(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(3)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Pædagog studerende
Favorit Del
27-02-2010 12:15:29

Medlem siden:
08-06-2007

Sidst online:
07-02-2012

Pædagog studerende

Hej derude. Nu er der sikkert mange andre som mig der enten har oplevet et dårligt praktiksted eller har hørt om et.

Men efter som hverken skole eller pls må oplyse os om dem, så er det op til os selv at løbe uden om dem.

Så jeg tænker at vi burde oprette en listen hvor vi skriver om de dårlige steder vi kender.

Men for det skal blive noget fornuftigt og ikke bare en masse indebrændthed må vi have nogle regler.

Der skal derfor stå disse ting i indlægget.

• Praktiksteds informationer (Navn på stedet, adresse eller by, hvilken type institution det dreger sig om.
  • Hvilken praktik det dregede sig om (1,2,3)
  • Første indtryk af stedet
  • de fysiske problemer (som arb, tider eller rammerne)
  • psykiske problemer (som mobning, stress, andet)

HUSK man må ikke nævne personer med navn Da dette ikke er tilladt at fremstille nogen personer, frabeder jeg dette, så tråden ikke bliver slettet.

Skriv gerne hvordan i kom igennem det. Hvordan du sørgede for at sikre din sag igennem forløbet, eller andre ting som vil komme andre tilgode

Jeg vi prøve at få tråden låst

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickersmoderne hippi, med stofbleer, slynger og stofbind

27-02-2010 12:41:03

Medlem siden:
19-04-2009

Sidst online:
06-02-2012

Hej :) (samme som i ØG)

Jeg er pædagogstuderende og har lige afsluttet min 2. praktik. Jeg var i en børnehave og jeg synes det var fabelagtigt! Men en anden fra min klasse havde været i den samme børnehave i 1. praktik og han synes ikke det havde været fedt.

Det jeg prøver at sige er, at det er meget individuelt hvilken oplevelse man har af praktikstedet, om man lige passer ind osv.

Hvis man oplever at have en dårlig praktik og det er praktikstedet, der behandler én dårligt, så taler man vel med sin vejleder (fra skolen) om det, og skolen kan så vælge at "skrotte" institutionen som praktiksted.

Jeg synes som udagngspunkt at det er fint at udveksle erfaringer om praktikstedet, bare man lige har i mente at det er meget individuelt hvor og hvordan man falder til i en institution

Jeg har selv været i praktik på et fritidshjem, og jeg hadede det!!! Altså børnene var rigtig søde, men personalet og den måde jeg blev behandlet var forfærdeligt! Men de to andre praktikanter synes bare det var det bedste sted de havde været...

Selvfælgelig kan der være nogen der har oplevet noget gralt, og det ville nok være rart at vide inden man vælger stedet....Forstår godt hvor du vil hen, men jeg synes bare man skal passe på med at generalisere. Hehe rigtig pædagogisk

27-02-2010 13:05:31

Medlem siden:
08-06-2007

Sidst online:
07-02-2012

Fødselsdato:
21-09-1984

.............

Jeg er enig, Men desværre er der nogle enkelte steder, der er disideret DÅRLIGE og disse steder bliver desvære ikke sluset fra... Og pls må ikke fortælle hvilke steder det dreger sig om.

Jeg har prøvet at lave tråden, sådan så folk kan skrive flere aspekter, og så er det jo op til den enkelte læser og vurdere, hvorvidt det lyder som et sted, personen kunne tænke sig.

Og hvis der f.eks. er flere steder der går igen, jamen så er der jo en god grund til ikke at vælge det sted.

Man kan godt have en dårlig praktik uden at stedet er dårligt... Men er stedet dårligt, så syntes jeg man har ret og næsten pligt til at informere andre studerende om ens oplevelser, så muligheden for at undgå er der.

Jeg har nettop delt det op i psykiske og fysiske problemer, da der jo er meget forskel på hvilke man oplever... Er det f.eks. psykisk og hele personale stablen er skiftet ud siden, er det jo ikke sikkert det sker igen, og man vil derfor kunne vælge stedet.

Men hvis man ikke har et samlet sted at skrive sine erfaringer, jamen så er der INGEN mulighed for at undgå dem

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickersmoderne hippi, med stofbleer, slynger og stofbind

27-02-2010 20:05:29

Medlem siden:
17-09-2009

Sidst online:
10-08-2011

Fødselsdato:
29-05-1983

Blander mig lige..

Syntes en sådan liste er en MEGET dårlig ide. Da det er individuelt hvad den enkelte får ud af en praktik og hvordan et praktiksted fungere for den enkelte.

Det er helt det samme som ude i virkligheden, der kan du også komme ud for en arbejdsplads som ikke passer til dig, men som andre er glade for.

Hvis der skal være en liste syntes jeg du skal lave en god liste, men de bedste praktiksteder Bare et forslag.

