(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(3)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

føler mig som en elendig mor
Favorit Del
11-03-2010 13:42:02

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

føler mig som en elendig mor

situationen er følgende : vi bor i et hus lejet af en privat...der er fugt og skimmelsvampe i vildskab i hele hytten og vores udlejer har vidst det siden først i januar og intet gjort for at få det fjernet....vi har så en advokat til at varetage vores interesser da vi står at skulle flytte d 15 marts...men jeg føler mig som en elendig mor fordi jeg hver dag lader mine børn leve i dette hus velvidende det ikke er sundt for dem føler bare jeg ikke kan gøre noget overhovedet pt...der var så kl 8 imorges en håndværker ude hos os..han hyggede sig hele formiddagen med at bruge sin vinkelsliber i div fuger mellem fliserne på badeværelset besynderligt nok ikke der hvor svampen er tydelig..men han fugede så op igen stillede en modbydlig satan til en maskine i vores gang der skal stå og køre nonstop til på tirsdag for at måle hvor fugtigt huset er...vi må ingen døre lukke og for søren den bare larmer...ved vi ligesom selv har spillet bolden op ved at kontakte en advokat men syntes godt nok ikke det spændende det her...håndværkeren kører og så står jeg bare der....øøøøh hvem skal lige gøre rent efter ham da det støver voldsomt derude ????? ja det vidste han ikke noget om farvel ....min mand mener ikke jeg skal kontakte udlejer for at høre om det da han mener det er sådan noget vi betaler en advokat for...advokaten mener jeg skal ringe til udlejer og høre om han selv kommer og gør rent eller om jeg selv ska ringe til iss og lade dem sende regningen til ham....WHAT TO DO ???

11-03-2010 13:59:07

Medlem siden:
02-01-2008

Sidst online:
28-02-2011

Fødselsdato:
20-02-1980

Undskyld men

hvorfor føler du dig som en elendig mor, når du åbenlyst gør alt i din magt for at få styr på tingene så forholdene er ordentlige for jer og jeres børn??

at du måske kan tænke at man bare burde ha børnene ud af huset med det samme...ja, det kan meget vel være, men man er jo nødt til at handle efter de muligheder man har!

Du skriver at i skal flytte nu den 15. marts...så syntes i skal lade jeres advokat tage det tunge slæb, når i nu har ham på sagen.

Forresten...medmindre jeres udlejer er et voldsomt elsket og uundværligt medlem af familien eller vennekredsen, så skid da hul i høflighed overfor den klaphat. Han har et par mdr. vidst at hans udlejede hus er skadeligt at bo i og han ved jo nok også at i ikke mindst har børn der - at han intet har gjort, taler ikke pisse godt for hans person.

Min mening.....smid fløjlshandskerne og gør hvad du finder bedst og nødvendigt.

Knus Joplin *der gerne ville hjælpe dig med at sætter din udlejer på plads *

Ps.: Eftersom jeg ikke kender dig, går jeg ud fra at i ikke selv på nogen måde har skyld i husets fugtproblemer

Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers

11-03-2010 17:08:49

Medlem siden:
02-01-2008

Sidst online:
28-02-2011

...

føler mig som en elendig mor fordi jeg i en tidligere tråd omkring dette blev rådet til at komme ud af huset asap men det er nu engang ikke noget man bare lige gør.....svampen er i en rapport fra teknologisk institut fastslået til at være bygningsrelateret og ikke forsaget af os som udlejeren først forsøgte sig til at det var

11-03-2010 21:58:10

Medlem siden:
02-01-2008

Sidst online:
28-02-2011

Fødselsdato:
20-02-1980

Okay

Men som jeg læser det, så er det jo lige netop det du gør. Altså kommer ud af huset asap!!!
Nogle folk har større "bevægelses-frihed" end andre. Ikke alle kan trylle med boliger, ikke alle har økonomisk frihed til at rykke teltpælene op i løbet af få dage osv...nogle gange er man tvunget til at vente på, at folk der kan hjælpe får nølet sig igennem en stakke papirer og sager INDEN de kommer dertil hvor de kan hjælpe en. Hvad jeg læser i dit indlæg er, at i faktisk fraflytter huset PÆNT hurtigt (2½ mdr.) efter at have fastslået problemet. Og det syntes jeg sku er godt klaret!
Selvfølgelig ville alle i din situation helst rykke børnene til et andet sted så snart man finder ud af sådan et problem, men som sagt, ikke alle har den mulighed!!! Når man siger, at man vil gøre alt for sine børn, så kan man jo faktisk ikke gøre mere end hvad der står i ens magt. Eller i hvert fald ikke når man skal tage konsekvenserne med og tage godt vare på sine børn samtidig!!! Jeg håber du ved hvad jeg mener

Kort sagt, jeg syntes ikke du skal føle dig som en dårlig mor, "bare" fordi nogen der måske er bedre stillet økonomisk end dig siger det. Spurgte du mig om det var fornuftigt, at blive boende i jeres hus med børnene ville mit svar være "FAMNE NEJ!!!" (er sikker på dit svar ville være det samme)....men sådan må det være i en kort periode, når livet ikke "lige" kan byde anden udvej.

Jeg syntes i har klaret det hurtigt og aldrig i livet om du er en dårlig mor for dine børn!!! Det at du spørger herinde, viser at du bekymrer dig og ønsker det bedre for dine børn. Nej nej nej - du er ikke en dårlig mor!!!

Men drop den søde tone overfor udlejer - han må fanme selv få ordnet det hus...og JA, han må sku komme og rydder op efter håndværkeren eller send ham regningen. Ingen af jer skal gå i det usunde støv for at hjælpe ham med hans hus

Knus Joplin *der syntes din udlejer står til et ordentligt los i r*ven*

Lilypie First Birthday tickersLilypie Third Birthday tickers

11-03-2010 22:27:31

Medlem siden:
02-01-2008

Sidst online:
28-02-2011

...

omkring rengøringen af vores badeværelse endte det med udlejer selv måtte komme og gøre rent så det gjorde han kl 17 i eftermiddags..manden var kørt afsted efter mad med ungerne imens....på et tidspunkt kom udlejer ind i stuen og spurgte hva jeg mente han skulle gøre rent jeg gik med ud og sagde det og det og bagefter nå nu vil jeg gå ind og få en kop kaffe og slappe af du kan bare kalde når du er færdig så skal jeg godkende det gg

det skal siges vores udlejer udaftil er en meget kristen mand men det var tydelig at se på ham situationen ikke passede ham...den kære maskine som håndværkerne efterlod blev da godt nok kylet i garagen her til aften så må den sgu affugte garagen inat for jeg skal ikke ha sådan en helvedesmaskine stående i voresgang til på mandag....føler vi har gjort hva vi kunne vi har nærmest brugt hva vi havde af penge....først 16100 til et nyt indskud og en halv månedes husleje så rapporten fra teknologisk institut som fastslog forekomsten af svamp til 2500 så lige 3000 i advokat salær som bare er et depositum for at hun ville ta sagen og så endnu flere udgifter til lejning af kassevogn og flyttekasser så vi kommer vist til at leve af kylling fra mandens arbejde de næste dage...det var dog enormt opløftende at se udlejer gøre rent især når det var tydeligt han følte han var for fin til det....mon han kommer og gør rent igen på mandag når håndværkerne har været her igen

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!