Medlem siden:
01-03-2005
Sidst online:
07-02-2012
-
hej jeg er lige på besøg fra forsiden. Min søn havde også kolik (ja de havde skisme begge, så heldig var jeg, sønnens var dog værst). Han lå skævt i fødselsvejen. Jeg pressede i 2½ time før det blev til et aks. Han var rigtig skæv og blåi kraniet da han kom ud. Jeg startede hos en zoneterapeut med ham, men han sagde første gang at han ikke rigtig kunne mærke noget på ham, og troede ikke han kunne gøre noget.
Jeg tog ham så til en kiropraktor, som fandt store spændinger i nakke og lænd. Det i lænden gav kolik smerterne. De to spændinger gjorde at han lå som i et c når han lå på ryggen.
Efter bare et par behandlinger havde han det meget meget meget bedre. Så du kan nok regne ud jeg anbefaler en kiropraktor. Men det er da værd at finde ud af om en zoneterapeut kan finde noget på organerne... jeg er ihvertfald glad for ham vi så var så ærlig så vi hurtigt kunne komme videre med ham.
god bedring med datteren. Håber det er okay jeg svarede.
Kram fra Heidi
En moderator har fjernet dette indlæg.
Medlem siden:
01-03-2005
Sidst online:
07-02-2012
...
Føler virkelig med dig/jer. Vores dreng har også haft kolik i fire måneder og har nu stadig meget store problemer med maven og går til undersøgelser på hospitalet. Vi har prøvet flere forskellige zoneterapeuter og kiropraktorer uden nogen succes, men i det mindste var han dejligt afslappet og uden smerter i et helt døgns tid efter at have været hos Lone Simonsen på Østerbro. Derudover er hun virkelig sød og har speciale i kolik: http://www.lonesimonsen.dk/default.html
Håber det kan hjælpe jer, og at jeres pige hurtigt får det bedre.

Medlem siden:
10-09-2010
Sidst online:
28-09-2010
.
Tak for et par hurtige svar allerede.
Min fødsel gik helt uproblematisk, så vi regner ikke med hun er blevet klemt/trykket/vredet.
Jeg har ikke så stor tiltro til kiropraktorer, og tør ikke lægge mit barn i hænderne på een før jeg har prøvet andre metoder.
Men det er da fantastisk hvis det har hjulpet nogen af jer! Vi er i hvert fald optagede af at få noget hjælp til den lille. Man skylder at undersøge alle muligheder. Det er så synd for hende (og os..).
Medlem siden:
01-03-2005
Sidst online:
07-02-2012
.
kom lige i tanker om... hvis nu zone ikke hjælper og du er skræmt ved tanken om en kiropraktor, så er der også en kraniosakral terapeut. Kender flere hvis børn også er blevet hjulpet hos sådan en. Det er ganske lette berøringer bestemte steder.
dog vil jeg sige at du ikke skal lade dig skræmme af en kiropraktor, det er ikke knæk og bræk som det ofte er hos voksne.
skriv pm hvis du vil vide mere. tit glemmer jeg hvor jeg har svaret når det ikke lige er der hvor jeg mest kigger :-)
Medlem siden:
02-02-2009
Sidst online:
07-02-2012
..