Favorit
Mine symptomer...
Hej piger... Det er faktisk mit første indlæg herinde.. Jeg fandt ud af jeg var gravid for 5 uger siden... Og det er faktisk en lidt sjov historie, for jeg skulle have haft min menstruation den næste dag..
Jeg gik rundt hele dagen og var lidt mut og irriteret... Jeg havde ikke kvalme men syntes bare at det hele var noget møg den dag... Så jeg var lidt af et tudefjæs den dag og så kommer kæresten og siger "Jeg ved da godt hvorfor du har det sådan.... Det er sgu da fordi du er gravid.. " Jeg tog en test med det samme, men mest for sjov skyld faktisk fordi vi grinte så meget af det han havde sagt....
Og så fik han ret! Mon den ticker virker nu? Hmmm... 
...
Jeg havde en hel uge, hvor jeg skulle tisse hele tiden - jeg skænkede det dog ikke en tanke, at det var fordi jeg var gravid. Det har nok været omkring uge 3. Ugen efter fik jeg ømme bryster, men det var først da jeg nærmede mig dagen for mens, at det gik op for mig, at der var noget der ikke var normalt. Jeg testede først engang i uge 4, hvor jeg var gået over tid, men testede negativ. Jeg testede vist først positiv engang i uge 5, men var godt klar over at den var god nok før.
RE.
Freyas-Mor skrev:Her lagde jeg mærke til at min krop lugtede anderledes...altså mit sved hvis jeg må væe så bramfri ;-) Jeg lugtede underligt....måske var det min egen lugtesans der blev skærpet. Samtidigt fik jeg mens lignende smerter, dog lidt kraftigere end normal. Ingen kvalme eller noget før efter testen.
Hvor tidligt fik du de mens ligende smerter? Kan du huske det?
God tråd :)
Min lille pige blev "lavet" den 22.-23. januar. (bestemt ikke planlagt)
Den 22. februar testede jeg positiv.
En uge før jeg testede positiv havde jeg sådan lidt kvalme agtig, men tænkte ikke så meget over det, for det var bestemt ikke slemt. Mine bryster føltes "tunge" men var ikke blevet større. Jeg havde mens smerter (fuldstændig som mens smerter) men der var bestemt intet blod.. Disse ting brokkede jeg mig lidt over, til en veninde den 21. februar og det var hende der fortalte mig at der var noget "galt".. 
Lige fra forsiden :D
3-4 dage før jeg skulle have min mens, begyndte min bryster at blive lidt ømme, og var faktisk på shopping efter en ny BH og kunne til stor glæde købe en BH der var en størrelse større..
Havde dagen før (tirsdag) taget en test, der dog var negativ, så troede ikke rigtig jeg var gravid.. De følgende dage blev min bryster mere og mere ømme, og begyndte at få mens-smerter, så troede egentlig bare det var mens der skulle komme..
Men skulle have mens torsdag og da der endnu intet var kommet tirsdag, kontaktede jeg lægen.. og der blev jeg så testet positiv..
Jeg har altid haft mens 10-11 dage efter ÆL, så det passer vel med at jeg mærkede symptomer 5-6 dage efter..
Hævet brystvorte
Jeg havde fuldstændig symptomer som hvis jeg skulle have almindelig mens, mest ømme bryster. Men så lagde jeg mærke til at den ene brystvorte var temmelig hævet, hvilket var nyt - så der fik jeg mistanken... 
Rose
1 uge før "forventet"
mens, begynte jeg at kaste op flere gange om dagen (opkast har jeg stadig
) så da det blev lørdag og testdag var jeg overhovdet ikke overrasket over at den var positiv
Ville dog ikke sætte forventningerne op og prøvede at bilde både mig selv og manden ind at jeg havde fået influenza.... Meeeeeeeeeeen med 0 sygedage på 10 år så viste vi det godt 
kvalme og halsbrand til ømme bryster...
Det startede med voldsom kvalme og halsbrand, der hvor min menses skulle have kommet. Men jeg testede negativ. Så jeg fattede ikke en dyt, men troede det evt var influenza. Jeg regnede ikke med at være gravid allerede, da jeg lige før min æglæsning havde fået fjernet min spiral. Så troede lige der ville gå i hvert fald en eller to md.