27-02-2010 22:31:43

Medlem siden:
21-12-2009

Sidst online:
07-02-2012

jeg synes

det kan være en go ting med sådan en liste... Min 1. løn (nu hedder det vist 2. prkatikperiode på den nye uddannelse), var slem, jeg var i en vuggestue, og der blev der virkelig lagt vægt på selvstændighed, ansvar og det at gøre alle ting perfekt. Dvs at kom jeg til at stille tallerknerne forkert på rullebordet, eller havde jeg ikke lige overblikket over børnene, fordi jeg måske var ved at trøste et barn så kunne jeg være 100% procent sikker på at jeg ville få det at vide til vejledningen!! Lidt ala: Ja, den dag stillede du jo tallerkerne sådan og sådan, du skulle havde ghort sådan og sådan i stedet", og det kørte mig bare ned, da jeg i forvejen er meget usikker på mig selv, og mine evner, jeg tvivler altid på at det jeg gør er godt nok... Havde jeg på forhånd vidst, at den stue og det sted prioterede at tingene blev gjort på den måde havde jeg måske ágeret anderledes, og været meget mere opmærksom på det så jeg ikke fik et rap over næsen hver eneste gang vi havde vejledning... Min vejleder skrev endda i min vurdering at hun havde været betænkelig til at lade mig bestå fordi jeg var så usikker! Men jeg var jo netop usikker fordi jeg vidste at der hele tiden blev holdt øje med mig...

I min 2. løn var jeg i endnu en vuggestue, hvor jeg aldrig nogensinde fik noget negativt at vide, her blev det positive jeg gjorde altid fremhævet, og det gjorde bare at jeg slet ikke var usikker på mig selv... Så det er også meget afhængig af om man er en stærk person, eller en lidt mere stille person... Jeg synes måske denne debat istedet kunne bruges til at få afløb for de dårlige erfaringer vi har haft i eventuelle praktikker... Så man lige kunne vende det med andre...

Daisypath

27-02-2010 22:38:09

Medlem siden:
10-08-2008

Sidst online:
19-01-2012

Fødselsdato:
21-05-1980

re

Jeg må sige jeg er HELT enig med Mabha...

Jeg er selv uddannet pædagog, og blev uddannet for lidt over 5 år siden. Det er helt individuelt om et praktiksted er dårligt eller ej. Jeg havde selv en RIGTIG dårlig øvelsespraktik, men det var fordi pædagogikken på stedet slet ikke stemte overens med den måde jeg ønskede at være pædagog på, og det er jo da bestemt ikke praktikstedets skyld.

Nej jeg vil også hellere heppe på en POSITIV liste

Hilsen Sus

Photobucket

27-02-2010 23:14:57

Medlem siden:
08-06-2007

Sidst online:
07-02-2012

Fødselsdato:
21-09-1984

jamen

Jeg forstår godt hvad i mener.... men jeg tror ikke i forstår hvad jeg mener.

Der er desværre flere steder der ude som volder kraftige problemer.

Og her taler vi ikke bare kemien ikke passer.

Vi taler om desideret udnyttelse af den studerende og psykisk vold mod den studerende... Ja det er sørgeligt, men de steder FINDES !!!!

Og det er de steder, der gang på gang for studerende og som kører sager med pls... Det er de steder jeg gerne vil undgå folk kommer ud til. Og jeg syntes på INGEN måde det er forkert at advare folk imod sådanne steder. Jeg er fuldstendigt enig i at kemi og andet, kan påvirke ens opfattelse, men jeg tror også vi er voksne mennesker der kan se forbi sådan en form for kritiske andmeldelser... Men de grove praktiksteder, skal sku udpeges.... Det kan ikke være rigtigt at de stadig findes og bliver brugt, men desværre får de gang på gang nye studerende selv om der stadig kører sager på dem, og det er DEM vi skal have frem i lyset

27-02-2010 23:17:42

Medlem siden:
10-08-2008

Sidst online:
19-01-2012

Fødselsdato:
21-05-1980

re spiren

så er jeg lidt mere med *s*. Og kan også godt følge dig. Hvis det "bare var fordi man var utilfreds", synes jeg også det var et voldsomt tiltag *s*

Det er også nogle år siden jeg blev færdig, og det var fra et forholdsvis lille seminarium, hvor der ikke var de vilde problemer.

Men jeg håber bestemt at sådanne praktiksteder, som du nævner kommer frem i lyset.

Held og lykke med listen.

kram fra mig

Photobucket

01-03-2010 14:01:48

Medlem siden:
19-07-2008

Sidst online:
25-01-2012

Fødselsdato:
25-02-1985

til Spiren

Det er ikke helt rigtigt hvad du skriver... Du skriver ar PLS ikke må oplyse om de forskellige praktiksteder. Men de har faktisk lavet en side hvor man kan give karakter til sit praktiksted: http://www.plspuls.dk/praktikken-til-eksamen

Og der vil jeg meget anbefale at I går ind og giver karakter til jeres praktiksteder!!

Men ellers godt initiativ!!

Hilsen louise - som også har været på dårlige praktiksteder

AlternaTickers - Cool, free Web tickers

07-03-2010 18:58:49

Medlem siden:
08-06-2007

Sidst online:
07-02-2012

Fødselsdato:
21-09-1984

louise

Ej hvor fedt, det må da være nyt?

Jeg spurgte dem nemlig ang. det da de var på min skole på 1 sem.

Det er da en super måde at gøre det på, når de nu ikke selv må komme med udtagelser om gennerelle steder

11-03-2010 12:29:41

Medlem siden:
19-07-2008

Sidst online:
25-01-2012

Fødselsdato:
25-02-1985

spiren

Jeg læste om det i sommers!!

AlternaTickers - Cool, free Web tickers

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!