Favorit
Kryds fingre for denne måske gravide 44 årige
Efter hormonspiral og uregelmæssige blødninger gennem flere år synes chancerne små. Jeg har aldrig kendt til de første tegn da jeg tidligere ikke har haft dem. I tirsdags havde jeg sex, og har endnu ikke blødt efter hormonspiralen kom ud for ca en måned siden. Dagen efter sad jeg i badekarret og undrede mig over en meget blå blodåre ned af mit ben. Samme dag begyndte jeg at skulle tisse hele tiden ! dette kunne ikke være indbildning da jeg ikke vidste det var symptomer . Dette er nu 7 dage siden, og siden da har mit underliv føltes stramt og oppustet med mærkelige stik ol. Jeg føler i hele mit underliv er noget er i gang, og jeg har læst og læst jeres indlæg herinde og synes det ville være utroligt hvis jeg kunne mærke tegn allerede dagen efter. Da mine chancer for graviditet er små, kun en aktiv æggestok og en skrumpende... håber jeg så inderligt at det er sandt. Kan ikke teste udfra nogen mens dato..har ikke haft ! så jeg har fået taget en blodprøve alene på min intuition her til formiddag. Kryds fingre for mit mirakel er sket da min kæreste skal rejse i de næste 4 måneder og yngre bliver jeg ikke.
tænk på barnet
undskyld mig, jeg ved ikke om man må skrive sin mening her og du må undskylde hvis du sys jeg er grov, det er bestemt ikke meningen. men... er du ikke lige lidt for gammel til at skulle blive gravid?
lad os lige sige at du er gravid, du er 44 og føder så om 9 måneder, hvis vi så tager det som om 9 måneder er du næsten 45 så når dit barn er 15 år har den en mor på 60...
fx. der er forældremøde (barnet er her 15) på skolen og dit barn er med, en anden elev kommer og spørger ''hvorfor har du din mormor med, dit barn skal så svare det er ikke min mormor det er min mor..
jeg forstår godt hvis du bliver sur eller stødt men jeg sys det er monster vigtigt at du tænker over hvordan dit barn vil vokse op, den vil blive mobbet og meget mere.
ingen onde tanker kun venlig bekymring.
me-malou
Ja så er det da heller ikke værre!
Synes det var noget sjov noget at skrive.
Mon ikke tråd-starter har tænkt over sin alder i forvejen?!
Jeg har nu aldrig haft problemer med at have en lidt ældre far!
Kun været stolt over det!
Så kan en barn vel også være flov over at de andre spøger hvorfor det har taget sin søster med sig, hvor det viser sig i virkeligheden at være moderen.
Synes ikke det er op til os at bedømme.
Og når hun er 44 er hun nok moden nok til selv at tage beslutningen...
Bare min tanke.
Som at være mor uden barn.
Forsøgt i 4år. Behandlet i Dronninglund.
Hvorfor er vejen til et barn så lang?
Adoption-papirer bestilt hjem. Land valgt.
6-2010 Kikkert-op. for endo.
Jeg bære dig måske ikke i min mave, men jeg bære dig i mit hjerte <3 Sommerferien bød på stor overraskelse.
Gravid med hele to kærlighedsbørn <3 <3
Født 2 måneder for tidlig.
925 og 1780g. Mors fighter
Krydser alt hvad jeg kan
Hejsa
Det lyder spændende og jeg håber virkelig for dig, at der er en spire på vej. Jeg er selv en moden mor (40 med en søn på næsten 2) og forsøger at lave en lillebror eller -søster, og jeg føler mig på ingen måder for gammel.
Jeg synes ærlig talt ikke det hører hjemme i denne tråd at komme med den udmelding, som Me-Malou kom med. Fint nok at have den holdning men måske bedre at lufte den som en generel debat og ikke i et enkeltindlæg...!
I hvert fald held og lykke fra MIG!

me-malou
Det var vist ikke særligt pænt skrevet. Jeg er selv 41 og prøver at få nummer 2, desuden kan der være flere grunde til at man får børn i en sen alder.
Man møder først den rigtige mand sent i ens liv
Man har diverse problemer med at få børn
Man har ikke været parat til at få børn
Der kan være rigtig mange ting der spiller ind og det er vist ikke dit job at bestemme hvornår vi "gamle" skal have børn....
Krydser alt hvad jeg har
Håber det bedste for dig 
Knus og klem fra en der fik sit andet barn som 43 årig
Alder er kun et tal...
Jeg vil sandelig også krydse fingre for dig.
Er selv en kommende førstegangsmor på 41, og ser absolut ikke alderen som det største problem. Jeg er kun glad for, at det lader sig gøre for os at blive forældre - også selv om det ikke var planlagt.
