(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(3)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

Andre end mig der overvejer at få en donor søskende til sin deleguldklump?
Favorit Del
07-05-2010 19:50:48

Medlem siden:
07-05-2010

Sidst online:
01-01-2011

Andre end mig der overvejer at få en donor søskende til sin deleguldklump?

Hej,

Jeg går og er MEGET forviret over mine egne drømme og tanker...

Jeg er mor til en dreng på 3 år som jeg har hver anden uge (Jeg selv er 35 år). Mit største ønske er at få et barn mere - MEN jeg er ikke klar på at vente på at jeg måske finder en ny mand i mit liv. Mest af alt er jeg ikke typen der så også lige vupti får et barn med et nyt bekendtskab (undskyld hvis det ikke lige er så fikst formuleret!!!) Ja og så er min lyserøde sky nok heller ikke så intakt at jeg nødvendigvis tror på at "VI" så er for resten af livet... Ud fra disse tanker er mit dilema om jeg træffer et katastrofalt valg for min søn og hans eventuelle bror/søster. Altså hvis jeg får et barn med en donor, så er der jo sjovt nok ikke lige en far(samt tilhørende famiie) han/hun skal/kan besøge/spejle sig i mm. og min søn skal "nøjes" med at være en del af "vores familie" hver anden uge.

Det skal lige siges at der er både et donorbarn i vennekredsen og en (fætter/kusine på min x-mands side) på vej, så "det" vil ikke være "det" eneste donorbarn i vores liv (kender jo heldigvis også til donorbørnsgrupper). Min x-mand og ditto svigerfamilie har jeg et godt forhold til og et donorbarn er velkomment, dermed IKKE sagt at min søns far vil være deltidsfar for mit donorbarn, men døren vil ikke være fuldstændig lukket. En anden bekymring er selvfølgelig økonomien, men den vægter ikke så meget PT.

Min egen forhistorie er kortest muligt fortalt;

Mine (unge)forældre fik først en dreng der dødede vuggedøden, mens min mor var alene hjemme en aften. Lægernes råd/hjælp var at få et nyt barn(mig) Deres forhold klarede det ikke så min far var smuttet da jeg kom til verden. Min mor kom sig aldrig psykisk oven på min brors død og jeg boede en del hos mine bedsteforældre ind til min mor begik selvmord da jeg var 7 år. Jeg kom i en (skøn) plejefamilie da min far valgte mig fra endnu en gang. (Kan godt se at det må være svært at få sin 7 årig datter som man ikke har set i alle de år til at passe ind i sit forhold, hvor der er også er en lille ny på vej!) Jeg var så heldig at få en lillesøster på lidt over et år og hverken hun eller jeg ville undvære hinanden! Med dette vil jeg blot sige at jeg føler at et donorbarn i den grad er et tilvalg, hvor jeg nok har følelsen af at være et fravalg (når jeg ser på mine biologiske forældres opførelse) 

Hvad gør jeg? Er jeg forkælet/egoistisk i mit barn 2 ønske?

11-05-2010 11:28:21

Medlem siden:
Ukendt

Sidst online:
Ukendt

Re

Puha forstår sandelig godt dit dilemma, men jeg syntes, at du skal gå efter det, hvis du har modet.

Det nye barn vil være lige så elsket, som den søn du har nu, og situationen er jo netop ikke anderledes fra situationen, hvor en forældre fravælger barnet, og det sker jo desværre tit.

Held og lykke med det - håber du giver en opdatering på dit valg :)

19-05-2010 21:01:21

Medlem siden:
12-02-2010

Sidst online:
12-03-2011

Fødselsdato:
13-04-1972

gør det da

Jeg syntes så sandelig at du skulle få en lille guldklump mere. Så længe du føler at du har noget at give af, så kan det da ikke gå helt galt og alderen begynder jo også at bestemme hvornår vi ikke længere kan få dem. Selvom der ikke lige pt er udsigt for en romance, så kunne det jo godt tænkes at den pludselig er der, og så har du jo bare en lille bebs i kan dele sammen.

Knus

09-06-2010 08:36:37

Medlem siden:
12-02-2010

Sidst online:
12-03-2011

Donor barn

Hej....!

Jeg har en søn på 5 år, og er igang med at blive insemineret med en åben donor..........har forsøgt nu 5 gange dog uden held:-( jeg er 38 og håber ikke alderen har sat sine spor på det punkt. Jeg ville bestemt helst ha haft mit måske kommende barn skulle ha haft en far, men jeg føler ikke jeg har "tiden" til at vente længere. Vil gerne give min søn nogle søskende hvis jeg har muligheden.

Oliven

09-06-2010 10:46:00

Medlem siden:
05-05-2010

Sidst online:
10-12-2011

Bare kom igang...

Jeg fik helt kuldegysninger af at læse din historie....

Jeg syntes bare du skal komme igang...

"Familie-billedet" i dag ændre sig jo hele tiden og heldigvis for det.

Jeg syntes det er en smuk tanke at du vil have et barn mere, så den dreng du har i forvejen får søskende.

Jeg har da fortrudt mange gange at jeg ikke har fået barn nr 2 noget før, så min datter var vokset op med en søster ell bror. Og fået de fordele, der er ved det tætte forhold man kan få til søskende.

