(?)
|Glemt dit password?Opret gratis profil
(3)
Seneste 30 tråde Seneste 30 indlæg

to su-forældre, kan han få barsel?
Favorit Del
12-08-2010 15:26:11

Medlem siden:
29-03-2010

Sidst online:
08-02-2012

to su-forældre, kan han få barsel?

Hej,

Vi er begge studerende, men løbet tør for alm. SU. Vi har søgt om barselsklip (jeg får så 12 klip, han 6) fra oktober (har termin 25. sept.). Min kæreste har pt. arbejde ved siden af studiet (ca. 30 timer ugentligt) pga. manglende SU. Jeg har ikke arbejdet så meget, da jeg først løber tør for alm. SU omkring termin.

Efter jul skal min kæreste skrive speciale, og har derfor ikke tid til at arbejde de 30t pr. uge længere. Jeg venter nok med at skrive mit, til han har skrevet sit (og det bliver nok med slut-lån, medmindre han har fået job og kan forsørge os alle 3). Men kan han så få barsel fra sit job? Altså hvis vi kalder det, at han tager de 32 uger, selvom jeg jo egentlig går hjemme med bebs og mine SU-barselsklip? Og i så fald, hvor meget vil han få, når han ikke er fuldtidsansat?

Jeg ved godt det lyder kompliceret, og det er også derfor jeg spørger. Ved ikke hvor jeg ellers skal spørge henne (su-kontoret, kommunen, eller..???)

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh

Babyjoy

Lilypie Second Birthday tickers

01-09-2010 10:18:03

Medlem siden:
25-04-2010

Sidst online:
29-12-2011

Fødselsdato:
05-07-1982

Forældreorlov under studie

Hej Babyjoy!

Som udgangspunkt har man krav på det samme hos sin arbejdsgiver, selvom det er et studiejob, som hvis hvis man havde været fuldtidsansat i samme stilling, men selvfølgelig kun forholdsmæssigt, da man jo normalt kun arbejde deltid og med mindre løn. Men snak med din mands arbejdsplads, tjek hans ansættelseskontrakt og overenskomst og snak med fagforeningen. SU-kontoret har ikke noget med det at gøre. Han har i hvert krav på 32 ugers frihed, men hvad han kan få udbetalt er en anden sag. Det afhænger af om I har brugt noget af jeres barselsdagpenge fra kommunen og hvilke regler de har på hans arbejdsplads, hvor meget han tjener mm. 

Det din mand tager hedder forældreorlov - :)

Jeg håber det var lidt hjælp, god fornøjelse med det!

01-09-2010 10:22:38

Medlem siden:
16-02-2008

Sidst online:
24-01-2012

Fødselsdato:
15-07-1980

Jeg er sikker på at din kæreste kan få barsel fra sit job -

men han får jo også 6 måneders SU fra den måned barnet er født.. Altså hvis han er under uddannelse, hvilket jeg forstår han er?

Barselen fra jobbet kræver måske at han ikke er aktiv studerende, og det skal han jo være hvis han skal have SU- håber du forstår hvad jeg mener?

Jeg håber du finder ud af det, for det er en JUNGLE!

Knus fra en anden studerende som også har en studerende kæreste og barn nr 2 på vej

Anna - 08.08.08 --- Mads - 19.01.11 Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Opret gratis profil! Og få Gratis Babyboks fra Libero Klubben!