august 2017 kl. 13:45
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
15-08-2017 13:45
Luk
Medlem siden 21-12-2015
18 startede debatter
87 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Øv øv. Det var en MA. Så i morgen står den på medicinsk abort. Det er sgu trist, men der er ikke noget at gøre ved det. Heldigvis kan næste fertilitetsforsøg starte om en måneds tid, selvom det er træls at skulle have de hormoner igen. Men vi må bare videre. 

Jeg håber det bedste for jer!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.august 2017 kl. 19:20
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
15-08-2017 19:20
Luk
Medlem siden 16-11-2016
5 startede debatter
31 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Karen87 skrev :

Øv øv. Det var en MA. Så i morgen står den på medicinsk abort. Det er sgu trist, men der er ikke noget at gøre ved det. Heldigvis kan næste fertilitetsforsøg starte om en måneds tid, selvom det er træls at skulle have de hormoner igen. Men vi må bare videre. 

Jeg håber det bedste for jer!

oh nej, det er jeg ked af at høre... Er bange for det ender sådan her også, men vi må se på torsdag... 

Det gode er da i kan komme hurtigt i gang igen, selv om det er træls og kræver kræfter.. 

rigtig meget held og lykke, håber der er en sommerbaby til jer :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Nyeste videoer om børn

7-årig lider af sjælden sygdom: Benet bliver ved med at vokse
En 7-årig dreng i Indien lider af en meget sjælden sygdom. Hans højre ben bliver ved med at vokse og blive tungere.
Masserer du dit barn? Dette punkt sætter gang i tarmsystemet
De nybagte fædre i 'Mænd på barsel' skal lære at give deres børn massage.
Belinda kæmper videre for at blive gravid igen: Måske er 4. gang lykkens gang
Det kan være en lang og dyr proces at blive gravid ved hjælp af en donor, men Belinda giver ikke op og håber på det nok skal lykkes
Godt råd til forældre: Husk at sørge for dig selv og din partner
I "Sandheden om mænd" fra Kanal 4, giver Morten et godt råd til forældre. Husk at sørge for dig selv og din partner, for før kan du ikke sørge for nogen andre
Guldkorn: Sådan bliver børn født ifølge en 4-årig
Se det sjove klip hvor Christina's to drenge giver deres bud på hvordan børn bliver til.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Tips til børnefamilien – få ekstra ressourcer i hverdagen

Det som regel under lykkelige omstændigheder, man finder ud af at der gemmer sig et lille nyt familiemedlem i maven og at man skal være Mor (igen?). Læs mere

Vuggestuestart liste

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Tvillingernes hurtige ankomst. Andengangsfødende.

Mandag morgen d. 15. maj blev vi forældre til to små drenge. De er født i uge 31+3 og vejede 1710g og 1725g. Det hele kom meget uventet og vildt hurtigt. Læs mere

Fra en bevæget førstegangsmor med diabetes. Igangsat uge 37.

Jeg er blevet fulgt ekstra tæt i min graviditet pga diabetes og for højt blodtryk. Jeg blev fra start af varslet, at jeg skulle forvente igangsættelse ved 38+0, da diabetikere generelt får store børn, og jeg samtidig er i højrisiko gruppe for at udvikle svangerskabsforgiftning. Læs mere

Det tager kun en eftermiddag, beretning fra en førstegangsfødende

Det tager kun en eftermiddagstid at føde et barn, sådan har min mormor altid sagt, det var der bare ikke nogen der havde fortalt mig før efter at jeg havde født. Læs mere

Gør boligsalg til en succes - også som småbørnsfamilie

Som småbørnsfamilie kan det godt være et uoverskueligt projekt, at tage det første spadestik til at flytte i en større bolig. Læs mere

Nyeste artikler

Det som regel under lykkelige omstændigheder, man finder ud af at der gemmer sig et lille nyt familiemedlem i maven og at man skal være Mor (igen?). Læs mere

Vuggestuestart liste

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Mandag morgen d. 15. maj blev vi forældre til to små drenge. De er født i uge 31+3 og vejede 1710g og 1725g. Det hele kom meget uventet og vildt hurtigt. Læs mere

Jeg er blevet fulgt ekstra tæt i min graviditet pga diabetes og for højt blodtryk. Jeg blev fra start af varslet, at jeg skulle forvente igangsættelse ved 38+0, da diabetikere generelt får store børn, og jeg samtidig er i højrisiko gruppe for at udvikle svangerskabsforgiftning. Læs mere

Det tager kun en eftermiddagstid at føde et barn, sådan har min mormor altid sagt, det var der bare ikke nogen der havde fortalt mig før efter at jeg havde født. Læs mere

Som småbørnsfamilie kan det godt være et uoverskueligt projekt, at tage det første spadestik til at flytte i en større bolig. Læs mere