Faktisk havde jeg mere eller mindre opgivet tanken/håbet - jeg har haft et utrolig stresset arbejdsliv siden jeg gik ud af skolen og da knap 2 år uden prævention ikke havde givet "bonus", så tænkte jeg, at løbet var kørt... Men man skal aldrig opgive - og i sidste instans er det vigtigste vel, at man har overskud og kærlighed til sit barn - og ikke hvad cpr-nummeret viser!!
Held og lykke 
sikke masse reaktioner.
som jeg skrev i det svar jeg gav, var det ikke meningen at være grov og nej jeg har ikke set at man skal være over 35 for at skrive her og der står ingen steder at det er forbudt at kommentere selvom man er meget yngre end jer.
til dig som skrev at du er stolt over at have en ældre far. til din orientering har jeg en mor som snart fylder 60 og det er ikke et problem for mig, hvilket jeg på ingen måde har givet udtrykt det som. det var som jeg skrev bare en tanke jeg fik over at en på den alder prøver at få et barn. jeg forstår sagtens at ønsket om et barn kan og er lige så stort som en på min alder men derfor sys jeg stadig det er forkert at blive gravid når man tænker videre som jeg GJORDE.
og den med at de kan tro det er ens søster der er med i stedet for ens mor... jeg ved ikke om den var printet på mig men hvis den var så rørte den mig ikke. jeg var næsten 19 da jeg fik min søn, og vil aldrig komme til at blive forvekslet som hans søster.
hvis i skal dishe så gør det ordentligt ellers så lad være for det der havde ingen effekt.
jeg har ikke set noget om et debat forum og ærlig talt så er det ikke ulovligt at skrive sin mening andre steder.
det ændre ikke min holdning alle jeres reaktioner på det jeg skrev, men i må jo for pokker kunne se det et eller andet sted ellers havde i ikke taget sådan på vej.
jeg ville gerne ønske held og lykke med de kommende graviditeter men det ved jeg ikke om er på plads.
...
og desuden så er i da helt tabt bag en vogn hvis i mener jeg prøvede at bestemme noget som helst. jeg skrev bare min mening og det er der absolut intet i vejen for. at i ikke kan tåle og høre fakta er så ikke min hovedepine.
nu bliver i nok skide sure igen men det kan jeg ikke tage mig af.
det er jer der skal blive gode igen ikke mig.
og ærlig talt så sys jeg ikke man kan være bekendt over for barnet eller børnene at få dem når man ere 44+ da man måske ikke engang oplever deres ungdom eller voksen liv.
Selv 43
Jeg vil for alt i verden ønske for dig at du er gravid.
Jeg er selv 43, 44 i næste månede og venter mit 4. barn d. 16. Dec 2010. Det er præcis 16 år siden jeg sidste var gravitet og må også indrømme at det ikke var meningen at jeg skulle have børn nu, men skæbene vill at jeg skulle (brugte p-piller) og kunne da ikke vælge barnet fra pga. min alder
Min datter på 15 og jeg var til NF scanning i onsdags og selv om min alder er høj var alt bare perfekt. Jeg glæder mig vildt meget til at blive mor igen og min familie og omgangskreds føler heldigvis med mig. Og glæder sig på mine vegne 
Held og lykke.
Lillemans
på besøg
Håber det er ok jeg skriver herinde selvom jeg slet slet ikke er 35+ (er 23
)
Jeg vil bare lige sige at jeg synes det er helt fantastisk hvis det endelig lykkes dig at blive gravid
Og mht. til alderen, så synes jeg bestemt ikke man skal se på det som et kæmpe problem - om klassekammerater vil drille fordi man har en "gammel mor" - jamen så er det jo sådan det er. Børn finder ALTID noget at drille hinanden med og det kan man simpelthen ikke gardere sig imod.. Så bare glem de negative kommentarer fra andre folk..
Bare lige et lille pip fra mig 
Jeg vil krydse fingre for dig 
jeg krydser fingre
og tæer. :) Synes du skal hoppe og ned på de sure svar og tage dem som du kan bruge.
Jeg vidste næsten med det samme at jeg var gravid. Der var en tyngde og stik i underlivet som intet andet kunne forklare :)
Nogen af os er bare indrettet sådan! :) Nu må vi håbe at den lille blyb er levedygtig og bliver til et smukt barn :)
Alvi??? Noget nyt?
Hej Alvi
Tror vi er flere der er meget nysgerrige efter en opdatering
Må vi høre hvordan det gik, og er du gravid?
Mor38
Jeg kunne mærke der dagen efter...