Ugen efter sad kæresten og jeg og drak en øl på en cafe, hvor det gik op for mig at jeg stadigvæk ikke havde fået menses og det nok ikke var så smart at drikke inden jeg fandt ud af hva fanden der lige skete!!! Havde stadigvæk meget kvalme af og til. Sådan helt tømmermændsagtig kvalme, men synes ikke jeg havde drukket vin nok aftenerne forinden til at det skulle være det!!! Så jeg tog en test igen en aften, mens jeg stod og lavede mad og fik ikke lige set på uret, da jeg var overbevist om at jeg jo ikke var gravid!! FUCK og så var den positiv!!! Kæresten var lige så forundret som jeg!!! Jeg prøvede i de lokale butikker (bor lige pt i Norge) om de havde tests, men det havde de ikke. Så kæresten fik urin med på arbejde, så han kunne tjekke om jeg var gravid med sikkerhed (han er læge og arb. i en praksis heroppe). Og den var også posivit!!! Så sikke en forviring!!! Ærger mig over jeg ikke vidste der kunne gå så lang tid før testen viste positiv. Var jo overbevist om at jeg ikke var gravid og drak vin sammen med kæresten til maden og sådan. Men han ser fin og sund ud derinde heldigvis :-)
Kram
!2
Min kaereste fandt ud af jeg var gravid. Mine bryster kogede, total varme, troede jeg havde lagt dem paa en varm bradepande eller noget. Og de var ogsaa temmelige tunge. Saa han fik mig til at tage en test der sagde jeg var gravid og jeg var 5 uger + (havde lagt maerke til min mens var udeblevet. Men havde ikke lagt noget saerligt I det, fordi 4 maaneder foer var den udeblevet I 3 maaneder)
uhm..
Der gik faktisk lang tid før at jeg lod mærke til de symptomer, selvom at jeg havde haft dem en del tid. mine bryster var hammer ømme, og havde en vild lyst til frugt, som jeg spiste hele tiden, også kunne jeg godt sove ihvertfald 12 timer itræk:) jeg havde testet om fredagen hvor den var negativ, og lørdag skulle jeg i byen med nogle venner, så tænkte at jeg lige måtte teste igen, da jeg kom hjem fra nattevagt.. der skete ikk noget de første 10 min så gik i seng, da jeg stod op ville jeg smide den ud! MEN vent der var to streger! :) den var go nok:D
her
var det fordi jeg lige pluselig måtte skifte alle bher ud rykkede fra a til c men tænkte det var fordi de bare tog et ryk var nemlig kun 17.. også nogle uger efter troede jeg at jeg havde influenza for ude på arbejdet blev jeg voldsom dårlig og var helt hvis i hoved og kunne ikk stå på mine ben self var det den skønne kvamle der var kommet også spurgte min kollega om jeg evt havde tænkt mig at tage en test også købt jeg en og den var bregende positiv :D var ca 2 måneder hende
knus fra josemus
...
jeg vidste godt det ku være sket at jeg var blevet gravid men blev ved med at tænke at nejnej det ku bare ikke ske for mig jeg ville da ikke blive gravid.. meeeen dagene gik og jeg ventede på at min mens. sku komme havde faktisk rimelig mange smerter kan huske at jeg tænkte hver dag ''årh i dag får jeg min mens.'' men nej .. sådan gik det i ret lang tid. til jeg en dag sad ved bordet med hele min familie hvor min lillesøster pludselig sagde '' OMG hvor har du fået stor patter'' det blev min familie og kæreste så enige om at jeg havde og først da tænkte jeg oooookej måske er jeg gravid :o tog en test og den var positiv 
ca. 14 dage efter
at Liam blev undfanget begyndte jeg at få mens lignende smerter, tænkte at det jo nok bare var fordi jeg skulle have mens, men den kom aldrig. Begyndte så at få meget ømme bryster og kvalme og det endte med at jeg tænkte at det nok var meget smart hvis jeg tog en test, min kæreste skulle jo også have det at vide hvis der gemte sig et lille vidunder i maven. Og det gjorde der :D
Nu venter vi bare på han kommer ud, 20 dage føles som helt utroligt lang tid lige nu..
bryster ;)
her var brysterne det første symptom, de blev stenhårde og varme ca. 4 dage efter æl
havde haft en bio måneden før, hvor mine bryster også havde været sådan, så manden kiggede underligt på mig: "er du allerede gravid igen?
