Kender det godt
Hejsa
Jeg kender det alt for godt. Jeg tror ikke, man nogensinde får nok af børn. Tanken om, at jeg har fået mit sidste 3. barn (som nu er 5 år) kan gøre mig panisk.Det gjorde det ihvertfald, indtil jeg accepterede, at nu var det "nok". I princippet ville jeg gerne have mange børn, men jeg bliver nødt til at lade fornuften råde og tænke på økonomi, alder osv. jDer er også det med at køre børnene til sport, hjælpe/støtte med skolegang osv. På denne måde har jeg rigeligt i 3 børn :o) Men der er stadig dage, hvor jeg tænker "jeg vil SÅ gerne lige have den sidste". Det stopper nok ikke, før end man ganske enkelt ikke kan få børn længere.Med andre ord....det er fornuften, der råder...men for pokker da...det er svært at tænke på, at jeg aldrig skal have flere børn. Det kæmper jeg lidt med. Min mand har det helt anderledes. Han er fuldstændig afklaret med, at han ikke skal have flere børn. Nu er jeg også blevet "så gammel", at nu er det jo nok for sent. Men nej...det stopper ikke :o))) Jeg troede bestemt også, at det ville stoppe, efter jeg fik barn nummer tre...men nej! jeg kan fortælle dig, at du får det meget værre, når du nærmer dig de 40, hvor man ved, at det er ved at være sidste udkald (hvis ikke før) :o)). Jeg er sikker på, at mange kender til det. En kollega sagde engang til mig: Jeg har 4 børn nu og for den sags skyld ville jeg gerne have 5 mere, men for min krops skyld må jeg sige nej". Men jeg gyser lidt ved tanken om, at jeg aldrig skal mærke liv i maven mere....men det er nok helt andre ting, det handler om!!

Favorit
Del
Anmeld
Facebook
Twitter

. På vej hjem fra hospitalet efter udskrabning, er der en sygeplejerske der ønsker mig bedre held næste gang. Og lige siden har jeg spekuleret på, om vi skal prøve igen. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg virkelig ønsker mig flere børn, eller om jeg bare føler mig snydt. Jeg prøver på at argumentere mod mig selv, med alle de samme argumenter, som jeg har brugt i de 9 år, men lige pludselig har jeg også fået modargumenter.
) og for mig betyder børnene og familien alt, så egne interesser og lyster træder i baggrunden. Så selvom jeg synes det er fantastisk med børn, så ser jeg også frem til at prioritere mig selv lidt mere.

Maria

, men når jeg, som i også skriver, begynder at tænke mere realistisk, kan jeg godt se at det jo ikke kun er et spørgsmål om at få en lille baby i maven, og så er det det.