Med begge mine 2 første graviditeter... så måske det er det du også kan ?
Jeg er spændt på at høre hvordan det hele er gået med blodprøverne...håber så inderligt at det er en graviditet du kunne mærke, og at alt stadig er fint.
Negative kommentarer og "bekymringer" fra udenforstående vil man nok altid møde når man ikke lige passer ind i de "kasser" vi nu engang inddeler folk i her i lille Danmark...om det så handler om graviditet og alder, eller som i mit tilfælde hvor jeg har flere børn end gennemsnittet...Eller noget helt andet. Spring op og fald ned på det...og jeg håber ikke at det vil afholde dig fra at prøve videre hvis lykken ikke lige var med jer denne gang....eller at skrive herinde, for vi er jo mange der nyder godt af hinandens støtte og det at kunne dele nogle problematikker med andre.
Maria
Paa besøg :p ( Er selv 20 aar )

Ligemeget hvor gammel man er , er det op til folk selv .
Vi har alle hver sin mening , ligesom med tøjstilen ! 

på besøg fra forsiden... (er 25år)
og med en mor på 65.......
Undskyld jeg lige blander mig, men det kriblede simpelthen i mine fingre og kunne ikke lade være... Tastaturet virkede som en magnet, og det skulle gå så stærkt jeg har rettet diverse stavefejl hehe...
Nå, men først og fremmest må jeg bare sige wuhuuuu for trådstarter, jeg krydser fingre og tær you name it for dig, Vi er sikkert mange herinde der kender følelsen af så brændende at ønske sig en bebs...
derefter vil jeg sige at min mor var jo heller ikke heeeelt ung da hun fik mig, MEN det har ihvertfald også kun fordele.. Jeg er aldrig blevet mobbet pga min mors alder.. OG DESUDEN var jeg jo så heldig at have en mor der var meget moden og erfaren til at tage sig af mig, og opdragede mig efter lidt ældre principper, i stedet for alt det der nymoderne fis med at børn ikke må få dit og ikke må få dat.. hvilket har gjort at jeg er sund og rask den dag i dag og som barn var jeg heller aldrig syg...
Jeg var heller ikke særlig gammel da jeg fik min første, og når jeg tænker tilbage, hold op hvor er jeg glad for at have en mor der kunne dele ud af sine erfaringer, for uanset hvad folk siger, så har JEG og andre unge mødre, IKKE lige så god erfaring og viden som de der er ældre...
Og så lige det sidste.. Jeg er sikker på at trådstarters mening med dette indlæg var ikke at få hendes alder debateret (nu er jeg jo ikke bedre selv) men bare at dele sin forhåbentlig glæde og et ønske om krydsede fingre..
Og dem får du lige et par stykker af herfra X X X X X X X og lige et sidste X
fra mig
P.s. må jeg tilføje efterfølgende at biologisk og teoretisk kan en kvindes krop jo skabe børn indtil overgangsaldren så hvorfor ikke? hvis ikke det var meningen man skulle kunne få børn havde hvorherre jo nok lukket for det varme vand i en tidligere alder 
Til Me-Malou
Der er jo også en hel del, der vil synes, at du har fået børn alt for tidligt - og at man som minimum skal vente til man er midt i 20' erne.
Og jeg er sikker på, at du ville få det lidt halvskidt, hvis der var én, der skrev i 'Unge mødre' tråden, at det bare ikke var iorden, at man fik sine børn mens man stadig var teenager.
Alle træffer heldigvis deres egne valg, og der er ingen, i min verden, der er berettiget til at sige, at man ikke burde for børn i den eller den alder - om det så er teenagemødre eller mødre midt i 40' erne.
Og til trådstarter: Rigtig meget held og lykke med projektet. Krydser fingre for dig 
re
Til tråd satrter jeg XXXXXXXX alt det jeg kan.
Jeg er 41 og har lige for 3 mdr siden fået mit første barn det tog kun små 17 år at lave ham, men det er guds bedste gave.
Og jeg håber sansdelig at vi kan lave en søster / bror til ham i det sidste forsøg vi har tilbage på frys.
Og ja alder er kun et årstal..........................
Hej..
Håber det bedste for Jer...
Synes efterhånden folk er så smålige. Fordi man ikke lever i den kasse som er det 'normale' så skal man straks ha det af vide..
Synes det er sejt du går efter din drøm. Tillykke med det. Og så har alder jo ikke en SKID med at gøre om man er en god eller dårlig mor.. Tror du blir den bedste mor med masser af overskud.. Glæder mig til at høre en opdatering fra dig..
K.h. Annette

Del
Anmeld
Facebook
Twitter