Medlem siden:
Ukendt
Sidst online:
Ukendt
Grüezi - he he...
Jeg bor i Basel og er gravid i uge 36+6. Lige et godt råd inden I starter projekt baby - kig en gang på jeres sygeforsikring og beregn hvor meget I kommer til at betale mht franchise (laveste/højeste) med eller uden opgradering. Det kan betale sig, hvis du f.eks. løber ind i komplikationer og/eller gerne vil have privatrum v. fødsel.
Skriv gerne en personlig besked til mig her og vi kan udveksle email adresser.

En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
24-11-2008
Sidst online:
25-08-2010
Fødselsdato:
31-01-1985
Skægt...
Og super dejligt at vide at der er en man lige kan spørge om de forskellige ting... du er jo ret langt henne nu! Ved I hvad det bliver? (hvis man må være så fræk at spørge?)
Ja, Jeg snakkede med sygesikringen i denne uge, og hun sagde at en alm graviditet er dækket fuldt ud af sygesikringen og at det ikke går ind over franchisen...dvs man skal ikke betale noget selv under en normal fødsel. Og jeg valgte at beholde den franchise jeg havde i forvejen, da det alligevel altid er noget man kan 'overkomme' at betale HVIS der skulle ske komplikationer! Hm... Du har ret mht det der tillæg så man kan få ene-værelse på hospitalet! Det ville måske være rart... (men jeg satser da ikke på at man ligefrem føder på række... hehe... der er man vel alene, ik?) Min sygesikring er bare den alm. grundforsikring indtil videre, hos css...
Er du gift? Og er det en fordel at være det hernede? (De kunne SLET ikke forstå at vi ikke var gift, men boede sammen, da vi skulle oprette sygesikringen første gang... tihi... katolikker hele bundtet, smil)
Jep, sender dig lige en privat besked med mail-adresse... så kan vi fortælle lidt mere om os selv ;-)

Tuller85
Så er vi igang! Vi glæder os til vores lille spirrevip! ;-)

Medlem siden:
09-01-2009
Sidst online:
10-09-2010
Hallo aus Graubünden
Hej
Hvor hyggeligt med endnu en dansker her i Schweiz.
Jeg bor i Graubünden og er gift med en schweizisk mand. Vi fik vores første barn den 2 september, en dejlig dreng der hedder Jonas.
Jeg har kontakt til to andre danskere med småbørn, vi mødes en gang om måneden for at sludre og hygge. Hvis du har lyst kan du finde mig på Facebook under Stine Rasmussen, Küblis. Der er jeg også venner med Sunshinebaby.
knus Stine
Medlem siden:
30-09-2007
Sidst online:
10-09-2010
Der er også en
under ferbruar 2008 gruppen sgb som komer fra Zürich.
Jeg er selv flyttet tilbage til Dk efter knap 12 år i Bern, min mor og søskende bor dog stadig i schweiz.
Knus Givlos
Medlem siden:
21-05-2005
Sidst online:
26-02-2010
Salü fra Oberwallis
Ja, så melder jeg mig osse lige...
Ka byde på både småbørn og graviditet at tale om. Har en datter på 4, en søn på 22 mdr og er gravid i 25.uge. Så der er gang i den hjemme hos os.
Jeg har boet hernede i godt 14 år nu. Er gift med en schweizer og har som sagt (næsten) 3 børn.
Vi flytter dog til Danmark til næste sommer, så det er et stort projekt vi er ved at planlægge.
Jeg har osse bare den helt alm sygekassefranchise, og delte værelse med 1 anden nybagt mor begge gange. Dog ikke under fødslerne!! ;0) Har dog tilvalgt alternativ medicin til os alle, da man så ka få betalt (i det mindste delvist) behandlinger som osteopathie, Craniosacral Terapie osv. Det har hjulpet os meget da vores søn sad klemt fast i mine ribben og derfor var lidt vanskelig de første par uger.
Og ja, det er helt klart en fordel at være gift hernede. Det gir ret kraftige skattelettelser - og særligt når der så kommer bnørn til osse.
Mange hilsener
fra Goms
Camilla
Medlem siden:
17-06-2008
Sidst online:
15-03-2010
gruezi ;-)
Hej
Jeg bor 20 km. fra Zürich og har en datter på 8 mdr. Projekt baby er endnu engang igang;-) det kunne være sjovt hvis vi kunne følges;-)
Kh. Louise