Og uanset hvordan vi vender og drejer det så bliver man ikke "far" af at ligge "klatten"...og mon ikke der dukker en mand op i dit liv på et tidspunkt , der kan udfylde den rolle....

Held og lykke med det.

Håber at hører en opdatering

Malthe født 26.11.2010

07-07-2010 11:02:33

Medlem siden:
07-07-2010

Sidst online:
18-08-2010

Fødselsdato:
29-06-1971

forstår det godt..

Hejsa..

Jeg selv er i samme sitation.. jeg har brændende ønket mig et barn mere siden min datter var 2 år. Nu er hun 12.. Har desværre ikke fundet en mand/ far som altid ville være det mest optimale.. så derfor vælger jeg nu donor vejen. Har selvfølgelig en del bekymringer om dette også, men jeg er lige fyldt 39 og tiden går jo bare for stærkt nu..

Har i meget lang tid overvejet donor og tiden er nu inde til det.. Har en tid på Onsdag til det første møde på fertilitetsklinikken.. Kender ikke nogen der har gjort det samme men håber igennem bla dette sted at møde andre ligesindede..

Kh Lotte

25-08-2010 10:24:54

Medlem siden:
05-07-2010

Sidst online:
25-01-2012

Fødselsdato:
26-08-1972

Du er din egen lykkesmed..:0)

Jeg har en lille dregn på lidt over et år og venter mig igen med termin i marts..:0)  Jeg har været alene de sidste 3 år så begge mine ønskebørn er undfanget via privat donorsæd..   Efter et langt ægteskab og derefter flygtige forhold der aldrig udviklede sig til noget vedvarende syntes jeg ikke længere jeg ville sætte min lid til skæbnen.. nogen gange kræver det handling at blive lykkelig... og det er jeg nu..:-) Jeg har mange venner af hankøn og ligeledes familiemedlemmer der kan være gde forbilleder for det maskuline.. så tror bestemt ikke børnene kommer til at mangle den del i deres liv..:0))

Og kærlighed har jeg rigelig af til dem begge... Behøver vist ikke sige hvor jeg står i forhold til dette emne..:-)

Jeg er såmænd også i mødregruppe med en anden enlig pige på min alder der er blevet insimineret med donorsæd gennem det offentlige.. som tildigere skrevet.. familiemønstrene har ændret sig. 

Held og lykke

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Maternity tickers

26-08-2010 21:22:42

Medlem siden:
16-05-2009

Sidst online:
06-02-2012

Selvalgt enlig mor

Hejsa

kig evt på den gruppe der er for kvinder der har donar børn, overvejer det eller er i behanling http://sem.forumup.dk, der er flere der har et øko barn og et donar barn

Datter fra 22-09- 2003, søn fra 24/6-2010

27-08-2010 00:17:55

Medlem siden:
27-08-2010

Sidst online:
09-11-2011

Hej oliven2,

Oliven2 skrev:

Hej....!

Jeg har en søn på 5 år, og er igang med at blive insemineret med en åben donor..........har forsøgt nu 5 gange dog uden held:-( jeg er 38 og håber ikke alderen har sat sine spor på det punkt. Jeg ville bestemt helst ha haft mit måske kommende barn skulle ha haft en far, men jeg føler ikke jeg har "tiden" til at vente længere. Vil gerne give min søn nogle søskende hvis jeg har muligheden.

Oliven

Bare et godt råd: Kender du bogen "spis dig gravid"? Mange har forhøjet indsulin uden at vide det - hvilket nedsætter fertiliteten. Det virkede med det samme for mig at ændre kost selvom jeg altid har spist sundt og normalt.

kære lassemor, Jeg var selv uden tvivl blevet insemineret som enlig, hvis jeg ikke tilfældigvis var blevet gravid med min ex. Jeg har en søn på 5 år i forvejen:-)

07-09-2010 14:14:37

Medlem siden:
27-08-2010

Sidst online:
09-11-2011

Tak

Hej mvd1!

Tak for det gode råd, men min kost er sund og jeg er meget slank:-))) er også blevet gravid nu så bare skønt.........er i uge 10-11 og alt er i skønneste orden.

Oliven

09-11-2010 19:22:29

Medlem siden:
07-05-2010

Sidst online:
01-01-2011

Opdatering

Hov.....

Mange tak for jeres råd og input:o)

Så gik der lige nogle mdr. :o)

Og da jeg endelig havde truffet min beslutning om bare se at komme i gang, var jeg så heldig at blive gravid i første forsøg med åbendonor så nu er jeg halvvejs i min graviditet.

Jeg er super glad for min beslutning og har heldigvis kun mødt positivitet fra familie, venner og kollegaer mm. så jeg "vokser/arbejder" med opgaven og min egen holdning til mit valg - for det vigtige for mig nu er at mit komende barn på ingen måde skal lide under at jeg ikke er 100% tro over for min beslutning.

At min søn så også glæder sig til at blive storebror og gerne til en pige, der er bare skønt:o) Jeg kan varmt anbefale forummet selvvalgt enlig mor, hvis der er andre der går rundt med samme tanker/overvejelser som jeg! 

11-11-2010 14:09:21

Medlem siden:
06-03-2010

Sidst online:
20-10-2011

Tillykke

Det var da vidunderligt. Jeg ønsker dig al lykke fremover.

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!