" og det var jeg
fik først en positiv test en uge senere... (før testdag ja
)
samtidig med brysterne fik jeg en underlig stram fornemmelse i maveskindet, der var megafølsomt de første par uger af graviditeten 
"Mit tegn"
Jeg blev insemineret, så kender 100% til hvornår jeg skulle teste osv. Og da det var 5. gang havde jeg også en mistanke om noget var anderledes denne gang, da jeg ca. 1 uge før testen skulle tages, vågnede om natten med voldsomt ondt i maven. Nærmere i den venstre æggestok. Og den smerte varede ved hele den efterfølgende dag. Og da jeg fortalte min søster dette, sagde hun, at hun havde oplevet det samme i 2 ud af hendes 3 graviditeter. Altså inden hun egentligt vidste hun var gravid. Så jeg tænkte.. gad vide om det er et tegn på noget godt så - havde ihvertfald ikke haft den smerte de 4 foregående gange. Og da dag 15 endelig kom og jeg tog en test var den positiv. Det hele er stadig meget nyt for mig, så har ikke helt fattet det endnu. Også nok fordi jeg endnu ikke har nogle vildt tydelige tegn, andet end ømme bryster. Men ingen kvalme eller noget.. Og jeg er nu 5 + 6 (som det vidst hedder, syntes dog selv det er nemmest bare, at sige i 6. uge) 
Så nu venter jeg bare utålmodigt på, at jeg skal scannes d. 14 sept.. 
Vh
Krebsen1973
Mine tegn
Ja da jeg fandt ud af jeg var gravid, var jeg 4 uger henne. Imens havde jeg gået med blærebetændelse, som jeg fik antibiotika for. Jeg havde kvalme og hovedpine konstant, og troede det var birkvirkninger fra antibiotikaen. Men da jeg så ikke fik min menstruation, blev jeg klar over det. Jeg havde gået og været gravid, uden jeg havde vidst det, men forstod pludselig, hvorfor jeg havde haft det så underligt og følt mig småsyg. Jeg havde også prikken i brysterne, men tænkte ikke over det. Troede bare det var fordi menstruationen var på vej. 
Mvh. Helena.
Hehe
MaggieH skrev:jeg vidste godt det ku være sket at jeg var blevet gravid men blev ved med at tænke at nejnej det ku bare ikke ske for mig jeg ville da ikke blive gravid.. meeeen dagene gik og jeg ventede på at min mens. sku komme havde faktisk rimelig mange smerter kan huske at jeg tænkte hver dag ''årh i dag får jeg min mens.'' men nej .. sådan gik det i ret lang tid. til jeg en dag sad ved bordet med hele min familie hvor min lillesøster pludselig sagde '' OMG hvor har du fået stor patter'' det blev min familie og kæreste så enige om at jeg havde og først da tænkte jeg oooookej måske er jeg gravid :o tog en test og den var positiv
Hehe ja dét kender jeg godt...man venter og venter og det kommer bare aldrig.....
Mvh. Helena.
Tegn
jeg har ved alle mine tre børn bemærket ca. 1 uge efter befrugtning en blodåre lige over navlen der pludselig bliver mere blå end den plejer at være, det ser faktisk ud som om der er nogen der har slået mig lige over navlen så jeg har fået et blåt mærke :-)
Lidt tættere på forventet mens har jeg oplevet en nedsat trang til min ellers elskede cola, begyndende ligamentsmerter og denne her tredje gang hvor jeg stadig har haft kunne trykke mælk ud af mine bryster til trods for jeg stoppede med at amme den yngste for snart to år siden, kunne jeg nogle dage før forventet mens pludselig sprøjte mælk ud af mine bryster igen ...
Millermus 13+0

Del
Anmeld
Facebook
Twitter